LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Te veel betaald bij Vitens, geen terugbetaling

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
Erthanax
Berichten: 9614
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Te veel betaald bij Vitens, geen terugbetaling

Ongelezen bericht door Erthanax »

Daarom was het ook ruim op tijd aangekondigd, inclusief rekeningnummer. Als ik een dergelijke aankondiging krijg, staat in dezelfde brief/e-mail dat ik het rekeningnummer moet controleren. Ik neem aan dat dat bij Vitens ook het geval is.

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Te veel betaald bij Vitens, geen terugbetaling

Ongelezen bericht door alfatrion »

Onvoldoende. Zwijgen is geen instemmen.

Erthanax
Berichten: 9614
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Te veel betaald bij Vitens, geen terugbetaling

Ongelezen bericht door Erthanax »

O. De zegswijze is anders "wie zwijgt stemt toe." :wink:

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Te veel betaald bij Vitens, geen terugbetaling

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
19 jul 2019 13:15
Ik heb eerder aangeven dat het verbintenissenrecht met zich mee brengt dat Vitens moet terugbetalen aan haar klant. De klant die niet aangegeven dat rekeningnummer X van hem is en niet heeft aangegeven dat er naar rekeningnummer X mag worden betaald maar wel een machtiging van een derde overlegt zegt daarmee niets meer dan dat de maandelijkse bedragen daarvan afgeschreven mogen worden.
Bij aanmelding bij dergelijke maatschappijen is de realiteit dat je gewoon als contractant het rekeningnummer invult wat door Vitens gebruikt mag worden. Of dat dan jouw eigen rekeningnummer is of van je partner, vul je uberhaupt niet in. Vitens gebruikt het door TS zelf opgegeven nummer en kondigt dat zelfs nog netjes aan, zodat de consument de kans heeft om het nummer, wat hij ooit zélf heeft opgegeven, alsnog te wijzigen. Als je én niet zelf je eigen accountgegevens up to date houdt, én niet reageert op de aankondiging, dan heb je weinig te klagen.

Ik durf er wel een goede fles wijn op te zetten dat dat gerechtvaardigde vertrouwen er is. En ik vind het los daarvan ook uitermate logisch.

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Te veel betaald bij Vitens, geen terugbetaling

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
19 jul 2019 16:49
Bij aanmelding bij dergelijke maatschappijen is de realiteit dat je gewoon als contractant het rekeningnummer invult wat door Vitens gebruikt mag worden.
Dat zou ook het geval kunnen zijn.

Gesloten