LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VVV Cadeaukaart niet geaccepteerd

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
Astrid Schouten
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jun 2018 19:28

VVV Cadeaukaart niet geaccepteerd

Ongelezen bericht door Astrid Schouten »

Beste mensen,

In december 2017 heb ik van mijn werkgever een VVV kaart gekregen van 50 euro. Nu ik de kaart wil inwisselen kan ik deze bij veel winkels niet verzilveren. Ik heb VVV Nederland gebeld. Daar vertelde zij mij dat er een cadeauBON is en een cadeauKAART . Cadeaubonnen kunnen nog wel ingewisseld worden, maar bij een cadeauKAART dient de winkelier een speciale scanner te hebben om deze kaart te kunnen verzilveren, maar niet iedere winkel wil zo'n scanner aanschaffen. CadeauBONNEN worden niet meer verkocht. Ik vind dit een hele rare zaak. Waarom verkoopt de VVV dan geen cadeauBONNEN meer (die je bijna overal kon inleveren, maar wel cadeauKAARTEN die je bij veel winkels niet meer in kunt inwisselen. Men vertelde mij dat er zeker nog heel veel winkels waren die de cadeaukaart wel accepteren, maar dat moest ik opzoeken op hun website. Zij kunnen de winkeliers niet verplichten zo'n scanner te kopen. Ik vind als de VVV cadeaukaarten verkoopt (en daar dus ook veel geld aan verdiend) dat er ook de mogelijkheid moet zijn deze (bijna) overal in te kunnen wisselen en niet alleen bij winkels die een speciale scanner moeten hebben. Waarom blijven ze niet gewoon cadeauBONNEN verkopen??? Wat vinden jullie? Graag hoor ik jullie reactie.
Laatst gewijzigd door Radar op 08 jun 2018 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast omwille van de duidelijkheid

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: VVV Cadeaukaart niet geaccepteerd

Ongelezen bericht door mahadma »

Als de winkelier een bon van € 50 aanneemt, krijgt hij géén € 50 maar minder op zijn rekening èn heeft extra adm kosten. Als die winkelier dan ook nog een scanner moet kopen snap ik met mijn spreekwoordelijke boerenverstand dat ze die kaar of bon gewoon niet (meer) aannemen.

Ik snap überhaupt niet waarom er nog kadokaarten/bonnen verkocht worden. Ik zou al krijg ik er 1 of meerdere bij een gelegenheid die meteen beleeft maar resoluut terug geven en gewoon (in de ogen van de gever gezien) erg ondankbaar zijn. Waarom nu moeilijk doen om bonnen te kopen (= adm kosten), weer verplicht in te wisselen waar de gever wil dat ik koop, dan weer (met adm kosten) de winkelier weer het geld moet innen.

Daarom, waarom geen leuke verpakking of een simpele enveloppe met inhoud of een geldboompje? Dat blijft jarenlang geldig, kan ik overal besteden, zelfs in het buitenland. Ik heb aan mijn relaties al gemeld dat ik GEEN kadobonnen wil hebben en ze ook direct teruggeef als ongewenst kado.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: VVV Cadeaukaart niet geaccepteerd

Ongelezen bericht door mahadma »

De kosten voor de aanmelding van de winkelier is éénmalig € 49,95, de provisie die ze moeten betalen = 6%, dus een bon van € 50,00 levert excl adm kosten € € 47,00 op. Daarbij is de kaart na 5 jaar waardeloos, dus de vergeetfactor is (m.i.) het verdienmodel. Als ik middenstander zou zijn, wat ik gelukkig niet ben, zou ik er mooi niet instappen, mede met de tegenwoordige extra verplichting die je op je nek haalt als je iets verkoopt.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: VVV Cadeaukaart niet geaccepteerd

Ongelezen bericht door Lowieze »

Astrid Schouten schreef:Beste mensen,

In december 2017 heb ik van mijn werkgever een VVV kaart gekregen van 50 euro. Nu ik de kaart wil inwisselen kan ik deze bij veel winkels niet verzilveren. Ik heb VVV Nederland gebeld. Daar vertelde zij mij dat er een cadeauBON is en een cadeauKAART . Cadeaubonnen kunnen nog wel ingewisseld worden, maar bij een cadeauKAART dient de winkelier een speciale scanner te hebben om deze kaart te kunnen verzilveren, maar niet iedere winkel wil zo'n scanner aanschaffen. CadeauBONNEN worden niet meer verkocht. Ik vind dit een hele rare zaak. Waarom verkoopt de VVV dan geen cadeauBONNEN meer (die je bijna overal kon inleveren, maar wel cadeauKAARTEN die je bij veel winkels niet meer in kunt inwisselen. Men vertelde mij dat er zeker nog heel veel winkels waren die de cadeaukaart wel accepteren, maar dat moest ik opzoeken op hun website. Zij kunnen de winkeliers niet verplichten zo'n scanner te kopen. Ik vind als de VVV cadeaukaarten verkoopt (en daar dus ook veel geld aan verdiend) dat er ook de mogelijkheid moet zijn deze (bijna) overal in te kunnen wisselen en niet alleen bij winkels die een speciale scanner moeten hebben. Waarom blijven ze niet gewoon cadeauBONNEN verkopen??? Wat vinden jullie? Graag hoor ik jullie reactie.
De VVV cadeaukaart kun je wel bij veel webshops gebruiken, misschien daar eens kijken?

stofzuigertje

Re: VVV Cadeaukaart niet geaccepteerd

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Inleveren bij verkoper, en meld dat je dit online hebt staan.

Laat hun hier maar eens uitleggen wat er nog goed aan is.
Ik zou niets kopen en tegen sluitingstijd weigeren zonder €50,- contant de winkel te verlaten!

Als ze de regels onmogelijk maken is de VVV vele trouwe klanten kwijt en kunnen ze wel sluiten.

jonis
Berichten: 2741
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: VVV Cadeaukaart niet geaccepteerd

Ongelezen bericht door jonis »

Drama om niks.
Tegenwoordig werkt bijna alles met kaarten ipv bonnen; kijk maar bij bijv bruna ; een heel rek vol met de digitale variant van theater- bioscoop- etc kaarten en ipv een envelop vol met bonnen nu simpel op een kaartje een saldo.

Voor de rest even van te voren online kijken waar je het kunt besteden, zo moeilijk is dat echt niet.

Astrid Schouten
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jun 2018 19:28

Re: VVV Cadeaukaart niet geaccepteerd

Ongelezen bericht door Astrid Schouten »

jonis schreef:Drama om niks.
Tegenwoordig werkt bijna alles met kaarten ipv bonnen; kijk maar bij bijv bruna ; een heel rek vol met de digitale variant van theater- bioscoop- etc kaarten en ipv een envelop vol met bonnen nu simpel op een kaartje een saldo.

Voor de rest even van te voren online kijken waar je het kunt besteden, zo moeilijk is dat echt niet.

Het gaat mij er niet om dat het een KAART is, maar als ik deze kaart niet in kan leveren bij de winkeliers waar ik vroeger wel mijn BON in kon leveren, omdat ze geen scanner hebben voor de KAART, vind ik dat niet klantvriendelijk
.

Astrid Schouten
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jun 2018 19:28

Re: VVV Cadeaukaart niet geaccepteerd

Ongelezen bericht door Astrid Schouten »

mahadma schreef:Als de winkelier een bon van € 50 aanneemt, krijgt hij géén € 50 maar minder op zijn rekening èn heeft extra adm kosten. Als die winkelier dan ook nog een scanner moet kopen snap ik met mijn spreekwoordelijke boerenverstand dat ze die kaar of bon gewoon niet (meer) aannemen.

Ik snap überhaupt niet waarom er nog kadokaarten/bonnen verkocht worden. Ik zou al krijg ik er 1 of meerdere bij een gelegenheid die meteen beleeft maar resoluut terug geven en gewoon (in de ogen van de gever gezien) erg ondankbaar zijn. Waarom nu moeilijk doen om bonnen te kopen (= adm kosten), weer verplicht in te wisselen waar de gever wil dat ik koop, dan weer (met adm kosten) de winkelier weer het geld moet innen.

Daarom, waarom geen leuke verpakking of een simpele enveloppe met inhoud of een geldboompje? Dat blijft jarenlang geldig, kan ik overal besteden, zelfs in het buitenland. Ik heb aan mijn relaties al gemeld dat ik GEEN kadobonnen wil hebben en ze ook direct teruggeef als ongewenst kado.

Helemaal met je eens, maar ik wil deze 50 euro toch nog wel even besteden. Dat gaat ook wel lukken hoor ;-) Terug geven ga ik niet doen.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: VVV Cadeaukaart niet geaccepteerd

Ongelezen bericht door mahadma »

Astrid Schouten schreef:
jonis schreef:Drama om niks.
Tegenwoordig werkt bijna alles met kaarten ipv bonnen; kijk maar bij bijv bruna ; een heel rek vol met de digitale variant van theater- bioscoop- etc kaarten en ipv een envelop vol met bonnen nu simpel op een kaartje een saldo.

Voor de rest even van te voren online kijken waar je het kunt besteden, zo moeilijk is dat echt niet.

Het gaat mij er niet om dat het een KAART is, maar als ik deze kaart niet in kan leveren bij de winkeliers waar ik vroeger wel mijn BON in kon leveren, omdat ze geen scanner hebben voor de KAART, vind ik dat niet klantvriendelijk
.
De vroegere KAART was eeuwig geldig en is nu voltooid verleden tijd. Daarvoor is nu de creditcardformaat pasje gekomen. Met een geldigheid van 5 jaar ipv vele andere kaarten die varierend van 1 tot (uitzonderlijk) 2 jaar geldig zijn. Als je als winkelier en privisie, en aansluitkosten, en een scanner moet kopen om je geld op je rekening te krijgen snap ik dit wèl. Probeer eens te denken hoe u zelf zou reageren als uw werkgever u (voorbeeld) € 100 moet betalen en u maar € 94 krijgt .........

Beertje1975
Berichten: 142
Lid geworden op: 12 apr 2018 11:59

Re: VVV Cadeaukaart niet geaccepteerd

Ongelezen bericht door Beertje1975 »

Ik ontvang regelmatig de VVV cadeaukaart. Ik kan deze gewoon inleveren bij de betreffende winkels, pretparken, dierentuinen etc. die staan vermeld op de website van de VVV cadeaukaart. Van de winkels waar je destijds de vvv cadeaubon in leverde, zijn niet allemaal mee over gegaan naar de VVV cadeaukaart. Maar er zijn nog ook anders winkels bijgekomen, waar je eerst niet met je vvv cadeuabon terecht kon, maar nu wel met de VVV cadeaukaart. Het voordeel van deze VVV cadeaukaart is, dat je het bedrag niet één keer op hoef te maken. het restbedrag wat overblijft kan je weer voor een volgende aankoop gebruiken.

jonis
Berichten: 2741
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: VVV Cadeaukaart niet geaccepteerd

Ongelezen bericht door jonis »

Astrid Schouten schreef:
jonis schreef:Drama om niks.
Tegenwoordig werkt bijna alles met kaarten ipv bonnen; kijk maar bij bijv bruna ; een heel rek vol met de digitale variant van theater- bioscoop- etc kaarten en ipv een envelop vol met bonnen nu simpel op een kaartje een saldo.

Voor de rest even van te voren online kijken waar je het kunt besteden, zo moeilijk is dat echt niet.

Het gaat mij er niet om dat het een KAART is, maar als ik deze kaart niet in kan leveren bij de winkeliers waar ik vroeger wel mijn BON in kon leveren, omdat ze geen scanner hebben voor de KAART, vind ik dat niet klantvriendelijk
.
Dan is die winkelier dus niet klantvriendelijk, alles en iedereen werkt tegenwoordig met een kaart + saldo, het is gewoon een keuze die een winkelier kan maken om geen kaart/bonnen te accepteren.
Misschien moet je dan ook eens aanpassen aan veranderingen en gewoon kijken waar je de kaart nu wel kunt besteden; de bonnen kon je nl ook niet overal inleveren en dan gaf men men bijv geen geld terug of de bon moest opgemaakt worden. Of er gewoon handiger mee omgaan; betaal je contant en de eerstvolgende aankoop die je van plan was contant te betalen betaal je met de kaart, blijft ook lood om oud ijzer.

De lokale griek accepteert ook bijv de dinerkaart.....bij de favoriete frituur kun je nu zelfs nog niet eens pinnen.

Beertje1975
Berichten: 142
Lid geworden op: 12 apr 2018 11:59

Re: VVV Cadeaukaart niet geaccepteerd

Ongelezen bericht door Beertje1975 »

fonsflons schreef:En als je die kaart inlevert bij een boekhandel (die die kaarten ook verkoopt) en voor dat geld weer een kaart koopt, terplekke weer ingewisseld voor een nieuwe kaart etc.....zou die winkelijker dan niet heel snel zeggen: hier heb je 50 euro cash?
Dit idee heb al een gedaan met een vvv bon. Had jaren geleden een vvv bon van 25,00 euro. Ben naar het vvv kantoor gegaan en gevraagd of ik 1 bon van 10, 00 euro en 3 van 5,00 euro. Die deden helemaal niet moeilijk. Er werd gezegd je koopt met een geldig betaalbewijs nieuwe producten.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: VVV Cadeaukaart niet geaccepteerd

Ongelezen bericht door yan »

Ik zou niets kopen en tegen sluitingstijd weigeren zonder €50,- contant de winkel te verlaten!
Kan niet wachten tot je hier langs komt... lijk me leuk je inclusief kaart naar buiten te zien vliegen...
We doen niet aan bonnen, enkel die van de Europese bank.

BL2
Berichten: 4831
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: VVV Cadeaukaart niet geaccepteerd

Ongelezen bericht door BL2 »

De nieuwe VVV cadeaukaart is in tegenstelling tot wat anderen hier beweren onbeperkt geldig.
3 jaar na activatie wordt er jaarlijks een bedrag in rekening gebracht voor het aanhouden van het saldo.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: VVV Cadeaukaart niet geaccepteerd

Ongelezen bericht door renewouters »

stofzuigertje schreef:Inleveren bij verkoper, en meld dat je dit online hebt staan.

Laat hun hier maar eens uitleggen wat er nog goed aan is.
Ik zou niets kopen en tegen sluitingstijd weigeren zonder €50,- contant de winkel te verlaten!

Als ze de regels onmogelijk maken is de VVV vele trouwe klanten kwijt en kunnen ze wel sluiten.
Beste moderator, waarom heeft deze man nog steeds geen ban. Dagelijk wordt het forum vervuilt met onzin en niet ter zake doende bijdragen... Mensen krijgen voor veel minder een definitieve ban.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: VVV Cadeaukaart niet geaccepteerd

Ongelezen bericht door renewouters »

BL2 schreef:De nieuwe VVV cadeaukaart is in tegenstelling tot wat anderen hier beweren onbeperkt geldig.
3 jaar na activatie wordt er jaarlijks een bedrag in rekening gebracht voor het aanhouden van het saldo.
Plus dat je de kaart niet in 1 keer hoeft te gebruiken. Je kunt er ook meerdere kleine aankopen van doen.

triangel
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 nov 2006 14:42

Re: VVV Cadeaukaart niet geaccepteerd

Ongelezen bericht door triangel »

Je kunt het ook opsturen naar VVVcadeaukaart voor cash. Wordt op je rekening gestort. Minus 10 euro administratiekosten. Maar ja, je hebt m cadeau gekregen :wink:
Kijk op hun website

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: VVV Cadeaukaart niet geaccepteerd

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

Astrid Schouten schreef:Het gaat mij er niet om dat het een KAART is, maar als ik deze kaart niet in kan leveren bij de winkeliers waar ik vroeger wel mijn BON in kon leveren, omdat ze geen scanner hebben voor de KAART, vind ik dat niet klantvriendelijk.
Dat is de vooruitgang van de digitalisering.

CRVermeer
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 okt 2009 14:34

Re: VVV Cadeaukaart niet geaccepteerd

Ongelezen bericht door CRVermeer »

mahadma schreef:Als de winkelier een bon van € 50 aanneemt, krijgt hij géén € 50 maar minder op zijn rekening èn heeft extra adm kosten. Als die winkelier dan ook nog een scanner moet kopen snap ik met mijn spreekwoordelijke boerenverstand dat ze die kaar of bon gewoon niet (meer) aannemen.

Ik snap überhaupt niet waarom er nog kadokaarten/bonnen verkocht worden. Ik zou al krijg ik er 1 of meerdere bij een gelegenheid die meteen beleeft maar resoluut terug geven en gewoon (in de ogen van de gever gezien) erg ondankbaar zijn. Waarom nu moeilijk doen om bonnen te kopen (= adm kosten), weer verplicht in te wisselen waar de gever wil dat ik koop, dan weer (met adm kosten) de winkelier weer het geld moet innen.

Daarom, waarom geen leuke verpakking of een simpele enveloppe met inhoud of een geldboompje? Dat blijft jarenlang geldig, kan ik overal besteden, zelfs in het buitenland. Ik heb aan mijn relaties al gemeld dat ik GEEN kadobonnen wil hebben en ze ook direct teruggeef als ongewenst kado.
Helemaal mee eens. Al jaren geleden begon ik mijn omgeving ervan bewust te maken dat het krankzinnig is om Euro's (relatief goed geld) om te ruilen voor iets dat een beperkte houdbaarheid heeft en slechts beperkt wordt geaccepteerd. Ik krijg nu dan ook geen 'tegoed' bonnen en dito kaarten meer. In plaats daarvan geven we elkaar eurobiljetten in een envelop met een briefje erbij met wat bestedings-suggesties. Zo laat je zien dat je er wel over hebt nagedacht. Uiteindelijk kan de ontvanger dan zelf bepalen waar hij of zij het meest plezier van gaat hebben.

VVV Nederland
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2018 17:46

Re: VVV Cadeaukaart niet geaccepteerd

Ongelezen bericht door VVV Nederland »

We lezen geregeld opmerkingen dat de VVV Cadeaukaart "NERGENS" in te leveren is. Niets is minder waar. Bij tientallen winkelketens, bij duizenden lokale winkels, musea, dagjes uit, welness etc.. en, dat is echt nieuw, bij meer dan 700 webshops ben je van harte welkom. Op http://www.vvvcadeaukaart.nl/besteden staat een actueel overzicht van alle bestedingspunten. Iedereen die deze kaart als cadeau gekregen heeft kan kiezen uit miljoenen producten. En er komen wekelijks nieuwe acceptanten bij.

Ten opzichte van de papieren bon zijn de belangrijkste voordelen dat je de kaart in delen kunt besteden en natuurlijk een groot aanbod aan webshops waar je nu ook terecht kunt. Wij hebben bij introductie van de cadeaukaart natuurlijk alle winkeliers een aanbod gedaan om aan te sluiten. Het is voor winkeliers zelfs mogelijk om zonder scanner o.i.d. de kaart te accepteren. Een aantal heeft ervoor gekozen niet aan te sluiten. Hoe jammer ook maar dat is uiteindelijk hun eigen afweging. En eerlijk is eerlijk, ook de bon kon (en kan) je echt niet "overal" uitgeven zoals soms wel wordt beweerd.

Natuurlijk zijn we iedere dag met hart en ziel bezig ons product nog leuker te maken. En daarbij nemen we ook jullie opmerkingen mee.

Gesloten