LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Woningtoewijzing WBV Intermaris Hoorn

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Woningtoewijzing WBV Intermaris Hoorn

Ongelezen bericht door D34M0N »

NeoDutchio schreef:
18 okt 2020 07:47
Sociale woninghuur is voor bepaalde mensen, niet voor iedereen. Daar mogen, mijns inziens, best voorwaarden aan gehangen worden. Als het via de commerciële weg niet lukt, dan kom je dus in een vangnet terecht. En waarom mogen ze in dat vangnet geen voorwaarden stellen? Er is simpelweg schaarste, dan moet je zo effectief mogelijk omgaan met de huizen. Aldi is een vrij toegankelijke supermarkt, de voedselbank niet. Dat zou een betere vergelijking zijn. Ook daar mogen alleen mensen komen die aan bepaalde voorwaarden voldoen.
Dat vangnet is een opvangplek bij het Leger des Heils. Ik zie niet in waarom mensen afhankelijk van hun situatie gedwongen zouden moeten worden om in bepaalde woningen te gaan wonen.

Even vanuit mijn eigen situatie: Ik heb aardig wat jaren in een sociale huurwoning gewoond, in een huis van een WBV die zo netjes is om niet aan inkomensafhankelijke huurstijging te doen. Hierdoor kon ik mooi wat geld bij elkaar sparen, zodat ik uiteindelijk een huis kon kopen. Als de WBV wel aan inkomensafhankelijke huurstijging zou hebben gedaan, zou het heel wat langer hebben geduurd voordat ik door zou kunnen stromen.

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Woningtoewijzing WBV Intermaris Hoorn

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

reggie2 schreef:
18 okt 2020 16:17
NeoDutchio schreef:
18 okt 2020 11:33
Waar die schaarste vandaan komt is niet relevant. Wel is het dus noodzaak om iedereen op de juiste plek te krijgen. En een kapitaal krachtig ouder echtpaar met een koophuis moet nu net geen sociale eengezinswoning bezet gaan houden.


Gelukkig ga jij niet over de plek waar iemand zit, en ik denk niet dat jij in het huishoudpotje van een ouder echtpaar kan kijken.

Feit blijft gewoon nogmaals.....er is te weinig gebouwd.
En gelukkig kijkt deze WBV wel naar de juiste persoon op de juiste plek. Dus ook al is er schaarste, er wordt voor gezorgd dat er doorstroming kan plaatsvinden. En dat zal niet gebeuren als mensen van buitenaf in niet passende huizen gaan wonen.

En dat staat buiten het feit dat er te weinig huizen zijn. Toen corona serieuze vormen aannam kwam er ook een tekort aan bepaalde artikelen in de supermarkt. Gelukkig dat daar ook op ingegrepen werd door een maximum te stellen aan wat gekocht mocht worden. Dit om te voorkomen dat mensen zonder kwamen en anderen een jaar voorraad in huis hebben. En zo werkt deze WBV ook schijnbaar.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Woningtoewijzing WBV Intermaris Hoorn

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ja, zoals met het toiletpapier https://youtu.be/whTTyVHFABw

Gesloten