LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Respondenten gezocht scriptie

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
Brianlveld
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 mei 2013 15:29

Respondenten gezocht scriptie

Ongelezen bericht door Brianlveld »

Hallo allemaal, ik ben bezig met het schrijven van een scriptie over klokkenluiders. Een klokkenluider is iemand die vermoedens heeft van een misstand binnen zijn/ haar eigen bedrijf en deze naar voren brengt. Mijn scriptie gaat vooral over een financiële beloning voor klokkenluiders. Ik hoop dat jullie deze enkele vragen voor mij in kunnen vullen! Het is een vrij korte vragenlijst waar je maximaal 5 minuten mee bezig kan zijn, maar je helpt mij er enorm mee!

http://www.thesistools.com/web/?id=339050

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Respondenten gezocht scriptie

Ongelezen bericht door kuklos »

Ook hier, ik kan een onmogelijke leeftijd ingeven, 983 in dit geval.
Tevens mis ik de optie voor uitleg. Alle vragen kunnen wat mij betreft de prullenbak in. Wat ik werkelijk wil is dat klokkenluiders beschermd worden en geen sociale paria worden, maar dat kan ik nergens aangeven.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Respondenten gezocht scriptie

Ongelezen bericht door tenormin »

kuklos schreef:Ook hier, ik kan een onmogelijke leeftijd ingeven, 983 in dit geval.
Tevens mis ik de optie voor uitleg. Alle vragen kunnen wat mij betreft de prullenbak in. Wat ik werkelijk wil is dat klokkenluiders beschermd worden en geen sociale paria worden, maar dat kan ik nergens aangeven.
Goh, lijk wel een stalker, maar ben het wel met je eens, die laatste zin. En ja, ook weer die leeftijd, als je alles hebt ingevuld heb ik op de 9 gedrukt tot het einde en hij "pakte" het.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Respondenten gezocht scriptie

Ongelezen bericht door kuklos »

Wat heeft het vragen naar de leeftijd van een respondent voor nut als hierop elke invoer mogelijk is, inclusief leeftijden die nog nooit gehaald zijn door iemand?

Meneer Putin

Re: Respondenten gezocht scriptie

Ongelezen bericht door Meneer Putin »

Jammer dat Methusalem en/of zijn zoon deze scriptie niet kunnen lezen.
Met(h)usalem of Mat(h)usalem, ook wel aangeduid als Methusalach of Metuselach (Hebreeuws: מתושלח-Metoeshelach) zou volgens de (Hebreeuwse) Bijbel 969 jaar oud zijn geworden en daarmee de oudste persoon aller tijden zijn. In dit boek wordt hij beschouwd als een van de aartsvaders.

Metusalem is de zoon van Henoch die 365 jaar oud zou zijn geworden en Metusalem op zijn 65e verwekte. Metusalem is op zijn beurt de vader van Lamech die hij op zijn 187e kreeg. Lamech zelf zou 777 jaar oud zijn geworden.

Brianlveld
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 mei 2013 15:29

Re: Respondenten gezocht scriptie

Ongelezen bericht door Brianlveld »

Het invullen van alle leeftijden is nu niet meer mogelijk :)

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Respondenten gezocht scriptie

Ongelezen bericht door kuklos »

Sja, kan niet de hele enquête nu al de prullenbak in, daar alle reacties voor de aanpassing dus niet meer correct zijn?

Brianlveld
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 mei 2013 15:29

Re: Respondenten gezocht scriptie

Ongelezen bericht door Brianlveld »

Nou ik heb de vragenlijst een keer aangepast en vraag dus opnieuw of jullie hem kunnen invullen! Jullie zouden mij hier enorm mee helpen.

http://www.thesistools.com/web/?id=339050

Brianlveld
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 mei 2013 15:29

Re: Respondenten gezocht scriptie

Ongelezen bericht door Brianlveld »

kuklos schreef:Ook hier, ik kan een onmogelijke leeftijd ingeven, 983 in dit geval.
Tevens mis ik de optie voor uitleg. Alle vragen kunnen wat mij betreft de prullenbak in. Wat ik werkelijk wil is dat klokkenluiders beschermd worden en geen sociale paria worden, maar dat kan ik nergens aangeven.
Het gevalletje leeftijd is dus veranderd. Ik zie je punt van het vragen om uitleg, maar de vragen zijn op een erg simplistische manier opgebouwd, dus iedereen zou ze moeten kunnen begrijpen. De vragenlijst gaat puur en alleen over het belonen van klokkenluiders, dus vandaar dat er niks over de bescherming in staat. Hoop je hiermee een beetje tevreden te stellen!

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Respondenten gezocht scriptie

Ongelezen bericht door tenormin »

Brianlveld schreef:Nou ik heb de vragenlijst een keer aangepast en vraag dus opnieuw of jullie hem kunnen invullen! Jullie zouden mij hier enorm mee helpen.

http://www.thesistools.com/web/?id=339050
Zal wel een oude z*****d zijn, maar in één van de vragen is het fout, taalkundig: moet zijn te allen tijde. Vervelend hé, die zeurdozen :roll:

Brianlveld
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 mei 2013 15:29

Re: Respondenten gezocht scriptie

Ongelezen bericht door Brianlveld »

tenormin schreef:
Brianlveld schreef:Nou ik heb de vragenlijst een keer aangepast en vraag dus opnieuw of jullie hem kunnen invullen! Jullie zouden mij hier enorm mee helpen.

http://www.thesistools.com/web/?id=339050
Zal wel een oude z*****d zijn, maar in één van de vragen is het fout, taalkundig: moet zijn te allen tijde. Vervelend hé, die zeurdozen :roll:
Ik zat inderdaad al een beetje met dat zinsdeel te knoeien, zat zelf ook te twijfelen wat het nou precies moest zijn. Maar bedankt! Alle kritiek is welkom.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Respondenten gezocht scriptie

Ongelezen bericht door tenormin »

@brian, lees 't wel als opbouwende kritiek, hoor. Afkraken is altijd gemakkelijk en dat was niet de bedoeling!

Brianlveld
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 mei 2013 15:29

Re: Respondenten gezocht scriptie

Ongelezen bericht door Brianlveld »

tenormin schreef:@brian, lees 't wel als opbouwende kritiek, hoor. Afkraken is altijd gemakkelijk en dat was niet de bedoeling!
oja zo zag ik het ook niet hoor! iedereen maakt wel eens grammatica fouten denk ik maar zo

Brianlveld
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 mei 2013 15:29

Re: Respondenten gezocht scriptie

Ongelezen bericht door Brianlveld »

ik heb nog slechts 50 respondenten nodig, top :)

Brianlveld
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 mei 2013 15:29

Re: Respondenten gezocht scriptie

Ongelezen bericht door Brianlveld »

mm sinds ik heb gezegd dat ik er bijna was, heeft het een tijdje stilgelegen dus ik heb jullie nog steeds eventjes nodig :)

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Respondenten gezocht scriptie

Ongelezen bericht door tenormin »

Brianlveld schreef:mm sinds ik heb gezegd dat ik er bijna was, heeft het een tijdje stilgelegen dus ik heb jullie nog steeds eventjes nodig :)
Ik denk: even geduld misschien? Het is Pinkstervakantie; dus de meeste (mobiele) mensen zijn heerlijk de hort op.

Brianlveld
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 mei 2013 15:29

Re: Respondenten gezocht scriptie

Ongelezen bericht door Brianlveld »

Ik geef die mensen ook groot gelijk ja om dat te gaan doen, al hoop ik natuurlijk dat ze even 5 minuten tijd nemen voor mijn vragenlijstje :)

klaas1978
Berichten: 355
Lid geworden op: 17 dec 2008 22:36

Re: Respondenten gezocht scriptie

Ongelezen bericht door klaas1978 »

Raar dat je bij vraag 5 alleen kunt kiezen tussen "psychische" steun en een financiële beloning. Ik denk dat je als klokkenluider vooral behoefte hebt aan juridische steun als een werkgever de pik op je heeft.

Brianlveld
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 mei 2013 15:29

Re: Respondenten gezocht scriptie

Ongelezen bericht door Brianlveld »

klaas1978 schreef:Raar dat je bij vraag 5 alleen kunt kiezen tussen "psychische" steun en een financiële beloning. Ik denk dat je als klokkenluider vooral behoefte hebt aan juridische steun als een werkgever de pik op je heeft.
ik ben het met je eens dat deze vraag niet erg sterk is en dat deze niet zwaar meeweegt in het eindverslag

Brianlveld
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 mei 2013 15:29

Re: Respondenten gezocht scriptie

Ongelezen bericht door Brianlveld »

Het is vooral niet mijn bedoeling om te zeuren, maar ik moet nog 20 mensen hebben binnen vrij korte termijn. Dus alle hulp nu wordt erg op prijs gesteld! :)

Gesloten