Identiteitsfraude

Hoe krijg je jezelf van internet (Google etc.) af? Bespreek hier jouw ervaringen of discussieer mee over dit onderwerp.
Izaaks
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 okt 2015 13:35
Locatie: Oud-Beijerland

Identiteitsfraude

Ongelezen bericht door Izaaks »

Naar aanleiding van een advertentie op FB, waarin thuiswerk.nl (inpak & Go) thuiswerkers zocht, besloot ik te reageren. Door mijn spierziekte ben ik grotendeels aan huis gebonden, dacht ik een manier gevonden te hebben om wat bij te verdienen. Naast de gewoonlijke NAW gegevens moest ik een rekeningnummer opgeven waar de verdienste op overgemaakt konden worden. Ter INDI verificatie van dit nummer werd ik verzocht €4,95 over te maken, een bedrag wat ik bij de eerste uitbetaling teruggestort zou krijgen. Eerst opgezocht wat INDI verificatie inhoud, is iets bij de banken. Ook het opgegeven KvK nummer opgezocht in het handelsregister. Nadat het bedrag was overgemaakt kwam ik tot de ontdekking dat het werd afgeschreven naar belsimpel.nl! Direct gehandeld door alles te laten blokkeren en binnenkort aangifte te doen. Contact gezocht met de KvK, daar kreeg ik toch wel een rare reactie. Zelfs fraudeurs kunnen zich inschrijven en de KvK doet hier verder niets aan, ook al blijken ze hun inschrijven te gebruiken voor dit soort praktijken. Ik moest me maar vervoegen bij de Fraudehelpdesk.

Waar ik benieuwd naar ben of er meer mensen zijn die zich hebben aangemeld bij thuiswerk.nl (inpak & Go).

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Identiteitsfraude

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik kan niet vinden wat INDI verificatie betekent.

Maar ik zie niet zo direct wat een betaling aan Belsimpel met identiteitsfraude van doen heeft.

Laat de advertenties op Facebook sowieso links liggen.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Identiteitsfraude

Ongelezen bericht door Sira »

Dit is geen identiteitsfraude.
Het heeft u nu € 4,95 gekost, zie dat als leergeld, maar reageer nooit op advertenties die op Facebook verschijnen, want straks bent u een keer nog veel meer geld kwijt.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Identiteitsfraude

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Thuiswerk.nl lijkt mij meer een marktplaats achtige constructie waar vraag en aanbod elkaar treffen. Je schrijft je in als werkzoekende en werkaanbieders adverteren er op. Daar valt weinig geks aan te vinden. Waarschijnlijk is het bedrijf die personeel zocht de boosdoener en is dat een mogelijke oplichter.
Wat wel vreemd te noemen is is dat je moet betalen om een klus aan te nemen. Dat had al een rode vlag moeten zijn. Niemand betaald eerst geld om daarna te ontvangen.

Dat fraudeurs zich kunnen inschrijven bij de KVK is niet zo vreemd. Iedereen kan zich inschrijven en de KVK gaat niet elk bedrijf volgen of het wel volgens de wet is wat ze doen. Daar zijn andere instanties voor.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 924
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Identiteitsfraude

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Dit bedrijf stink. Volgens de website is thuiswerk.nl aangesloten bij Keurmerk Thuiswerk. Ik heb even gekeken wie de site thuiswerk.nl heeft geregistreerd. Dat is Tonnie Derken/[email protected]. Laat dit nu ook degene zijn die de site keurmerkthuiswerk.nl heeft geregistreerd. Dezelfde persoon is eveneens degene die 3 sites van de 4 leden van Keurmerk Thuiswerk heeft geregistreerd.
Bij mij staan in ieder geval alle alarmlichten op rood.

Nevyn
Berichten: 1279
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Identiteitsfraude

Ongelezen bericht door Nevyn »

Belsimpel is een prima bedrijf, snap dus deze overschrijving even niet?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Identiteitsfraude

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Nevyn schreef:
19 okt 2021 19:19
Belsimpel is een prima bedrijf, snap dus deze overschrijving even niet?
Mijn vermoeden, Bel Simpel vereist vooruit betaling als je een abonnement afsluit. De betaling is een verificatie van de rekening en nu kan de persoon dus kosten maken die worden afgeschreven van TS zijn rekening.

Vreemd is wel dat je bij betaling veelal een naam/nummer check hebt.

Voor TS doe aangifte en bel Bel Simpel eens. Kan veel ellende straks voorkomen.

ZeerPrivé
Berichten: 5318
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Identiteitsfraude

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Vermoed dat met Indi, Idin bedoeld wordt.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Identiteitsfraude

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dat denk ik ook. iDin is gratis te gebruiken en is een identificatiemiddel. Topicstarter is dus getild ten bedrage van € 4,95.

Webbie
Berichten: 76
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:34

Re: Identiteitsfraude

Ongelezen bericht door Webbie »

Hopelijk voor hem blijft dit bij die 4,95 mijn advies ga in conclaaf met bel simpel hoe en waarom zij dit bedrag hebben afgeschreven.
En dat je aangeeft je opgelicht te voelen

Larph
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2022 11:28

Re: Identiteitsfraude

Ongelezen bericht door Larph »

Was vandaag aan het zoeken naar thuiswerk mogelijkheden en kwam al gauw op deze site terecht. Het ziet er op zich goed uit en ik was eigenlijk al aan het overwegen om het te proberen en me te registreren. Toch nog even op de site van het keurmerk gekeken en het volgende stukje tekst leek mij niet helemaal te kloppen / belangenverstrengeling:
"Keurmerkthuiswerk is zowel financieel als organisatorisch onafhankelijk van derden en dus onpartijdig. De inkomsten komen uit de maandelijkse bijdrage van de leden."
Dus toch nog maar even verder gaan kijken en hier op het forum kwam ik dit bericht (Identiteitsfraude) tegen !

Plaats reactie