PostNL doet niks aan verdwijning pakket

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: PostNL doet niks aan verdwijning pakket

Ongelezen bericht door juliomariner »

En de Politie dwingen aangifte van diefstal op te nemen. Dat zijn ze verplicht.
Neem anders een print van de link die ik hierboven al heb gegeven mee.

Chiara2161
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 okt 2022 19:46

Re: PostNL doet niks aan verdwijning pakket

Ongelezen bericht door Chiara2161 »

PGros schreef:
28 okt 2022 18:18

Je moet aan de verkoper doorgeven dat je je geld terug wilt of dat het pakket nu eindelijk eens geleverd gaat worden. Hij is tenslotte verantwoordelijk tot je het ontvangen hebt.
Ik heb al sinds het begin contact met de verkoper, maar deze geeft al sinds het begin aan dat deze kan doen zolang ik geen bewijs heb van diefstal of dat het pakketje vermist is er niks gedaan kan worden. Wanneer bij hun gekeken wordt naar de T&T-code van het pakketje; staat er simpelweg dat het pakket is afgeleverd.

Maar PostNL heeft mij ook verteld dat de verkoper contact moet opnemen met hun zodat er op basis van de klacht van de verkoper weer een onderzoek gestart kan worden. Hierbij moet de verkoper vanuit Taiwan naar het Nederlandse nummer van de klanten service bellen, waarbij als taal opties alleen Nederlands en Engels wordt gegeven.

Hierbij heb ik natuurlijk aangegeven dat dit ontzettend lastig wordt, omdat zoals eerder vernoemd deze mensen geen Engels of Nederlands spreken. Maar er wordt niet naar een alternatief gekeken. PostNL heeft geen e-mailadres waarmee ze contact kunnen opnemen.

Had dit ook al geschreven in het bericht waar je op had gereageerd, maar ik sta er ook nog steeds echt verbaasd van over hoe ik behandeld wordt door de klanten service. Over het feit dat ze al twee keer gewoon de telefoon op gehangen hebben tijdens het gesprek.

Bij het invullen van de tevredenheids enquete van PostNL over hun klantenservice wordt er ook gevraagd of ik het gevoel heb dat er met mij wordt meegedacht naar het zoeken van een oplossing. Maar natuurlijk nadat er twee maal achter elkaar is opgehangen heb ik niet het gevoel dat hier uberhaupt hun best wordt gedaan om alleen al naar het probleem te luisteren.

Ik ben echt ontzettend teleurgesteld in PostNL.

Chiara2161
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 okt 2022 19:46

Re: PostNL doet niks aan verdwijning pakket

Ongelezen bericht door Chiara2161 »

juliomariner schreef:
28 okt 2022 19:06
En de Politie dwingen aangifte van diefstal op te nemen. Dat zijn ze verplicht.
Neem anders een print van de link die ik hierboven al heb gegeven mee.
Ik zal opnieuw aangifte doen van diefstal bij de politie. Maar ik blijf het een probleem vinden dat PostNL haar klanten zo behandeld.

Chiara2161
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 okt 2022 19:46

Re: PostNL doet niks aan verdwijning pakket

Ongelezen bericht door Chiara2161 »

fonsflons schreef:
28 okt 2022 19:31

Persoonlijk zou ik de pakketjes niet meer accepteren als ze die na een inwendig onderzoek zouden vinden.
Hierbij bedoelde ik natuurlijk intern hahahah, heel grappig.

hk-roo
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 aug 2022 19:55

Re: PostNL doet niks aan verdwijning pakket

Ongelezen bericht door hk-roo »

Het is heel simpel, als klant bestel je wat bij een leverancier. Of deze nu binnen Nederland of Buitenland zit, doet er niet toe.
Meld bij je leverancier dat je het pakket nog niet ontvangen hebt.
De leverancier is dan namelijk verplicht aan te tonen dat een pakket is afgeleverd, en zal dus met zijn transporteur contact op moeten nemen.
Kan de leverancier geen bewijs leveren dat een pakket is afgeleverd, is hij verplicht om of het alsnog (nogmaals ) toe te zenden of je geld terug te geven als je al betaald heb ( wat hij wettelijk ook niet 100% vooruit mag vragen ).
Daarom moet de verzender altijd een onderzoek laten starten.
Makkelijker kunnen ze het niet maken, is gewoon geregeld en voor alle vervoerders gelijk.

Oudesjoegel
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 okt 2022 16:42

Re: PostNL doet niks aan verdwijning pakket

Ongelezen bericht door Oudesjoegel »

Het is een gebrekkig systeem. Zelf heb ik het als verzender meegemaakt. Kostbaar pakket verzonden naar Frankrijk. Door de bezorger daar getekend met een fake handtekening van de klant. Pakket weg.
Klant heeft bij de lokale Franse politie aangifte gedaan van identiteitsfraude. Met die aangifte kreeg ik het verzekeringsgeld terug van post.nl en kon ik de klant weer betalen.
Ook als ontvanger meegemaakt. Fake handtekening door bezorger. Het was "maar" 35 euro en het niet waard om aangifte en het hele circus te doorlopen. Verzender zei, er is getekend, er is geleverd, case closed.

Chiara2161
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 okt 2022 19:46

Re: PostNL doet niks aan verdwijning pakket

Ongelezen bericht door Chiara2161 »

hk-roo schreef:
28 okt 2022 20:03
Het is heel simpel, als klant bestel je wat bij een leverancier. Of deze nu binnen Nederland of Buitenland zit, doet er niet toe.
Meld bij je leverancier dat je het pakket nog niet ontvangen hebt.
De leverancier is dan namelijk verplicht aan te tonen dat een pakket is afgeleverd, en zal dus met zijn transporteur contact op moeten nemen.
Kan de leverancier geen bewijs leveren dat een pakket is afgeleverd, is hij verplicht om of het alsnog (nogmaals ) toe te zenden of je geld terug te geven als je al betaald heb ( wat hij wettelijk ook niet 100% vooruit mag vragen ).
Daarom moet de verzender altijd een onderzoek laten starten.
Makkelijker kunnen ze het niet maken, is gewoon geregeld en voor alle vervoerders gelijk.
Dit is ontzettend leuk... maar mijn leverancier zit in Taiwan.

PostNL geeft gewoon aan dat het bezorgd is. Dit is voor mijn leverancier bewijs dat het afgeleverd is. Dat is mijn probleem en waarom ik niet verder kom.

PostNL geeft dus aan dat ze contact moeten opnemen met de klantenservice van PostNL, maar niet hoe. Dit is vrijwel onmogelijk omdat er alleen een Nederlands telefoonnummer beschikbaar is met de taal opties Nederlands en Engels (spreken ze niet).

Ik zou zoals voorgesteld door iemand anders op het forum nogmaals aangifte doen bij de politie, en probeer de leverancier nog steeds zo ver te krijgen een klacht in te dienen. Maar wat kan ik verder nog doen?

Oudesjoegel
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 okt 2022 16:42

Re: PostNL doet niks aan verdwijning pakket

Ongelezen bericht door Oudesjoegel »

Maar de vervoersmaatschappij in Taiwan is de aanspreekpartij voor de verzender. Post.nl is de locale partner voor de vervoersmaatschappij uit Taiwan.

Cro
Berichten: 2067
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: PostNL doet niks aan verdwijning pakket

Ongelezen bericht door Cro »

Chiara2161 schreef:
28 okt 2022 19:32
juliomariner schreef:
28 okt 2022 19:06
En de Politie dwingen aangifte van diefstal op te nemen. Dat zijn ze verplicht.
Neem anders een print van de link die ik hierboven al heb gegeven mee.
Ik zal opnieuw aangifte doen van diefstal bij de politie. Maar ik blijf het een probleem vinden dat PostNL haar klanten zo behandeld.
Jij bent dan ook geen klant, de verzendende partij is de klant, niet de ontvangende.
Dat is ook waarom de verzendende partij contact op moet nemen met PostNL bij vermissing en dergelijke.
De ontvangende partij maakt geen deel uit van de overeenkomst.

Chiara2161 schreef:
28 okt 2022 21:43


Dit is ontzettend leuk... maar mijn leverancier zit in Taiwan.

PostNL geeft gewoon aan dat het bezorgd is. Dit is voor mijn leverancier bewijs dat het afgeleverd is. Dat is mijn probleem en waarom ik niet verder kom.

PostNL geeft dus aan dat ze contact moeten opnemen met de klantenservice van PostNL, maar niet hoe. Dit is vrijwel onmogelijk omdat er alleen een Nederlands telefoonnummer beschikbaar is met de taal opties Nederlands en Engels (spreken ze niet).

Ik zou zoals voorgesteld door iemand anders op het forum nogmaals aangifte doen bij de politie, en probeer de leverancier nog steeds zo ver te krijgen een klacht in te dienen. Maar wat kan ik verder nog doen?
Dat is natuurlijk onzin, de verzendende partij moet bij de lokale Taiwanese bezorgdienst zijn. Die Taiwanese partij zal gewoon een zakelijke contact mogelijkheid hebben bij PostNL, die zullen ze immers bij al hun internationale partners hebben, en die spreken ook echt wel gewoon Engels. Ik krijg hier eerder het gevoel dat die Taiwanese partij niet echt zin heeft stappen te zetten, vervelend, maar niet de schuld van PostNL natuurlijk. Die horen gewoon het standaard proces te volgen en niet jou op te zadelen met allerlei zaken die jij niet hoeft te doen, zoals contact opnemen met PostNL.

Wat hier fout lijkt te gaan is dat jij het wil gaan oplossen met de consumenten helpdesk van PostNL, dat zal uiteraard weinig sjoege bieden. Die zal immers aangeven dat jij geen partij bent en dat de verzender het op moet lossen.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: PostNL doet niks aan verdwijning pakket

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering, www.fraudehelpdesk.nl/fraude-melden/ of www.juridischloket.nl.

Volgens het Nederlandse recht is de ontvanger verantwoordelijk voor de verzending. Echter in dit geval komt uw pakketje uit het buitenland. Ik weet niet wat de regels daarvoor zijn.

U kunt op afspraak aangifte doen van alle strafbare feiten. De politie is verplicht om uw aangifte op te nemen, echter zijn hun niet verplicht om onderzoek te doen.

Cro
Berichten: 2067
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: PostNL doet niks aan verdwijning pakket

Ongelezen bericht door Cro »

Seinhuis schreef:
29 okt 2022 00:12
Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering, www.fraudehelpdesk.nl/fraude-melden/ of www.juridischloket.nl.

Volgens het Nederlandse recht is de ontvanger verantwoordelijk voor de verzending. Echter in dit geval komt uw pakketje uit het buitenland. Ik weet niet wat de regels daarvoor zijn.

U kunt op afspraak aangifte doen van alle strafbare feiten. De politie is verplicht om uw aangifte op te nemen, echter zijn hun niet verplicht om onderzoek te doen.
Wat een onzin, binnen ons recht is de ontvanger niet verantwoordelijk voor de verzending, stop toch eens met iedere keer deze onzin te posten.

nammk
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 sep 2006 04:37

Re: PostNL doet niks aan verdwijning pakket

Ongelezen bericht door nammk »

Heb ook slechte ervaringen met PostNL. Vorige week zat ik achter mijn computer en las dat mijn pakket bezorgd was. Er was niet aangebeld. Ik hoorde de honden van de buren blaffen. Ik dacht, PostNL heeft het pakket waarschijnlijk en onnodig bij de buren afgegeven. Ik wilde naar de buren gaan en zie tot mijn stomme verbazing, dat het pakket gewoon buiten bij mijn voordeur staat! Onbegrijpelijk!

Plaats reactie