LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door moederslink »

Heeft iemand misschien wat geld als kado op jullie rekening gestort met als vermelding :
- een kadootje voor jullie kleine " Rabolientje " - :wink:

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door tttlocke »

Lady1234 schreef:
Nijogeth schreef:En vlak de kans dat een bekende het heeft aangegeven nog niet uit. Al is het maar iemand van de bank die langs jullie huis komt richting het werk.
Ja en de naam van de baby staat met grote letters in de tuin. :!:
In dit geval niet, maar in zijn algemeenheid komt dat vaak voor. ;)
Ik zie nu zelfs regelmatig dat de namen zelfs 3 of 4 keer in de tuin staan :D

Tack
Berichten: 56
Lid geworden op: 13 aug 2018 07:38

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door Tack »

sylvesterb schreef:
Moneyman schreef:Bizar dat ze met dergelijke smoezen blijven komen...
Waarom zou het een smoes zijn?

De naam is niet zelf doorgegeven aan de Rabobank en ze kunnen het niet gekregen hebben van de gemeente dus conclusie is dat ze het van een externe partij hebben die kunnen het maar op 1 wijze gekregen hebben en dat is van de ouders (of familie en/of kennissen).

Wat mij zo verbaast is dat iemand hier zo boos om kan worden en weken hiermee bezig kan zijn, terwijl je net vader bent geworden. Je zou tijd aan je dochter moeten besteden niet aan een of andere kruistocht die toch eindt in het feit dat je (of je vrouw/kennis) ergens de naam hebt opgeven om iets gratis te ontvangen.

Want ziekenhuizen en gemeentes verkopen dergelijke gegevens niet.
Wie is er boos dan? wil het gewoon weten en dat is me goed recht.

Ja denk ook dat opa of oma of zelf opa en oma naar de bank zijn gegaan en hebben gezegd onze kleindochter is geboren stuur onze zoon effe een mail dat die een regenboogrekening wil openen zodat we geld kunnen storten. Oja en ze heet rabolientje. Kom op zeg. Onder welke steen leef jij?

En nee me vriendin of kennissen hebben dat ook niet gedaan.

De rabobank wist zelfs eerder de naam dan dat we geboortekaartjes hebben aangevraagd.

Dus de drukker kon ook geen kaartje naar de rabobank hebben gestuurd.

En denk je nou echt dat de buurvrouw langsfietste en dacht oohhhh daar is een kindje geboren effe der naam vragen en bij welke bank ze zitten dan rij ik gelijk door naar de bank want ik wil dat gelijk melden bij de bank.

Elke senario is al toegelicht. Maar kom op zeg denk nou eens goed na.

Kom op help mij en de bank met een goed antwoord.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Wat je zegt ben je zelf!

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door Moneyman »

sylvesterb schreef:
Moneyman schreef:Bizar dat ze met dergelijke smoezen blijven komen...
Waarom zou het een smoes zijn?

De naam is niet zelf doorgegeven aan de Rabobank en ze kunnen het niet gekregen hebben van de gemeente dus conclusie is dat ze het van een externe partij hebben die kunnen het maar op 1 wijze gekregen hebben en dat is van de ouders (of familie en/of kennissen).
Je zegt zelf dat er maar één manier is, en dat is een andere dan de Rabobank aangeeft. En dan vraag je mij waarom het antwoord van de Rabobank een smoes is (nog los van dat het feitelijk onmogelijk is dat dat antwoord juist is)? :lol:

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Tack schreef: Wie is er boos dan? wil het gewoon weten en dat is me goed recht.
Ga eens naar pagina 1 daar sluit je af met "Een boze vader".
Tack schreef: Elke senario is al toegelicht. Maar kom op zeg denk nou eens goed na.
De vraag is wie er onder een steen leeft. Je sluit scenario's uit die waarschijnlijk gewoon de oorzaak zijn. Als je net zo reageert tegen de kennissen over dit punt als hier online, snap ik wel dat ze niet toegeven dat ze ergens online die gegevens hebben ingevuld om een cadeautje voor je te regelen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Moneyman schreef:
sylvesterb schreef:
Moneyman schreef:Bizar dat ze met dergelijke smoezen blijven komen...
Waarom zou het een smoes zijn?

De naam is niet zelf doorgegeven aan de Rabobank en ze kunnen het niet gekregen hebben van de gemeente dus conclusie is dat ze het van een externe partij hebben die kunnen het maar op 1 wijze gekregen hebben en dat is van de ouders (of familie en/of kennissen).
Je zegt zelf dat er maar één manier is, en dat is een andere dan de Rabobank aangeeft. En dan vraag je mij waarom het antwoord van de Rabobank een smoes is (nog los van dat het feitelijk onmogelijk is dat dat antwoord juist is)? :lol:
Nee de Rabobank stelt dat ze het van een externe commerciële partij hebben gekregen. Iedereen kan de babybox aanvragen voor een kennis o.i.d. gezien de reactie van TS begrijp ik heel goed als je dit later niet meer durft toe te geven.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door Moneyman »

sylvesterb schreef:
Moneyman schreef:
sylvesterb schreef: Waarom zou het een smoes zijn?

De naam is niet zelf doorgegeven aan de Rabobank en ze kunnen het niet gekregen hebben van de gemeente dus conclusie is dat ze het van een externe partij hebben die kunnen het maar op 1 wijze gekregen hebben en dat is van de ouders (of familie en/of kennissen).
Je zegt zelf dat er maar één manier is, en dat is een andere dan de Rabobank aangeeft. En dan vraag je mij waarom het antwoord van de Rabobank een smoes is (nog los van dat het feitelijk onmogelijk is dat dat antwoord juist is)? :lol:
Nee de Rabobank stelt dat ze het van een externe commerciële partij hebben gekregen. Iedereen kan de babybox aanvragen voor een kennis o.i.d. gezien de reactie van TS begrijp ik heel goed als je dit later niet meer durft toe te geven.
De Rabobank stelt niet "een commerciële partij", de Rabobank stelt "de babybox". En dat is gewoon onjuist, zoals overduidelijk uit het topic blijkt.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Moneyman schreef: De Rabobank stelt niet "een commerciële partij", de Rabobank stelt "de babybox". En dat is gewoon onjuist, zoals overduidelijk uit het topic blijkt.
Sorry maar TS zet zelf neer dat de Rabobank stelde "Blije doos van prental, etos doos enz enz enz". Ik heb dat "enz enz enz" vervangen naar commerciële partij. Jij maakt er van enkel babybox, wij weten echter helemaal niet welke partijen onder de "enz enz enz" vallen, vermoedelijk zijn dit commerciële partijen die geld verdienen met het verkopen van persoonsgegevens.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door Moneyman »

sylvesterb schreef:
Moneyman schreef: De Rabobank stelt niet "een commerciële partij", de Rabobank stelt "de babybox". En dat is gewoon onjuist, zoals overduidelijk uit het topic blijkt.
Sorry maar TS zet zelf neer dat de Rabobank stelde "Blije doos van prental, etos doos enz enz enz". Ik heb dat "enz enz enz" vervangen naar commerciële partij. Jij maakt er van enkel babybox, wij weten echter helemaal niet welke partijen onder de "enz enz enz" vallen, vermoedelijk zijn dit commerciële partijen die geld verdienen met het verkopen van persoonsgegevens.
Zelfs als je gelijk zou hebben boeit dat nog niet, want die partij(en) beschikken uberhaupt niet over de naam......... vandaar: smoesje.

Tenzij de crux zit in waarnaar ik al eerder vroeg:
Moneyman schreef:... al zou ik ondertussen de voorwaarden van die blije doos eens heel goed doorlezen, ook juist gericht op wat (en waar) ze later allemaal nog informatie op zouden mogen vragen.
Maar dan nog is het antwoord wat de Rabobank geeft niet juist en volledig.

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik denk dat de verloskundige wat bijverdient :lol:
Wat een gedoe om niks.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lowieze schreef:Wat een gedoe om niks.
Noem het maar niks. Privacy is een te vaak onderschat iets.

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door Lowieze »

Moneyman schreef:
Lowieze schreef:Wat een gedoe om niks.
Noem het maar niks. Privacy is een te vaak onderschat iets.
Ach, als een kersverse vader zich hier al zo druk over maakt, dan wens ik hem sterkte voor de toekomst.

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik kan me het gevoel van TS wel voorstellen. Ik ben heel benieuwd naar twee dingen: Kan Rabo nog vaststellen wat de bron van het opgeslagen gegeven (de voornaam van zijn dochter) is, en wat die bron dan was.

Speculeren heeft weinig nut, ik wacht nadere berichten van TS zeer geïnteresseerd af.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat zal de Rabo wel moeten, zeker als TS het hogerop zou spelen en de AP zou inschakelen.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar ja, hoeveel privacy heb je eigenlijk nog tegenwoordig? Eén verkeerd dingetje invullen of een vinkje vergeten te verwijderen en de halve commerciële wereld beschikt alweer over je gegevens.

In dit geval zou het zelfs kunnen dat je online geboortekaartjes bestelt, even niet door hebt dat je een bepaalde functie uit moet schakelen, en hop... je hebt zonder het te willen toestemming gegeven om de gegevens door te verkopen. Denk maar aan dat beveiligingsprogramma Macaffee, zo gauw je ergens software installeert moet je bij het installeren handmatig het vinkje weghalen van dat programma, anders krijg je die rotzooi meegeleverd. Hoeveel zijn er daar wel niet ingetrapt?

Tack
Berichten: 56
Lid geworden op: 13 aug 2018 07:38

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door Tack »

sylvesterb schreef:
Tack schreef: Wie is er boos dan? wil het gewoon weten en dat is me goed recht.
Ga eens naar pagina 1 daar sluit je af met "Een boze vader".
Tack schreef: Elke senario is al toegelicht. Maar kom op zeg denk nou eens goed na.
De vraag is wie er onder een steen leeft. Je sluit scenario's uit die waarschijnlijk gewoon de oorzaak zijn. Als je net zo reageert tegen de kennissen over dit punt als hier online, snap ik wel dat ze niet toegeven dat ze ergens online die gegevens hebben ingevuld om een cadeautje voor je te regelen.

Ja daar staat een boze vader dat klopt maar dat is meer een afsluiting van mijn begin van deze discussie als je verder lees geef ik ook aan dat ik niet boos ben maar een hele gelukkige vader die geniet van zijn dochters.

Blijf maar bij je standpunt dat een kennis het heeft doorgegeven ik kom hier op terug dat dat niet zo is/was.

Ik had trouwens wel beschuit met roze muisjes gekocht dus misschien die mevrouw achter me in de rij die dat zag heeft het doorgegevenaan de rabobank maar dan nog hoe weet ze der naam oja natuurlijk ik had het tegen de kassamedewerker gezegd dat ik vader was geworden en ze vroeg der naam en ik zei der naam tegen haar en dat mevrouwtje achter me hoorde dat natuurlijk.

Til die steen op man
Laatst gewijzigd door Tack op 17 aug 2018 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door witte angora »

Misschien heeft de Rabobank wel overal verborgen camera's en verborgen microfoons hangen, weet jij veel... :wink: Als we toch in complottheorieën gaan denken... :lol:

Er is een logische en legale verklaring voor, alleen ben je nog niet op de hoogte van die verklaring. Ik kan me indenken dat je wil weten hoe of wat, zodat je herhaling kan voorkomen, en ik kan me indenken dat exact om die reden meer mensen het antwoord op die vraag zouden willen weten.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:Misschien heeft de Rabobank wel overal verborgen camera's en verborgen microfoons hangen, weet jij veel... :wink: Als we toch in complottheorieën gaan denken... :lol:
Het sarcasme van Tack is je toch niet ontgaan, WA? :wink:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door moederslink »

@Tack :
al gekeken op uw bankafschriften of misschien iemand wat geld heeft gestort t.a.v Rabolientje met de tekst :
" gefeliciteerd met de geboorte van jullie Rabolientje ?"

Gesloten