LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opwarming van de aarde: leugen?

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Opwarming van de aarde: leugen?

Ongelezen bericht door renewouters »

fred- schreef:
18 okt 2019 16:35
Hallo mario.zaal ik kon je filmpje niet vinden maar ik snap je wel. Daarom stem ik FVD, Baudet weet dingen en zegt het ook.
Op https://www.climategate.nl/ wordt het prima verwoord.
Wat weer Dirk Ezel dan? (Ja, dat is zijn echte naam. Dat frans is slechts om interessant te doen).

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Opwarming van de aarde: leugen?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Volgens mij heeft die ezel Duitse boeken van ca 100 jaar geleden van buiten geleerd.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Opwarming van de aarde: leugen?

Ongelezen bericht door 16again »

Decennia terug, wist Shell het al beter dan TS:
https://www.youtube.com/watch?v=cNmuGEBhu38

HADES2001
Berichten: 539
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Opwarming van de aarde: leugen?

Ongelezen bericht door HADES2001 »

Dit is hetzelfde als vacinaties, 1 iemand zegt dat het slecht voor je is en 1000000 mensen van niet. Maar er zijn altijd mensen die naar die ene luisteren.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Opwarming van de aarde: leugen?

Ongelezen bericht door scontra »

fred- schreef:
18 okt 2019 16:35
Hallo mario.zaal ik kon je filmpje niet vinden maar ik snap je wel. Daarom stem ik FVD, Baudet weet dingen en zegt het ook.
Op https://www.climategate.nl/ wordt het prima verwoord.
Baudet ?? Van veel weet hij weinig, van heel weinig weet hij veel, maar van het meeste weet hij helemaal niets en dat is overigens niet alleen op Baudet van toepassing.

Wat bij mij zo ontzettend verbazingwekkend overkomt is dat "iedereen", zomaar en zonder ook maar enige opleiding daartoe te hebben gevolgd, zich een expert op het gebied van klimaat , fijnstof en stikstof waant en daarover de 'waarheid en niets dan de waarheid' verkondigt.
Of is het niet meer dan papagaaien van hetgeen de andere betweters verkondigen ?? :mrgreen:

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Opwarming van de aarde: leugen?

Ongelezen bericht door 16again »

snuffel1 schreef:
18 okt 2019 18:09
Het begint er op te lijken dat ons land geregeerd wordt door de milieu clubs met door de regering gesponsorde advocaten ons als burger het normale leven onmogelijk te maken.
Ik vraag me af in hoeverre dat "normale" leven toekomstig leven onmogelijk maakt.
De mensheid is goed bezig om in rap tempo het eigen nest te bevuilen.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Opwarming van de aarde: leugen?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

De opwarming van de aarde bestaat. Maar is dat menselijk of gewoon normaal (de temperatuur op aarde schommelt al sinds het bestaan). Ik denk dat we eerst moeten bewijzen wat de menselijke input daadwerkelijk is, voordat we van alles gaan veranderen wat misschien helemaal geen nut heeft.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Opwarming van de aarde: leugen?

Ongelezen bericht door kuklos »

Theotrucker schreef:
18 okt 2019 16:47
Heel aparte reden om op iemand te stemmen.
En wat is wat jou betreft dan wel een legitieme reden om op iemand te stemmen?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Opwarming van de aarde: leugen?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Niet omdat hij dingen weet en zegt. Dat is erg dun. Ik verwacht meer van de politiek.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Opwarming van de aarde: leugen?

Ongelezen bericht door kuklos »

Theotrucker schreef:
18 okt 2019 20:31
Niet omdat hij dingen weet en zegt. Dat is erg dun. Ik verwacht meer van de politiek.
Je beantwoordt nog steeds de vraag niet. Wat is dan wel een reden om op iemand te stemmen?
En waarom wil jij bepalen wat voor iemand een legitieme reden mag zijn om op een persoon of partij te stemmen?

v.d.Heyden
Berichten: 737
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Opwarming van de aarde: leugen?

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

16again schreef:
18 okt 2019 20:15

De mensheid is goed bezig om in rap tempo het eigen nest te bevuilen.
Het nest begint overvol te raken....

v.d.Heyden

witte angora
Berichten: 30564
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Opwarming van de aarde: leugen?

Ongelezen bericht door witte angora »

Volgens mij is er ruimte genoeg, het wordt alleen verkeerd verdeeld. En als maatschappij willen we gewoon teveel.

Wat ik geleerd heb is dat de mens gemaakt is om de aarde te bebouwen en te onderhouden. De mens, ten dienste van, en in harmonie met de aarde en al het leven er op. In de huidige maatschappij lijkt het andersom te zijn: het lijkt wel of de aarde gebruikt wordt om de oneindige wensen van de mens te onderhouden, terwijl de rest van het leven, en de aarde zelf, niet belangrijk is. En dat begint spaak te lopen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Opwarming van de aarde: leugen?

Ongelezen bericht door moederslink »

Zo zie ik het ook. ...er was genoeg en er is genoeg , maar de aarde wordt uitgeput en misbruikt en ongelijk geëxploiteerd.
Door economische belangen en groei en de ongelooflijke nietsontziende hebzucht van de mens.
De mens is een Rupsje Nooitgenoeg geworden 😟 .
Het gaat ten koste van Moeder Aarde en alle natuur en dierenwelzijn.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Opwarming van de aarde: leugen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Tja, de koeien mogen niet in de wei, omdat ze schijten, maar wel een weekendje met het vliegtuig naar Barcelona of whatever om te shoppen.

witte angora
Berichten: 30564
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Opwarming van de aarde: leugen?

Ongelezen bericht door witte angora »

En een onsje minder vlees is soms ook al teveel gevraagd... ;)

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Opwarming van de aarde: leugen?

Ongelezen bericht door scontra »

Wereldwijd ieder 'mens' nog maximaal 1 kind op deze aardkloot zetten en het probleem van een al maar en in snel tempo toenemend aantal wereldvervuilers zal snel stabiliseren.

Alleen egoïsten en goedgelovigen vinden dat ze het 'recht' hebben op een groter aantal ! :mrgreen: :wink:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Opwarming van de aarde: leugen?

Ongelezen bericht door kweenie »

kuklos schreef:
18 okt 2019 20:42
Theotrucker schreef:
18 okt 2019 20:31
Niet omdat hij dingen weet en zegt. Dat is erg dun. Ik verwacht meer van de politiek.
Je beantwoordt nog steeds de vraag niet. Wat is dan wel een reden om op iemand te stemmen?
En waarom wil jij bepalen wat voor iemand een legitieme reden mag zijn om op een persoon of partij te stemmen?
Dat zegt Theotrucker ook niet. Hij zegt alleen dat hij het een aparte reden vindt om op iemand te stemmen en dat hij meer van de politiek verwacht. Misschien in het vervolg eerst beter lezen wat iemand schrijft voordat je kritiek levert?

Wat voor iemand een goede reden is, is puur persoonlijk. Van mijn part stem je alleen op mensen die 1,78 meter lang zijn. Dat zou ik ook een aparte reden boven, naar het is natuurlijk wel een legitieme reden. (En in mijn ogen een net zo nietszeggende reden als dat iemand 'dingen weet een zegt'. Dat geldt namelijk voor nagenoeg iedereen.)

witte angora
Berichten: 30564
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Opwarming van de aarde: leugen?

Ongelezen bericht door witte angora »

snuffel1 schreef:
19 okt 2019 10:38
Nederland houdt na de randstad niet op maar het bedrijfsleven denkt van wel. Het gevolg is dat mensen van heinde en ver naar hun werk in de randstad reizen omdat er hun provincie geen werk te vinden is. Het zou ook anders kunnen door het werk naar de mensen brengen en niet de mensen naar het werk laten reizen want dan neemt de verkeersdrukte af en stimuleert mensen om de auto vaker te laten staan.
Het zou al een heel eind schelen als er meer werk in de Flevopolders zou komen. Daar is ruimte zat. Prima infrastructuur, in verhouding tot de Randstad betaalbare huizenprijzen, alles wat je nodig hebt is er.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Opwarming van de aarde: leugen?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik ga hier niet allemaal mijn redenen oplepelen als ik ga stemmen. Voor mij eigenlijk meer op een partij dan op een persoon.
Het is voor mij veel meer dan die ene vraag of de aarde opwarmt, ja of nee.
Daar heb ik minstens vier A4 tjes voor nodig. Daar zit hier niemand op te wachten.
Het gaat om veiligheid, scholing, lonen, belastingen, pensioenen, zorg voor mensen, over kinderen, over nationale veiligheid, internationale veiligheid. En nog veel meer.

Eigenlijk politiek.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Opwarming van de aarde: leugen?

Ongelezen bericht door scontra »

fred- schreef:
18 okt 2019 16:35
Daarom stem ik FVD, Baudet weet dingen en zegt het ook.
Waarom zou je op iemand stemmen die alleen maar de draai naar de politiek heeft gemaakt omdat hij nergens, maar dan ook helemaal nergens anders meer aan de bak kon/kan komen en zich toch op de e.o.a. wijze van een "vorstelijk inkomen" moet voorzien.
Net als Wilders, veel roepen aan de zijlijn en dan alleen nog maar over wat de ontevreden Nederlander graag wil horen, maar waar je tot in de verste verte geen oplossing voor hebt of zult vinden en wat je ook nooit waar kunt maken, maar wel een stemmen trekker is.
Er alleen maar zitten en af en toe maar iets roepen en ontkennen wat sommigen graag willen horen en dat alleen maar voor de poen en nergens anders voor, t'jonge, jonge,jonge, daar heeft toch helemaalniemand iets aan, behalve dan Baudet en Wilders samen met hun meelopers.

Gesloten