LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onderzoek voor thesis (het lezen van een nieuwsartikel)

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
stwswink
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 apr 2017 09:21

Onderzoek voor thesis (het lezen van een nieuwsartikel)

Ongelezen bericht door stwswink »

Hallo allemaal!

Zouden jullie mij willen helpen met mijn thesis door middel van het invullen van deze vragenlijst? Je krijgt eerst een nieuwsartikel te zien en vervolgens krijg je hier vragen over. Het duurt ongeveer 3-4 minuten (het zou fijn zijn als je de enquête in kan vullen via je desktop/laptop, maar via je mobiel is ook prima).

Alvast bedankt!

https://stefan-swinkels-thesis.meh.greenhousegroup.com/

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Onderzoek voor thesis (het lezen van een nieuwsartikel)

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Vreemd, er wordt gevraagd om aandachtig een nieuwsartikel te lezen en er worden vragen gesteld over zaken die niet in dat nieuwsartikel staat. Ik kan mij voorstellen dat de vraag is of advertenties gezien worden en wat er blijft hangen, maar als de vraag is om een artikel aandachtig te lezen, en ook nog eens onder tijdsdruk, hoe groot is dan de kans dat er op andere zaken gelet zal worden? Komt daarmee uw theorie overeen met de praktijk?

Methusalah
Berichten: 1147
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Onderzoek voor thesis (het lezen van een nieuwsartikel)

Ongelezen bericht door Methusalah »

Thesis my ass...

peter17111962
Berichten: 566
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Onderzoek voor thesis (het lezen van een nieuwsartikel)

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Er werd gevraagd om dat artikel door te lezen, ging over studie leningen, de rest echt niet gezien.
Dat is hetzelfde als in een supermarkt, ik doe boodschappen met een lijstje en een pen in mijn hand.
Ik loop recht op het rek af waar hetgeen staat wat ik zoek en pak die dingen, erger mij soms vreselijk
als er op die plaats iets anders staat als de vorige keer dat ik daar was. Al staan er daar borden met
teksten erop van meters hoog met aanbiedingen, die vallen mij echt niet op. Ik heb alleen oog voor
hetgeen er op mijn lijstje staat. Kiezen wat ik ga kopen doe ik altijd thuis, dus ik weet van te voren exact
wat ik ga kopen, dus merk, hoeveelheid etc. Folders lees ik ook nooit. Ik schrijf op een papier wat ik nodig
heb en ga dat halen.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Onderzoek voor thesis (het lezen van een nieuwsartikel)

Ongelezen bericht door Revoked »

De link opent met "meh..."
Zegt genoeg.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Onderzoek voor thesis (het lezen van een nieuwsartikel)

Ongelezen bericht door kuklos »

Het is een onderzoek waarbij getest wordt of je afgeleid wordt door de reclame, dan wel of deze voldoende opgemerkt wordt.
Als de uitslag is dat de reclame meer in het oog moet springen om op te vallen dan is mijn advies "doe het niet". Knipperende reclames en reclames die teveel domineren zorgen ervoor dat ik een ad-blocker aanzet, en als dat niet mogelijk is dat ik de website niet meer bezoek.

PS: IK kan een leeftijd invullen die niet klopt, bijvoorbeeld 500 jaar.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Onderzoek voor thesis (het lezen van een nieuwsartikel)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Heb geen reclame gezien. Zou dat aan mijn browser kunnen liggen? Gebruik Bromite.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Onderzoek voor thesis (het lezen van een nieuwsartikel)

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik heb het maar wel ingevuld, het gaat er denk ik om, hoe lees je en wat blijft er hangen van een plaatje/ advertentie en een stuk tekst dat een totaal ander onderwerp heeft en dat in een tijdsbestek van een paar minuten. Daarna moet je de vragen n.a.v de advertentie beantwoorden in zoverre daar dan nog iets van is blijven hangen.
En natuurlijk is dit marketing.

Gesloten