LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat als je je huis kwijtraakt door ontslag of faillissement

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
ASchuurbiers
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2018 16:32

Wat als je je huis kwijtraakt door ontslag of faillissement

Ongelezen bericht door ASchuurbiers »

Hallo allemaal,

Voor mijn afstuderen aan architectuur ontwerp ik tijdelijke woningen voor mensen die hun woning zijn kwijtgeraakt door een scheiding, economische tegenslag (bijvoorbeeld ontslag of faillissement) of een calamiteit aan het huis. Ik ben nu voornamelijk geïnteresseerd in behoefte aan voorzieningen in een dergelijk woningcomplex. Dus bevindt u zich in een van deze situaties of heeft u zoiets meegemaakt, zou u dan alstublieft de vragenlijst willen invullen? Het is anoniem, kost maar 5 minuutjes en ik zou er ontzettend mee geholpen zijn.

Dit is de link voor de enquête:

https://nl.surveymonkey.com/r/7F9SDHF
Laatst gewijzigd door Radar op 11 okt 2018 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht door Moderator verplaatst naar 'Onderzoek'

Lowieze
Berichten: 6534
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Wat als je je huis kwijtraakt door ontslag of faillissement

Ongelezen bericht door Lowieze »

ASchuurbiers schreef:
10 okt 2018 16:39
Hallo allemaal,

Voor mijn afstuderen aan architectuur ontwerp ik tijdelijke woningen voor mensen die hun woning zijn kwijtgeraakt door een scheiding, economische tegenslag (bijvoorbeeld ontslag of faillissement) of een calamiteit aan het huis. Ik ben nu voornamelijk geïnteresseerd in behoefte aan voorzieningen in een dergelijk woningcomplex. Dus bevindt u zich in een van deze situaties of heeft u zoiets meegemaakt, zou u dan alstublieft de vragenlijst willen invullen? Het is anoniem, kost maar 5 minuutjes en ik zou er ontzettend mee geholpen zijn.

Dit is de link voor de enquête:

https://nl.surveymonkey.com/r/7F9SDHF
Ik vind het echt een vreemde enquete. Volgens mij heeft iemand in zulke omstandigheden de eerste levensbehoeften nodig, een psycholoog, yogastudio (!) of kinderdagverblijf is wel het laatste waar je dan aan denkt. En waarom zou het een gezamenlijke woonvorm moeten zijn?
Ik vind dit onderzoek niet aansluiten op de realiteit als je zoiets mee maakt, sorry.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Wat als je je huis kwijtraakt door ontslag of faillissement

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dit lijkt heel erg op reclame.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wat als je je huis kwijtraakt door ontslag of faillissement

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het komt mij voor dat als iemand in die geschetste situatie zit, hij of zij een betaalbaar dak boven zijn hoofd wil. Op de rest zal hij of zij niet zitten te wachten.

criticus2
Berichten: 1096
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Wat als je je huis kwijtraakt door ontslag of faillissement

Ongelezen bericht door criticus2 »

de vragenlijst is toegespitst op mensen die ""de situatie"" hebben meegemaakt blijkbaar. vraag mij af of je die doelgroep hier (in grote getale) zal vinden. Daarnaast is de logica zoals hierboven al toegespitst ver te zoeken...Ook zonder onderzoek kan je je raamwerk maken.
Misschien het afstudeerproject anders [belediging door moderator verwijderd] inrichten?
Laatst gewijzigd door Radar op 11 okt 2018 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door Moderator. Reden: belediging verwijderd

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Wat als je je huis kwijtraakt door ontslag of faillissement

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Interessant thema. Ingevuld maar moeste wel even heel diep in het verleden en geheugen graven qua situatie....
Kan me best voorstellen dat er behoefte is aan dat soort tijdelijke woonruimte omdat 34% van de huwelijken -zelfs die van Radar forumleden- strandt. Succes met afstuderen.

criticus2
Berichten: 1096
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Wat als je je huis kwijtraakt door ontslag of faillissement

Ongelezen bericht door criticus2 »

@ TS, sorry dat ik je lui genoemd hebt. Ik vind alleen nog steeds dat dit onderzoek en wijze waarop data verzameld zouden moeten gaan worden niet getuigd van een heel grote inzet voor het afstudeerproject. Wellicht is dat zo dan niet beledigend geformuleerd maar meer pedagogisch. (als ik het niet zeg, zegt hopelijk de mentor het wel, en die kan niet door moderatie van trosradar gecorrigeerd worden).
heeft mi niets met beledigen te maken, alleen de hoop dat met hem hierop te wijzen de insteek ietwat anders wordt zodat het afstuderen in ieder geval meer kans van slagen heeft.
Laatst gewijzigd door criticus2 op 11 okt 2018 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wat als je je huis kwijtraakt door ontslag of faillissement

Ongelezen bericht door witte angora »

Vreemde enquête inderdaad.

Eerste vraag; Geslacht

Tweede vraag: Wat is uw leeftijd/ was uw leeftijd ten tijde van de situatie?
Welke situatie? Geen inleiding, geen uitleg, helemaal niks. Ja in dit topic, maar niet in de enquête.

Derde vraag: Waar woont u/ woonde u ten tijde van de situatie?
Zie boven.

Vierde vraag: Heeft u/ had u ten tijde van de situatie thuiswonende kinderen?
Zie boven. Bovendien: eigen kinderen, stiefkinderen? Maakt ook nogal verschil in het geval van een scheiding.

Vijfde vraag: ahhh... hier kun je opgeven om welke situatie het gaat.

TS: Ik wil me niet met je beroepskeuze bemoeien, maar ik denk niet dat dit iets voor jou is.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Wat als je je huis kwijtraakt door ontslag of faillissement

Ongelezen bericht door marnix »

witte angora schreef:
11 okt 2018 11:55
Vreemde enquête inderdaad.

Eerste vraag; Geslacht

Tweede vraag: Wat is uw leeftijd/ was uw leeftijd ten tijde van de situatie?
Welke situatie? Geen inleiding, geen uitleg, helemaal niks. Ja in dit topic, maar niet in de enquête.

Derde vraag: Waar woont u/ woonde u ten tijde van de situatie?
Zie boven.

Vierde vraag: Heeft u/ had u ten tijde van de situatie thuiswonende kinderen?
Zie boven. Bovendien: eigen kinderen, stiefkinderen? Maakt ook nogal verschil in het geval van een scheiding.

Vijfde vraag: ahhh... hier kun je opgeven om welke situatie het gaat.

TS: Ik wil me niet met je beroepskeuze bemoeien, maar ik denk niet dat dit iets voor jou is.
Alles voor het woord "maar" in dit soort zinnen is doorgaans gelogen.

Erthanax
Berichten: 9612
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Wat als je je huis kwijtraakt door ontslag of faillissement

Ongelezen bericht door Erthanax »

Een merkwaardige enquete, daar is al genoeg over gezegd.
Aan het eind komt pas de vraag die als eerste gesteld zou moeten worden: Ik zou nooit in een complex met andere tijdelijk-onbehuisden willen wonen.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Wat als je je huis kwijtraakt door ontslag of faillissement

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Ts, leuk dat je dit soort zaken op internet zet.
Weet een veel betere oplossing en dan maak je je gelijk nuttig wat betreft je afstudeerproject.
Ga langs bij de Sociale Dienst in je Gemeente en geef aan wat je wilt.
Binnen het Sociaal Domein zijn voldoende voorbeelden te vinden wat werkt/niet werkt.
Succes.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Wat als je je huis kwijtraakt door ontslag of faillissement

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

witte angora schreef:
11 okt 2018 11:55
TS: Ik wil me niet met je beroepskeuze bemoeien, maar ik denk niet dat dit iets voor jou is.
Dat doet u dus wel.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Wat als je je huis kwijtraakt door ontslag of faillissement

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

criticus2 schreef:
11 okt 2018 11:42
@ TS, sorry dat ik je lui genoemd hebt. Ik vind alleen nog steeds dat dit onderzoek en wijze waarop data verzameld zouden moeten gaan worden niet getuigd van een heel grote inzet voor het afstudeerproject. Wellicht is dat zo dan niet beledigend geformuleerd maar meer pedagogisch. (als ik het niet zeg, zegt hopelijk de mentor het wel, en die kan niet door moderatie van trosradar gecorrigeerd worden).
heeft mi niets met beledigen te maken, alleen de hoop dat met hem hierop te wijzen de insteek ietwat anders wordt zodat het afstuderen in ieder geval meer kans van slagen heeft.

Sinds de uitvinding van het internet worden data verzameld voor allerlei onderzoeken via dat internet. Het werkt snel en efficiënt.
De tijd dat je met papier bij de supermarkt moest staan ligt al tijden achter ons.
Verder begrijp ik uw reactie niet. Ook het zogenaamde 'pedagogische aspect' ook niet. Want u heeft helemaal geen inzicht hoe het onderzoek in z'n totaliteit is vormgegeven. Misschien staat de onderzoeker wel bij de AH, je weet het niet. Maar misschien is hij/zij ook wel druk in de weer met projectontwikkelaars, bouwers, (scheidings-)makelaars, gemeentes en dergelijke.
Verder zou ook heel bijzonder zijn als een mentor niet op hoogte zou zijn van de vraagstelling.
En het echte zweten komt wel als de gegevens uitgewerkt moeten worden en vertaald worden in een afstudeerproject.
Wie weet wat er naast de gegevens van respondenten van dit forum allemaal nog te vinden is in het eindverslag.

Gesloten