LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgelicht door Ps5online.nl

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
Remco v Waardenburg
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2020 15:23

Opgelicht door Ps5online.nl

Ongelezen bericht door Remco v Waardenburg »

Hallo mensen zoals iederen weet is de playstation 5 uitgekomen en was het heel snel uitverkocht. en iedereen probeer toch een ps5 te krijgen. ik had me zoontje belooft dat hij der een kreeg en dat we deze snel konden verwachten.ik ben op google gaan zoeken en kwam op een website ps5online.nl en zag dat je de ps5 kon reserveren dus wat doe ik ik reserveer het. heb betalling gedaan en kreeg geen bevestiging.dus ik begon de shop te mailen en geen gehoor.ok leuk morgen dan maar weer mailen, eindelijk kreeg ik een email en hun zeiden dat hij of zei het handmatig moest doen om bevestiging te krijgen.dat is toen ook gebeurd later kregen we een email dat we maandag23 november een track en trace zouden krijgen, en ook dat is niet gebeurt.ok wat nu weer mailen en effe reviews opzoeken en toen was het al te laat. heel veel mensen hebben geen product of email gehad en ook geen geld terug

Ik heb nu aangifte gedaan en meer kan ik niet doen. dat is balen voor mij zoontje en voor heel veel andere mensen.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Opgelicht door Ps5online.nl

Ongelezen bericht door mahadma »

Er is al op alle media voorspeld dat er FAKE websites zouden komen voor 5 dec en black friday. U heeft er één getroffen. Dus dat wordt een dure Ps5!

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Opgelicht door Ps5online.nl

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Of ze leveren pas als ze daadwerkelijk weer leverbaar zijn. Ik kan ook PlayStations bestellen nu en leveren, maar de levertijd is overal idioot. En mijn webshop heeft ook nog niet alles geautomatiseerd als ie live komt.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Opgelicht door Ps5online.nl

Ongelezen bericht door hebra98 »

Ook trustpilot...
https://nl.trustpilot.com/review/ps5online.nl?page=2

Dit is wat ik nog kan vinden bij SIDN.
Deze website is ook maar kort online geweest. Ik vrees het ergste.
Domeinnaam ps5online.nl
Status actief
Houder Blackdagger
Administratieve contactpersoon [email protected]
Registrar Metaregistrar B.V. Zuidelijk Halfrond 1 2801DD Gouda Netherlands
Misbruik contact +31.858885692 [email protected]
Reseller Mijndomein Hosting BV Albert Einsteinweg 4 8218NH Lelystad Netherlands
Technische contactpersoon
[email protected]
DNSSEC ja
Domeinnaamservers
nsn1.mijndomein.nl
nsn2.mijndomein.nl
nsn3.mijndomein.nl
Registratiedatum 2020-10-28
Datum laatste wijziging 2020-11-18
Administratie door NL Domain Registry
En dit was de website??
https://web.archive.org/web/20201117115 ... online.nl/

Daatr staat een verwijzing naar ps5-preorder, die ook uit de lucht lijkt te zijn...
Domeinnaam ps5-preorder.nl
Status actief
Houder 2LINK
Administratieve contactpersoon [email protected]
Registrar Metaregistrar B.V. Zuidelijk Halfrond 1 2801DD Gouda Netherlands
Misbruik contact +31.858885692 [email protected]
Reseller Mijndomein Hosting BV Albert Einsteinweg 4 8218NH Lelystad Netherlands
Technische contactpersoon
[email protected]
DNSSEC nee
Domeinnaamservers
ns1.uswhss.org
ns2.uswhss.com
Registratiedatum 2020-09-19
Datum laatste wijziging 2020-09-19
Administratie door NL Domain Registry

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Opgelicht door Ps5online.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dus omdat die via de reguliere winkels niet te krijgen is denkt u die via vage websites wel te kunnen bestellen? Daarbij moet u ook nooit iets beloven wat u niet kan waarmaken.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Opgelicht door Ps5online.nl

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Met de info van Hebra denk ik inderdaad dat dit trekken aan een dood paard gaat worden.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Opgelicht door Ps5online.nl

Ongelezen bericht door hebra98 »

Misschien is er wel iets mogelijk met het abuse deel van de SIDN registratie?
Misbruik contact +31.858885692 [email protected]
Maar ik denk dat de politie hier iets mee zou moeten proberen?
Want voor een domeinregistratie is, volgens mij, persoonlijke informatie nodig..

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Opgelicht door Ps5online.nl

Ongelezen bericht door mahadma »

hebra98 schreef:
26 nov 2020 17:25
Misschien is er wel iets mogelijk met het abuse deel van de SIDN registratie?
Misbruik contact +31.858885692 [email protected]
Maar ik denk dat de politie hier iets mee zou moeten proberen?
Want voor een domeinregistratie is, volgens mij, persoonlijke informatie nodig..
Mogelijk katvangeradres?

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Opgelicht door Ps5online.nl

Ongelezen bericht door hebra98 »

Nee, dit is het abuse adres van de registrar.
Onderdeel van de registrar die de domeinnaam registratie regelt.

https://www.ripe.net/membership/indices ... strar.html

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Opgelicht door Ps5online.nl

Ongelezen bericht door juliomariner »

Er werd op de radio al voor gewaarschuwd dat criminelen veel nep webshops online hebben gezet.
Maar even logisch nadenken, bij de grote webshops is het niet leverbaar, of lange levertijd, waarom zou een kleine onbekende webshop wel kunnen leveren. Reken er maar op dat Bol, Amazon en de andere grote spelers als eerste beleverd gaan worden

sake1987

Re: Opgelicht door Ps5online.nl

Ongelezen bericht door sake1987 »

juliomariner schreef:
26 nov 2020 18:25
Er werd op de radio al voor gewaarschuwd dat criminelen veel nep webshops online hebben gezet.
Maar even logisch nadenken, bij de grote webshops is het niet leverbaar, of lange levertijd, waarom zou een kleine onbekende webshop wel kunnen leveren. Reken er maar op dat Bol, Amazon en de andere grote spelers als eerste beleverd gaan worden
Niet alleen op radio, gisteren ook uitgebreid op ieder tv journaal.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Opgelicht door Ps5online.nl

Ongelezen bericht door mahadma »

sake1987 schreef:
26 nov 2020 18:43
juliomariner schreef:
26 nov 2020 18:25
Er werd op de radio al voor gewaarschuwd dat criminelen veel nep webshops online hebben gezet.
Maar even logisch nadenken, bij de grote webshops is het niet leverbaar, of lange levertijd, waarom zou een kleine onbekende webshop wel kunnen leveren. Reken er maar op dat Bol, Amazon en de andere grote spelers als eerste beleverd gaan worden
Niet alleen op radio, gisteren ook uitgebreid op ieder tv journaal.
Wellicht kunnen die dingen op tv weggelaten worden, "men" ziet het toch niet, kennelijk.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Opgelicht door Ps5online.nl

Ongelezen bericht door hebra98 »

Dat is eigenaardig om te stellen...
Op 17 miljoen mensen en dan zou niet helpen als hier een paar mensen toch nog slachtoffer worden.
Hoeveel denk je (of weet je) dat er niet slachtoffer zijn geworden door deze dingen op TV.

En, volgens mij is de bestelling als die van TS gedaan voor dit op TV aan bod is geweest.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Opgelicht door Ps5online.nl

Ongelezen bericht door berndv »

mahadma schreef:
26 nov 2020 20:06
sake1987 schreef:
26 nov 2020 18:43
juliomariner schreef:
26 nov 2020 18:25
Er werd op de radio al voor gewaarschuwd dat criminelen veel nep webshops online hebben gezet.
Maar even logisch nadenken, bij de grote webshops is het niet leverbaar, of lange levertijd, waarom zou een kleine onbekende webshop wel kunnen leveren. Reken er maar op dat Bol, Amazon en de andere grote spelers als eerste beleverd gaan worden
Niet alleen op radio, gisteren ook uitgebreid op ieder tv journaal.
Wellicht kunnen die dingen op tv weggelaten worden, "men" ziet het toch niet, kennelijk.
Van diegenen waarvoor het helpt hoor je niets, want die trappen er niet in. Die gaan geen topic openen hier om te melden dat ze er niet in zijn getrapt doordat ze gewaarschuwd waren.

Aan de andere kant vind ik het altijd wel stuitend om hier een topic te openen en gaan eisen dat de media er aandacht aan besteedt. Dat is hetzelfde als gaan klagen bij de overheid dat ze zo hard rijden op de snelweg en gaan eisen dat er een maximumsnelheid ingesteld moet worden.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Opgelicht door Ps5online.nl

Ongelezen bericht door Brahms »

Maar voor Euro 500 natuurlijk wel een nooit meer te vergeten leermoment voor dat zoontje. Hij zal zijn lange leven lang altijd goed opletten bij online spulletjes kopen en zich tot in lengte van dagen herinneren dat hij als jong mannetje zulke extreem dure speeltjes kreeg.

henk_zwan
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 okt 2018 12:22

Re: Opgelicht door Ps5online.nl

Ongelezen bericht door henk_zwan »

Beste mensen,

Ook ik ben opgelicht door deze website. En ja, dat was ruim voordat het op tv was. De trigger was dat men zei enkele annuleringen te hebben gehad. Vaak is dat de trigger sneller als verantwoord te handelen. Er wordt druk op gezet.

Ik ging de dag erna nog naar de politie toe, omdat ik toch ernstig ben gaan twijfelen. De politie zei mij rustig de oplichting af te wachten. Op mijn opmerking dat zij beter het adres veilig kunnen stelen omdat de site nog online was werd niet ingegaan. Ik vermelde nog dat de site straks offline is en dan zal het veel moeilijker zijn om te achterhalen wie die oplichters zijn. Maar dit alles mocht niet baten. Eerst lekker afwachten totdat zij de buit binnen hebben, hen de kans geven om de benen te maken (dit laatste vul ik zelf even aan) en dan kan ik aangifte doen.

Ik wil hiermee maar aangeven, ook al heb je een heterdaad, sta je op het politiebureau, dan nog volgt er geen enkele hulp. De crimineel heeft hiermee eigenlijk vrij spel!

Ik vind het een schande. Waarvan akte!! Het zou de politie sieren als zij ook eens hun best deden om geld bij de burger terug te bezorgen in plaats, veelal van dit met behulp van automatisering, zo efficiënt mogelijk weg te halen.

Hoe eenvoudig zou het niet zijn dat de politie (of een aan de politie gelieerde instantie) een database aanlegt waarmee de burger kan controleren of de website staat geregistreerd en dat zodoende de aankoop veilig kan worden gedaan.

DeZevendeHenk
Berichten: 771
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Opgelicht door Ps5online.nl

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Fijn, die mensen die hun geld bijna letterlijk in het water gooien en dan precies kunnen vertellen wat de politie zou moeten doen om dat voor hun terug te halen en hoe de wereld ingericht zou moeten worden zodat zij die dommigheid niet opnieuw uithalen. Ik heb ook een goeie oplossing, gebruik je verstand en wees een beetje voorzichtig zonder in paranoia te vervallen. De middenweg, al eeuwen een goede route.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Opgelicht door Ps5online.nl

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Die database is er al. Je kijkt gewoon naar de inschrijving bij de kamer van koophandel. Geen KvK-nummer, geen aankoop doen.

Willifrid
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 dec 2020 18:10

Re: Opgelicht door Ps5online.nl

Ongelezen bericht door Willifrid »

Blijkbaar zijn alle campagnes om internetfraude te bestrijden tevergeefs.
Hoe moeilijk kan het zijn? https://www.consuwijzer.nl/online-winke ... e-winkelen
Uitprinten en op je monitor plakken voor het geval dat je weer eens zo'n GEWELDIGE aanbieding ziet die te mooi is om waar te zijn.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Opgelicht door Ps5online.nl

Ongelezen bericht door mahadma »

Net zoals de babbeltrucks en app's via de telefoon. De banken moeten de schade ontstaan door domheid vergoeden (vinden tv programma's) ........ Kunnen de boeven dan niet beter meteen hun reknummer aan de banken doorgeven en de banken daar op storten .......zodat de mensen niet meer getild worden?

Gesloten