LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mijn adres en telefoonnummer op Locatefamily.com

Hoe krijg je jezelf van internet (Google etc.) af? Bespreek hier jouw ervaringen of discussieer mee over dit onderwerp.
Ivoebo
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 apr 2017 12:01

Mijn adres en telefoonnummer op Locatefamily.com

Ongelezen bericht door Ivoebo »

Sinds kort verschijn ik met mijn naam, adres én telefoonnummer op de website locatefamily.com. Ik vind dit bizar omdat ik op het internet erg zorgvuldig met mijn persoonsgegevens om ga; ik weet dus zeker dat ik bovenstaande informatie nergens open op het internet heb geplaatst.

Kan iemand mij meer vertellen over deze club, en hoe zij aan mijn informatie komen. Dit heb ik ze zelf natuurlijk ook gevraagd, maar ik heb daar nog geen antwoord op gekregen.
Laatst gewijzigd door Radar op 09 apr 2017 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Mijn adres en telefoonnummer op Locatefamily.com

Ongelezen bericht door berndv »

Ivoebo schreef:Sinds kort verschijn ik met mijn naam, adres én telefoonnummer op de website locatefamily.com. Ik vind dit bizar omdat ik op het internet erg zorgvuldig met mijn persoonsgegevens om ga; ik weet dus zeker dat ik bovenstaande informatie nergens open op het internet heb geplaatst.

Kan iemand mij meer vertellen over deze club, en hoe zij aan mijn informatie komen. Dit heb ik ze zelf natuurlijk ook gevraagd, maar ik heb daar nog geen antwoord op gekregen.
klachten genoeg te vinden. al geprobeerd om de info te laten verwijderen via:
http://www.locatefamily.com/removal.html

Ivoebo
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 apr 2017 12:01

Re: Mijn adres en telefoonnummer op Locatefamily.com

Ongelezen bericht door Ivoebo »

Ik ben daar inderdaad mee bezig. Maar de gegevens worden niet echt verwijderd. Ze worden 'geschorst'. Bij een volgende update staan ze waarschijnlijk gewoon weer online.

Maar ik wil ook graag weten hoe ze nu aan mijn telefoonnummer en adres komen? Ik zet dat nooit op internet. Alleen met shoppen en contactformulieren kan ik dat wel eens invullen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Mijn adres en telefoonnummer op Locatefamily.com

Ongelezen bericht door berndv »

Ivoebo schreef:Alleen met shoppen en contactformulieren kan ik dat wel eens invullen.
en daar zou de bron wel eens tussen kunnen zitten. Niet alle bedrijven gaan op dezelfde manier om met uw gegevens, helemaal buitenlandse bedrijven niet. En gegevens leveren geld op, dat is onder andere ook waar een bedrijf als google groot mee is geworden.

Ivoebo
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 apr 2017 12:01

Re: Mijn adres en telefoonnummer op Locatefamily.com

Ongelezen bericht door Ivoebo »

Ik had de 'removal' page trouwens verkeerd begrepen: Ze verwijderen gegevens eventueel wél permanent op verzoek: "Once the request is authenticated, LocateFamily.com may permanently remove the listing that was suspended."

Op deze manier heb ik er ook minder moeite mee. Maar van de leverancier van de gegevens is het natuurlijk bepaald niet sjiek!

Bedankt voor de reacties.

BL2
Berichten: 4774
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Mijn adres en telefoonnummer op Locatefamily.com

Ongelezen bericht door BL2 »

...Kan iemand mij meer vertellen over deze club, en hoe zij aan mijn informatie komen. Dit heb ik ze zelf natuurlijk ook gevraagd, maar ik heb daar nog geen antwoord op gekregen.....
Waarmee je Locatefamily natuurlijk een prima dienst hebt bewezen. Immers nu weten ze dat hun gegevens kloppen. En je nog afvragen hoe je gegevens nou overal bekend worden. De leverancier ben je immers indirect zelf !
En hoe denk je te kunnen bewijzen dat jij de eigenaar bent van de gegevens, ga je eem copy paspoort opsturen ? Iedereen kan wel aangeven dat hij/zij bepaalde NAW gegevens wil laten verwijderen.

Denk je nou werkelijk dat dit bedrijf je gaat uitleggen hoe zie aan hun gevens komen, dat mogen ze nog geeneens ivm de privacywetgeving. Iedereen kan daar wel naar vragen.
Heb je je al uit het telefoonboek laten schrappen, naambordje van de voordeur gehaald.........

Ivoebo
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 apr 2017 12:01

Re: Mijn adres en telefoonnummer op Locatefamily.com

Ongelezen bericht door Ivoebo »

BL2 schreef:Heb je je al uit het telefoonboek laten schrappen, naambordje van de voordeur gehaald.........
Ja.

BL2
Berichten: 4774
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Mijn adres en telefoonnummer op Locatefamily.com

Ongelezen bericht door BL2 »

Vreseljk om zo anoniem te moeten leven.........
Maar je NAW+telefoonnummer zijn zulke algemene gegevens, daar zou ik me maar niet al te druk over maken.
Realiseer je dat je overal "sporen" achterlaat, ja zelfs op Radar.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Mijn adres en telefoonnummer op Locatefamily.com

Ongelezen bericht door kweenie »

Ivoebo schreef:Sinds kort verschijn ik met mijn naam, adres én telefoonnummer op de website locatefamily.com. Ik vind dit bizar omdat ik op het internet erg zorgvuldig met mijn persoonsgegevens om ga; ik weet dus zeker dat ik bovenstaande informatie nergens open op het internet heb geplaatst.

Kan iemand mij meer vertellen over deze club, en hoe zij aan mijn informatie komen. Dit heb ik ze zelf natuurlijk ook gevraagd, maar ik heb daar nog geen antwoord op gekregen.
Ze geven zelf aan dat ze de gegevens uit diverse bestanden halen. Bijvoorbeeld gegevens die ze van bedrijven kopen als je zo'n bedrijf toestemming geeft om de gegevens te delen. Misschien een keer niet goed de voorwaarden van een bedrijf bekeken en daar blind mee akkoord gegaan?

Als ik op Nederland zoek, dan zie ik trouwens dat er ongeveer 400.000 adressen in staan? Dat is heel wat minder dan het aantal huishoudens in Nederland. En als ik als test even zoek op een bij mij bekende, maar niet vaak voorkomende, achternaam, dan zie ik dat van die familie niemand in de lijst voorkomt.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Mijn adres en telefoonnummer op Locatefamily.com

Ongelezen bericht door sjohie »

kweenie schreef:
Ivoebo schreef:Sinds kort verschijn ik met mijn naam, adres én telefoonnummer op de website locatefamily.com. Ik vind dit bizar omdat ik op het internet erg zorgvuldig met mijn persoonsgegevens om ga; ik weet dus zeker dat ik bovenstaande informatie nergens open op het internet heb geplaatst.

Kan iemand mij meer vertellen over deze club, en hoe zij aan mijn informatie komen. Dit heb ik ze zelf natuurlijk ook gevraagd, maar ik heb daar nog geen antwoord op gekregen.
Ze geven zelf aan dat ze de gegevens uit diverse bestanden halen. Bijvoorbeeld gegevens die ze van bedrijven kopen als je zo'n bedrijf toestemming geeft om de gegevens te delen. Misschien een keer niet goed de voorwaarden van een bedrijf bekeken en daar blind mee akkoord gegaan?

Als ik op Nederland zoek, dan zie ik trouwens dat er ongeveer 400.000 adressen in staan? Dat is heel wat minder dan het aantal huishoudens in Nederland. En als ik als test even zoek op een bij mij bekende, maar niet vaak voorkomende, achternaam, dan zie ik dat van die familie niemand in de lijst voorkomt.
Er zijn op dit moment 9049930 adressen in Nederland, dus 400000 is niet eens 5%, volgens mij is dit meer een door web-crawlers etc gevuld bestand, het lijkt niet echt een kwalitatief goed bestand te zijn, zeker niet in Nederland.

PXO
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 mei 2014 22:19

Re: Mijn adres en telefoonnummer op Locatefamily.com

Ongelezen bericht door PXO »

Ivoebo schreef:[..]
Kan iemand mij meer vertellen over deze club, en hoe zij aan mijn informatie komen. Dit heb ik ze zelf natuurlijk ook gevraagd, maar ik heb daar nog geen antwoord op gekregen.
Bij mij hebben ze het waarschijnlijk via een whois lookup verkregen bij het opvragen van een internet domein naam. Normaal gesproken zet ik altijd privacy protection aan, maar blijkbaar ging dat niet automatisch bij een .org domein van de domeinboer. Ik merkte het op doordat ik spam kreeg over mijn eigen domein.

Ze hebben mijn entry verborgen gemaakt, maar Google is wat trager met het wissen van de cache, waardoor het nog lang in de zoekmachine blijft. Ook verwijderen ze het niet, maar maken ze het ontzichtbaar. Nu zie ik dat ze mijn gegevens op een andere pagina wel laten zien, dus heb ik opnieuw een verzoek geplaatst.

Het gedrag van dit bedrijf vind ik misselijkmakend, om 1) persoons gegevens te stelen uit whois databases en 2) dit ongevraagd te publiceren. Indien de eigenaar in Nederland zou wonen, had ik hem persoonlijk opgezocht om hem een lesje te leren.
Ik ben dan ook benieuwd wie er achter zit. De eigenaar zit vermoedelijk in Canada.

De website wordt gehost door: hartwick.com
Gezien dit bedrijf functioneert als webhost, maar de website er totaal niet professioneel uit ziet, vermoed ik dat de eigenaar de eigenaar van locatefamily persoonlijk kent.
Laatst gewijzigd door PXO op 12 sep 2017 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.

PXO
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 mei 2014 22:19

Re: Mijn adres en telefoonnummer op Locatefamily.com

Ongelezen bericht door PXO »

BL2 schreef:Vreseljk om zo anoniem te moeten leven.........
Maar je NAW+telefoonnummer zijn zulke algemene gegevens, daar zou ik me maar niet al te druk over maken.
Realiseer je dat je overal "sporen" achterlaat, ja zelfs op Radar.
Hoe zou jij het vinden als je een geheimadres hebt en een geheim telefoonnummer, en iemand dat gewoon op Internet publiceert?

Natuurlijk laat je overal wel iets achter, zoals een IP-adres of een email verborgen in het systeem van Radar, maar dat is heel wat minder ernstig dan dat iemand ongevraagd volledige NAW gegeven inclusief telefoonnummer gaat publiceren.

Gesloten