LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte ervaring met bezorging door Post.NL

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
P7QRS3R4
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 dec 2020 17:31

Slechte ervaring met bezorging door Post.NL

Ongelezen bericht door P7QRS3R4 »

Op 13/11/2020 heb ik een doos wijn besteld bij Wijnvoordeel.nl. Op 17/11/2020 kreeg ik in een track & trace van Post.NL bericht, dat de bestelling die dag om 10.44 uur zou zijn afgeleverd. Ik ben die dag de hele ochtend thuis gebleven, maar er is geen bezorger van Post.NL bij mij aan de deur geweest. Er heeft op of omstreeks dat tijdstip ook niemand bij mij aangebeld en evenmin lag er een briefje in mijn brievenbus met de mededeling op welk adres het pakket dan wel zou zijn bezorgd. Bij navraag bij mijn naaste buren is gebleken, dat zij ook geen pakket van Post.NL, bestemd voor mij, in ontvangst hebben genomen. Niettemin blijft Post.NL volhouden dat zij de bestelling op 17/11/2020 om 10.44 uur aan mij hebben afgeleverd. Rara hoe kan dit? Ik heb deze zaak doorgespeeld aan Wijnvoordeel.nl, omdat zij als leverancier verantwoordelijk zijn voor de doos wijn. Maar er komt maar geen schot in de zaak. Weet u een oplossing voor dit probleem? Ik herinner mij ook nog een ander soortgelijk geval met Post.NL. Het ging toen ook om een doos wijn, die was dagenlang onvindbaar. Het bleek toen, dat de bezorger die doos wijn kapot had laten vallen, maar daar geen melding van had gemaakt.

sake1987

Re: Slechte ervaring met bezorging door Post.NL

Ongelezen bericht door sake1987 »

Of topic
Laatst gewijzigd door sake1987 op 12 dec 2020 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Slechte ervaring met bezorging door Post.NL

Ongelezen bericht door hebra98 »

Dan hebben ze nog altijd een doos met scherven afgeleverd op de genoemde tijd?

Of was het aflever adres nu "de boom om de hoek"? :twisted: :twisted:

sake1987

Re: Slechte ervaring met bezorging door Post.NL

Ongelezen bericht door sake1987 »

Sorry of topic
Laatst gewijzigd door sake1987 op 12 dec 2020 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Slechte ervaring met bezorging door Post.NL

Ongelezen bericht door hebra98 »

En die boom stak natuurlijk zomaar over?

We dwalen af....
U kunt wellicht een klacht plaatsen op klacht.nl?

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Slechte ervaring met bezorging door Post.NL

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Zo te merken zitten een aantal forumleden veel te lang alleen thuis.
De verzender is inderdaad verantwoordelijk tot u het pakket in handen heeft. U hebt niets ontvangen, dan is het aan de verzender om te bewijzen dat u het wel ontvangen heeft. Zeggen dat het zo is is geen bewijs. Op dit moment wordt er niet getekend voor ontvangst en officieel zou de bezorger de laatste cijfers van een identiteitskaart moeten invullen. Als u niets ontvangen hebt, hebt u dat dus ook niet gedaan. Aannemelijk is dan dat uw pakje op een verkeerd adres beland is. Is dat uw probleem? Nee.
Vraag vriendelijk aan de verzender een bewijs dat u het ontvangen heeft. Kunnen zij dat niet moeten zij of een nieuwe fles opsturen of u het geld terug betalen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Slechte ervaring met bezorging door Post.NL

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De tracktrace van PostNL is gewoon slecht. Elke dag wordt mensen valse hoop gegeven. Mensen houden er niet van om aan het lijntje gehouden te worden. Mijn ervaring met een pakket uit Duitsland:

"Bezorging morgen tussen 14.00 en 16.30 uur"

De volgende dag staat het er weer.

De volgende dag staat het er weer.

De volgende dag staat het er weer.

Hé! Vandaag staat er iets anders:

"Bezorgtijd nog onbekend"

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Slechte ervaring met bezorging door Post.NL

Ongelezen bericht door Lowieze »

Bob Schurkjens schreef:
12 dec 2020 12:57
De tracktrace van PostNL is gewoon slecht. Elke dag wordt mensen valse hoop gegeven. Mensen houden er niet van om aan het lijntje gehouden te worden.

"Bezorging morgen tussen 14.00 en 16.30 uur"

De volgende dag staat het er weer.

De volgende dag staat het er weer.

De volgende dag staat het er weer.

Hé! Vandaag staat er iets anders:

"Bezorgtijd nog onbekend"

De track- en trace klopt juist wel. U weet precies waar u aan toe bent, als je er maar regelmatig naar kijkt.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Slechte ervaring met bezorging door Post.NL

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Afspraak is afspraak en beloofd is beloofd. Toch?

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Slechte ervaring met bezorging door Post.NL

Ongelezen bericht door Lowieze »

Bob Schurkjens schreef:
12 dec 2020 13:08
Afspraak is afspraak en beloofd is beloofd. Toch?
Welke afspraak, van degene die het verstuurt?
U krijgt van PostNL op tijd een berichtje met: sorry, we halen vandaag het bezorgmoment niet.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Slechte ervaring met bezorging door Post.NL

Ongelezen bericht door scontra »

Bob Schurkjens schreef:
12 dec 2020 13:08
Afspraak is afspraak en beloofd is beloofd. Toch?
Veel en vaak beloven, slechts af en toe iets geven, dat doet veel ...... enz. enz. !!

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Slechte ervaring met bezorging door Post.NL

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ach bij mij is dat zo vaak fout gegaan met mijn lenzen bij de gewone post. De straat van mijn ouders is nogal lang, maar aan het einde krijgt het een andere straatnaam. Daar werden mijn lenzen iedere maand afgegeven bij de mensen die hetzelfde huisnummer hebben. Die kwamen het dan elke keer weer bij ons afgeven, maar het is wel kwalijk dat dat iedere keer fout gaat. Maar zonder melding, weet de bezorger niet dat ie iets fout heeft gedaan. Die denkt nog steeds dat het op de juiste plek is bezorgd.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Slechte ervaring met bezorging door Post.NL

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Lowieze schreef:
12 dec 2020 13:16
Bob Schurkjens schreef:
12 dec 2020 13:08
Afspraak is afspraak en beloofd is beloofd. Toch?
Welke afspraak, van degene die het verstuurt?
U krijgt van PostNL op tijd een berichtje met: sorry, we halen vandaag het bezorgmoment niet.
Ja, en dat drie dagen achter elkaar en dan de vierde dag aangeven dat de bezorgdag onbekend is.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Slechte ervaring met bezorging door Post.NL

Ongelezen bericht door hebra98 »

Bob Schurkjens schreef:
12 dec 2020 13:26
Lowieze schreef:
12 dec 2020 13:16
Bob Schurkjens schreef:
12 dec 2020 13:08
Afspraak is afspraak en beloofd is beloofd. Toch?
Welke afspraak, van degene die het verstuurt?
U krijgt van PostNL op tijd een berichtje met: sorry, we halen vandaag het bezorgmoment niet.
Ja, en dat drie dagen achter elkaar en dan de vierde dag aangeven dat de bezorgdag onbekend is.
>>
Ik heb al heel veel keer dezelfde ervaring. Het is eigenlijk lachwekkend als het niet zo frustrerend zou zijn.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Slechte ervaring met bezorging door Post.NL

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Die fusie met Fawlty Towers was een brug te ver.

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Slechte ervaring met bezorging door Post.NL

Ongelezen bericht door Jablan »

Zullen we een keer de topics over bezorgklachten gaan tellen?

Alleen toen we ziek waren, lieten we spullen aan huis afleveren, maar dan alleen de dingen zonder grote waarde of die we niet zouden missen als ze niet komen. Voor de rest gaat alles naar ophaalpunten, omdat we niet thuis zijn tijdens de reguliere bezorgtijden. Nooit problemen en alles komt op tijd aan.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Slechte ervaring met bezorging door Post.NL

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Bob Schurkjens schreef:
12 dec 2020 12:57
De tracktrace van PostNL is gewoon slecht. Elke dag wordt mensen valse hoop gegeven. Mensen houden er niet van om aan het lijntje gehouden te worden. Mijn ervaring met een pakket uit Duitsland:

"Bezorging morgen tussen 14.00 en 16.30 uur"

De volgende dag staat het er weer.

De volgende dag staat het er weer.

De volgende dag staat het er weer.

Hé! Vandaag staat er iets anders:

"Bezorgtijd nog onbekend"
Vreemde redenatie. Er zijn veel redenen te bedenken waarom dit gebeurd. En niet alles hoeft de schuld van PostNL te zijn. Als een pakket namelijk aangemeld wordt bij PostNL wordt deze al ingepland. Maar als de afzender een aantal dagen wacht met het afgeven van het pakket schuift het dus elke dag weer een dag op. Is dat dan de schuld van PostNL?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Slechte ervaring met bezorging door Post.NL

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dat is hier sowieso niet het geval:
Di, 08.12.2020, 15:08 Uhr Die Sendung wurde im Hermes PaketShop abgeholt und für den weiteren Transport sortiert.
Di, 08.12.2020, 18:47 Uhr Die Sendung befindet sich im Hermes Verteilzentrum DEP München-Nord (1778) .
Di, 08.12.2020, 18:47 Uhr Die Sendung wurde im Hermes Verteilzentrum DEP München-Nord (1778) sortiert.
Mi, 09.12.2020, 12:43 Uhr Die Sendung wurde im Hermes Logistikzentrum sortiert.
Mi, 09.12.2020, 12:43 Uhr Die Sendungen wird an unseren Partner für den internationalen Versand übergeben.
Glasheldere tracktrace van Hermes Duitsland. Zo kan het dus ook. Kan netwerkpartner PostNL een voorbeeld aan nemen.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Slechte ervaring met bezorging door Post.NL

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Bob Schurkjens schreef:
12 dec 2020 21:48
Dat is hier sowieso niet het geval:
Di, 08.12.2020, 15:08 Uhr Die Sendung wurde im Hermes PaketShop abgeholt und für den weiteren Transport sortiert.
Di, 08.12.2020, 18:47 Uhr Die Sendung befindet sich im Hermes Verteilzentrum DEP München-Nord (1778) .
Di, 08.12.2020, 18:47 Uhr Die Sendung wurde im Hermes Verteilzentrum DEP München-Nord (1778) sortiert.
Mi, 09.12.2020, 12:43 Uhr Die Sendung wurde im Hermes Logistikzentrum sortiert.
Mi, 09.12.2020, 12:43 Uhr Die Sendungen wird an unseren Partner für den internationalen Versand übergeben.
Glasheldere tracktrace van Hermes Duitsland. Zo kan het dus ook. Kan netwerkpartner PostNL een voorbeeld aan nemen.
Zo glashelder dat ze er zelf geen zicht op hebben en dat er niet bekend is of het pakje al onderweg is. Ook knap trouwens dat binnenscannen op het logistiekcentrum op hetzelfde moment is als het overdragen aan de internationale vervoerder.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Slechte ervaring met bezorging door Post.NL

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Daar is een logische verklaring voor: PostNL haalt de pakketten op bij Hermes in Hückelhoven. Tenminste: dat is de bedoeling. Maar ze zullen het er wel te druk voor hebben.

Gesloten