LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opleiding.NL - wellicht misleiding?

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
Lex uit Amersfoort
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 jul 2020 13:55

Opleiding.NL - wellicht misleiding?

Ongelezen bericht door Lex uit Amersfoort »

Het valt mij op dat de laatste tijd veel reclame voorbij komt van "Opleiding.nl". Een vergelijkings / zoek pagina voor opleidingen. Volgens eigen zeggen "De beste opleiders van Nederland" en "Net zoals zo'n site voor vliegtuigtickets".

Ik krijg echter het idee dat deze site van de NCOI is. Ze vergelijken volgens mij enkel dochterondernemingen van NCOI of ondernemingen waar NCOI een belang in heeft.

Daarbij als ik kijk tussen de opleiding aanbieders bij Springest die iig volgens hun de 'beste van NL' zijn, dan komen veel winnaars niets eens voor bij Opleiding.nl.

Is zoiets niet misleiding? Wellicht een klein beetje aandacht van de Radar redactie waardig?

Lex uit Amersfoort
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 jul 2020 13:55

Re: Opleiding.NL - wellicht misleiding?

Ongelezen bericht door Lex uit Amersfoort »

Even wat linkjes voor extra info:

- Opleiding.nl aanbieders: https://www.opleiding.nl/alle-opleiders.html
- NCOI merknamen: https://www.werkenbijncoi.nl/nl/over-nc ... nze-merken
- Springest opleiders van het jaar: https://opleidervanhetjaar.nl/winnaars-bovnl-2019

Lex uit Amersfoort
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 jul 2020 13:55

Re: Opleiding.NL - wellicht misleiding?

Ongelezen bericht door Lex uit Amersfoort »

Ik zie nu ook dat NCOI en Opleiding.nl op hetzelfde adres staan ingeschreven.
Marathon 7 te Hilversum

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Opleiding.NL - wellicht misleiding?

Ongelezen bericht door berndv »

Of het misleiding is weet ik niet. Ze claimen nergens dat ze onafhankelijk zijn. Het enige punt waar ik mijn twijfels over heb is wat ze zeggen op hun "over ons" pagina:
Opleiding.nl biedt een compleet overzicht van relevante opleidingen en trainingen in elk vakgebied, op elk niveau. De opleidingen en trainingen zijn met zorg geselecteerd op kwaliteit. Alleen het beste is opgenomen op Opleiding.nl.
Waarmee ze dus eigenlijk aangeven dat de opleiding er niet staan volgens hun oordeel minderwaardig zijn. Ook zijn ze niet transparant in hun banden met NCOI, dit geven ze namelijk nergens aan op de site. Het is inderdaad terug te leiden als je gaat zoeken naar de registratiegegevens bij SIDN dan kan je inderdaad het adres vinden dat hetzelfde is als het adres van NCOI. Ook bij contactgegevens niets te vinden. Ik ben wel benieuwd naar het oordeel van de reclame code commissie. Ik zou het namelijk wel logisch vinden dat er toch op zijn minst ergens vermeld moet worden dat het om een initiatief van NCOI gaat.

Opleiding.nl
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2020 15:16

Re: Opleiding.NL - wellicht misleiding?

Ongelezen bericht door Opleiding.nl »

Opleiding.nl is een initiatief van de grootste opleiders van Nederland. Een deel van hen werkt inderdaad samen binnen NCOI Groep, maar er zijn ook opleiders bij die hier los van staan. De reden waarom wij samen het initiatief voor dit platform namen, is dat we leven lang ontwikkelen voor iedereen mogelijk willen maken.

Uit onderzoek blijkt dat veel werkenden het lastig vinden uit het grote aanbod van opleidingen de juiste opleiding of training te vinden. Maar liefst een derde (32%) stelt het leren om die reden zelfs uit! Bijna drie op de vijf (58%) zouden graag een website hebben waarop zij eenvoudig kunnen kiezen uit een relevant aanbod van de beste opleidingen en opleiders. Voor deze mensen is het platform Opleiding.nl ontwikkeld. Niet als zoveelste vergelijkingssite, maar als helder overzicht.

Inmiddels blijven opleiders zich aansluiten. Opleiders die in hun specifieke deelgebied voldoen aan de hoogste kwaliteitseisen. En dat was precies onze bedoeling; samen met de beste opleiders van Nederland een sterke impuls geven aan het zo belangrijke leven lang leren!

Met vriendelijke groet,
Opleiding.nl
Laatst gewijzigd door Opleiding.nl op 21 sep 2020 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten