LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgelicht door Ps5online.nl

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Opgelicht door Ps5online.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

henk_zwan schreef:
06 dec 2020 13:16
Ook ik ben opgelicht door deze website. En ja, dat was ruim voordat het op tv was. De trigger was dat men zei enkele annuleringen te hebben gehad. Vaak is dat de trigger sneller als verantwoord te handelen. Er wordt druk op gezet.
Dat is dan wel heel toevallig. Precies toen u keek waren er net een aantal annuleringen geweest. En al die andere honderden tot duizenden die ook een PS5 proberen te bemachtigen hadden net pech dat ze net niet op dat moment op die website waren.
henk_zwan schreef:
06 dec 2020 13:16
Ik wil hiermee maar aangeven, ook al heb je een heterdaad, sta je op het politiebureau, dan nog volgt er geen enkele hulp. De crimineel heeft hiermee eigenlijk vrij spel!
Heterdaad? U besteld iets op een site en dat is de volgende dag niet geleverd. Dat is geen strafbaar feit en op dat moment was er nog geen aanleiding om aangifte te doen van wat dan ook. Van heterdaad is dus geen sprake.
henk_zwan schreef:
06 dec 2020 13:16
Hoe eenvoudig zou het niet zijn dat de politie (of een aan de politie gelieerde instantie) een database aanlegt waarmee de burger kan controleren of de website staat geregistreerd en dat zodoende de aankoop veilig kan worden gedaan.
Dus uw tekortkoming moet een ander gaan compenseren? Als u bijvoorbeeld alleen al kijkt naar de dropshippers dit jaar, dan komt er bijna elke dag een nieuwe webshop online. In uw ogen moet er een instantie zijn die al deze webshops gaat toetsen? Of is het uw eigen taak om te kijken waar u koopt? Geen idee of u wel eens door een winkelstraat heenloopt, maar als daar een smoezelig winkeltje is, zonder naam boven de deur, zonder een verkoper te zien, loopt u dan naar binnen, pakt u dan het eerste dat u ziet en loopt u dan naar de kassa? Of moeten dergelijke fysieke winkels ook gecontroleerd worden?

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Opgelicht door Ps5online.nl

Ongelezen bericht door kuklos »

henk_zwan schreef:
06 dec 2020 13:16
Ik wil hiermee maar aangeven, ook al heb je een heterdaad, sta je op het politiebureau, dan nog volgt er geen enkele hulp. De crimineel heeft hiermee eigenlijk vrij spel!

Ik vind het een schande. Waarvan akte!! Het zou de politie sieren als zij ook eens hun best deden om geld bij de burger terug te bezorgen in plaats, veelal van dit met behulp van automatisering, zo efficiënt mogelijk weg te halen.

Hoe eenvoudig zou het niet zijn dat de politie (of een aan de politie gelieerde instantie) een database aanlegt waarmee de burger kan controleren of de website staat geregistreerd en dat zodoende de aankoop veilig kan worden gedaan.

Bel de politieke partij op waarop je normaliter stemt en vraag ze hoe je ze deze suggestie kan geven en wat ze er daarna mee gaan doen.

LaFleur66
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 dec 2020 16:18

Re: Opgelicht door Ps5online.nl

Ongelezen bericht door LaFleur66 »

Remco & Henk,
Al aangesloten bij andere slachtoffers? Whatsapp, Facebook evt. Er is een manier om je geld terug te krijgen nl. Er is massaal aangifte gedaan en oa ook contact gezocht met de payment service provider en de Duitse bank, rekening van oplichter daar bevroren, dus vandaar. Je kunt me anders via hier contacten

Gesloten