LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Google - Ontgooglen - Ontgoogelen ==> VOLSTREKT ONMOGELIJK!!

Hoe krijg je jezelf van internet (Google etc.) af? Bespreek hier jouw ervaringen of discussieer mee over dit onderwerp.
Banoman
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 okt 2011 09:10

Re: Google - Ontgooglen - Ontgoogelen ==> VOLSTREKT ONMOGELIJK!!

Ongelezen bericht door Banoman »

Ton223 schreef:Google geeft in haar zoekresultaten soms negatieve berichten weer over personen. Zoek maar eens op je eigen naam. Soms worden dermate negatieve berichten geplaatst dat iemand wil dat Google deze verwijderd. Denk aan een foto waar je dronken op staat, een negatief bericht van je werkgever etc.

Gelukkig heeft Google keurige procedures zodat je deze berichtgeving over jezelf kunt verwijderen. Google geeft aan dat het uiteraard mogelijk moet zijn om dit soort laster campagnes te pareren! Google heeft daar namelijk procedures voor! En als je die volgt krijg je weer een tweede procedure. En daarna weer een, weer eentje en nog eentje. En als je het dan nóg altijd niet begrepen hebt... dan krijg jij gewoon nog een nieuwe procedure voordat Google je dan na jaren eindelijk gewoon mede deelt dat ze er niet over peinzen om ook maar een enkele link weg te halen zonder dat ze daartoe door een gerechtelijke uitspraak worden gedwongen.

Nederland is het land met de meeste internet aansluitingen ter wereld. Waarom kan de Nederlandse politiek nog altijd niet inzien dat het hoog nodig is om burgers in staat te stellen de zoekresultaten die gevonden worden wanneer hun eigen naam als zoekterm is gebruikt zelf te beheren?!

Waarom is er nog altijd geen wet (niet weer zelfregulering!) die zoekservices deze faciliteit op verplichtende wijze oplegd?

ik heb precies het zelfde probleem en google doet er NIETS aan ! Gekker nog de site die mijn prive info verspreid wordt gehost door google !

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Google - Ontgooglen - Ontgoogelen ==> VOLSTREKT ONMOGELIJK!!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Banoman schreef:
ik heb precies het zelfde probleem en google doet er NIETS aan ! Gekker nog de site die mijn prive info verspreid wordt gehost door google !
Het probleem is dat Google aan veel zaken ook helemaal niets KAN doen. Ze kunnen hoogstens informatie uit hun eigen systemen halen, maar als er informatie op externe websites blijft staan dan komt het toch weer terug in de zoekresultaten. Een alternatief zou natuurlijk kunnen zijn dat Google bepaalde websites niet meer indexeert, maar ik denk niet dat we daar blij mee moeten zijn. Dan beland je in Chinese toestanden.

Jules-op eigen titel
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 dec 2012 18:36

Re: Google - Ontgooglen - Ontgoogelen ==> VOLSTREKT ONMOGELIJK!!

Ongelezen bericht door Jules-op eigen titel »

De kroegen gaan om 3.00 uur dicht en toen ging jaleetah naar huis, en dacht, laat ik nog eens een flinke lap tekst als reactie plaatsen in een topic waar al anderhalf jaar niet meer op gereageerd is....

...je had ook meteen naar bed kunnen gaan :)

ronaldv2
Berichten: 146
Lid geworden op: 13 aug 2009 13:09

Re: Google - Ontgooglen - Ontgoogelen ==> VOLSTREKT ONMOGELIJK!!

Ongelezen bericht door ronaldv2 »

@Jaleetah: Wat een gedoe zeg heb jij moeten doorgaan. Wie weet helpt het om dit te onthouden dat "alles wat je online zet, ben je kwijt want je hebt er geen controle meer over" zodra je ook maar iets upload naar een website, dienst die in het bezit is van een ander.

En Google, doet gewoon wat ze wil, waar zijn denken dat ze mee weg kunnen komen (net als de gehele Streetview-data-jat affaire).

Tip 1: Is om op je website een WAARSCHUWING te plaatsen, m.b.t. de oude filmpjes en het hele gedoe van je familielid! Dan weet het publiek ook - vanaf je eigen website -wat het juiste en correcte materiaal is waar zij wel naar moeten kijken.

Tip 2: Bekijken deze HOPE Lezing eens van Steven Rambam (digitaal detective) genaamd "Privacy is Dead, Get over it"
http://www.youtube.com/watch?v=DaYn_PkrfvQ

Deze lezing laat Steve zien wat er allemaal kan gebeuren met de data die je bewust online zet, en hoe bedrijven te werk gaan met alles wat ze over je te weten kunnen komen, zonder dat jij er weet en controle over hebt.

Succes met je nieuwe website en bedrijf!

Edwin Visser
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 dec 2010 02:09

Re: Google - Ontgooglen - Ontgoogelen ==> VOLSTREKT ONMOGELIJK!!

Ongelezen bericht door Edwin Visser »

Nou het is niet helemaal onmogelijk volgens mij ik kwam een artikel tegen met nieuwe technieken waarmee het zou moeten lukken. http://www.succesvolle-onderneming.nl/o ... ntgooglen/

Succes

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Google - Ontgooglen - Ontgoogelen ==> VOLSTREKT ONMOGELIJK!!

Ongelezen bericht door berndv »

Edwin Visser schreef:Nou het is niet helemaal onmogelijk volgens mij ik kwam een artikel tegen met nieuwe technieken waarmee het zou moeten lukken. http://www.succesvolle-onderneming.nl/o ... ntgooglen/

Succes
Een alias gebruiken op een forum is vaak al een goed begin.... :mrgreen:

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Google - Ontgooglen - Ontgoogelen ==> VOLSTREKT ONMOGELIJK!!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

berndv schreef:
Edwin Visser schreef:Nou het is niet helemaal onmogelijk volgens mij ik kwam een artikel tegen met nieuwe technieken waarmee het zou moeten lukken. http://www.succesvolle-onderneming.nl/o ... ntgooglen/

Succes
Een alias gebruiken op een forum is vaak al een goed begin.... :mrgreen:
Maar dan moet je bij voorkeur wel mobiel internet met een prepaid telefoon gebruiken, of gebruik maken van een wifi hotspot waar je niet hoeft in te loggen. Als je gebruik maakt van je vaste internetverbinding, is het vrij makkelijk om de persoon te vinden als je informatie uit een paar bronnen hebt en die op de juiste manier combineert....

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Google - Ontgooglen - Ontgoogelen ==> VOLSTREKT ONMOGELIJK!!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Grappig, ik zie dit topic voor het eerst. Mijn ervaring met Google is helemaal niet verkeerd. In verband met mijn beroep heb ik een geheim adres. Toen ik in 2011 (jawel, toen dit topic geopend werd) een kapvergunning aanvroeg, publiceerde de gemeente deze aanvraag op haar website. Helaas publiceerden zij niet alleen mijn adres, maar ook mijn volledige naam. Dág, geheim adres… :evil:

Ik heb mij tot de gemeente en tot Google gewend. Van Google kreeg ik meer medewerking dan van de gemeente… maar toen de gemeente –na de nodige aandrang- eenmaal overtuigd was en de bronpagina weghaalde, had Google het ook in no time voor elkaar. Niks moeilijks, niks geks…

Kortom, mijn ervaring met “ontgoogelen” is alleen maar positief.

Gesloten