LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 2 Duitse websites die onze privacy schenden!

Hoe krijg je jezelf van internet (Google etc.) af? Bespreek hier jouw ervaringen of discussieer mee over dit onderwerp.
stefanhouterman
Berichten: 509
Lid geworden op: 20 aug 2015 20:10

Re: 2 Duitse websites die onze privacy schenden!

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

Wat een verhaal.
Nu is mij ook duidelijk, hoe de info op internet gekomen is.

Ik denk trouwens, dat de "twee Duitse dames" zich niets van de Nederlandse wetgeving aantrekken.
Volgens het Nederlands recht


Nog een tip.

Neem een Duitse advocaat in de hand, want voor deze sites geldt Duits recht.

Mo Goedhart
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 jan 2011 21:29

Re: 2 Duitse websites die onze privacy schenden!

Ongelezen bericht door Mo Goedhart »

Het genoemde hostingbedrijf van beide websites kent een stringent privacybeleid, ondanks het gegeven dat het in de VS gevestigd is. Een daar in te dienen klacht zal met verwijzing naar het Safe Harbour protocol geschieden. Wanneer 'de Duitsers' de ook op hun eigen sites vermelde privacybeloften niet binnen 2 weken na dagtekening naleven. Hoewel dat Safe Harbour afgelopen week al door het Europees Hof ontoereikend verklaard is. In ieder geval voor het hostingbedrijf reden om de eigen privacyrichtlijnen te handhaven. Ondanks het gegeven dat EU burgers privacyschendingen met VS betrokkenheid niet kunnen voorleggen aan een Amerikaans hof, in tegenstelling van het omgekeerde geval.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: 2 Duitse websites die onze privacy schenden!

Ongelezen bericht door bprosman »

Een daar in te dienen klacht zal met verwijzing naar het Safe Harbour protocol geschieden.
ondanks het gegeven dat het in de VS gevestigd is
En je data staat ook in de US of in Duitsland ? :wink: .
Daarnaast ben ik zelf in mijn jeugd pestslachtoffer geweest wat gepaard ging met molest door groepen leeftijdgenoten.
Mijn ouders hebben mij als kind bijgebracht in zo'n geval geen huilie huilie te doen maar de grootste uit de groep meteen op zn bek te slaan en ik kan je zeggen, dat helpt. Overigens denk ik dat de reden anders is geweest dan "Autisme" maar goed, dat is mijn mening.
het verleden los moet laten
Misschien zit daar toch wel een kern van waarheid in, of het in ieder geval verwerken.
en niet weten waar ze het over hebben.
In mijn leven heb ik zo'n beetje 17 inbraken achter de rug , tweemaal lag ik thuis boven te slapen en eenmaal werd er met een auto de voordeur van ons huis er uitgereden. Dus met geweld, inbraak, overval heb ik wel ENIGSZINS "ervaring'. En ik kan je zeggen... als mijn telnr vermeld staat wat ik niet wil vraag ik wel een ander aan.
Om van 'homo-bashing' maar niet te spreken
Dat heeft er nou helemaal niks mee te maken. Maar begrijp tussen de regels door wel dat daar een stukje onverwerkte frustratie zit.

Gesloten