PostNL doet niks aan verdwijning pakket

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
Chiara2161
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 okt 2022 19:46

PostNL doet niks aan verdwijning pakket

Ongelezen bericht door Chiara2161 »

Nadat er drie keer is opgehangen door de klanten service, heb ik toch besloten dit verhaal naar het forum te slepen. Ik hoop een goede pakkende titel. Het loopt namelijk allemaal al sinds 30 september en begin erg moedeloos te worden...

Het gaat over drie pakketjes die zeker gestolen zijn. Twee binnenlandse pakken die vanuit Vodafone gestuurd zijn en 1 pakket van 7.4 kg uit Taiwan.

Hoe weten we zeker dat het gestolen is?
De twee pakketten van Vodafone zijn twee nieuwe telefoons die frauduleus op ons adres zijn besteld. De Track en Trace codes zijn door PostNL keurig aan de fraudeurs doorgegeven, als ook de verwachtte bezorgtijd. Dit was voor ons volledig onbekend, wij hebben over deze zending nooit iets ontvangen. Maar, we waren thuis aan het wachten op het pakket uit Taiwan (met een T&T en een aflevertijd), en tot onze stomme verbazing werd dit dus gemeld als afgeleverd. Er is echter nooit aangebeld door een postbezorger. We hebben dan ook binnen 30 minuten dit doorgegeven aan PostNL, en zijn (nadat we er achter kwamen dat er meer pakketten bij betrokken waren door een mail van Vodafone over een melding van verloren/gestolen telefoons (een dag te laat helaas) ook direct contact opgenomen met Vodafone (die dus wel keurig gereageerd hebben en geholpen om deze zaak te onderzoeken).
image001.png
Mail van Vodafone.
(36.19 KiB) 4173 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
De postbezorger heeft deze drie pakketten dus afgegeven (even er van uitgaande dat hij/zij niet betrokken is bij deze fraude), want alle drie de pakketten zijn ondertekend met onderstaande onbekende handtekening. Maar niet aan ons. De pakketten zijn dus gestolen.

Er is geprobeerd aangifte te doen bij de politie, maar die namen alleen de melding van indentiteitsfraude op (met de mededeling dat ze er niets mee gaan doen) en een opmerking van zowel Vodafone als de Politie dat we bij PostNL moeten zijn voor de rest.

Probleem nu is, het pakket is verzekerd, maar dan moeten we aan kunnen geven dat het verdwenen is. En PostNL blijft vrolijk volhouden, case closed, pakket is bezorgd.

Het probleem is dus nu vooral dat het het personeel van de klantenservice van PostNL ontzettend disrespectvol kan zijn. Het probleem wijkt kennelijk af van het normale protocol. Er is duidelijk meer gaande dan dat alleen het pakketje helaas verkeerd afgeleverd is. Ze praten met me alsof ik een kind ben, heel erg kleinerend, en er is inmiddels al drie keer opgehangen terwijl ik bijvoorbeeld op zoek was naar de verschillende casenummers (notabene op verzoek van de PostNL medewerker zelf). Het kost ze verdorie niets, het pakket is verzekerd, maar kennelijk zijn ze niet in staat toe te geven dat ze een fout hebben gemaakt.

Chiara2161
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 okt 2022 19:46

Re: PostNL doet niks aan verdwijning pakket

Ongelezen bericht door Chiara2161 »

Kleine update:

Heb weer contact opgenomen met de leverancier uit het buiteland.

Aan hun kant kunnen ze geen onderzoek starten zolang ik geen bewijs heb dat het pakketje nooit is aangekomen. Ze starten alleen een onderzoek indien het vanuit PostNL duidelijk is gemaakt dat het pakket weg is of gestolen.

PostNL heeft me ook verteld dat het postkantoor uit het buitenland met hun contact moet opnemen.
Maar hierbij geeft mijn leverancier aan dat dit veel onduidelijk is hoe ze dit moeten doen. Ze hebben geen contact gegevens en PostNL heeft niet eens een e-mailadres. Bellen is ook geen optie omdat niemand daar Engels of Nederlands spreekt.

rwolters
Berichten: 1530
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: PostNL doet niks aan verdwijning pakket

Ongelezen bericht door rwolters »

Dat kan de buitenlandse verzender wel roepen, maar de verzender is gewoon verantwoordelijk. De verzender is, via zijn lokale vervoerder, klant van PostNL.

ini
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 okt 2021 12:51

Re: PostNL doet niks aan verdwijning pakket

Ongelezen bericht door ini »

Sinds enige tijd mag een postnl-bezorger, zodra hij het poststuk in handen krijgt, dit aangeven als bezorgd. Dit zal dus bij het sorteren zijn. Ik vind het nogal een vreemde actie, want behoorlijk fraudegevoelig. En als ontvanger trek je dan altijd aan het kortste eind.

MvanRee
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jun 2022 17:09

Re: PostNL doet niks aan verdwijning pakket

Ongelezen bericht door MvanRee »

Post NL is heel erg slordig met het afleveren van pakketten. De bezorgers zetten zelf een “handtekening” dat het pakketje is afgeleverd. Dit is valsheid in geschriften!!

Ronaldbrierley
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2021 10:21

Re: PostNL doet niks aan verdwijning pakket

Ongelezen bericht door Ronaldbrierley »

Post NL is gek op pakjes te bezorgen daar verdienen ze hun geld mee.
Maar als er iets fout is gegaan zijn ze niet thuis en weten van niets zoek het zelf maar uit.

diender0306
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2022 12:17

Re: PostNL doet niks aan verdwijning pakket

Ongelezen bericht door diender0306 »

Helaas komt het zeer vaak voor dat postNL pakketten verliest of kwijt raakt. Ik bestel en ontvang met grote regelmaat zendingen uit China dus buiten de EU en helaas loop ik regelmatig tegen de blinde muur op die PostNL heeft opgetrokken.
Altijd moet de verzender contact opnemen met PostNL alvorens er een onderzoek wordt ingesteld?????
Okay ik begrijp dat de verzender verantwoordelijk is echter is het van de knotse dat de verzender dit moet regelen met PostNL.

Heb met grote regelmaat contact met de buitenlanders en helaas is de taal een zeer groot probleem daar ze soms amper tot geen Engels spreken. Daar komt PostNL mooi mee weg zou ik zeggen.
Ik maak gebruik van de PostNL app zod at ik in de gaten kan houden wanneer iets komt (of juist niet). Heb 2 pakketten die een Track and Trace hebben tot aan de Douane en dan is het klaar. Beide pakketten zouden in Juni en in Juli bezorgd worden. Echter de dag dat het aangegeven was werd niet gehaald dus kreeg in de app, we hebben uw pakket niet op tijd kunnen leveren er volgt een nieuw verzenddatum. Nou die datum moet nog komen en in de app staat bezorgdatum nog niet bekend???????
Afijn naar aanleiding van de eerste keer al contact opgenomen en steeds wordt er gezegd dat ze het pakket niet kunnen vinden met het nummer wat ik ze gaf en dat ik nog geduldig moet wachten.
Ik zie de zendingen als verloren maar het is toch van de zotte dat PostNL hier weg mee komt.

PostNL dient gewoon een onderzoek in te zetten als de ontvanger het e.e.a aanlevert wat niet klopt.
Laatst gewijzigd door diender0306 op 28 okt 2022 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.

karektje
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2022 12:23

Re: PostNL doet niks aan verdwijning pakket

Ongelezen bericht door karektje »

Het klopt met mijn ervaring.
Eenmaal een pakket gevonden naast de kliko. Niet geadresseerd aan mij, drie straten verder. Het bleek een pakket met grote waarde te zijn, maar in plaats van het op het goede adres af te leveren werd het achter een willekeurige kliko gegooid. PostNL noemt dit bezorgen, maar het is onbeheerd achterlaten.
Van de week een pakket voor mezelf. Niet aangebeld, wel een mail dat het pakket bezorgd was. Inderdaad weer onbeschermd achter de kliko. Klacht ingediend bij PostNL maar die reageren niet. Ik weet niet of ook een handtekening voor ontvangst vervalst is.

Len123
Berichten: 51
Lid geworden op: 09 nov 2013 08:28

Re: PostNL doet niks aan verdwijning pakket

Ongelezen bericht door Len123 »

Een duidelijk geval van het kastje naar de muur sturen en vv.
Voor mij beslist NOOIT meer Post.NL, ik doe alles via DPD.
Als iets via Post.NL wordt verstuurd laat ik het nooit thuis komen maar altijd naar een pick-up punt sturen. Als zij het dan niet hebben is het een probleem van Post.NL en niet van mij!!
Post.NL is gewoon een bijzonder waardeloze organisatie en moet nodig weer gewoon "overheid" worden, dus uit de hele private sector halen.

Chiara2161
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 okt 2022 19:46

Re: PostNL doet niks aan verdwijning pakket

Ongelezen bericht door Chiara2161 »

rwolters schreef:
28 okt 2022 11:37
Dat kan de buitenlandse verzender wel roepen, maar de verzender is gewoon verantwoordelijk. De verzender is, via zijn lokale vervoerder, klant van PostNL.
Daarom zit ik momenteel ook achter de buitenlandse verzender aan. Maar die geven echt aan dat ik bewijs moet hebben van dat het pakket nooit is aangekomen. Dat ze anders niks voor me kunnen betekenen...

Maar behalve het buitenlandse pakketje zijn er ook nog twee binnenlandse pakketjes verstuurd vanuit Vodafone. Hierbij hebben we dus netjes bericht terug ontvangen van Vodafone dat we inderdaad gehackt zijn, maar dat PostNL verder inwendig onderzoek moet doen.

Als pakketjes zo makkelijk onderschept kunnen worden, moet PostNL hier zich tock ook wel zorgen over maken met hoe de bezorgers werken? Het enige bericht wat ik constant van ze terug krijg is: De bezorger is naar aanleiding van uw melding hierop aangesproken. We gaan er vanuit dat de situatie zich nu niet meer voordoet.

Die dag is er niemand bij ons thuis langs geweest voor het aflveren van pakketten. Het gaat in totaal over drie pakketjes met een waarde van over €1500. Ik vind het toch redelijk zorgwekkend als PostNL niet verder inwendig onderzoek doet wanneer er zoiets gebeurd...

Nevyn
Berichten: 1285
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: PostNL doet niks aan verdwijning pakket

Ongelezen bericht door Nevyn »

Len123 schreef:
28 okt 2022 13:26
Een duidelijk geval van het kastje naar de muur sturen en vv.
Voor mij beslist NOOIT meer Post.NL, ik doe alles via DPD.
Als iets via Post.NL wordt verstuurd laat ik het nooit thuis komen maar altijd naar een pick-up punt sturen. Als zij het dan niet hebben is het een probleem van Post.NL en niet van mij!!
Post.NL is gewoon een bijzonder waardeloze organisatie en moet nodig weer gewoon "overheid" worden, dus uit de hele private sector halen.
Over alle bedrijven die pakketten versturen, kan je deze klachten vinden, het is niet alleen Post.nl gerelateerd.
Maar er staan dus personen op de pakket besteller te wachten die hem aanspreken voor hij/zij aanbelt.
Deze personen hebben de informatie,
dus een besteller geeft de pakketten mee.
En ze hebben een extra cadeau een pakket uit Taiwan.
Vodafone heeft het opgelost.
Het bedrijf uit Taiwan moet een klacht indienen.
Misschien dat de bezorger nog iets weet?

Stuur ze dat bewijs van Vodafone

Chiara2161
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 okt 2022 19:46

Re: PostNL doet niks aan verdwijning pakket

Ongelezen bericht door Chiara2161 »

Nevyn schreef:
28 okt 2022 14:24

Het bedrijf uit Taiwan moet een klacht indienen.
Misschien dat de bezorger nog iets weet?

Stuur ze dat bewijs van Vodafone
Ik probeer ook de buitenlandse verzender zover te krijgen dat er een klacht vanuit hun kant ingediend wordt. Maar die geven steeds opnieuw aan dat ik bewijs moet hebben van dat het pakket nooit is aangekomen. Dat ze anders niks voor me kunnen betekenen...

De bezorger geeft alleen maar aan dat het pakket is afgeleverd op onze adres, maar dit is overduidelijk niet het geval.

Ik heb inmiddels al het vierde onderzoek laten starten. Al sinds het tweede onderzoek heb ik gevraagd of ze alsjeblieft met mij contact op zouden kunnen nemen, zodat ik nog wat meer bewijs naar ze kunnen sturen. Maar ze hebben nooit met mij contact opgenomen en krijg steeds alleen te horen dat de case gesloten is en dat de bezorger meldt dat het pakket op de juiste adres is afgeleverd.

Die dag is er niemand bij ons thuis langs geweest voor het aflveren van pakketten. Het gaat in totaal over drie pakketjes met een waarde van over €1500. Ik vind het toch redelijk zorgwekkend als PostNL niet verder inwendig onderzoek doet wanneer er zoiets gebeurd...

rosnetti
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2022 14:59

Re: PostNL doet niks aan verdwijning pakket

Ongelezen bericht door rosnetti »

Ik heb ook een slechte ervaring met POSTNL.
Ik heb twee weken geleden een aangetekende brief verstuurd naar het Postbusnummer van de Belastingdienst Eindhoven.
Hiervoor een ontvangstbewijs en barcode ontvangen.
Het is tot op heden niet bekend of er bij de Belastingdienst voor ontvangst is getekend en volgens de klantenservice van POSTNL is dit niet na te gaan.
Het blijkt dat brieven, ook de aangetekenden, bestemd voor een postbusnummer als bulk worden aangeboden, en NIET gescand.Ook zou de barcode niet juist zijn.
Mij werd verzocht zelf met de Belastingdienst kontakt op te nemen om te informeren of mijn brief was aangekomen
Hoe durven ze.
Je moet € 9,05 betalen voor het aantekenen en er kan niet worden nagegaan of voor ontvangst is getekend.
En bij wie moet je dan zijn om te informeren of je brief is aangekomen.
Er zijn al heel veel klachten over de bereikbaarheid van deze Belastingdienst.
Ik vind de handelwijze van POSTNL zeer beneden peil , en vandaar deze melding'.

Nevyn
Berichten: 1285
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: PostNL doet niks aan verdwijning pakket

Ongelezen bericht door Nevyn »

Chiara2161 schreef:
28 okt 2022 14:47
Nevyn schreef:
28 okt 2022 14:24

Het bedrijf uit Taiwan moet een klacht indienen.
Misschien dat de bezorger nog iets weet?

Stuur ze dat bewijs van Vodafone
Ik probeer ook de buitenlandse verzender zover te krijgen dat er een klacht vanuit hun kant ingediend wordt. Maar die geven steeds opnieuw aan dat ik bewijs moet hebben van dat het pakket nooit is aangekomen. Dat ze anders niks voor me kunnen betekenen...

De bezorger geeft alleen maar aan dat het pakket is afgeleverd op onze adres, maar dit is overduidelijk niet het geval.

Ik heb inmiddels al het vierde onderzoek laten starten. Al sinds het tweede onderzoek heb ik gevraagd of ze alsjeblieft met mij contact op zouden kunnen nemen, zodat ik nog wat meer bewijs naar ze kunnen sturen. Maar ze hebben nooit met mij contact opgenomen en krijg steeds alleen te horen dat de case gesloten is en dat de bezorger meldt dat het pakket op de juiste adres is afgeleverd.

Die dag is er niemand bij ons thuis langs geweest voor het aflveren van pakketten. Het gaat in totaal over drie pakketjes met een waarde van over €1500. Ik vind het toch redelijk zorgwekkend als PostNL niet verder inwendig onderzoek doet wanneer er zoiets gebeurd...
Ik woon zelf in een vrijstaande woning en als ik in de grage bezig ben en ik zie de pakket bezorger aankomen, loop ik ze wel eens tegemoet via de openbare weg en krijg altijd het pakje. Ook van bezorgers die mij niet kennen.
Als de personen die uw account van Vodafone hebben gehakt, op de bus staan te wachten, ze hebben de gegevens van hoe laat er ongeveer wordt bezorgt, kunnen ze de pakket bezorger aanspreken voor hij/zij aanbelt.
Ze krijgen dan natuurlijk gelijk alle pakketten.
Dus dat de bezorger niet heeft aangebeld, kan, maar dat hij niet is geweest is dus niet helemaal waar.

juliomariner
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: PostNL doet niks aan verdwijning pakket

Ongelezen bericht door juliomariner »

Chiara2161 schreef:
28 okt 2022 14:21


Maar behalve het buitenlandse pakketje zijn er ook nog twee binnenlandse pakketjes verstuurd vanuit Vodafone. Hierbij hebben we dus netjes bericht terug ontvangen van Vodafone dat we inderdaad gehackt zijn, maar dat PostNL verder inwendig onderzoek moet doen.
Dat klinkt pijnlijk.

De Politie wil geen aangifte opnemen. Volgens mij zijn ze verplicht een aangifte op te nemen. Dat ze er dan niets mee doen mag maar met de aangifte kunt u misschien bij PostNL wl wat bereiken.

Nevyn
Berichten: 1285
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: PostNL doet niks aan verdwijning pakket

Ongelezen bericht door Nevyn »

juliomariner schreef:
28 okt 2022 16:06
Chiara2161 schreef:
28 okt 2022 14:21


Maar behalve het buitenlandse pakketje zijn er ook nog twee binnenlandse pakketjes verstuurd vanuit Vodafone. Hierbij hebben we dus netjes bericht terug ontvangen van Vodafone dat we inderdaad gehackt zijn, maar dat PostNL verder inwendig onderzoek moet doen.
Dat klinkt pijnlijk.

De Politie wil geen aangifte opnemen. Volgens mij zijn ze verplicht een aangifte op te nemen. Dat ze er dan niets mee doen mag maar met de aangifte kunt u misschien bij PostNL wl wat bereiken.
Denk dat iedereen zijn werk heeft gedaan , maar dat de pakketten zijn op/ af gevangen zoals ik al eerder aangaf.
Aangifte van politie kan ook als bewijs naar de verkoper worden gestuurd.

juliomariner
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: PostNL doet niks aan verdwijning pakket

Ongelezen bericht door juliomariner »

Precies en dat moet TS dan ook doen, alsnog naar de Politie en eisen dat ze aangifte opnemen. Met een kopie hiervan kan TS naar de verkoper.
zie: https://www.slachtofferhulp.nl/strafpro ... e-politie/

Chiara2161
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 okt 2022 19:46

Re: PostNL doet niks aan verdwijning pakket

Ongelezen bericht door Chiara2161 »

Nevyn schreef:
28 okt 2022 16:09

Denk dat iedereen zijn werk heeft gedaan , maar dat de pakketten zijn op/ af gevangen zoals ik al eerder aangaf.
Aangifte van politie kan ook als bewijs naar de verkoper worden gestuurd.
We hebben al aangifte gedaan bij de politie, maar die namen alleen de melding van indentiteitsfraude op (met de mededeling dat ze er niets mee gaan doen). Er kan geen aangifte gedaan worden over dat er drie pakketjes gestolen zijn. Hierbij melden ze dat wij bij PostNL moeten zijn en dat hun een onderzoek moeten starten hierover.

Het feit dat we aangifte hebben gedaan is geen bewijs voor de verkoper/ postkantoor in Taiwan dat de pakketjes vermist zijn of gestolen.

Er kan dus geen case gestart worden en ik loop weer aan alle kanten vast...

Mijn grootste probleem is vooral dat mensen hier zo makkelijk mee weg komen. En het is ontzettend frustrerend wanneer je contact opneemt met de klanten service die afgelopen twee keer gewoon de telefoon steeds ophangt. Ik had het verhaal aan de eerste persoon uitgelegd, maar deze begreep niet dat het zeker gestolen is (omdat we ook gehackt zijn). Dus had gevraagd of ik iemand anders aan de lijn kon krijgen. Dit was goed, maar moest ik wel terug bellen.

Toen ik terug belde heeft de tweede persoon even geluisterd en daarna random de telefoon opgehangen.

Ik dacht eerst dat dit echt per ongeluk was, dus had weer terug gebeld waarbij ik weer een nieuwe persoon aan de lijn kreeg. Maar de derde persoon hing ook de telefoon op terwijl ik de case nummer erbij wou halen.

Het wordt dus vanuit PostNL niet meer serieus genomen. Het onderzoeksteam heeft nog geen enkele keer met mij contact opgenomen en de klanten service is ontzettend onvriendelijk. Natuurlijk zijn er ook wel een aantal mensen bij de klantenservice die wel proberen te helpen, en er is dan ook een vierde onderzoek gestart inmiddels. Maar het blijft shockend over hoe ze hun eigen klanten behandelen.

Ik weet dan ook nog steeds niet welke gegevens ik moet doorgegeven aan mijn verkoper zodat hun ook contact kunnen opnemen met PostNL (bellen kan namelijk niet want ze spreken geen Engels) en PostNL heeft geen e-mailadres.

Chiara2161
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 okt 2022 19:46

Re: PostNL doet niks aan verdwijning pakket

Ongelezen bericht door Chiara2161 »

Nevyn schreef:
28 okt 2022 15:31

Dus dat de bezorger niet heeft aangebeld, kan, maar dat hij niet is geweest is dus niet helemaal waar.
Hier heeft u helemaal gelijk in, waarschijnlijk is de crimineel de postbode tegemoet gelopen.

Maar dit veranders niet de feit dat mijn pakket dus gestolen is. PostNL blijft vervolgens aangeven dat het pakket bezorgd is, en wilt geen bewijs leveren dat dit niet het geval is. Waardoor de verzekering niet uitbetaald.

PGros
Berichten: 1122
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: PostNL doet niks aan verdwijning pakket

Ongelezen bericht door PGros »

Chiara2161 schreef:
28 okt 2022 17:33
Ik weet dan ook nog steeds niet welke gegevens ik moet doorgegeven aan mijn verkoper zodat hun ook contact kunnen opnemen met PostNL (bellen kan namelijk niet want ze spreken geen Engels) en PostNL heeft geen e-mailadres.
Je moet aan de verkoper doorgeven dat je je geld terug wilt of dat het pakket nu eindelijk eens geleverd gaat worden. Hij is tenslotte verantwoordelijk tot je het ontvangen hebt.

Plaats reactie