LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgeletopinternet

Hoe krijg je jezelf van internet (Google etc.) af? Bespreek hier jouw ervaringen of discussieer mee over dit onderwerp.
newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Opgeletopinternet

Ongelezen bericht door newmikey »

Mr Ray schreef:Dus de verkoper is altijd afhankelijk van de goede wil van de koper?

Dus als de koper het niet zint word je aan de schandpaal genageld
Als er zeker van bent dat dit onterecht is kan je de koper uiteraard aanpakken via het rechtsysteem. Dan is het toch goedkoper om te aanvaarden dat er wel eens een zending verloren gaat en om van je principiële "high horse" af te stappen en de koper schadeloos te stellen.

Wel op MP zaken doen maar niet zakelijk doen op datzelfde MP is kneuterig en knullig. Zie wel meer van dit soort mini-business-jes om me heen, ze leveren niets op omdat het onzakelijk wordt aangepakt.

mh73

Re: Opgeletopinternet

Ongelezen bericht door mh73 »

Mp heeft blijkbaar aangegeven dat er meerdere klachten over TS zijn. Ze verwijderen niet zomaar je advertenties. Ik heb een keer een akkefietje gehad waarbij een ander adverteerde met mijn foto's en toen wilden ze toch wel duidelijke bewijzen hebben. Dat is toen netjes opgelost waarbij de andere adverteerder alleen een waarschuwing kreeg. Denk dus dat er wel meer speelt.

Mr Ray
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 apr 2015 15:40

Re: Opgeletopinternet

Ongelezen bericht door Mr Ray »

Ik heb zelf een keer gehad dat iemand adverteerde met mijn auto en kenteken zichtbaar.

En mp weigerde de advertentie te verwijderen

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Opgeletopinternet

Ongelezen bericht door Moneyman »

eagle3824 schreef:
Moneyman schreef:Klopt helemaal. Als je dat in je advertentie zet, en er ook nog eens in je mail op wijst, ligt het risico bij de koper.
Dat is helaas voor ts niet waar.
Er is in deze wet (http://wetten.overheid.nl/BWBR0005290/B ... 15-12-2013) bepaald dat het risico voor verzenden bij de verkoper ligt.
Dan kan je als verkoper wel in je algemene voorwaarden, advertentie en mail zetten dat verzenden voor risico van de koper is, maar dat heeft dan geen enkele waarde.
Punt blijft dat als de koper zegt niets ontvangen te hebben dat de verkoper moet aantonen dat het wel degelijk is afgeleverd.
Leuk citaat, alleen is het niet van toepassing. Er is in casu helemaal geen sprake van een consumentenkoop en dus zijn de extra beschermende bepalingen evenmin van toepassing. Heb je het topic wel gelezen?

eagle3824
Berichten: 54
Lid geworden op: 03 mei 2008 17:37

Re: Opgeletopinternet

Ongelezen bericht door eagle3824 »

Moneyman schreef: Leuk citaat, alleen is het niet van toepassing. Er is in casu helemaal geen sprake van een consumentenkoop en dus zijn de extra beschermende bepalingen evenmin van toepassing. Heb je het topic wel gelezen?
In de openingspost geeft ts niet aan of ze als particulier of als bedrijf handelt. Wel schrijft ze
Daphner schreef:Ik heb packs aangeboden op marktplaats. Ik heb ze telkens verstuurd als pakket zodat er een track en tracé code bij zit. Makkelijk voor de klant makkelijker voor mij. Nu was er 1 vrouw die wou het perse door de brievenbus. Was goedkoper. Packs verstuurd en nu komt het gezeur; mevrouw heeft ze niet ontvangen. Wel vreemd er zijn toen 5 pakketten weg gegaan.
Ik ben er daarom vanuit gegaan dat ze dit bedrijfsmatig doet, of iig de schijn hiervan wekt en dan wordt het ineens toch een consumentenkoop.

gordr
Berichten: 88
Lid geworden op: 15 jun 2015 11:05

Re: Opgeletopinternet

Ongelezen bericht door gordr »

Allemaal leuk en aardig dat gepruts via Marktplaats in Nederland, maar hier is EU-wetgeving over waar maar bar weinig Nederlanders zich aan houden.
Aangezien het voor een koper vaak onduidelijk is of de verkoop plaats vindt door een bedrijf of door een partikulier dien je als partikuliere verkoper dit expliciet te vermelden en aan te geven dat er geen retourrecht of garantie geldt. Doe je dit als partikulier niet dan wordt je geacht bedrijfsmatig te verkopen en dan gelden dus wel retourrecht en garantie en alle andere wetten waaraan je je als zakelijke verkoper dient te houden. Dus ook de verantwoording voor de levering, wat voor een partikuliere verkoper niet geldt.
Maar ja, Nederland kleutert maar door met zo'n hobby-website als Marktplaats. Je kan nog beter wat in China bestellen via ebay.com, dan in Schubbekutteveen via MP.

Gesloten