LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Google wil volhardend mijn GPS locatie op Smartphone

Hoe krijg je jezelf van internet (Google etc.) af? Bespreek hier jouw ervaringen of discussieer mee over dit onderwerp.
Nicander
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 sep 2014 12:59

Google wil volhardend mijn GPS locatie op Smartphone

Ongelezen bericht door Nicander »

Mijn Telefoon (samsung galaxy S5) vraagt elke keer als ik mijn GPS aan zet (om navigatie te gebruiken, maar niet die van google) of ik de locatieservice van Google wil gebruiken.
Hierbij staat vermeld; 'Laat Google apps helpen bij het bepalen van de locatie. Dit houdt in dat anonieme locatiegegevens naar Google worden verzonden, zelfs wanneer er geen apps actief zijn'.

Nu wil ik dit NIET en vink ik dus 'Niet akkoord' aan. Bij de volgende keer dat ik de GPS opstart wordt deze vraag echter weer herhaald. Nu staat er sinds kort een vakje bij met 'Niet opnieuw weergeven'. Wat het probleem nu is; op het moment dat ik dit aanvink, mag ik alleen nog maar op 'Akkoord' drukken (akkoord met het gebruik van de locatieservice dus).

Dit is erg storend gezien ik NIET AKKOORD WIL GAAN maar ook niet elke keer dat ik de GPS aanzet de vraag wil krijgen of ik Google's locatieservice wil gebruiken.

Nu is mijn vraag;
Mag Google zich zo opdringen en mij niet de mogelijkheid geven om voor altijd aan te geven dat ik niet gediend ben van hun locatieservice?

Met vriendelijke groet

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Google wil volhardend mijn GPS locatie op Smartphone

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ja dat mogen ze. Op uw beurt mag u een andere leverancier zoeken om uw navigatie wensen bevredigd te zien.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Google wil volhardend mijn GPS locatie op Smartphone

Ongelezen bericht door sjohie »

Nicander schreef:Mijn Telefoon (samsung galaxy S5) vraagt elke keer als ik mijn GPS aan zet (om navigatie te gebruiken, maar niet die van google) of ik de locatieservice van Google wil gebruiken.
Hierbij staat vermeld; 'Laat Google apps helpen bij het bepalen van de locatie. Dit houdt in dat anonieme locatiegegevens naar Google worden verzonden, zelfs wanneer er geen apps actief zijn'.

Nu wil ik dit NIET en vink ik dus 'Niet akkoord' aan. Bij de volgende keer dat ik de GPS opstart wordt deze vraag echter weer herhaald. Nu staat er sinds kort een vakje bij met 'Niet opnieuw weergeven'. Wat het probleem nu is; op het moment dat ik dit aanvink, mag ik alleen nog maar op 'Akkoord' drukken (akkoord met het gebruik van de locatieservice dus).

Dit is erg storend gezien ik NIET AKKOORD WIL GAAN maar ook niet elke keer dat ik de GPS aanzet de vraag wil krijgen of ik Google's locatieservice wil gebruiken.

Nu is mijn vraag;
Mag Google zich zo opdringen en mij niet de mogelijkheid geven om voor altijd aan te geven dat ik niet gediend ben van hun locatieservice?

Met vriendelijke groet
Kortste klap is een navigatie app gebruiken die niet de Google locatieservice gebruikt voor de plaatsbepaling, maar het losse gps-signaal van de chipsset in je telefoon zelf. Die locatieservice is namelijk een soort drietrapsraket, en werkt met triangulatie mbv de GPS zendmasten, WiFi netwerken waar Google de locaties van weet dankzij hun streetview voertuigen, en het GPS signaal van de chip in je toestel. Dit wordt zo aangeboden omdat het A voor ontwikkelaars makkelijk is, B voor gebruikers een snellere fix geeft en subtiel nauwkeuriger is in bebouwd gebied, en C, Google meer informatie geeft om hun advertenties gerichter te kunnen maken, en dus waardevoller voor de adverteerders te zijn.

Maar waarom überhaupt een smartphone gebruiken voor je navigatie als je niet wilt dat Google (of Microsoft of Apple) weet waar je bent? Daar zijn al jaren prachtige losse navigatie apparaten voor, die enkel GPS signalen ontvangen, en niks of niemand vertellen waar jij bent of heen gaat.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Google wil volhardend mijn GPS locatie op Smartphone

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Nicander schreef: Mag Google zich zo opdringen en mij niet de mogelijkheid geven om voor altijd aan te geven dat ik niet gediend ben van hun locatieservice?
Jij maakt gebruik van hun diensten zonder dat je er voor betaald, dus het lijkt me niet meer dan logisch dat ze daar iets voor terug verwachten.

Wil je dat niet dan zijn er genoeg (betaalde) varianten.

Nicander
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 sep 2014 12:59

Re: Google wil volhardend mijn GPS locatie op Smartphone

Ongelezen bericht door Nicander »

Dank voor de reacties tot nu toe.

Het feit is; Ik gebruik Locus als navigati (dus dit is geen google app) maar ik moet mijn GPS op de telefoon wel aan zetten om satellietontvangst te hebben...
Nu vraagt Locus mij niets. Maar iedere keer als ik de GPS van de telefoon aan zet krijg ik dus deze melding. Dus 1. Locus is geen gratis app en 2. ik vind dat ik voor de telefoon behoorlijk wat betaald heb dus dat was ook niet gratis ;).

Ik heb even screenshots gemaakt die voeg ik wel even toe (overigens zie je in dit geval de app van de ANWB op de achtergrond ;) )
2014-09-26 10.44.40.png
GPS uit
(180.49 KiB) 4432 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
2014-09-26 10.44.40.png
GPS uit
(180.49 KiB) 4432 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Bijlagen
2014-09-26 10.44.43.png
GPS aan
(200.25 KiB) 4432 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Google wil volhardend mijn GPS locatie op Smartphone

Ongelezen bericht door eleven »

[quote="Nicander"]Dank voor de reacties tot nu toe.

Het feit is; Ik gebruik Locus als navigati (dus dit is geen google app) maar ik moet mijn GPS op de telefoon wel aan zetten om satellietontvangst te hebben...
Nu vraagt Locus mij niets. Maar iedere keer als ik de GPS van de telefoon aan zet krijg ik dus deze melding. Dus 1. Locus is geen gratis app en 2. ik vind dat ik voor de telefoon behoorlijk wat betaald heb dus dat was ook niet gratis ;).

Ik heb even screenshots gemaakt die voeg ik wel even toe (overigens zie je in dit geval de app van de ANWB op de achtergrond ;) )


Misschien kan je hier op dit forum je vraag stellen, misschien zijn er meer mensen, welke dit probleem hebben.

http://help.locusmap.eu/?utm_source=loc ... t=top_menu

Trouwens op de screenshot staat Powered by TomTom?

Nicander
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 sep 2014 12:59

Re: Google wil volhardend mijn GPS locatie op Smartphone

Ongelezen bericht door Nicander »

eleven schreef:

Misschien kan je hier op dit forum je vraag stellen, misschien zijn er meer mensen, welke dit probleem hebben.

http://help.locusmap.eu/?utm_source=loc ... t=top_menu

Trouwens op de screenshot staat Powered by TomTom?
Hoi Eleven.
Ik probeer uit te leggen dat het de GPS functie is van de telefoon die ik niet aan kan zetten zonder dat Google zich er mee bemoeid. Het probleem ligt dus niet bij Locus. Het gaat er over dat als ik puur de knop in druk om mijn GPS in de instellingen aan te zetten, ik al een melding van google krijg. dit kan dus zelfs zonder ook maar één app open te hebben staan. Het probleem zit in de geleverde software bij de telefoon. Niet in een (gratis/betaalde) app.
(@Eleven: Ja al maakt het dus niet uit welke app er draait, de app van de ANWB gebruikt inderdaad TomTom kaarten. Maar dit is dus niet relevant voor mijn vraag hier).

smilie
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 sep 2009 17:50

Re: Google wil volhardend mijn GPS locatie op Smartphone

Ongelezen bericht door smilie »

Had je geprobeerd om locatie services eenmalig aan en dan weer uit te zetten?

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Google wil volhardend mijn GPS locatie op Smartphone

Ongelezen bericht door eleven »

Nicander schreef:
eleven schreef:

Misschien kan je hier op dit forum je vraag stellen, misschien zijn er meer mensen, welke dit probleem hebben.

http://help.locusmap.eu/?utm_source=loc ... t=top_menu

Trouwens op de screenshot staat Powered by TomTom?
Hoi Eleven.
Ik probeer uit te leggen dat het de GPS functie is van de telefoon die ik niet aan kan zetten zonder dat Google zich er mee bemoeid. Het probleem ligt dus niet bij Locus. Het gaat er over dat als ik puur de knop in druk om mijn GPS in de instellingen aan te zetten, ik al een melding van google krijg. dit kan dus zelfs zonder ook maar één app open te hebben staan. Het probleem zit in de geleverde software bij de telefoon. Niet in een (gratis/betaalde) app.
(@Eleven: Ja al maakt het dus niet uit welke app er draait, de app van de ANWB gebruikt inderdaad TomTom kaarten. Maar dit is dus niet relevant voor mijn vraag hier).

Al deze stappen doorlopen?

https://support.google.com/nexus/answer/3467281?hl=nl

Hier nog wat leesvoer:

http://tweakers.net/nieuws/86105/veel-a ... cywet.html

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Google wil volhardend mijn GPS locatie op Smartphone

Ongelezen bericht door Dirkie »

Nicander schreef:Dit is erg storend gezien ik NIET AKKOORD WIL GAAN maar ook niet elke keer dat ik de GPS aanzet de vraag wil krijgen of ik Google's locatieservice wil gebruiken.

Nu is mijn vraag;
Mag Google zich zo opdringen en mij niet de mogelijkheid geven om voor altijd aan te geven dat ik niet gediend ben van hun locatieservice?
Volgens mij mag dat, want U hebt zelf gekozen voor deze telefoon en dus ook voor de software die erop staat. En laat Android nu van Google zijn. En Google heeft op alles een antwoord omdat ze alles (ook van U) schijnen te weten.
Maar er is ook een heel simpele manier om deze vraag niet meer te krijgen en eigenlijk geeft U dat zelf ook al aan. U krijgt deze vraag iedere keer als U de GPS aan zet. Als U deze dus aan laat staan, krijgt U deze vraag ook niet meer.

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Google wil volhardend mijn GPS locatie op Smartphone

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

eleven schreef: Al deze stappen doorlopen?

https://support.google.com/nexus/answer/3467281?hl=nl
Hier vertelt Google heel vriendelijk dat je het uit kan zetten. Maar dan kunnen andere apps het ook niet gebruiken.
Je moet Google er altijd bij toelaten. Ze laten zich dus niet aan de kant zetten ten faveure van een ander.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Google wil volhardend mijn GPS locatie op Smartphone

Ongelezen bericht door sjohie »

Geip Suusje schreef:
eleven schreef: Al deze stappen doorlopen?

https://support.google.com/nexus/answer/3467281?hl=nl
Hier vertelt Google heel vriendelijk dat je het uit kan zetten. Maar dan kunnen andere apps het ook niet gebruiken.
Je moet Google er altijd bij toelaten. Ze laten zich dus niet aan de kant zetten ten faveure van een ander.
En dat is hun volste recht, aangezien de smartphone een door Google geleverde versie van Android draait, met daarop hun locatiedienst. Als TS, of jij, daar problemen mee hebt zal je het toestel moeten voorzien van een kale Android versie, wat prima kan omdat het open-source is. denk aan een cyanogen smaak. Nadeel is dan weer wel dat gebruik van de play store, dan weer via een omweg moet, omdat je toestel niet meer door google gecertificeerd is. En losse (niet geverifieerde) .apk bestanden installeren geeft weer diverse security valkuilen.

Nogmaals, er zijn plenty PND's (Portable Navigation Device) te koop, al vele jaren, die enkel GPS signalen ontvangen en daarmee voor je navigeren op pre-installed kaarten. Garmin heeft prachtige (handheld) modellen, dan weet Google nergens van, en kan men toch navigeren. Dit koppige piepen en mauwen gaat helemaal nergens over, niemand heeft TS met een mes op de keel gedwongen om een smartphone te kopen, of om exclusief daarmee te navigeren.

Nicander
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 sep 2014 12:59

Re: Google wil volhardend mijn GPS locatie op Smartphone

Ongelezen bericht door Nicander »

Hier nog wat leesvoer:

http://tweakers.net/nieuws/86105/veel-a ... cywet.html[/quote]

Kijk dat artikel Geeft het probleem duidelijk aan :D .
Als je zo'n menu keer op keer voor je neus krijgt is het wachten op die ene keer dat je per ongeluk misdrukt en op akkoord hebt gedrukt zonder dat je het zelf wilde.

Ik ben blij met de reacties ik hoop dat er nog wat aan gedaan gaat worden.
Volgens tweakers.nl mag het dus niet volgens de privacywetgeving.

En als antwoord op 'Koop dan een ander device';
Ik doe aan survival als sport. in het bos wil ik zo min mogelijk gewicht op mijn rug maar toch de mogelijkheid om te navigeren. Moet ik dan perse een losse camera voor foto's, GPS-receiver voor mijn locatie en telefoon voor nood-oproepen mee alleen omdat een producent weigert de privacy(-wetgeving) van een persoon te respecteren? Dat klinkt mij als omgekeerd redeneren :roll:

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Google wil volhardend mijn GPS locatie op Smartphone

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Als dit volgens de privacywetgeving echt niet mag dan is de oplossing simpel: Google sloopt dit soort zaken uit de Android code (zodat zij minder data kunnen verzamelen) en ter compensatie zullen de toestelleveranciers moeten gaan betalen om Android te kunnen gebruiken, en die zullen het op hun beurt weer doorberekenen aan de koper van de telefoon. Google maakt kosten voor de ontwikkeling van Android en dat moet ergens worden terugverdient.

De wereld zit wat betreft heel simpel in elkaar.

Nicander
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 sep 2014 12:59

Re: Google wil volhardend mijn GPS locatie op Smartphone

Ongelezen bericht door Nicander »

GJvdZ schreef:Als dit volgens de privacywetgeving echt niet mag dan is de oplossing simpel: Google sloopt dit soort zaken uit de Android code (zodat zij minder data kunnen verzamelen) en ter compensatie zullen de toestelleveranciers moeten gaan betalen om Android te kunnen gebruiken, en die zullen het op hun beurt weer doorberekenen aan de koper van de telefoon. Google maakt kosten voor de ontwikkeling van Android en dat moet ergens worden terugverdient.

De wereld zit wat betreft heel simpel in elkaar.

Ik stem voor!!!
Nu hebben we GEEN keuze.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Google wil volhardend mijn GPS locatie op Smartphone

Ongelezen bericht door sjohie »

Nicander schreef:Hier nog wat leesvoer:

http://tweakers.net/nieuws/86105/veel-a ... cywet.html

Kijk dat artikel Geeft het probleem duidelijk aan :D .
Als je zo'n menu keer op keer voor je neus krijgt is het wachten op die ene keer dat je per ongeluk misdrukt en op akkoord hebt gedrukt zonder dat je het zelf wilde.

Ik ben blij met de reacties ik hoop dat er nog wat aan gedaan gaat worden.
Volgens tweakers.nl mag het dus niet volgens de privacywetgeving.

En als antwoord op 'Koop dan een ander device';
Ik doe aan survival als sport. in het bos wil ik zo min mogelijk gewicht op mijn rug maar toch de mogelijkheid om te navigeren. Moet ik dan perse een losse camera voor foto's, GPS-receiver voor mijn locatie en telefoon voor nood-oproepen mee alleen omdat een producent weigert de privacy(-wetgeving) van een persoon te respecteren? Dat klinkt mij als omgekeerd redeneren :roll:
Dat is een artikel van 2 jaar, en vele iteraties van Android, geleden.. :wink:

En je gebruikt wel gemakkelijk 2 verschillende dingen, je vermeende privacy, en toepasselijke privacywetgeving door elkaar om je gelijk te krijgen. Het ene is een mening, het ander een feit, een wet, waar Google zich uiteraard aan dient te houden. Maar als Google zich aan de wet houdt, immers ze melden het elke keer zoals je zelf nota bene zelf schrijft, wat voldoet aan de bepaling dat er ondubbelzinnig toestemming moet gegeven worden voor het verzamelen van locatiegegevens door de gebruiker aan Google, en jij er desondanks aanstoot aan neemt, ben jij het probleem hier, niet Google.

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Google wil volhardend mijn GPS locatie op Smartphone

Ongelezen bericht door Dirkie »

Nicander schreef:
GJvdZ schreef:Als dit volgens de privacywetgeving echt niet mag dan is de oplossing simpel: Google sloopt dit soort zaken uit de Android code (zodat zij minder data kunnen verzamelen) en ter compensatie zullen de toestelleveranciers moeten gaan betalen om Android te kunnen gebruiken, en die zullen het op hun beurt weer doorberekenen aan de koper van de telefoon. Google maakt kosten voor de ontwikkeling van Android en dat moet ergens worden terugverdient.

De wereld zit wat betreft heel simpel in elkaar.

Ik stem voor!!!
Nu hebben we GEEN keuze.
Maar waarom schrijft TS dan in de eerste bijdrage
Mijn Telefoon (samsung galaxy S5) vraagt elke keer als ik mijn GPS aan zet (om navigatie te gebruiken, maar niet die van google) of ik de locatieservice van Google wil gebruiken.
Lijkt me keuze genoeg toch :mrgreen:

Emlichheimer
Berichten: 297
Lid geworden op: 29 nov 2005 10:19

Re: Google wil volhardend mijn GPS locatie op Smartphone

Ongelezen bericht door Emlichheimer »

Nicander schreef:Mijn Telefoon (samsung galaxy S5) vraagt elke keer als ik mijn GPS aan zet (om navigatie te gebruiken, maar niet die van google) of ik de locatieservice van Google wil gebruiken.
Hierbij staat vermeld; 'Laat Google apps helpen bij het bepalen van de locatie. Dit houdt in dat anonieme locatiegegevens naar Google worden verzonden, zelfs wanneer er geen apps actief zijn'.

Nu wil ik dit NIET en vink ik dus 'Niet akkoord' aan. Bij de volgende keer dat ik de GPS opstart wordt deze vraag echter weer herhaald. Nu staat er sinds kort een vakje bij met 'Niet opnieuw weergeven'. Wat het probleem nu is; op het moment dat ik dit aanvink, mag ik alleen nog maar op 'Akkoord' drukken (akkoord met het gebruik van de locatieservice dus).

Dit is erg storend gezien ik NIET AKKOORD WIL GAAN maar ook niet elke keer dat ik de GPS aanzet de vraag wil krijgen of ik Google's locatieservice wil gebruiken.

Nu is mijn vraag;
Mag Google zich zo opdringen en mij niet de mogelijkheid geven om voor altijd aan te geven dat ik niet gediend ben van hun locatieservice?

Met vriendelijke groet
Klik in het bovenmenu(pulldown) lang op de "Locatie" knop(net als je met al die andere knoppen kunt doen), je komt nu in de Locatie instellingen.
Hier staat een kopje Locatieservices en daaronder staat vermeld: Locatiemelding van Google. Klik daar op en je komt in de Google-locatie instellingen. Daar kun je de genoemde melding en het gewenste locatie-niveau instellen. Simpel en vraag komt nooit weer bij het inschakelen van GPS.

denon-mackie
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 nov 2014 02:47

Re: Google wil volhardend mijn GPS locatie op Smartphone

Ongelezen bericht door denon-mackie »

Ja, ooit de voorwaarden doorgelezen bij google?, Ze mogen je gegevens voor advertentie doeleinden ook doorverkopen maar ik irriteer me dood aan sites als marktplaats welke even 17 cookies plaatst, net als hotmail.com en deze mag in je mailbox kijken. Ik snap die hele wifi en cloudhype ook echt niet, maar ze weten toch uiteindelijk waar je bent.
Alleen daar mail wettelijk gebruikt mag worden, kijk maar als je iets online koopt, willen ze je telefoonnumer ook weten
verplicht:).
Daar heb ik geen geheim nummer voor genomen en ik geef dan maar wat op.... Anders krijg je die irri-verkopers weer aan de telefoon, ik koop niets.... Het gezeur aan de voordeur irriteert me al en als ik niemand verwacht, doe ik niet open.
Wel vreemd dat opzeggen nog steeds vaak schriftelijk moet:)

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: Google wil volhardend mijn GPS locatie op Smartphone

Ongelezen bericht door jerwarm »

sjohie schreef:
Nicander schreef:Hier nog wat leesvoer:

http://tweakers.net/nieuws/86105/veel-a ... cywet.html

Kijk dat artikel Geeft het probleem duidelijk aan :D .
Als je zo'n menu keer op keer voor je neus krijgt is het wachten op die ene keer dat je per ongeluk misdrukt en op akkoord hebt gedrukt zonder dat je het zelf wilde.

Ik ben blij met de reacties ik hoop dat er nog wat aan gedaan gaat worden.
Volgens tweakers.nl mag het dus niet volgens de privacywetgeving.

En als antwoord op 'Koop dan een ander device';
Ik doe aan survival als sport. in het bos wil ik zo min mogelijk gewicht op mijn rug maar toch de mogelijkheid om te navigeren. Moet ik dan perse een losse camera voor foto's, GPS-receiver voor mijn locatie en telefoon voor nood-oproepen mee alleen omdat een producent weigert de privacy(-wetgeving) van een persoon te respecteren? Dat klinkt mij als omgekeerd redeneren :roll:
Dat is een artikel van 2 jaar, en vele iteraties van Android, geleden.. :wink:

En je gebruikt wel gemakkelijk 2 verschillende dingen, je vermeende privacy, en toepasselijke privacywetgeving door elkaar om je gelijk te krijgen. Het ene is een mening, het ander een feit, een wet, waar Google zich uiteraard aan dient te houden. Maar als Google zich aan de wet houdt, immers ze melden het elke keer zoals je zelf nota bene zelf schrijft, wat voldoet aan de bepaling dat er ondubbelzinnig toestemming moet gegeven worden voor het verzamelen van locatiegegevens door de gebruiker aan Google, en jij er desondanks aanstoot aan neemt, ben jij het probleem hier, niet Google.

nou, ik irriteer me er ook anders dood aan die bemoeizucht van Google en is de laatste jaren alleen maar veel erger geworden.
Ts heeft gewoon een punt, alleen valt er weinig aan te doen omdat Android nu eenmaal van Google is helaas. Jailbreaken kan je doen maar kleven weer andere gevaren aan. Sowieso vindt ik Android niet zo denderend.

Daarom ben ik overgestapt [onder andere] naar WindowsPhone, die deze grappen niet heeft, en er teveel bugs zitten in Android.
Maar dat terzijde.



ik wordt er al moe van dat ik niet eens op YT account kan zonder ingelogd te zijn via Google, je wordt gewoon overal door hun gevolgd en doordat je browser gelinkt is aan je G-account kunnen ze je door IPtracking alle movement volgen in je surfgedrag.
en nee; "dat zit me niet lekker nee"
En ja dan kan je natuurlijk zeggen "dan log je toch niet in" . Nee dat is lekker dan moet ik telkens als ik naar YT ga en mijn kanaal wil bewerken/uploaden etc me opnieuw aanmelden... Dat gaat hem niet worden.
Waarom denk je dat Google zo graag wilt dat je dat wangedrocht [Chrome] van hun overal ter plekke op installeert?
Vooral doen; de meeste pc's die chrome gebruiken als mainbrowser die ik onder handen heb gehad zaten stijf geinfecteerd met allerlei infecties. :arrow: Ja je hebt een snelle browser, maar de beveiliging en compaibiliteit op die browser is....... :| :|
Voor mij dus nooit en never geen Chrome en Google producten. Maar we wijken een beetje af...


Maar goed, mag ik dat vinden soms allemaal of hebben wij daar de mening en toestemming en "expertise" van jou voor nodig?? :mrgreen: 8)
ik denk het niet inderdaad. :mrgreen: :idea:

Gesloten