LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
Tack
Berichten: 56
Lid geworden op: 13 aug 2018 07:38

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door Tack »

Net deze gehad na mijn vraag aan Wij.

Heb ze weer terug gestuurd ofdat ze het normaal vinden dat hun naam wordt gebruikt door rabobank.

Rabobank nog niks laten horen.



Beste Tack,

Bedankt voor je e-mail.

De e-mail die je hebt ontvangen is niet van ons maar is verzonden door Rabobank. Om die reden is een reactie van Rabobank zijn op plaats. Rabobank zal je op korte termijn benaderen.

Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Nicole
WIJ Consumentenservice

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door Moneyman »

WIJ draait om de hete brij heen. Inderdaad heeft Rabo je die email gezonden, maar dat is niet zozeer het issue. De vraag is of zij data aan Rabo hebben geleverd, en zo ja, hoe ze eraan gekomen zijn. En die vraag ontwijken ze vakkundig.

BBrugman
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 okt 2017 15:05

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door BBrugman »

Het indienen van een klacht bij de Autoriteit Persoonsgegevens is een loos dreigement omdat de kans dat deze ene klacht tot diepgravend onderzoek leidt gering is. Misschien is een gang naar de rechter effectiever. Dagvaarden die bank.

Welke instantie heeft deze gegevens en wordt geacht die NIET te delen? Ik vrees dat je toch in een database van verzekeraars belandt...

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door sylvesterb »

BBrugman schreef:
01 okt 2018 21:12
Misschien is een gang naar de rechter effectiever. Dagvaarden die bank.
En welke wet heeft de bank dan overtreden? En welke schade heb je geleden omdat de bank Rabolientje een brief heeft gestuurd?

blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door blont007 »

Ik denk door te blijven zwijgen van de Rabobank over dat Rabolientje gebeuren, wat slechte publiciteit uitstraalt. Veel mensen lezen toch mee op dit forum en wisselen ook nog wel eens van bank.

Het is toch al niet mijn bank en dit bevestigt toch min of meer mijn zienswijze en gedachte over deze bank. Zijn de rest beter....? nou dat weet ik niet hoor maar Amrolientje heb ik nog nergens gehoord. Vind het net allemaal even beter, zeker zakelijk gezien.

We (de forumleden) gaan het nooit horen.

Lady1234
Berichten: 26917
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar ze verdienen mijns inziens wel de “Schijtlijster trofee” van Kassa.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door sylvesterb »

blont007 schreef:
01 okt 2018 23:06
Ik denk door te blijven zwijgen van de Rabobank over dat Rabolientje gebeuren, wat slechte publiciteit uitstraalt. Veel mensen lezen toch mee op dit forum en wisselen ook nog wel eens van bank.

Het is toch al niet mijn bank en dit bevestigt toch min of meer mijn zienswijze en gedachte over deze bank. Zijn de rest beter....? nou dat weet ik niet hoor maar Amrolientje heb ik nog nergens gehoord. Vind het net allemaal even beter, zeker zakelijk gezien.

We (de forumleden) gaan het nooit horen.
Denk dat je je zou verbazen hoe weinig forumleden het echt interesseert hoe de Rabobank aan de gegevens over Rabolientje zijn gekomen.

Daarnaast is de impact van het Radar Forum minimaal tot niets voor een bedrijf.

Zelfs de Tros Radar redactie interesseert het schijnbaar niet omdat je nog steeds (15 forum pagina's verder) nog niet bent benaderd. Als ik redactielid/journalist was zou ik dit juist een heel interessante onderzoeksvraag vinden. Hoeveel consumenten zijn zich bewust dat als jij je gegevens bij X invoert dit ook bij ABCDEFG terecht komt en dat deze de gegevens gaan combineren.

witte angora
Berichten: 30550
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik zit bij de Rabo, maar zou niet weten waarom ik van bank zou moeten wisselen omdat niet duidelijk is hoe ze aan de gegevens van Rabolientje zijn gekomen.

Als alleen dit al een criterium is, is er geen enkele bank geschikt denk ik.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door bprosman »

Denk dat je je zou verbazen hoe weinig forumleden het echt interesseert hoe de Rabobank aan de gegevens over Rabolientje zijn gekomen.
Het zal me inderdaad aan mn derriere oxyderen en van bank wisselen doe ik sowieso al nooit.
Iets met groener gras en een overkant.
Rabobank weet de namen van mijn kinderen ook, dat heeft dan weer te maken met het feit dat er na de geboorte een rekening voor ze geopend is.

Tack
Berichten: 56
Lid geworden op: 13 aug 2018 07:38

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door Tack »

Heeft ook effe geduurd.



Geachte heer Tack,

Dank voor uw recente emails en gefeliciteerd met de geboorte van uw dochter! Wegens recente drukte zijn wij helaas niet eerder in staat geweest om uw berichten te beantwoorden, waarvoor onze excuses.

Het is verontrustend om te zien dat de Rabobank gegevens vergaart van de allerjongsten en geen klip-en-klaar antwoord kan geven hoe zij aan deze gegevens komen. Deze casus is ons vooralsnog onbekend en weten ook niet hoe de Rabobank aan deze gegevens komt, het is dus goed dat u hierop actie onderneemt. Als eerste raden wij u aan om contact op te nemen met de Functionaris Gegevensbescherming van de Rabobank, dat kan via het volgende emailadres: [email protected] . Deze zou hierop een antwoord moeten kunnen formuleren. U kunt tevens een inzageverzoek doen naar de verzamelde gegevens over uw dochter: volgens de Algemene Verordening Gegevensbescherming moet er een verwerkingsregister zijn waarin wordt bijgehouden met welk doel de gegevens zijn verzameld.

Daarnaast kunt u een klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/n ... -bij-de-ap . De Autoriteit Persoonsgegevens is verplicht om uw klacht in behandeling te nemen en te reageren.

Mochten er verdere ontwikkelingen zijn, dan worden we graag op de hoogte gehouden. Wij hopen u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Vincent Böhre
directeur

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hoppa! Werk aan de winkel dus!

Lady1234
Berichten: 26917
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zou die directeur dat dan niet zelf kunnen aankaarten bij die Functionaris?

Er moet haast een studenten rekening geopend worden voor Rabolientje. :lol:

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nee. Die directeur heeft hier totaal geen rol in. Dat moet belanghebbende uiteraard zelf doen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het gaat hier om de directeur van Privacy First. Topicstarter is kennelijk vergeten dit te vermelden.

Lady1234
Berichten: 26917
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bob Schurkjens schreef:
05 okt 2018 19:17
Het gaat hier om de directeur van Privacy First. Topicstarter is kennelijk vergeten dit te vermelden.
Ja, dan ligt het anders. :lol:

Tack
Berichten: 56
Lid geworden op: 13 aug 2018 07:38

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door Tack »

Bob Schurkjens schreef:
05 okt 2018 19:17
Het gaat hier om de directeur van Privacy First. Topicstarter is kennelijk vergeten dit te vermelden.

Sorry klopt helemaal BOB.

Bericht is van Privacy First

Richje
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 dec 2017 12:51

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door Richje »

Dit doet Bleu Band al jaren.
Ongevraagd naar kersverse ouders "het eerste bordje" of " eerste broodtrommeltje" sturen.
De ouders weten van niets en zijn vaak zeer verbaasd dat ze dit krijgen.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door Lowieze »

Richje schreef:
09 okt 2018 09:33
Dit doet Bleu Band al jaren.
Ongevraagd naar kersverse ouders "het eerste bordje" of " eerste broodtrommeltje" sturen.
De ouders weten van niets en zijn vaak zeer verbaasd dat ze dit krijgen.
Die krijg je dan omdat je je aangemeld hebt voor één van de babyboxen. De naam van de baby staat daar niet op, dus dit is een ander geval dan waar TS het over heeft.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lowieze schreef:
09 okt 2018 09:42
Richje schreef:
09 okt 2018 09:33
Dit doet Bleu Band al jaren.
Ongevraagd naar kersverse ouders "het eerste bordje" of " eerste broodtrommeltje" sturen.
De ouders weten van niets en zijn vaak zeer verbaasd dat ze dit krijgen.
Die krijg je dan omdat je je aangemeld hebt voor één van de babyboxen. De naam van de baby staat daar niet op, dus dit is een ander geval dan waar TS het over heeft.
Inderdaad. Dat is niet "ongevraagd" en al helemaal niet vergelijkbaar met deze casus.

Tack
Berichten: 56
Lid geworden op: 13 aug 2018 07:38

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door Tack »

Vandaag weer een mail gehad van de Rabobank




[email protected]
Do 8-11-2018, 19:04

Geachte heer Tack,



In goede orde ontving ik uw e-mail d.d. 9 oktober jl. Hierin vraagt u hoe Rabobank de naam van uw pasgeboren dochter te weten is gekomen. U geeft aan dat die naam bij de aanvraag van het cadeaupakket (“de blije doos”) namelijk nog niet bekend was. Voor het antwoord op uw vraag verwijzen wij u naar het Privacy Statement van WijSM: “GEBOORTEGEGEVENS DIRECT NA DE GEBOORTE. Wij nemen contact met u op zodra de door u opgegeven uitgerekende datum verstreken is. Wij vragen u dan om de exacte geboortedatum, het geslacht en de voornaam van de pasgeborene”.



In uw e-mail geeft u ook aan dat u WijSM heeft gebeld en tijdens uw gesprek vernam dat u niet in hun bestand geregistreerd stond. Het is primair aan WijSpecialMedia om u duidelijkheid te geven over de registratie aldaar. Wat ik u wel kan aangeven, is dat de gegevens die Rabobank van WijSM ontvangt, kunnen worden gebruikt door Rabobank om haar klanten te benaderen voor het doen van relevante aanbiedingen. Daar is door de aanvrager akkoord mee gegaan bij het aanvragen van het cadeaupakket (“de blije doos”). Hiervan wordt ook melding gemaakt in het Privacy Statement van WijSM. Ook uit het Privacy Statement van Rabobank volgt dat WijSM een partij is waarvan Rabobank persoonsgegevens verkrijgt. Vandaar dat u als klant de betreffende mail van Rabobank heeft ontvangen.



Ook al heeft de vermelding van de naam van uw pasgeboren dochter in een mail vanuit Rabobank u verrast, ik hoop u met deze mail voldoende antwoord op uw vraag te hebben gegeven.



Klacht of vragen?

Mocht u het toch niet eens zijn met onze reactie dan kunt u uiteraard contact met ons opnemen of een klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.





cid:[email protected]







Kind regards / Vriendelijke groet,





mr Anita R.B. Rustema

Global Data Protection Officer



Postal

Visitors

(

*

ü



P.O. Box 17100, 3500 HG Utrecht, The Netherlands

Croeselaan 18, 3521 CB Utrecht

+31 (0)30 21 66 38 11

[email protected]

www.rabobank.com

Gesloten