LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bol.com wil mijn naam niet verwijderen

Hoe krijg je jezelf van internet (Google etc.) af? Bespreek hier jouw ervaringen of discussieer mee over dit onderwerp.
DJFM
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jan 2014 14:08

Bol.com wil mijn naam niet verwijderen

Ongelezen bericht door DJFM »

Om beroepsmatige redenen ben ik bezig mijn 'digitale voetafdruk' te minimaliseren. Dat gaat over het algemeen prima, alleen bij Bol.com gaat het niet zoals gewenst.

Ik had in het verleden onder mijn echte naam een verkopers-account geopend, deze echter nooit gebruikt. Bij het ontgooglen kwam ik deze tegen in de zoekresultaten en daarom schreef ik Bol.com aan om mijn verkopers-account te laten verwijderen.

Een hoop heen-en-weer gemail en een telefoontje later was mijn doel nog altijd niet bereikt. Enigszins wanhopig stuurde ik daarom de onderstaande mail:
Beste Bol.com klantenservice,

Ik ben vanwege beroepsmatige redenen bezig met het minimaliseren van mijn 'online aanwezigheid' en ben dus bezig met ervoor zorgen dat op mijn naam zo min mogelijk zoekresultaten verschijnen in zoekmachines.

Om die reden heb ik jullie enige tijd geleden aangeschreven (case xxxx) om te vragen of mijn verkoopaccount verwijderd kon worden daar op die site mijn volledige naam genoemd stond. De desbetreffende verkoopaccount hebben jullie toen gesloten maar mijn naam stond er vervolgens nog steeds zichtbaar op.

Ik heb jullie toen gevraagd om een oplossing en die was volgens jullie het heropenen van de account zodat ik mijn naam kon aanpassen waarop jullie de account weer konden sluiten. Aldus geschiedde.

Echter, ik zie nog steeds mijn volledige naam in de URL van de verkopersaccount staan (http://www.bol.com/nl/v/xxxx/index.html) wat betekent dat de pagina nog steeds vindbaar is in Google als er op mijn naam wordt gezocht.

Na 8 keer heen en weer mailen en bellen heb ik dus nog steeds niet mijn doel bereikt en dat vind ik zo langzamerhand danig vervelend worden. Ik wil jullie dan ook via deze weg dringend verzoeken om een oplossing te bieden waardoor mijn naam op geen enkele manier meer op jullie website zichtbaar is (pagina-inhoud danwel url) zodat ik Google kan verzoeken mij uit de zoekresultaten te verwijderen.

Ik hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groet,
Waarop ik de volgende reactie kreeg:
Geachte heer/mevrouw,

U heeft ons verzocht de directe link naar uw verkoopaccount te verwijderen. Wij hebben een aantal keer aangegeven dat dit helaas niet mogelijk is. Wij zullen vragen over dit onderwerp in de toekomst dus niet meer in behandeling nemen. Bij andere vragen helpen wij u uiteraard graag verder.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Coen
Niet de reactie waarop ik had gehoopt en wat mij betreft ook tamelijk onbeschoft. Ik verzocht namelijk niet om een link te verwijderen, ik wilde enkel dat mijn naam niet meer op hun site werd weergegeven.

Iemand een soortgelijke ervaring? Wat kan ik doen om deze pagina toch uit de zoekresultaten te (laten) halen? Mag Bol.com mijn naam zomaar publiceren als ik nadrukkelijk aangeef dat niet te willen? Ik hoor het graag.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Bol.com wil mijn naam niet verwijderen

Ongelezen bericht door bprosman »

Bij het ontgooglen kwam ik deze tegen in de zoekresultaten en daarom schreef ik Bol.com aan om mijn verkopers-account te laten verwijderen.
Kom je hem op de site van Bol.com nog tegen of in de Google resultaten ?
Dat laatste kan Bol namelijk weinig aan doen.

DJFM
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jan 2014 14:08

Re: Bol.com wil mijn naam niet verwijderen

Ongelezen bericht door DJFM »

bprosman schreef:Kom je hem op de site van Bol.com nog tegen of in de Google resultaten ?
Dat laatste kan Bol namelijk weinig aan doen.
In de Google zoekresultaten. En ja, daar kan Bol wel wat aan doen want zo lang mijn naam nog in de URL van mijn voormalige verkopersaccount staat zal Google 'm in de zoekresultaten blijven weergeven.

Ik heb goede ervaringen met deze tool voor het verwijderen van (verouderde) zoekresultaten maar die werkt alleen als op de desbetreffende pagina het zoekwoord niet meer vindbaar is. En dat is nou juist wat me bij Bol.com niet lukt, mijn naam (laten) weghalen.

Gesloten