LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onderzoek Kijkgedrag televisie 50+

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
DesmondN
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 okt 2019 13:57

Onderzoek Kijkgedrag televisie 50+

Ongelezen bericht door DesmondN »

Voor mijn afstudeeronderzoek heb ik een enquête gemaakt en daar heb ik uw hulp erg bij nodig. Deze enquête is gecreëerd om een inzicht te creëren op het gebied van televisie kijkgedrag van 50-plussers (en het is dus van belang dat u 50+ bent om deze enquête in te kunnen vullen). De vragen zullen dus ook voornamelijk gaan over de wijze waarop u televisie kijkt.

Daarnaast gaat het tweede deel van de enquête over de digitale televisiezender ONS. ONS is dé tv-zender voor mensen die nostalgie een warm hart toedragen en biedt een breed aanbod aan series, Nederlandse en buitenlandse speelfilms, geschiedenis, muziek en entertainment.

De enquête duurt maximaal 5 tot 10 minuten.

https://www.onderzoekdoen.nl/enq/?f=m9cljk2mdj

Alvast erg bedankt voor het invullen!

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Onderzoek Kijkgedrag televisie 50+

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Ingevuld. Goeie enqûete maar ik mis bij een aantal vragen wel de mogelijkheid om meerdere opties aan te kruisen.
Succes met afstuderen!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Onderzoek Kijkgedrag televisie 50+

Ongelezen bericht door moederslink »

Helaas Desmond, ik ben afgehaakt , juist vanwege het feit dat er niet/ nauwelijks meerdere keuzes antwoorden geboden worden.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Onderzoek Kijkgedrag televisie 50+

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bij vraag 17 moet je per se een programma kiezen, hoewel je in de vorige vraag gekozen hebt dat je geen interesse in die programma’s heb.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Onderzoek Kijkgedrag televisie 50+

Ongelezen bericht door Revoked »

Nog nooit van die zender gehoord. Zeker een Russische tv.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Onderzoek Kijkgedrag televisie 50+

Ongelezen bericht door Erthanax »

Bij de kijktijdvensters zouden toch echt meer mogelijkheden aangevinkt moeten kunnen worden.

gerda1956
Berichten: 225
Lid geworden op: 28 sep 2005 21:22

Re: Onderzoek Kijkgedrag televisie 50+

Ongelezen bericht door gerda1956 »

Afgehaakt. Ben niet in ONS geïnteresseerd maar moet toch 3 programma's kiezen............ :?:

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Onderzoek Kijkgedrag televisie 50+

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik ben ook afgehaakt. Ik kijk nauwelijks TV (en dan via een tv-toestel uiteraard). Een paar keer per dag een beetje zappen. Geen idee hoe ik dat qua tijdseenheden in zou moeten delen.

Maar aangezien tv mij nauwelijks interesseert, interesseert de enquête me ook niet echt.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Onderzoek Kijkgedrag televisie 50+

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

breien schreef:
08 okt 2019 19:01
Waarom worden 50+ers al als bejaarden gezien? Zo oud voel ik me nog niet en ik laat het me ook niet aanpraten.
De term 'bejaarden' staat nergens. De term '50+' staat er wel.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Onderzoek Kijkgedrag televisie 50+

Ongelezen bericht door kweenie »

Erthanax schreef:
08 okt 2019 18:58
Bij de kijktijdvensters zouden toch echt meer mogelijkheden aangevinkt moeten kunnen worden.
Het gaat niet om wanneer je allemaal kijkt, het gaat er om welk van de vensters jouw favoriete is.

Duc
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 aug 2016 15:01

Re: Onderzoek Kijkgedrag televisie 50+

Ongelezen bericht door Duc »

Jemig zeker een jong knulletje of meidje dat denkt dat je met 50+ hoog bejaard bent, Idd belachelijk dat je 3 programma’s in moet voeren terwijl je zegt geen interesse.
Ik denk ook niet datzelfde een zender meer waarde heeft gezien op NPO starts al veel van die onzinnige oude meuk van stal gehaald wordt. Dus eigenlijk is er al een ONS zender. Geld verspilling.
Trouwens wie is ONS......

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Onderzoek Kijkgedrag televisie 50+

Ongelezen bericht door Erthanax »

Duc schreef:
09 okt 2019 14:55
Jemig zeker een jong knulletje of meidje dat denkt dat je met 50+ hoog bejaard bent,

Het is een student die onderzoek doet, dus hij zal waarschijnlijk tussen 18 en bv 25 jaar oud zijn. Noemt u dat een knulletje? Waar haalt u dat wooed "bejaard" vandaan?

Geld verspilling.

Hoezo? Een onderneming als ONS mag zijn financiële middelen toch naar eigen inzicht inzetten. Waarom is dat verspilling?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Onderzoek Kijkgedrag televisie 50+

Ongelezen bericht door kweenie »

Duc schreef:
09 okt 2019 14:55
Jemig zeker een jong knulletje of meidje dat denkt dat je met 50+ hoog bejaard bent, Idd belachelijk dat je 3 programma’s in moet voeren terwijl je zegt geen interesse.
Dat hoeft ook helemaal niet. De enquete ontploft niet als je geen drie programma's aanvinkt.

Hoe kom je er trouwens bij dat het 'knulletje of meidje' denkt dat je dan hoog bejaard bent? Het enige is dat ze voornamelijk oude programma's uitzenden die 50+ nog van vroeger kan kennen, dus dat die 50+ groep een doelgroep van de zender kan zijn.
Ik denk ook niet datzelfde een zender meer waarde heeft gezien op NPO starts al veel van die onzinnige oude meuk van stal gehaald wordt. Dus eigenlijk is er al een ONS zender. Geld verspilling.
Ja, er is inderdaad al een ONS-zender. Maar het lijkt mij niet verkeerd om af en toe te kijken of de programmering aansluit bij de wens van de doelgroep. Of mag er alleen onderzoek komen naar nieuwe producten en diensten?

fred-
Berichten: 85
Lid geworden op: 13 feb 2011 19:44

Re: Onderzoek Kijkgedrag televisie 50+

Ongelezen bericht door fred- »

Ik heb de enquête helemaal ingevuld als 50+
ONS wel eens gezien in een vakantiehuisje maar vond het niet zo interessant. Het meeste kende ik al.
Op mijn Digitenne wordt het niet uitgezonden in ieder geval.
Moest wel lachen om Rijk de Gooijer "foutje bedankt" reclame

Gesloten