LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vragenlijst medicijninformatie op fora

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vragenlijst medicijninformatie op fora

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Je wordt dus niet bedankt voor de genomen moeite, maar voor deelname. En deelname behelst ook vraag 1.

Methusalah
Berichten: 1164
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Vragenlijst medicijninformatie op fora

Ongelezen bericht door Methusalah »

Erthanax schreef:
21 mar 2020 16:18
Dat het een kwinkslag was, mag ik hopen. Onthullend vind ik het wel, dat iemand medicijninformatie en forums koppelt aan kwakzalverij en niet aan iets anders. Genezing, ziekte, bijwerkingen, of iets dergelijks.

En fora? Waarom?
Op woordenlijst.org kunt u opzoeken wat de officiële Nederlandse spelling is. Voor uw gemak kopieer ik het even:
het forum (o)
[fo·rum]
zelfstandig naamwoord
enkelvoud:
forum[fo·rum]
meervoud:
forums[fo·rums]
fora[fo·ra]
enkelvoud verkleinvorm:
forumpje[fo·rum·pje]
meervoud verkleinvorm:
forumpjes[fo·rum·pjes]
Zoals u ziet, is forums een correct Nederlands meervoud. Dat de Romeinen een ander meervoud kenden bij forum weet ik natuurlijk ook.
Of topic, maar je ziet nota bene zelf toch ook direct daaronder het woord fora staan? Dat is dus net zo correct. Net als dat musea, data en podia gewoon correct Nederlands zijn.

Aan OP. Ik heb je enquete ingevuld. En inderdaad maar een vraag hoeven doen. Als ik kennis wel hebben over een medicijn dan ga ik naar de officiele bron. Ik zal nooit af gaan op adviezen op dit soort gebieden van mensen waarvan ik de credentie niet kan controleren.

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Vragenlijst medicijninformatie op fora

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ja, natuurlijk zie ik nota bene zelf ook dat direct daaronder het woord fora staat.
Nota bene. Weet u wat dat betekent? Ziet u ook wat ik schrijf?
Zoals u ziet, is forums een correct Nederlands meervoud.
"Een correct" meervoud, schrijf ik. Niet "het enige, correcte" meervoud. Volgens de officiële Woordenlijst van de Nederlandse taal zijn er twee correcte meervouden van "forum". Als iemand het meervoud "forums" gebruikt is het dus onjuist hem/haar erop te wijzen dat het "fora" moet zijn. Ik schrijf niet dat fora niet correct is, ik schrijf dat forums een correct Nederlands meervoud is. En dat is precies wat het is. Nota bene. Dat musea en podia ook correcte meervouden zijn, al is het niet van forum, weet ik natuurlijk ook wel.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vragenlijst medicijninformatie op fora

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Kees2850 schreef:
21 mar 2020 21:19
Nou ja. Hoop dat je goed slaapt straks @lady1234 💤
Dat hoop ik ook, maar wat heeft dat met die enquete van doen?

Methusalah
Berichten: 1164
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Vragenlijst medicijninformatie op fora

Ongelezen bericht door Methusalah »

Erthanax schreef:
21 mar 2020 22:14
Ja, natuurlijk zie ik nota bene zelf ook dat direct daaronder het woord fora staat.
Nota bene. Weet u wat dat betekent? Ziet u ook wat ik schrijf?
Zoals u ziet, is forums een correct Nederlands meervoud.
"Een correct" meervoud, schrijf ik. Niet "het enige, correcte" meervoud. Volgens de officiële Woordenlijst van de Nederlandse taal zijn er twee correcte meervouden van "forum". Als iemand het meervoud "forums" gebruikt is het dus onjuist hem/haar erop te wijzen dat het "fora" moet zijn. Ik schrijf niet dat fora niet correct is, ik schrijf dat forums een correct Nederlands meervoud is. En dat is precies wat het is. Nota bene. Dat musea en podia ook correcte meervouden zijn, al is het niet van forum, weet ik natuurlijk ook wel.
Waarom corrigeer je dan iemand die niets fout heeft geschreven? Hij schrijft fora, jij zegt het moet forums zijn, want zo komt je opmerking over. Ik zeg, dat is onzin. Fora is officiëler en naar mijn mening mooier. In ieder geval is er niets mis mee.

Echt een zinloze toevoeging van je. Voor elk woord wat jij gebruikt kan ik ook een alternatief geven. Heeft dan zin, nee niet echt.

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Vragenlijst medicijninformatie op fora

Ongelezen bericht door Erthanax »

Methusalah schreef:
22 mar 2020 20:12
Erthanax schreef:
21 mar 2020 22:14
Ja, natuurlijk zie ik nota bene zelf ook dat direct daaronder het woord fora staat.
Nota bene. Weet u wat dat betekent? Ziet u ook wat ik schrijf?
Zoals u ziet, is forums een correct Nederlands meervoud.
"Een correct" meervoud, schrijf ik. Niet "het enige, correcte" meervoud. Volgens de officiële Woordenlijst van de Nederlandse taal zijn er twee correcte meervouden van "forum". Als iemand het meervoud "forums" gebruikt is het dus onjuist hem/haar erop te wijzen dat het "fora" moet zijn. Ik schrijf niet dat fora niet correct is, ik schrijf dat forums een correct Nederlands meervoud is. En dat is precies wat het is. Nota bene. Dat musea en podia ook correcte meervouden zijn, al is het niet van forum, weet ik natuurlijk ook wel.
Waarom corrigeer je dan iemand die niets fout heeft geschreven? Hij schrijft fora, jij zegt het moet forums zijn, want zo komt je opmerking over. Ik zeg, dat is onzin. Fora is officiëler en naar mijn mening mooier. In ieder geval is er niets mis mee.

Echt een zinloze toevoeging van je. Voor elk woord wat jij gebruikt kan ik ook een alternatief geven. Heeft dan zin, nee niet echt.
Leest u ook het eerdere bericht even waarin mijn gebruik van het meervoud forums werd "gecorrigeerd". Daartegen maakte ik bezwaar:
Kees2850 schreef:
21 mar 2020 15:48
Erthanax schreef:
21 mar 2020 15:29
Wat ik veel interessanter vind, is de vraag waarom de link wordt gelegd tussen medicijninformatie op forums en kwakzalverij. De uitleg in het openingsbericht geeft daar geen aanleiding voor.
Is een kwinkslag @erthanax 😁

Overigens het is niet forums maar fora zou taalfetijist @kuklos opmerken
Ziet u nu de volgorde:
1 Ik gebruik het meervoud forums
2 Kees2850 beweert dat het fora moet zijn
3 ik wijs Kees2850 erop dat volgens de Woordenlijst forums een correct Nederlands meervoud is
4 U mengt zich erin door te melden dat fora een correct meervoud is
5 Ik probeer u duidelijk te maken dat de juistheid van fora nooit door mij betwist is.
6 Nu komt u met nieuwe, onjuiste beweringen:
6.1 U beweert dat ik iemand corrigeer die niets fout heeft geschreven. Onjuist, zie 3.
6.2 U beweert dat ik zeg dat het forums moet zijn. Onjuist, zie 3.
6.3 U beweert dat fora is officiëler is. Onjuist, zie de Woordenlijst
7 U vindt dat er niets mis is met het meervoud fora. Dat ben ik geheel met u eens en ik heb ook nooit beweert dat er iets mis mee was.
8 U beweert voor elk woord wat ik gebruik een alternatief te kunnen geven. Ik zal u daar niet aan houden.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Vragenlijst medicijninformatie op fora

Ongelezen bericht door sylvesterb »

peter17111962 schreef:
21 mar 2020 14:39
Het invullen heb ik afgebroken, mijn antwoord staat er niet bij. Ik zoek pas als ik een medicijn zou gaan krijgen.
(wat nog nooit is gebeurd) dan zou ik de bijsluiter gaan lezen. en als ik die medicijnen ophaal, uitleg vragen bij
de apotheek. Ook mijn opleiding staat er niet bij. LTS en daarna de MTS, Forums lees ik nooit, dat zijn slechte
persoonlijke meningen zonder bewijs.
Dubbel
Laatst gewijzigd door sylvesterb op 22 mar 2020 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Vragenlijst medicijninformatie op fora

Ongelezen bericht door sylvesterb »

peter17111962 schreef:
21 mar 2020 14:39
Het invullen heb ik afgebroken, mijn antwoord staat er niet bij. Ik zoek pas als ik een medicijn zou gaan krijgen.
(wat nog nooit is gebeurd) dan zou ik de bijsluiter gaan lezen. en als ik die medicijnen ophaal, uitleg vragen bij
de apotheek. Ook mijn opleiding staat er niet bij. LTS en daarna de MTS, Forums lees ik nooit, dat zijn slechte
persoonlijke meningen zonder bewijs.
Vreemd ik heb bij vraag 1 geantwoord "nooit", waarna het onderzoek klaar was, Gezien je reactie had je daar dus "nooit" moeten kiezen want je leest nooit forums om dezelfde rede dat ik ze niet zou lezen over medicijnen.

Gesloten