PostNL

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
MirjamLGmr
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2022 13:41

PostNL

Ongelezen bericht door MirjamLGmr »

Beste Radarlezers,
Als laatste strohalm probeer ik het via deze weg.
Ik woon in het buitenland. In mei jl, tijdens een kort bezoek aan Nederland heb ik vanuit Nederland een pakket aan mijzelf verzonden. Op het pakket staat het complete adres van afzender (het adres van een vriend) en ontvanger (mijn adres).
Alles goed, het pakket zou probleemloos mijn kant op moeten komen.

Toch zijn er zaken ernstig mis gegaan. De medewerker van PostNL heeft niet vermeld dat de toevoeging van een CS23 formulier nodig was om het pakket zonder problemen door de Spaanse douane te krijgen.
Ik heb dit weken later ontdekt op uw website, nadat mijn pakket niet afgeleverd werd. Door het ontbreken van dit formulier houdt de douane mijn pakket vast.
Op de terugreis ben ik helaas mijn track&trace code kwijtgeraakt. Hierdoor kunnen de klantenservice medewerkers mijn pakket niet terughalen/traceren via het gebruikelijk systeem.
Maar het moet toch mogelijk zijn om een uitdraai te maken in het betreffende postagentschap van de aangeboden pakketten op een bepaalde dag en tijd? Dan is zichtbaar welke code bij mijn pakket hoort en kan ik mijn pakket reclameren/traceren bij PostNL en zij weer op hun beurt bij de douane.
Alles wordt tegenwoordig vastgelegd en geregistreerd... Ik kan mij niet voorstellen dat dit niet kan, maar de klantenservice van PostNL verschuilt zich hier wel achter.
Het postagentschap waar ik mijn pakket heb afgegeven is klein, staat in een dorp. Het gaat dus niet om honderden pakketten die daar op één ochtend worden aangeboden.
Wie kan mij helpen om het pakket, waarin dierbare herinneringen zitten, toch op de plaats van bestemming te krijgen?

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: PostNL

Ongelezen bericht door taxikemperman »

De verzender is verantwoordelijk voor het goed bewaren van het verzendbewijs en voor alle documenten die bij een pakketje horen.
Dat is niet de verantwoording van een postbeambte. Mogelijk dat deze er wel op gewezen had als u er naar gevraagd had
Mogelijk staat de T&T in het PostNL account van uw vriend?
Uitdraai maken van een dagrapport zal PostNL niet doen.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: PostNL

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik denk niet dat er bij dat pakketpunt een medewerker van PostNL stond. En wat ik kan zien is dat er helemaal geen formulier nodig zou zijn. Ik kan ook helemaal niets vinden onder cs23.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: PostNL

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Moest dat pakket naar een uitzonderingsgebied?

https://www.sendcloud.nl/pakket-verstur ... je/#douane

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: PostNL

Ongelezen bericht door newmikey »

Vanuit Nederland naar Spanje komt er geen douane aan te pas. Er klopt dus iets niet aan het verhaal. Voorts bent u zelf de T&T code kwijt geraakt dus wat u nu PostNL verwijt is mij niet geheel duidelijk. Ook werken in een klein dorp bij een postagentschap géén PostNL medewerkers, niet één. Kortom, een vreemd en ongeloofwaardig verhaal.

DeZevendeHenk
Berichten: 774
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: PostNL

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Dat pakket is toch vastgehouden door de Spaanse douane, blijkbaar heeft u daar een melding van gehad en moet u het dáár oplossen. Ook al bent u zelf ook de verzender, u kunt toch niets.meer doen als verzender.

Plaats reactie