LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verkeerde software op tv van MediaMarkt

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
Moneyman
Berichten: 30076
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verkeerde software op tv van MediaMarkt

Ongelezen bericht door Moneyman »

fonsflons schreef:
Moneyman schreef:
fonsflons schreef:Voordat de Mediamarkt afgeschoten wordt, is het niet verstandiger even af te wachten OF ze dat ook zeggen?
Deze opmerking wordt gevolgd door "wat zijn mijn rechten". Ik lees het dus vooral als vraag en niet als afschieten.
Mocht de opmerking komen (en die kans is groot) dan is het enige antwoord dat dat hun probleem is.
Vandaar dat ik ook stel: voordat
De suggestie van je vorige post is anders. Want je suggestie om af te wachten is een nogal onlogische als je de opmerking van TS als vraag om haar rechten zou hebben gelezen. Dan zou je gewoon de vraag beantwoord hebben.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Verkeerde software op tv van MediaMarkt

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

JvandeW schreef:
NeoDutchio schreef:
JvandeW schreef:...en of wij joyne konden ontvangen met deze tv. Antwoord 'ja'."[/i].
Klopt, je kan ook Joyne ontvangen met deze tv. Maar dan wel met een satellietontvanger.
En dus had het antwoord op de vraag van de consument "nee" moeten zijn. Derhalve heeft de verkoper de consument verkeerd geïnformeerd.
De Joyne module steek je in de satellietontvanger en activeer je. De satellietontvanger sluit je aan op de tv. Dus ja, Joyne is te ontvangen op de tv. Of het nu Joyne is of een andere aanbieder dat maakt niet uit. Ik kan bij MM ook vragen of KPN op mijn tv kan. Ja, dat kan. [offtopic bijdrage door Moderator verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 30 apr 2018 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door Moderator. Reden: offtopic

Moneyman
Berichten: 30076
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verkeerde software op tv van MediaMarkt

Ongelezen bericht door Moneyman »

fonsflons schreef:
Moneyman schreef:
fonsflons schreef: Vandaar dat ik ook stel: voordat
De suggestie van je vorige post is anders. Want je suggestie om af te wachten is een nogal onlogische als je de opmerking van TS als vraag om haar rechten zou hebben gelezen. Dan zou je gewoon de vraag beantwoord hebben.
Ik zal volgende keer mijn algemene voorwaarden posten onder ieder bericht van mij om onduidelijkheden te voorkomen.
Hoeft niet. Gewoon duidelijk antwoorden is ook goed.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Verkeerde software op tv van MediaMarkt

Ongelezen bericht door olaf79 »

NeoDutchio schreef:
JvandeW schreef:...en of wij joyne konden ontvangen met deze tv. Antwoord 'ja'."[/i].
Klopt, je kan ook Joyne ontvangen met deze tv. Maar dan wel met een satellietontvanger. Maar die ontvanger staat los van de tv.

Zullen we wel even ontopic blijven.
Laatst vroeg ik aan een verkoper van mini of ik met deze auto ook 8 personen kon vervoeren. Hij antwoordde ja. Wat bleek, hij bedoelde als je er een caravan achter hangt.

Wat een onzin om te stellen dat het via omweg wel kan. Dan had de verkoper dat moeten vertellen of moeten zeggen dat weet ik niet.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Verkeerde software op tv van MediaMarkt

Ongelezen bericht door crazyme »

Niemand buiten ts is bij het verkoopgesprek (als je het al zo kunt noemen) geweest.

witte angora
Berichten: 30780
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verkeerde software op tv van MediaMarkt

Ongelezen bericht door witte angora »

Daarom moet de topicstarter zelf kijken wat hij kan doen. Ik hou het op basis van de OP op non-conformiteit, dat is een argument waar MM ook wel gevoelig voor is, althans in mijn ervaring dus.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Verkeerde software op tv van MediaMarkt

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

olaf79 schreef:Laatst vroeg ik aan een verkoper van mini of ik met deze auto ook 8 personen kon vervoeren. Hij antwoordde ja. Wat bleek, hij bedoelde als je er een caravan achter hangt.

Deze vergelijking gaat mank. In een auto zijn een maximaal aantal zitplaatsen. Overigens kan de klant zelf zien hoeveel zitplaatsen er in een auto zijn, net zoals de klant in dit geval zelf kan weten, of kan navragen op de juiste plek, hoe het werkt met Joyne.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Verkeerde software op tv van MediaMarkt

Ongelezen bericht door newmikey »

witte angora schreef:Daarom moet de topicstarter zelf kijken wat hij kan doen. Ik hou het op basis van de OP op non-conformiteit, dat is een argument waar MM ook wel gevoelig voor is, althans in mijn ervaring dus.
Ik hou het zeker niet op non-conformiteit want daar is niet alleen een onhandig antwoord van een MM verkoper voor nodig. Daar zou ook voor nodig zijn dat TS niet op een andere manier had kunnen weten of het apparaat geschikt zou zijn voor het dooel waar hij hem voor kocht. Informatieplicht tegenover mededelingsplicht. De MM verkoper had er misschien beter aan gedaan te zeggen "ik weet het niet" maar ook met dit antwoord is géén non-comformiteit ontstaan.

TS heeft een TV gekocht die deugdelijk is en doet wat je van een TV mag verwachten. Dat de TV naar nu blijkt niet geschikt is voor een bepaald type smartcard van een net op de markt verschenen (07/17) niche-aanbieder kan je de MM noch de verkoper aanwrijven.

Maar, zoals gezegd, ik hoop dat MM schappelijk is en de TV gewoon terugneemt - dat zou de beste oplossing zijn.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Verkeerde software op tv van MediaMarkt

Ongelezen bericht door tttlocke »

NeoDutchio schreef:... Er is een dubbele vraag gesteld en de vraag is dus waarop er ja gezegd is. In 1 zin vragen of de kaart (die er niet is) in de tv kan en of de tv Joyne kan ontvangen is positief beantwoord. Wat ja, er kan gewoon Joyne ontvangen worden.
Dus was de informatie die MM verstrekte correct of niet?

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Verkeerde software op tv van MediaMarkt

Ongelezen bericht door Radar »

Diverse passages en berichten verwijderd, voornamelijk vanwege denigrerend taalgebruik / niet-respectvol discussiëren.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Verkeerde software op tv van MediaMarkt

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

tttlocke schreef:
NeoDutchio schreef:... Er is een dubbele vraag gesteld en de vraag is dus waarop er ja gezegd is. In 1 zin vragen of de kaart (die er niet is) in de tv kan en of de tv Joyne kan ontvangen is positief beantwoord. Wat ja, er kan gewoon Joyne ontvangen worden.
Dus was de informatie die MM verstrekte correct of niet?
En kan er Joyne op ontvangen worden? Ja.

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Verkeerde software op tv van MediaMarkt

Ongelezen bericht door JvandeW »

NeoDutchio schreef:
JvandeW schreef:
NeoDutchio schreef:
Klopt, je kan ook Joyne ontvangen met deze tv. Maar dan wel met een satellietontvanger.
En dus had het antwoord op de vraag van de consument "nee" moeten zijn. Derhalve heeft de verkoper de consument verkeerd geïnformeerd.
De Joyne module steek je in de satellietontvanger en activeer je. De satellietontvanger sluit je aan op de tv. Dus ja, Joyne is te ontvangen op de tv. Of het nu Joyne is of een andere aanbieder dat maakt niet uit.
De consument spreekt over 'in de tv' en niet 'op de tv'. Dat is iets anders en dus wordt de vraag onjuist beantwoord en is de consument verkeerd geïnformeerd.
Ik kan bij MM ook vragen of KPN op mijn tv kan. Ja, dat kan. Goh, ik zie nergens een sleuf waar mijn kaart in kan. Nee, KPN heeft een kastje die je aansluit op de tv.
Vrijwel iedere moderne televisie beschikt over een sleuf voor de CAM-module. De vraag van de consument is dus meer dan logisch wanneer gevraagd wordt of de kaart in de televisie kan en de consument daarbij niet op de televisie bedoelt.

Het belachelijk maken van de consument is dus (alweer) onterecht. Lees je eerst in hoe televisies werken.
NeoDutchio schreef:
tttlocke schreef:
NeoDutchio schreef:... Er is een dubbele vraag gesteld en de vraag is dus waarop er ja gezegd is. In 1 zin vragen of de kaart (die er niet is) in de tv kan en of de tv Joyne kan ontvangen is positief beantwoord. Wat ja, er kan gewoon Joyne ontvangen worden.
Dus was de informatie die MM verstrekte correct of niet?
En kan er Joyne op ontvangen worden? Ja.
Dat is geen antwoord op de vraag en om die reden dus ook fout. Net zoals het antwoord van de Mediamarkt verkoper fout is. Zie dat eens in.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Verkeerde software op tv van MediaMarkt

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

JvandeW schreef:
NeoDutchio schreef:En kan er Joyne op ontvangen worden? Ja.
Dat is geen antwoord op de vraag en om die reden dus ook fout. Net zoals het antwoord van de Mediamarkt verkoper fout is. Zie dat eens in.
Dus u zegt dat Joyne niet op de televisie te ontvangen is?

witte angora
Berichten: 30780
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verkeerde software op tv van MediaMarkt

Ongelezen bericht door witte angora »

Zonder extra hulpmiddel is Joyne niet op de betreffende televisie te ontvangen. De verkoper had dit duidelijk moeten aangeven, en had ook moeten aangeven wat er dan aan extra hulpmiddelen voor nodig zijn. Hij had ook een of meerdere alternatieven kunnen laten zien. Daarvoor is het een verkoper.

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Verkeerde software op tv van MediaMarkt

Ongelezen bericht door JvandeW »

NeoDutchio schreef:
JvandeW schreef:
NeoDutchio schreef:En kan er Joyne op ontvangen worden? Ja.
Dat is geen antwoord op de vraag en om die reden dus ook fout. Net zoals het antwoord van de Mediamarkt verkoper fout is. Zie dat eens in.
Dus u zegt dat Joyne niet op de televisie te ontvangen is?
Nee, dat zeg ik niet. De enige die stelt dat Joyne op de televisie te ontvangen is, ben jij - en continue ook. Maar dat is irrelevant omdat de consument dat niet gevraagd heeft. Zet het eens uit je hoofd en bekijk goed de vraag die de consument nou echt eens stelt.

"Goed gevraagd aan de verkoper of de tv kaart van Joyne in de tv kon en of wij joyne konden ontvangen met deze tv. Antwoord 'ja'."

Feit is gewoon dat het antwoord van de verkoper - als ook dat van jou - pertinent fout is. Iedereen ziet dat in en alleen jij blijft steken op iets wat je zelf verzonnen hebt.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Verkeerde software op tv van MediaMarkt

Ongelezen bericht door sylvesterb »

JvandeW schreef: "Goed gevraagd aan de verkoper of de tv kaart van Joyne in de tv kon en of wij joyne konden ontvangen met deze tv. Antwoord 'ja'."

Feit is gewoon dat het antwoord van de verkoper - als ook dat van jou - pertinent fout is. Iedereen ziet dat in en alleen jij blijft steken op iets wat je zelf verzonnen hebt.
En hier zit je zelf fout.
of de tv kaart van Joyne in de tv kon
Ja die kan in de TV als hij een CI/CI+ ingang heeft. Vermoedelijk heeft de TV dit. Je hebt er weinig aan maar hij kan erin.
of wij joyne konden ontvangen met deze tv
Ja je kunt Joyne TV gewoon bekijken als je er een satelliet ontvanger op aansluit.

TS heeft hier niets aan want die wilt een TV met ingebouwde satelliet ontvanger. Maar dat is volgens het begin topic niet de vraag geweest.

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Verkeerde software op tv van MediaMarkt

Ongelezen bericht door JvandeW »

Maar natuurlijk begrijpt Sylvesterb het ook niet..
sylvesterb schreef:
JvandeW schreef: "Goed gevraagd aan de verkoper of de tv kaart van Joyne in de tv kon en of wij joyne konden ontvangen met deze tv. Antwoord 'ja'."

Feit is gewoon dat het antwoord van de verkoper - als ook dat van jou - pertinent fout is. Iedereen ziet dat in en alleen jij blijft steken op iets wat je zelf verzonnen hebt.
En hier zit je zelf fout.
Pertinent niet waar.
of de tv kaart van Joyne in de tv kon
Ja die kan in de TV als hij een CI/CI+ ingang heeft. Vermoedelijk heeft de TV dit. Je hebt er weinig aan maar hij kan erin.
of wij joyne konden ontvangen met deze tv
Ja je kunt Joyne TV gewoon bekijken als je er een satelliet ontvanger op aansluit.
Feitelijk gezien niet het juiste antwoord. De vraag is immers niet of de televisie het signaal dat de satelliet ontvangt kan bekijken. De vraag is of de televisie Joyne kan ontvangen. En het feit is dat de televisie dit signaal niet kan ontvangen.

De televisie ontvangt Joyne immers niet. De satellietontvanger (raad je het al) ontvangt. Als je bijdehand doet, doe het dan wel goed.

Kom bij dat de vragen bij elkaar horen en niet los van elkaar staan.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Verkeerde software op tv van MediaMarkt

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

JvandeW schreef:Maar natuurlijk begrijpt Sylvesterb het ook niet..
sylvesterb schreef:
JvandeW schreef: "Goed gevraagd aan de verkoper of de tv kaart van Joyne in de tv kon en of wij joyne konden ontvangen met deze tv. Antwoord 'ja'."

Feit is gewoon dat het antwoord van de verkoper - als ook dat van jou - pertinent fout is. Iedereen ziet dat in en alleen jij blijft steken op iets wat je zelf verzonnen hebt.
En hier zit je zelf fout.
Pertinent niet waar.
Dus u bepaald voor iedereen dat ik fout zit? Mag iedereen zijn eigen mening hebben.

Moneyman
Berichten: 30076
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verkeerde software op tv van MediaMarkt

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:Dus u bepaald voor iedereen dat ik fout zit? Mag iedereen zijn eigen mening hebben.
Ik vermoed dat je, gezien de overtuigende argumenten tégen jouw overduidelijk gezochte argumenten, je weinig medestanders zult hebben. Maar dat is inderdaad slechts een vermoeden...

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Verkeerde software op tv van MediaMarkt

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
NeoDutchio schreef:Dus u bepaald voor iedereen dat ik fout zit? Mag iedereen zijn eigen mening hebben.
Ik vermoed dat je, gezien de overtuigende argumenten tégen jouw overduidelijk gezochte argumenten, je weinig medestanders zult hebben. Maar dat is inderdaad slechts een vermoeden...
Dat vermoeden mag u hebben. En inderdaad, ik kijk anders tegen de situatie aan. En zoals u kunt zien zijn er meer mensen die er anders over denken, maar er zijn ook forumleden die het wel eens zijn met mijn manier van redeneren.
Het probleem in dit topic is weer dat er meteen weer juridisch geroepen wordt. Logica en menselijkheid verdwijnen naar de achtergrond. Ik kom uit het winkelbedrijf en weet hoe er gewerkt wordt. Als je 2 vragen in 1 stelt en simpelweg vraagt of iets mogelijk is met die tv, krijg je daar antwoord op. Dan kan je weet ik hoeveel zaken verzinnen om aan te geven dat de vraag uit meerdere delen staat en dat MM een fout maakt omdat de klant een foute vraag stelt, maar daar los je het niet mee op. Om dan te gaan roepen dat je MM kunt verplichten de tv aan te passen aan iets wat niet mogelijk is, of een dekkingskoop te adviseren, wat dus ook niet kan, dan sla je de plank, in mijn ogen, ook mis.
De beste tip die gegeven is, is om gewoon terug te gaan naar de MM en het probleem voorleggen. De tv kan Joyne aan, maar niet op de manier hoe TS dat wenst.

Gesloten