LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Google wil volhardend mijn GPS locatie op Smartphone

Hoe krijg je jezelf van internet (Google etc.) af? Bespreek hier jouw ervaringen of discussieer mee over dit onderwerp.
Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Google wil volhardend mijn GPS locatie op Smartphone

Ongelezen bericht door Har06 »

Van mij mag Google best weten waar ik uithang, zolang ik niets te verbergen heb.

Veel apps werken niet zonder locatieherkenning

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Google wil volhardend mijn GPS locatie op Smartphone

Ongelezen bericht door sjohie »

jerwarm schreef:
sjohie schreef:
Nicander schreef:Hier nog wat leesvoer:

http://tweakers.net/nieuws/86105/veel-a ... cywet.html

Kijk dat artikel Geeft het probleem duidelijk aan :D .
Als je zo'n menu keer op keer voor je neus krijgt is het wachten op die ene keer dat je per ongeluk misdrukt en op akkoord hebt gedrukt zonder dat je het zelf wilde.

Ik ben blij met de reacties ik hoop dat er nog wat aan gedaan gaat worden.
Volgens tweakers.nl mag het dus niet volgens de privacywetgeving.

En als antwoord op 'Koop dan een ander device';
Ik doe aan survival als sport. in het bos wil ik zo min mogelijk gewicht op mijn rug maar toch de mogelijkheid om te navigeren. Moet ik dan perse een losse camera voor foto's, GPS-receiver voor mijn locatie en telefoon voor nood-oproepen mee alleen omdat een producent weigert de privacy(-wetgeving) van een persoon te respecteren? Dat klinkt mij als omgekeerd redeneren :roll:
Dat is een artikel van 2 jaar, en vele iteraties van Android, geleden.. :wink:

En je gebruikt wel gemakkelijk 2 verschillende dingen, je vermeende privacy, en toepasselijke privacywetgeving door elkaar om je gelijk te krijgen. Het ene is een mening, het ander een feit, een wet, waar Google zich uiteraard aan dient te houden. Maar als Google zich aan de wet houdt, immers ze melden het elke keer zoals je zelf nota bene zelf schrijft, wat voldoet aan de bepaling dat er ondubbelzinnig toestemming moet gegeven worden voor het verzamelen van locatiegegevens door de gebruiker aan Google, en jij er desondanks aanstoot aan neemt, ben jij het probleem hier, niet Google.

nou, ik irriteer me er ook anders dood aan die bemoeizucht van Google en is de laatste jaren alleen maar veel erger geworden.
Ts heeft gewoon een punt, alleen valt er weinig aan te doen omdat Android nu eenmaal van Google is helaas. Jailbreaken kan je doen maar kleven weer andere gevaren aan. Sowieso vindt ik Android niet zo denderend.

Daarom ben ik overgestapt [onder andere] naar WindowsPhone, die deze grappen niet heeft, en er teveel bugs zitten in Android.
Maar dat terzijde.



ik wordt er al moe van dat ik niet eens op YT account kan zonder ingelogd te zijn via Google, je wordt gewoon overal door hun gevolgd en doordat je browser gelinkt is aan je G-account kunnen ze je door IPtracking alle movement volgen in je surfgedrag.
en nee; "dat zit me niet lekker nee"
En ja dan kan je natuurlijk zeggen "dan log je toch niet in" . Nee dat is lekker dan moet ik telkens als ik naar YT ga en mijn kanaal wil bewerken/uploaden etc me opnieuw aanmelden... Dat gaat hem niet worden.
Waarom denk je dat Google zo graag wilt dat je dat wangedrocht [Chrome] van hun overal ter plekke op installeert?
Vooral doen; de meeste pc's die chrome gebruiken als mainbrowser die ik onder handen heb gehad zaten stijf geinfecteerd met allerlei infecties. :arrow: Ja je hebt een snelle browser, maar de beveiliging en compaibiliteit op die browser is....... :| :|
Voor mij dus nooit en never geen Chrome en Google producten. Maar we wijken een beetje af...


Maar goed, mag ik dat vinden soms allemaal of hebben wij daar de mening en toestemming en "expertise" van jou voor nodig?? :mrgreen: 8)
ik denk het niet inderdaad. :mrgreen: :idea:
En voor dát gemak, vraagt Google dus het een en ander van je. Voor wat hoort wat, nietwaar? :wink:

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: Google wil volhardend mijn GPS locatie op Smartphone

Ongelezen bericht door jerwarm »

of ik dat gemak vindt? :(
van mij mochten YT en Google account helemaal separaat blijven.
ik houd niet van gekoppelde accounts, daarmee ga je identiteitsfraude in de kaart spelen.

of in ieder geval heb je daar grote kans op. :/
En nu wordt het nog erger want ze kunnen je tracken via Google en YT als je ingelogd bent.
dus ik vind het geen gemak, in de verste verte niet.
maar we gaan een beetje offtopic zo.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Google wil volhardend mijn GPS locatie op Smartphone

Ongelezen bericht door Har06 »

jerwarm schreef:of ik dat gemak vindt? :(
van mij mochten YT en Google account helemaal separaat blijven.
ik houd niet van gekoppelde accounts, daarmee ga je identiteitsfraude in de kaart spelen.

of in ieder geval heb je daar grote kans op. :/
En nu wordt het nog erger want ze kunnen je tracken via Google en YT als je ingelogd bent.
dus ik vind het geen gemak, in de verste verte niet.
maar we gaan een beetje offtopic zo.

wat is er mis mee je track baar bent, maakt mij niets uit, vele apps hebben de GPS lokatie nodig, je kunt gps zelf afzetten wie niet opspoorbaar wil zijn, de politie heeft weer andere track middelen :)

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Google wil volhardend mijn GPS locatie op Smartphone

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Har06 schreef: wat is er mis mee je track baar bent, maakt mij niets uit, vele apps hebben de GPS lokatie nodig, je kunt gps zelf afzetten wie niet opspoorbaar wil zijn, de politie heeft weer andere track middelen :)
Die middelen van de politie zijn overigens lang niet zo nauwkeurig als wat je altijd in TV-series ziet. Ze kunnen op cel-niveau zien waar je bent, en dat betekent een nauwkeurigheid van enkele 100 meters, tot kilometers.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Google wil volhardend mijn GPS locatie op Smartphone

Ongelezen bericht door Har06 »

GJvdZ schreef:
Har06 schreef: wat is er mis mee je track baar bent, maakt mij niets uit, vele apps hebben de GPS lokatie nodig, je kunt gps zelf afzetten wie niet opspoorbaar wil zijn, de politie heeft weer andere track middelen :)
Die middelen van de politie zijn overigens lang niet zo nauwkeurig als wat je altijd in TV-series ziet. Ze kunnen op cel-niveau zien waar je bent, en dat betekent een nauwkeurigheid van enkele 100 meters, tot kilometers.
sja it is an illusion

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Google wil volhardend mijn GPS locatie op Smartphone

Ongelezen bericht door sjohie »

GJvdZ schreef:
Har06 schreef: wat is er mis mee je track baar bent, maakt mij niets uit, vele apps hebben de GPS lokatie nodig, je kunt gps zelf afzetten wie niet opspoorbaar wil zijn, de politie heeft weer andere track middelen :)
Die middelen van de politie zijn overigens lang niet zo nauwkeurig als wat je altijd in TV-series ziet. Ze kunnen op cel-niveau zien waar je bent, en dat betekent een nauwkeurigheid van enkele 100 meters, tot kilometers.
In bebouwd gebied, dus met veel cellen/masten bij elkaar, is 50m haalbaar. Hoe meer verspreid de masten, hoe onnauwkeuriger het wordt, tot inderdaad >1 km. Vooral met medewerking van de telco in kwestie, dus met toegang tot hun servers en netwerk, is het nog best nauwkeurig te doen, vooral als de persoon in kwestie stil staat tijdens het bellen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Google wil volhardend mijn GPS locatie op Smartphone

Ongelezen bericht door GJvdZ »

sjohie schreef:
GJvdZ schreef:
Har06 schreef: wat is er mis mee je track baar bent, maakt mij niets uit, vele apps hebben de GPS lokatie nodig, je kunt gps zelf afzetten wie niet opspoorbaar wil zijn, de politie heeft weer andere track middelen :)
Die middelen van de politie zijn overigens lang niet zo nauwkeurig als wat je altijd in TV-series ziet. Ze kunnen op cel-niveau zien waar je bent, en dat betekent een nauwkeurigheid van enkele 100 meters, tot kilometers.
In bebouwd gebied, dus met veel cellen/masten bij elkaar, is 50m haalbaar. Hoe meer verspreid de masten, hoe onnauwkeuriger het wordt, tot inderdaad >1 km. Vooral met medewerking van de telco in kwestie, dus met toegang tot hun servers en netwerk, is het nog best nauwkeurig te doen, vooral als de persoon in kwestie stil staat tijdens het bellen.
De telco's bieden slechts positioneringssystemen op cell niveau. Meer is wettelijk niet nodig, dus wordt er ook geen cent geinvesteerd om het nauwkeuriger te maken. Die 50m is puur theoretisch met de huidige gebruikte technologie. In de VS is de situatie anders: daar betaalt de overheid de providers om user plane GPS positionering vanuit het netwerk te ondersteunen, maar dat wordt alleen voor 911 gebruikt. Het GPS icoontje gaat nl. aan als je het activeert en dat wil je natuurlijk niet bij mensen die je wilt volgen. Die hebben het dan meteen door.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Google wil volhardend mijn GPS locatie op Smartphone

Ongelezen bericht door Har06 »

Met de gps aan ben je overal traceerbaar, wat is daar mis mee ?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Google wil volhardend mijn GPS locatie op Smartphone

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Har06 schreef:Met de gps aan ben je overal traceerbaar, wat is daar mis mee ?
Als je de dataverbinding niet aan zet ben je niet overal traceerbaar. En of er wat mis mee is moet iedereen voor zichzelf bepalen. Het is altijd een afweging maken tussen gebruiksgemak en inbreuk op je privacy.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Google wil volhardend mijn GPS locatie op Smartphone

Ongelezen bericht door Har06 »

GJvdZ schreef:
Har06 schreef:Met de gps aan ben je overal traceerbaar, wat is daar mis mee ?
Als je de dataverbinding niet aan zet ben je niet overal traceerbaar. En of er wat mis mee is moet iedereen voor zichzelf bepalen. Het is altijd een afweging maken tussen gebruiksgemak en inbreuk op je privacy.
welke inbreuk ?, ik ben niet echt wantrouwig en zie niet achter elke boom een fantoom :lol:

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: Google wil volhardend mijn GPS locatie op Smartphone

Ongelezen bericht door jerwarm »

Har06 schreef:
GJvdZ schreef:
Har06 schreef:Met de gps aan ben je overal traceerbaar, wat is daar mis mee ?
Als je de dataverbinding niet aan zet ben je niet overal traceerbaar. En of er wat mis mee is moet iedereen voor zichzelf bepalen. Het is altijd een afweging maken tussen gebruiksgemak en inbreuk op je privacy.
welke inbreuk ?, ik ben niet echt wantrouwig en zie niet achter elke boom een fantoom :lol:

Ze weten zo onnoemelijk veel meer van je dan je zelf denkt en in de gaten hebt, als jij dat fijn vind.. prima hoor.
Men kan je cellphone + gesprekken volgen door alleen maar je IMEI code te weten icm driehoeksbepaling en algoritme toe te passen, er zijn satelieten die kunnen inzoomen tot grondniveau en burgers gewoon kunnen tracken.
Wat ook toegepast wordt bij CIA en NSA bv.
Weet jij wat de NSA allemaal kan? Ik denk het niet en het is ook maar goed dat je dat niet weet.

maar ik zelf vind het absoluut geen fijne gedachte, dat ik overal en altijd getrackt en traced kan worden zonder dat ik daarvan weet heb, en dat terwijl ik niets te verbergen heb zoals jij insinueert :arrow: :?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Google wil volhardend mijn GPS locatie op Smartphone

Ongelezen bericht door sjohie »

GJvdZ schreef:
Har06 schreef:Met de gps aan ben je overal traceerbaar, wat is daar mis mee ?
Als je de dataverbinding niet aan zet ben je niet overal traceerbaar. En of er wat mis mee is moet iedereen voor zichzelf bepalen. Het is altijd een afweging maken tussen gebruiksgemak en inbreuk op je privacy.
Als je telefoon aan staat, ook een dumbphone zoals oude Nokia's, is je locatie vast te stellen, dat is inherent aan de gebruikte telecom techniek. Smartphones met GPS maken het allemaal iets nauwkeuriger, maar te traceren is iedere gsm gebruiker al sinds de introductie ervan.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Google wil volhardend mijn GPS locatie op Smartphone

Ongelezen bericht door Har06 »

sjohie schreef:
GJvdZ schreef:
Har06 schreef:Met de gps aan ben je overal traceerbaar, wat is daar mis mee ?
Als je de dataverbinding niet aan zet ben je niet overal traceerbaar. En of er wat mis mee is moet iedereen voor zichzelf bepalen. Het is altijd een afweging maken tussen gebruiksgemak en inbreuk op je privacy.
Als je telefoon aan staat, ook een dumbphone zoals oude Nokia's, is je locatie vast te stellen, dat is inherent aan de gebruikte telecom techniek. Smartphones met GPS maken het allemaal iets nauwkeuriger, maar te traceren is iedere gsm gebruiker al sinds de introductie ervan.
bovenstaande zal iedereen inmiddels wel duidelijk zijn.
Ik kan me niet voorstellen wat de CIA NSA en vergeet de club van de Plasterk niet cs aan het traceren van een gemiddelde nederlander denken te winnen, hoewel we in een ingewikkeld tijdperk leven, denk aan IS gangers terroristen criminelen ed.

Je kunt moeilijk telkens de phone uitzetten simkaart weggooien etc

Gesloten