LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte ervaring met bezorging door Post.NL

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Slechte ervaring met bezorging door Post.NL

Ongelezen bericht door berndv »

Altijd fijn, zo'n gekaapt topic, jammer dat het topic nu gekaapt is door één van de vaste forumleden. Maar voor we het vergeten, het probleem was niet de onduidelijke en wellicht foutieve track en trace bij het pakketje van Bob maar een pakket dat volgens PostNL afgeleverd is, terwijl de ontvanger aangeeft het niet te hebben ontvangen.
P7QRS3R4 schreef:
12 dec 2020 09:44
Op 13/11/2020 heb ik een doos wijn besteld bij Wijnvoordeel.nl. Op 17/11/2020 kreeg ik in een track & trace van Post.NL bericht, dat de bestelling die dag om 10.44 uur zou zijn afgeleverd. Ik ben die dag de hele ochtend thuis gebleven, maar er is geen bezorger van Post.NL bij mij aan de deur geweest. Er heeft op of omstreeks dat tijdstip ook niemand bij mij aangebeld en evenmin lag er een briefje in mijn brievenbus met de mededeling op welk adres het pakket dan wel zou zijn bezorgd. Bij navraag bij mijn naaste buren is gebleken, dat zij ook geen pakket van Post.NL, bestemd voor mij, in ontvangst hebben genomen. Niettemin blijft Post.NL volhouden dat zij de bestelling op 17/11/2020 om 10.44 uur aan mij hebben afgeleverd. Rara hoe kan dit? Ik heb deze zaak doorgespeeld aan Wijnvoordeel.nl, omdat zij als leverancier verantwoordelijk zijn voor de doos wijn. Maar er komt maar geen schot in de zaak. Weet u een oplossing voor dit probleem? Ik herinner mij ook nog een ander soortgelijk geval met Post.NL. Het ging toen ook om een doos wijn, die was dagenlang onvindbaar. Het bleek toen, dat de bezorger die doos wijn kapot had laten vallen, maar daar geen melding van had gemaakt.

P7QRS3R4
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 dec 2020 17:31

Re: Slechte ervaring met bezorging door Post.NL

Ongelezen bericht door P7QRS3R4 »

Ik kreeg ongeveer 10 minuten geleden een reactie van Wijnvoordeel op mijn beoordeling van hen in Trustpilot. Post.NL heeft lang volgehouden, dat zij de doos wijn op 17/11/2020 om 10.44 uur bij mij heeft afgeleverd. Nu is hun reactie als volgt. De bezorger van Post.NL zou verscheidene keren bij mij langs zijn geweest, maar mij niet thuis hebben getroffen. Post.Nl zegt nu de doos wijn als verloren te beschouwen en belooft het aankoopbedrag binnen vijf werkdagen terug te storten op mijn rekening.

Johnths2
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 mar 2008 14:03
Locatie: Middelharnis
Contacteer:

Re: Slechte ervaring met bezorging door Post.NL

Ongelezen bericht door Johnths2 »

Bezorging Post.nl gaat echt met sprongen achteruit!!

Sinds de Corona crisis is het schijnbaar normaal, dat je de pakketten voor de deur gooit en zonder dat de ontvanger het weet wegrijd.

Ik heb het nu al driemaal meegemaakt, dat een bestelling buiten voor de deur ligt zonder dat ik dat weet.
Aanbellen en even wachten tot de ontvanger het pakket in ontvangst kan nemen is niet meer aan de orde.
Een laatste bestelling waar voor getekend moest worden werd ook gewoon voor de deur achtergelaten.
Zelfs een boek dat door mijn buren was besteld lag bij mij voor de deur en was zeiknat van de regen.

Een door mij telefonisch ingediende klacht zorgt niet voor een response van PostNL, ook al werd er belooft dat er contact met mij opgenomen zou worden.

Ik zou wel eens willen weten wat er gebeurt als blijkt dat het pakket door iemand voor mijn deur is weggenomen zonder dat ik dat weet. Wie gaat de factuur dan betalen van een niet geleverde bestelling?

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Slechte ervaring met bezorging door Post.NL

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Johnths2 schreef:
04 mar 2021 21:55
Bezorging Post.nl gaat echt met sprongen achteruit!!
Hier niet last van. Wellicht door extreme drukte bij u of door onderbezetting ondervind u daar hinder van.
Johnths2 schreef:
04 mar 2021 21:55
Sinds de Corona crisis is het schijnbaar normaal, dat je de pakketten voor de deur gooit en zonder dat de ontvanger het weet wegrijd.
Gooien is niet normaal, maar persoonlijk overhandigen is ook niet meer normaal. Het wordt voor de deur gelegd en er wordt aangebeld. De ene bezorger let even op (vaak tijdens het terug lopen naar de bus), maar een ander, zoals bij u, schijnbaar niet.
Johnths2 schreef:
04 mar 2021 21:55
Een door mij telefonisch ingediende klacht zorgt niet voor een response van PostNL, ook al wordt er belooft dat er contact met mij opgenomen zou worden.
U moet ook niet klagen bij PostNL, maar bij de verzender. Daar hebt u immers een overeenkomst mee.
Johnths2 schreef:
04 mar 2021 21:55
Ik zou wel eens willen weten wat er gebeurt als blijkt dat het pakket door iemand voor mijn deur is weggenomen zonder dat ik dat weet. Wie gaat de factuur dan betalen van een niet geleverde bestelling?
Heel simpel, als u niets ontvangen hebt moet u schadeloos gesteld worden door de verzender. Als consument loop je dus geen risico.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Slechte ervaring met bezorging door Post.NL

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dat u ontstemd bent over de wijze van bezorgen is begrijpelijk. Maar het heeft geen zin om daar de bezorger de schuld van te geven. Die worden gedwongen om hun werk op deze manier te doen. Zij werken zich helemaal het schompes voor een paar knikkers. Geldt ook voor de postbezorgers van PostNL. Google eens

PostNL uitbuiting

En er gaat een wereld voor je open. Dan snap je ook meteen waarom er zo wordt gewerkt. Het is een wonder dat de bezorging onder deze omstandigheden nog zo goed is.

Gesloten