LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Te veel betaald bij Vitens, geen terugbetaling

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
Jeffreykwen
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jul 2019 17:01

Te veel betaald bij Vitens, geen terugbetaling

Ongelezen bericht door Jeffreykwen »

Hallo
Ik heb een probleem met Vitens.
Dit alles met een terugbetaling .
Ik heb een email gekregen dat ik te veel betaald heb en dat ik een leuk bedrag van€450.88 terug krijg.
Ik heb later de email nog eens gelezen en nou blijk dat er een verkeerd bankrekeningnummer op staat.
Ik neem kontackt op met vitens en vertel hen dat dat bankrekeningnummer niet klopt en zij vertelde mij dat ze dat gelijk gaan aanpassen maar dat het geld al gestort was op het verkeerde bankrekeningnummer.
Het zou wel even duren voordat ze dat terug kunnen vorderen.
(Het verkeerde bankrekeningsnummer is van een ex vriendin die 6 a 7 jaar niet meer bij mij woont en die weer terug is naar land van herkomst Colombia omdat relatie stuk liep )Vitens zeg dat het geld op haar rekening is gestort en daarom het geld niet terug kan voorderen .Vind ik raar en daarbij staat haar naam daarbij ?
Maar nu heb ik een mail van Vitens gekregen dat ik het maar moet oplossen met mijn ex vriendin die spoorloos is en ik geen contact meer heb
Erg vreemd vind ik want ten 1e ik heb een andere achternaam. ,daarbij betaal ik al jaren met een ander banknummer via acceptgiro ,en vitens maak geld over naar de verkeerde rekening en leggen ze het probleem bij mij neer. Terwijl ik ze telefonisch alles heb uitgelegd .
Zij hebben mij verteld dat ik maar een klacht moet schrijven naar hun klachten service.
Ik vind dit zo oneerlijk 😠
Kan dit?
Is dit nou werkelijk zo moeilijk om op te lossen ?

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Te veel betaald bij Vitens, geen terugbetaling

Ongelezen bericht door Mark1992 »

Vaak maken ze dat bedrag toch over op het rekeningnummer waar ze ook per kwartaal op afschrijven? Of zit ik hier verkeerd? Heeft u de afgelopen jaren wel betaald dan? Of was dat uw vriendin in Colombia?

Ik zie dat u zelf betaald via acceptgiro, maar vaak moet het nummer wel matchen in hun systeem, anders komen ze vanzelf bij je?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Te veel betaald bij Vitens, geen terugbetaling

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dien een klacht in en geef ze 30 dagen de tijd om het op te lossen. Daarna kunt u naar de
https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... ies/water/

Erthanax
Berichten: 9614
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Te veel betaald bij Vitens, geen terugbetaling

Ongelezen bericht door Erthanax »

Welke klantgegevens staan in het contract? Welke rekeninggegevens (naam, nummer) staan ingevuld op de acceptgiro?
Ofwel: Is het mogelijk dat het contract op naam van uw ex staat?

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Te veel betaald bij Vitens, geen terugbetaling

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Dat oude nummer zal nog in uw account bij Vitens gestaan hebben en u bent het vergeten aan te passen.
U heeft later de email van Vitens nog eens gelezen, te laat dus, geld was overgemaakt, Vitens kan niets meer doen.
Wanneer uw vriendin dat bankrekeningnummer opgezegd heeft toen ze terugging naar Colombia kan het zijn dat het nog niet uitgegeven is aan een nieuwe klant.
Als dat zo is komt het geld weer automatisch terug bij Vitens.
U kunt ook naar de betreffende bank gaan en vragen hoe het staat met dat oude bankrekeningnummer.

Heb het zelf ook meegemaakt dat geld werd gestort op een vervallen rekening van mij. Gelukkig was dat rekeningnummer, zelfs na 6 jaar, nog niet aan een nieuwe klant uitgegeven.

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Te veel betaald bij Vitens, geen terugbetaling

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Ik vind dat er in de reacties wel heel makkelijk gedaan wordt over dat de TS het maar had moeten aanpassen e.d.
Ik ben van mening dat Vitens in de eerste instantie om een juist rekening nummer had moeten vragen, gezien de klant immers per accept-giro heeft betaald. Indien TS contracthouder is, heeft hij nogsteeds recht op de terugbetaling, gezien klant kan aantonen dat hij het geld niet heeft ontvangen.

Dat Vitens voor een makkelijke weg kiest, snap ik wel, maar het bijbehorende risico ligt bij hen.

Dus mijn advies voor TS, indien TS contracthouder is, zou zijn, maan ze het uit te keren bedrag binnen 14 dagen op uw rekening te zetten. Stuur hierbij dan ook direct de gegevens van de rekening waarop u het graag wilt ontvangen.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Te veel betaald bij Vitens, geen terugbetaling

Ongelezen bericht door Kolibrie »

ManchesterU15 schreef:
16 jul 2019 13:06
Ik vind dat er in de reacties wel heel makkelijk gedaan wordt over dat de TS het maar had moeten aanpassen e.d.
Ik ben van mening dat Vitens in de eerste instantie om een juist rekening nummer had moeten vragen, gezien de klant immers per accept-giro heeft betaald. Indien TS contracthouder is, heeft hij nogsteeds recht op de terugbetaling, gezien klant kan aantonen dat hij het geld niet heeft ontvangen.

Dat Vitens voor een makkelijke weg kiest, snap ik wel, maar het bijbehorende risico ligt bij hen.

Dus mijn advies voor TS, indien TS contracthouder is, zou zijn, maan ze het uit te keren bedrag binnen 14 dagen op uw rekening te zetten. Stuur hierbij dan ook direct de gegevens van de rekening waarop u het graag wilt ontvangen.
De TS heeft een email gekregen waarin staat op welke rekening het geld gestort gaat worden.
Dus Vitens informeert de klant tijdig, wanneer het rekeningnummer in de email niet klopt bel je en het wordt aangepast.
TS heeft op de email te laat gereageerd en is het geld gestort op de rekening die in de email genoemd stond.
Kennelijk gedacht waar blijft mijn geld en de email nog eens bekeken of Vitens gebeld.

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Te veel betaald bij Vitens, geen terugbetaling

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Kolibrie schreef:
16 jul 2019 13:39
ManchesterU15 schreef:
16 jul 2019 13:06
Ik vind dat er in de reacties wel heel makkelijk gedaan wordt over dat de TS het maar had moeten aanpassen e.d.
Ik ben van mening dat Vitens in de eerste instantie om een juist rekening nummer had moeten vragen, gezien de klant immers per accept-giro heeft betaald. Indien TS contracthouder is, heeft hij nogsteeds recht op de terugbetaling, gezien klant kan aantonen dat hij het geld niet heeft ontvangen.

Dat Vitens voor een makkelijke weg kiest, snap ik wel, maar het bijbehorende risico ligt bij hen.

Dus mijn advies voor TS, indien TS contracthouder is, zou zijn, maan ze het uit te keren bedrag binnen 14 dagen op uw rekening te zetten. Stuur hierbij dan ook direct de gegevens van de rekening waarop u het graag wilt ontvangen.
De TS heeft een email gekregen waarin staat op welke rekening het geld gestort gaat worden.
Dus Vitens informeert de klant tijdig, wanneer het rekeningnummer in de email niet klopt bel je en het wordt aangepast.
TS heeft op de email te laat gereageerd en is het geld gestort op de rekening die in de email genoemd stond.
Kennelijk gedacht waar blijft mijn geld en de email nog eens bekeken of Vitens gebeld.
Ik vind deze gedachtegang te makkelijk. Het opvragen van een rekeningnummer, leidt in sommige gevallen tot geen reactie en een hoop extra werk. Het is gewoon een risico dat Vitens neemt, om niet vooraf een rekening nummer op te vragen. Klant blijft recht houden op de betaling. Wat Vitens met dat geld heeft gedaan zal de klant een zorg zijn.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Te veel betaald bij Vitens, geen terugbetaling

Ongelezen bericht door Mark1992 »

ManchesterU15 schreef:
16 jul 2019 13:49
Kolibrie schreef:
16 jul 2019 13:39
ManchesterU15 schreef:
16 jul 2019 13:06
Ik vind dat er in de reacties wel heel makkelijk gedaan wordt over dat de TS het maar had moeten aanpassen e.d.
Ik ben van mening dat Vitens in de eerste instantie om een juist rekening nummer had moeten vragen, gezien de klant immers per accept-giro heeft betaald. Indien TS contracthouder is, heeft hij nogsteeds recht op de terugbetaling, gezien klant kan aantonen dat hij het geld niet heeft ontvangen.

Dat Vitens voor een makkelijke weg kiest, snap ik wel, maar het bijbehorende risico ligt bij hen.

Dus mijn advies voor TS, indien TS contracthouder is, zou zijn, maan ze het uit te keren bedrag binnen 14 dagen op uw rekening te zetten. Stuur hierbij dan ook direct de gegevens van de rekening waarop u het graag wilt ontvangen.
De TS heeft een email gekregen waarin staat op welke rekening het geld gestort gaat worden.
Dus Vitens informeert de klant tijdig, wanneer het rekeningnummer in de email niet klopt bel je en het wordt aangepast.
TS heeft op de email te laat gereageerd en is het geld gestort op de rekening die in de email genoemd stond.
Kennelijk gedacht waar blijft mijn geld en de email nog eens bekeken of Vitens gebeld.
Ik vind deze gedachtegang te makkelijk. Het opvragen van een rekeningnummer, leidt in sommige gevallen tot geen reactie en een hoop extra werk. Het is gewoon een risico dat Vitens neemt, om niet vooraf een rekening nummer op te vragen. Klant blijft recht houden op de betaling. Wat Vitens met dat geld heeft gedaan zal de klant een zorg zijn.
Hoezo? Dat geldt voor alles. Wanneer je een incasso/aanmaning krijgt per e-mail of post en je reageert niet dan veranderen zij ook niets, er komt alleen een kostenverhoging bij. Wat moeten ze doen dan? Na elk mailtje/brief even een belletje of je het mailtje hebt gelezen en de post hebt geopend?

Er zijn tal van topics waar mensen e-mails hebben gekregen die automatisch in Ongewenst zijn terechtgekomen. Uiteindelijk lag de verantwoordelijk niet bij de verzender, want die kon aantonen dat het bericht naar het juiste adres was verstuurd. Je kunt dit niet anders oplossen.
Laatst gewijzigd door Mark1992 op 16 jul 2019 14:12, 2 keer totaal gewijzigd.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Te veel betaald bij Vitens, geen terugbetaling

Ongelezen bericht door Kolibrie »

ManchesterU15 schreef:
16 jul 2019 13:49
Kolibrie schreef:
16 jul 2019 13:39
ManchesterU15 schreef:
16 jul 2019 13:06
De TS heeft een email gekregen waarin staat op welke rekening het geld gestort gaat worden.
Dus Vitens informeert de klant tijdig, wanneer het rekeningnummer in de email niet klopt bel je en het wordt aangepast.
TS heeft op de email te laat gereageerd en is het geld gestort op de rekening die in de email genoemd stond.
Kennelijk gedacht waar blijft mijn geld en de email nog eens bekeken of Vitens gebeld.
Ik vind deze gedachtegang te makkelijk. Het opvragen van een rekeningnummer, leidt in sommige gevallen tot geen reactie en een hoop extra werk. Het is gewoon een risico dat Vitens neemt, om niet vooraf een rekening nummer op te vragen. Klant blijft recht houden op de betaling. Wat Vitens met dat geld heeft gedaan zal de klant een zorg zijn.

U zegt het zelf, opvragen van een rekeningnummer leidt in sommige gevallen tot geen reactie en een hoop extra werk, dus geldt ook voor Vitens klanten.
Waarom vermelden ze het rekeningnummer in de email denkt u?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Te veel betaald bij Vitens, geen terugbetaling

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Wat een ellende, maar wel heel veul geld. Dat zijn mijn totale waterkosten in vijf jaar! Je hebt er natuurlijk wel recht op.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Te veel betaald bij Vitens, geen terugbetaling

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Theotrucker schreef:
16 jul 2019 14:36
Wat een ellende, maar wel heel veul geld. Dat zijn mijn totale waterkosten in vijf jaar! Je hebt er natuurlijk wel recht op.
Daarom is het ook netjes overgemaakt door Vitens naar het bij hun bekende rekeningnummer wat door TS bij het aangaan van de overeenkomst is opgegeven.

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Te veel betaald bij Vitens, geen terugbetaling

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als je hebt doorgegeven: rekeningnummer X is mijn rekeningnummer, dan mag Vitens daarvan uitgaan totdat je een ander rekeningnummer communiceert.

Als je niets hebt doorgegeven, dan moet Volgens vragen: wat is je rekeningnummer?

Arizonakid
Berichten: 1097
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Te veel betaald bij Vitens, geen terugbetaling

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Vermoedelijk nooit je klantgegevens aangepast na verdwijnen van je ex. Lullig, maar denk eens aan de leuke dingen die zij met dat bedrag kan doen daar!

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Te veel betaald bij Vitens, geen terugbetaling

Ongelezen bericht door mahadma »

Bij de laatste jaarnota en geld retour werd het bedrag genoemd maar ook het rekeningnummer waarop het zal worden overgemaakt.

Tedjooo
Berichten: 19
Lid geworden op: 16 mei 2018 17:18

Re: Te veel betaald bij Vitens, geen terugbetaling

Ongelezen bericht door Tedjooo »

Ik woon in Colombia ! Ga graag even op pad op zoek naar het verdwenen geld !!

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Te veel betaald bij Vitens, geen terugbetaling

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo @Jeffreykwen, én een verkeerde naam, én een ander rekeningnummer waar u al jaren mee betaalt?
Reden genoeg om het er vooral niet bij te laten zitten en de tips van @Bob Schurkjens hierboven te volgen.
Succes en laat u nog eens weten hoe dit afgelopen is?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Te veel betaald bij Vitens, geen terugbetaling

Ongelezen bericht door renewouters »

ManchesterU15 schreef:
16 jul 2019 13:49


Ik vind deze gedachtegang te makkelijk. Het opvragen van een rekeningnummer, leidt in sommige gevallen tot geen reactie en een hoop extra werk. Het is gewoon een risico dat Vitens neemt, om niet vooraf een rekening nummer op te vragen. Klant blijft recht houden op de betaling. Wat Vitens met dat geld heeft gedaan zal de klant een zorg zijn.
Waarom toch altijd afschuiven op bedrijven en voor consumenten geen eigen verantwoordelijkheid laten nemen. Juist door al dat gepamper gaan dingen fout omdat mensen zich lekker beschermd voelen. En zeker in dit geval, waar het ooit een geldig nummer was voor dit account, valt de leverancier niets te verwijten. Maar goed, de consument zal wel weer zielig zijn en alle bedrijven zijn boeven volgens velen op dit forum.

Veldt01
Berichten: 988
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Te veel betaald bij Vitens, geen terugbetaling

Ongelezen bericht door Veldt01 »

+1

Ik dit geval is TS zelf nalatig en is de reactie van Vitens eigenlijk niet meer dan normaal/redelijk.
Net als wachtwoorden dient iedereen (dus ook TS) met enige regelmaat wachtwoorden en overige data bij te werken. Dat hij ooit een relatie had en zelf het bewuste rekeningnummer (met bijpassende naam) op heeft gegeven ontslaat hem niet van de plicht om bij wijzigingen dit ook door te geven / aan te passen (dit kan in onderhavige geval heel makkelijk door even in te loggen op je account en de foutieve data aan te passen).
Vitens kan er in dit geval niets aan doen dat TS nalatig is geweest (of op zijn best weinig zorgvuldig). Om deze reden zal TS het ook zelf op moeten lossen (lukt dit niet da is dat jammer en een wijze les voor de toekomst)

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Te veel betaald bij Vitens, geen terugbetaling

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

renewouters schreef:
17 jul 2019 08:48
ManchesterU15 schreef:
16 jul 2019 13:49


Ik vind deze gedachtegang te makkelijk. Het opvragen van een rekeningnummer, leidt in sommige gevallen tot geen reactie en een hoop extra werk. Het is gewoon een risico dat Vitens neemt, om niet vooraf een rekening nummer op te vragen. Klant blijft recht houden op de betaling. Wat Vitens met dat geld heeft gedaan zal de klant een zorg zijn.
Waarom toch altijd afschuiven op bedrijven en voor consumenten geen eigen verantwoordelijkheid laten nemen. Juist door al dat gepamper gaan dingen fout omdat mensen zich lekker beschermd voelen. En zeker in dit geval, waar het ooit een geldig nummer was voor dit account, valt de leverancier niets te verwijten. Maar goed, de consument zal wel weer zielig zijn en alle bedrijven zijn boeven volgens velen op dit forum.
Ik ben het over het algemeen eens met het feit dat we de consument niet zo moeten pamperen.
Maar als een klant van automatische incasso (waar Vitens het rekeningnummer van had) de betaalwijze veranderd in acceptgiro, heeft hij toch aan zijn verplichting voldaan? Dat Vitens het oude rekeningnummer in hun bestand laat staan vind ik laakbaar. Zeker omdat het niet het rekeningnummer betreft waar de betalingen van binnenkomen. Om deze als waarheid aan te nemen, neemt Vitens een risico, die de klant niet verwijtbaar is.

Gesloten