LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
GJS
Berichten: 331
Lid geworden op: 04 jan 2007 13:43

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door GJS »

Het sarcasme droop er van af maar blijkbaar wordt dit niet door iedereen herkend.

Webber
Berichten: 192
Lid geworden op: 11 jun 2018 22:08

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door Webber »

ttlocke,
Kom op Webber, lezen!
TS is duidelijk, van het begin af aan: ja ,er is een 'geboortedoos' aangevraagd, en nee, die was niet van de Rabobank.




@ttlocke,

Ik kan prima lezen...

TS ,heeft de Rabobank gebeld.
De Rabobank vroeg heeft u een geboortedoos aangevraagd?
Waarop TS antwoord, Ja heb ik maar dat was voor de geboorte toen wisten we zelf de naam nog niet.

Dat TS er nu een draai aan probeert te geven prima,maar het komt niet echt geloofwaardig over.

HADES2001
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door HADES2001 »

zo wat een hoop reacties in een korte tijd, we kunnen nog 5000 random dingen bedenken en er nog naast zitten, zou aanraden wacht even het bericht van Rabobank af en in plaats van een berg aan stress en getyp lekker van die kleine genieten. gefeliciteerd trouwens!

Tack
Berichten: 56
Lid geworden op: 13 aug 2018 07:38

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door Tack »

HADES2001 schreef:zo wat een hoop reacties in een korte tijd, we kunnen nog 5000 random dingen bedenken en er nog naast zitten, zou aanraden wacht even het bericht van Rabobank af en in plaats van een berg aan stress en getyp lekker van die kleine genieten. gefeliciteerd trouwens!
Thx geniet er zeker van hoor. Zat vanmorgen beetje te zoeken op internet en dacht zou het eens hier posten. En @webber ja misschien had ik beter aan moeten geven dat het niet om een rabobankdoos ging. Maar dat vroeg dat vrouwtje die ik aan de lijn had ook niet wang die hebben ze niet, ging om die zwangerschaps dozen die je kan aanvragen als je zwanger bent. Toen heb ik haar ook netjes verteld dat we toen nog ineens der naam wisten.

Tack
Berichten: 56
Lid geworden op: 13 aug 2018 07:38

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door Tack »

moederslink schreef:
Tack schreef:
Heb geen geboortedoos bij de rabobank aangevraagd (bestaat die wel)
Tack schreef:@webber.

Klopt helemaal die heb ik aangevraagd helaas hadden ze hem niet maar vroegen wel gelijk de naam van mijn pas geboren dochter zodat ze me een mail konden sturen. Thx man heb het lek gevonden.
Huh? ? Dus niet bij Prenatal en de Etos ? :roll:
En nu maar verder genieten van jullie dochter.
Hoe heet ze? :P
Rabolientje Tack

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door henk51 »

Na veel gedraai is het hoge antwoord eruit TS heeft zelf zijn en dochters gegevens verspreid.
Waar denkt TS dat een doos vol met bonnen en verassingen het geld vandaan haalt? Juist van de gevers van de spullen in de box die organisatie is geen filantroop maar puur commercieel met als doel veel inkomsten te verwerven. U zult best ergens accoord geklikt hebben om de gevevens door te spelen(verkopen) anders krijgt u de doos niet dat is het spel.
Zo zie je maar niet meteen roepen dat je voor 100% gelijk denkt te hebben.

groeten Henk

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@henk

Lees nou eens even. Er is een doos aangevraagd, niet bij de Rabo natuurlijk, terwijl de naam nog helemaal niet bekend was.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door henk51 »

Tack schreef:@webber.

Klopt helemaal die heb ik aangevraagd helaas hadden ze hem niet maar vroegen wel gelijk de naam van mijn pas geboren dochter zodat ze me een mail konden sturen. Thx man heb het lek gevonden.

Lady1234 schreef:@henk

Lees nou eens even. Er is een doos aangevraagd, niet bij de Rabo natuurlijk, terwijl de naam nog helemaal niet bekend was.

Lady 1234 heb het toch echt gelezen je hebt deze quote ook nog geliked

groeten Henk

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door thecure »

Wat is nou echt het probleem? Toen ik voor de eerste keer vader werd had ik wel andere dingen aan mijn hoofd. Al was dat 2005 , toen was men nog niet zo hysterisch bezig met privacy....

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door Lady1234 »

henk51 schreef:
Tack schreef:@webber.

Klopt helemaal die heb ik aangevraagd helaas hadden ze hem niet maar vroegen wel gelijk de naam van mijn pas geboren dochter zodat ze me een mail konden sturen. Thx man heb het lek gevonden.

Lady1234 schreef:@henk

Lees nou eens even. Er is een doos aangevraagd, niet bij de Rabo natuurlijk, terwijl de naam nog helemaal niet bekend was.

Lady 1234 heb het toch echt gelezen je hebt deze quote ook nog geliked

groeten Henk
Lees de reactie van de Ts van 13.49 uur.

Tack
Berichten: 56
Lid geworden op: 13 aug 2018 07:38

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door Tack »

henk51 schreef:Na veel gedraai is het hoge antwoord eruit TS heeft zelf zijn en dochters gegevens verspreid.
Waar denkt TS dat een doos vol met bonnen en verassingen het geld vandaan haalt? Juist van de gevers van de spullen in de box die organisatie is geen filantroop maar puur commercieel met als doel veel inkomsten te verwerven. U zult best ergens accoord geklikt hebben om de gevevens door te spelen(verkopen) anders krijgt u de doos niet dat is het spel.
Zo zie je maar niet meteen roepen dat je voor 100% gelijk denkt te hebben.

groeten Henk
Henk Henk Henk goed gelezen man.

Voortaan iets beter lezen.

Mijn vraag is hoe kan de rabobank mijn dochters naam weten. En die dozen zijn maanden voordat me dochter geboren is gehaald dus kom niet met jou verhaal aan aub

Tack
Berichten: 56
Lid geworden op: 13 aug 2018 07:38

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door Tack »

thecure schreef:Wat is nou echt het probleem? Toen ik voor de eerste keer vader werd had ik wel andere dingen aan mijn hoofd. Al was dat 2005 , toen was men nog niet zo hysterisch bezig met privacy....
Ik ben ook helemaal nie hysterisch bezig met privacy vraag me alleen af hoe ze het weten. En weet niet wat voor andere dingen jij aan je hoofd had? Dit is trouwens me 2e dochter en bij me 1ste 2 jaar geleden kreeg ik niet zo mail ben toen zelf naar de bank gegaan om een rekening voor me dochter te openen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door renewouters »

stofzuigertje schreef:Toen ik 7 jaren terug Opa werd van 2 kruimeldiefjes.... de gemeente bleek geld te ontvangen van diverse ondernemers en heeft de reclame op de post gedaan.
Sla die grote duim van je toch eens een keer goed plat. Er komt zoveel onzin uit.

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik zit zelf ook bij de Rabobank, maar als ik een kleine zou krijgen en daarna een geschenk, dan kan ik wel gokken waar ze de naam van weten. Het personeel van de regionale Rabobank bestaat veelal uit mensen uit de regio en enkele daarvan zijn bekenden van me, weer anderen wonen mogelijk in de buurt en zullen het geboortebord gelezen hebben en mogelijk nagegaan zijn of dit een klant is of niet.

Ik heb namelijk nog altijd het idee dat de Rabobank hier met redelijk korte lijntjes werkt en (als enige bank met een filiaal in de gemeente) erg hun best doet om persoonlijk te zijn.

Erthanax
Berichten: 9682
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door Erthanax »

Lokale Rabobanken zijn vaak (of inmiddels mogelijk soms nog) goed geworteld in de lokale gemeenschap. De Regiobank is dat ook. Maar gezien de AVG betwijfel ik of de bank informeel verkregen persoonlijke informatie nog mag verwerken.
Ik ben heel benieuwd waar het "lek" blijkt te hebben gezeten.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tack schreef:
thecure schreef:Wat is nou echt het probleem? Toen ik voor de eerste keer vader werd had ik wel andere dingen aan mijn hoofd. Al was dat 2005 , toen was men nog niet zo hysterisch bezig met privacy....
Ik ben ook helemaal nie hysterisch bezig met privacy vraag me alleen af hoe ze het weten. En weet niet wat voor andere dingen jij aan je hoofd had? Dit is trouwens me 2e dochter en bij me 1ste 2 jaar geleden kreeg ik niet zo mail ben toen zelf naar de bank gegaan om een rekening voor me dochter te openen.
Het is ook een volkomen legitieme vraag. Ben erg benieuwd!

Tack
Berichten: 56
Lid geworden op: 13 aug 2018 07:38

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door Tack »

****!!!****

Vandaag zelf gebeld met de rabobank en netjes gevraagd waarom ik nog niet ben teruggebeld en dan krijg je de vraag wat was u vraag dan waarom ze u moesten terugbellen dus ik zeg dat sta in het systeem neem ik aan. Maar daar stond natuurlijk niks. Weer uitgelegd en ook deze mevrouw kon me voor de rest niks uitleggen. maar als het goed is bellen ze me morgen voor 12:00 op.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door Moneyman »

Het houdt het wel spannend zo ;)

Paul92
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 aug 2018 08:55

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door Paul92 »

Grappig dat ze dat weten, maar dat telkens als ik wat vraag aan hun klantenservice ze eerst met me willen bevestigen of ik echt student ben. (aangezien ik een studentenrekening heb) Scheef...

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door kweenie »

Tack schreef: Mijn vraag is hoe kan de rabobank mijn dochters naam weten. En die dozen zijn maanden voordat me dochter geboren is gehaald dus kom niet met jou verhaal aan aub
Je geeft zelf het antwoord al in je reacties. Je hebt één van de geboortedozen aangevraagd. Waarbij je, bij die aanvraag, om de doos te kunnen krijgen, toestemming hebt gegeven voor het doorverkopen van je gegevens. Die dozen worden namelijk uitgegeven door bedrijven die leven van het verkopen van je gegevens. Vervolgens wordt je, enige tijd na de verwachte geboorte, door zo'n bedrijf gebeld om te polsen of er al een kind is en jij geeft dan vrolijk haar naam door. Die door het bedrijf dus ook weer wordt doorgegeven aan de bedrijven aan wie ze de data verkopen.

Ik vind het dan een beetje naïef dat je het idee hebt dat aan jullie zijde "100% zeker" geen lek is. Terwijl je zelf die doos hebt aangevraagd en aan de telefoon haar naam hebt doorgegeven.

Gesloten