LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Drime Vision mail

Hoe krijg je jezelf van internet (Google etc.) af? Bespreek hier jouw ervaringen of discussieer mee over dit onderwerp.
Anja1988
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mei 2018 09:00

Drime Vision mail

Ongelezen bericht door Anja1988 »

Ik krijg mails in mijn mailbox van Drime Vison. Met een aanmaning van een behoorlijk bedrag. Maar ik kan niks over hun vinden op internet. Kan geen factuur oid openen. Mijn gevoel zegt dat dit SPAM is. Iemand die dit kan bevestigen?

Spacestar
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 okt 2017 17:30

Re: Drime Vision mail

Ongelezen bericht door Spacestar »

Via Google is wel degelijk iets te vinden, al vanaf 2016.
Heeft met snelheidsovertredingen te maken??
Tja, lijkt me niet iets om bang van te worden, dus negeren...
Als er een bijlage aan hangt NIET openen...

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Drime Vision mail

Ongelezen bericht door mahadma »

Als u zich van niets fouts bewust bent en of dat er betaaald moet worden op niet normale wijze, klopt het niet. Stuur in het ergste geval een mail met bewijs voor die aanmaning. Hoewel ik vrijwel zeker weet dat dit nep en spam is.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Drime Vision mail

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Op het Kassaforum schrijft u dat het over ern snelheidsovertreding gaat. Het CJIB stuurt geen mails.

kasannak
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mei 2018 13:55

Re: Drime Vision mail

Ongelezen bericht door kasannak »

Ook ik heb een mail van ze ontvangen. Ik heb de mail niet geopend geopend en de naam van het bedrijf op internet gezocht. Kan niets vinden dat te maken heeft met een incasso bureau. Het bedrijf lijkt niet te bestaan. Gelukkig kwam ik bij de zoekresultaten dit topic tegen.
Daarnaast is het tijdstip waarop de mail verzonden is ook wat dubieus: half twee 's nachts...
Als een snelheidsovertreding is begaan, lijkt het me niet waarschijnlijk dat het via een dergelijk (onbekend!) incassobureau gaat en ook niet via de mail.

nietachterlijk
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mei 2018 13:42

Re: Drime Vision mail

Ongelezen bericht door nietachterlijk »

ik kreeg ook een mail van dit bedrijf en inderdaad snelheidsovertreding of ik wel even 232 euro wil betalen . Nou daar trappen we niet in! Zeer slecht in elkaar gezet de brief en ik heb gegoogled maar kon ook niets vinden over dit bedrijf

Borgie
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mei 2018 16:22

Re: Drime Vision mail

Ongelezen bericht door Borgie »

Dit is de meest lachwekkende pishingmail die ik tot op heden ben tegengekomen. Gestuurd aan 'undisclosed-reciepients', er wordt verder geen naam genoemd en onder in de mail staat dat de mail uitsluitend bestemd is voor degene aan wie de mail gericht is. Maar wat mij betreft komt het mooiste van alles nog en dat is dat het naar de mailbox is gestuurd van mijn 1,5 geleden overleden moeder.

Gesloten