LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onderzoek naar betrouwbaarheid online reviews

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
LiVo
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jun 2017 11:10

Onderzoek naar betrouwbaarheid online reviews

Ongelezen bericht door LiVo »

Ik doe onderzoek naar de betrouwbaarheid van online reviews.

Online reviews worden steeds meer gebruikt door internetshoppers, maar hoe betrouwbaar zijn deze?

Waar vind je de meest betrouwbare reviews.

Ik zou het fijn vinden als jullie mee willen werken aan het onderzoek om daar beter inzicht in te krijgen.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

https://qsharingeu.eu.qualtrics.com/jfe ... CIg6jIVDZr

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Onderzoek naar betrouwbaarheid online reviews

Ongelezen bericht door scontra »

Gebruikers reviews zijn in principe onbetrouwbaar, zeker als deze door het betreffende bedrijf worden gemanipuleerd en/of gecensureerd en dat weet de gemiddelde plaatser van een review meestentijds niet.
Er kan van alles geschreven en gepromoot worden, maar of dit al dan niet klopt is door de geïnteresseerde lezer niet te controleren.
M.a.w. reviews lezen op de site van de verkopende partij geeft nooit en te nimmer een eerlijk beeld van de werkelijkheid.

Overigens ben ik tussentijds gestopt met het invullen van uw enquête aangezien ik de vragen niet relevant vindt m.b.t. uw vraag zoals hier door u gesteld.

Mucha

Re: Onderzoek naar betrouwbaarheid online reviews

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Onderzoek naar betrouwbaarheid online reviews

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik ben halverwege afgehaakt, aangezien mijn favoriete site voor reviews niet in het lijstje staat, en ik geen optie heb om deze toe te voegen via een "anders" optie bij de vraag "Als ik online reviews bekijk doe ik dit op:". Sowieso vind ik de keuze tussen facebook, kieskeurig, of site van verkoper wel wat mager, een tweakers pricewatch had ik er toch ook wel bij verwacht.

Ook zou ik het wel fijn vinden als de vraag "Wanneer ik online reviews bekijk vind ik het belangrijkste dat" multiple choice zou zijn, aangezien ik een aantal criteria hanteer op dat vlak.

LiVo
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jun 2017 11:10

Re: Onderzoek naar betrouwbaarheid online reviews

Ongelezen bericht door LiVo »

Bedankt voor jullie feedback, ik zal die zeker meenemen in de verwerking van de resultaten.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Onderzoek naar betrouwbaarheid online reviews

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Reviews zijn subjectief en dus primair altijd onbruikbaar.

Reviews worden door een review-industrie bovendien nog gemanipuleerd.

Reviews die zèlfs nog iets opbrengen voor de plaatser is het allerlaatste.

Deze drie categoriën kom je regelmatig tegen, dus wie heeft er nu uiteindelijk voordeel van?

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Onderzoek naar betrouwbaarheid online reviews

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Ik vertrouw u inleiding nooit meer ... een paar minuten tijd?

Gesloten