LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stalking energieverkopers telefonisch

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
harrybarry
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 apr 2010 16:04

Stalking energieverkopers telefonisch

Ongelezen bericht door harrybarry »

Hallo,

Ik wordt al een jaar lang regelmatig gebeld door stomme energievergelijkers. Het is van kwaad alleen maar erger geworden. Nu wordt ik dagelijks gebeld en soms wel twee keer per dag. Elke keer een ander nummer en het lijkt onmogelijk om van die zuigers af te komen. Sta in het bel me niet register heb de ACM gebeld, maar die doen echt niks. Zelfs de politie heb ik gevraagd of ik aangifte kan doen van stalking. Ik ben inmiddels radeloos aan het worden. Kan Radar hier in duiken het is een netwerk van bv's die constant zzp'ers laten bellen uit dezelfde lijsten voor energiecontractenverkoop. Het wordt alleen maar erger. En ze kunnen dit net zo lang volhouden, want niemand stopt het.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Stalking energieverkopers telefonisch

Ongelezen bericht door Revoked »

Uitbellende Zzp'ers. Heeft u daar enig bewijs voor?

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Stalking energieverkopers telefonisch

Ongelezen bericht door Moneyman »

Radeloos worden van een paar belletjes kan ook niet de bedoeling zijn. Neem een nieuw nummer, of neem niet op, of verbreek de verbinding, maar laat jezelf niet gek maken.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Stalking energieverkopers telefonisch

Ongelezen bericht door kuklos »

harrybarry schreef:
22 feb 2021 16:19
Kan Radar hier in duiken het is een netwerk van bv's die constant zzp'ers laten bellen uit dezelfde lijsten voor energiecontractenverkoop.
Heb je bewijs dat het zzp-ers zijn? Die zullen toch ook enkel betaald worden bij een bepaalde hoeveelheid succes?
Beste advies blijft om nogmaals je gegevens na te kijken in het bel-me-niet-register en elk telefoontje direct af te kappen met "geen interesse" en dan op te hangen. Als ze echt lijsten hebben zal op die lijsten ook staan hoeveel succes het heeft iemand te bellen, ik word bijvoorbeeld nooit gebeld.

Tenslotte, Radar heeft hier zeer recent, in de afgelopen maand, al aandacht aan besteed.

Het echte probleem ligt bij de politiek. Die kunnen dit zeer makkelijk stopzetten. Per direct een verbod op telefonische verkoop, per overtreding €1.000 boete, waarbij de boete tot in het oneindige kan oplopen en de verkoper de plicht heeft aan te tonen dat de gebelde toestemming heeft gegeven gebeld te worden.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Stalking energieverkopers telefonisch

Ongelezen bericht door D34M0N »

Leg de telefoon ergens neer zodra je hoort dat het zo'n telefonische verkoper is, zonder de verbinding te verbreken. Luister na een minuut of 5 of de verkoper alweer opgehangen heeft, is de verbinding dan nog niet verbroken, laat de telefoon weer 5 minuten liggen.

Grote kans dat de telefoontjes dan snel genoeg stoppen.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Stalking energieverkopers telefonisch

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het is niet dat zzp'ers bellen, het is dat deze bedrijven veelal zzp'ers bellen. Maar ook die vallen onder het bel mij niet register en mogen dus niet gebeld worden.
De ACM doet wel iets, maar dat is niet inzichtelijk voor ons. Alle klachten worden bewaard en zo ontstaat een lijst van bedrijven die veelvuldig voorkomen, daar kunnen ze dan gericht aktie op ondernemen. Tot die tijd is het dus blijven melden. En verder mocht beleefd blijven niet helpen, dan gewoon de verbinding verbreken. Of onbekende nummers van buiten de regio gewoon laten bellen en niet opnemen. Hier krijg ik ze met vlagen ook aan de telefoon, de een nog onbeschofter dan de ander. Ze doen hun best maar, bij mij zullen ze nooit iets verkopen.

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Stalking energieverkopers telefonisch

Ongelezen bericht door Har45 »

D34M0N schreef:
22 feb 2021 16:55
Leg de telefoon ergens neer zodra je hoort dat het zo'n telefonische verkoper is, zonder de verbinding te verbreken. Luister na een minuut of 5 of de verkoper alweer opgehangen heeft, is de verbinding dan nog niet verbroken, laat de telefoon weer 5 minuten liggen.

Grote kans dat de telefoontjes dan snel genoeg stoppen.
Of aangeven dat ze 3 seconde de tijd hebben om de verbinding te verbreken en na 3 seconde op een scheidsrechterfluitje blazen :)

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Stalking energieverkopers telefonisch

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

D34M0N schreef:
22 feb 2021 16:55
Leg de telefoon ergens neer zodra je hoort dat het zo'n telefonische verkoper is, zonder de verbinding te verbreken. Luister na een minuut of 5 of de verkoper alweer opgehangen heeft, is de verbinding dan nog niet verbroken, laat de telefoon weer 5 minuten liggen.

Grote kans dat de telefoontjes dan snel genoeg stoppen.
Uitstekende methode. Consequent volhouden, dan wordt het nummer uit databases verwijderd.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Stalking energieverkopers telefonisch

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wordt topicstarter gebeld als particulier? Of staat hij ingeschreven met dit nummer bij de Kamer van Koophandel?

Ik moest denken aan onderstaand artikel en NeoDutchio begint hier ook over dit thema.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... oor-zzpers
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 22 feb 2021 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Stalking energieverkopers telefonisch

Ongelezen bericht door juliomariner »

Har45 schreef:
22 feb 2021 17:37


Of aangeven dat ze 3 seconde de tijd hebben om de verbinding te verbreken en na 3 seconde op een scheidsrechterfluitje blazen :)
Hou toch eens een keer op met die Komkommertijd ongein. Bewust toebrengen van letsel is gewoon crimineel.
Wat is er nou zo moeilijk aan om de haak er gewoon op te gooien?

Seinhuis
Berichten: 2374
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Stalking energieverkopers telefonisch

Ongelezen bericht door Seinhuis »

De eerste stap is om je te aan te melden bij bel mij niet gegister.

https://www.bel-me-niet.nl/
(Na het aanmelden duurt het enkele dagen dat je in het systeem staat)

(Persoonlijk vind ik dit het omgekeerde wereld, maar zo werkt het eenmaal)
Op deze sites staan meer tips.

Ook jezelf uit de (digitale) telefoon boek laten verwijderen, helpt enorm. Neem hiervoor contact op met je provider.


Ook door niks te kopen aan de telefoon helpt een beetje.


ACM verwerkt de klachten en kan bedrijven boetes uitdelen als ze zich niet aan de bel mij register houden. Vanwege de privacy zal ACM dit niet (of weinig) kenbaar maken.


Eventueel kan je je telefoon nummer laten veranderen bij je provider.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Stalking energieverkopers telefonisch

Ongelezen bericht door kuklos »

Seinhuis schreef:
22 feb 2021 19:53
De eerste stap is om je te aan te melden bij bel mij niet gegister.
En wat schrijft TS al in zijn openingsbericht?
harrybarry schreef:
22 feb 2021 16:19
Sta in het bel me niet register......

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Stalking energieverkopers telefonisch

Ongelezen bericht door taxikemperman »

juliomariner schreef:
22 feb 2021 18:41
Wat is er nou zo moeilijk aan om de haak er gewoon op te gooien?
Het was de hoorn op de haak gooien.
Dat kunnen de meeste mensen niet omdat ze geen hoorn meer hebben.

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Stalking energieverkopers telefonisch

Ongelezen bericht door juliomariner »

Scherp.
Het is nu bij de meeste het rode knopje indrukken.

MichelleSijo
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2021 18:19

Re: Stalking energieverkopers telefonisch

Ongelezen bericht door MichelleSijo »

Helaas is niet iedereen in staat adequaat te reageren. Zo wordt mijn bejaarde moeder gestalkt door dit soort bedrijven. Ook al staat ze in het bel mij niet register. Het dieptepunt is nu bereikt. In december heeft een bemiddelaar haar een Eneco contract aangesmeerd dat op 26 januari 2021 inging. Vorige week belde een andere bemiddelaar die haar gestrikt heeft voor exact hetzelfde Eneco contract . Dat het kan, Idioot gewoon. Eneco heeft mij netjes geholpen het tweede contract te annuleren. Maar op mijn verzoek om vanuit Eneco een klacht in te dienen bij de bemiddelaar bleek toch lastig.

Gesloten