LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LoreNet

Hoe krijg je jezelf van internet (Google etc.) af? Bespreek hier jouw ervaringen of discussieer mee over dit onderwerp.
remmy
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 jan 2007 16:22

LoreNet

Ongelezen bericht door remmy »

Af en toe google ik mijn voor en achternaam om te kijken of ik te vinden ben op internet. Lange tijd was dit niet zo. Tot een tijdje geleden omdat ik aan een programma van netwerk heb meegewerkt. tsja... dan kan je er op wachten natuurlijk. Op zich heb ik er geen problemen mee als de info dan maar klopt.

Nu kwam ik via google op de site van LoreNet en daar stond info die niet klopte. Ik heb contact opgenomen en uiteindelijk is dit verwijderd. Maar op de pagina van google staat dus nog wel iets wat niet klopt en als je op de link klikt kom je ook niet meer bij die info uit. Op wat voor manier kan ik deze nou nog weg krijgen?? bijv (fictieve naam): remmy jansen, hartpatiente heeft....

Alvast bedankt groeten remmy

Frank444
Berichten: 54
Lid geworden op: 20 apr 2010 17:27

Re: LoreNet

Ongelezen bericht door Frank444 »

Via deze link kun je soms wat doen:
https://www.google.com/webmasters/tools/removals

Iets aangeven van inhoud niet gevonden en de zoekwoorden.
Je moet wel een Google account hebben.

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: LoreNet

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Frank444 schreef:Je moet wel een Google account hebben.
En daarmee geef je Google de mogelijkheid om activiteiten op het wereldwijde web op individueel niveau nog beter te volgen.

Frank444
Berichten: 54
Lid geworden op: 20 apr 2010 17:27

Re: LoreNet

Ongelezen bericht door Frank444 »

Klopt.
Maar het is of Google volgt je of de hele wereld.
Dus het is een handige tool om de Google cache sneller leeg te krijgen.

marciano
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 feb 2013 14:40

Re: LoreNet

Ongelezen bericht door marciano »

Google is een begrip.

Zonder google zou het hele bedrijfsleven weinig zijn.
Wereldinfo voor iedereen.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: LoreNet

Ongelezen bericht door devious »

Zonder Google hadden we gewoon een zoekmachine minder. Het bedrijfsleven staat of valt niet met/zonder Google. Dat er mensen zijn die overal prijskaartjes aan hangen is vele malen erger. Ondertussen staan ze wel stil bij het feit dat het internet zèlf gratis is. Om iets te verkopen op de openbare weg moet je een vergunning hebben en moet je verkoopkar aan allerlei voorwaarden voldoen. Dat zijn oa je bedrijfskosten. Hier op het internet denkt een klein groepje zwaar te kunnen verdienen aan het verkopen van dingen die gewoon gratis zijn. En da's typisch het bedrijfsleven. Google laat je teninste nog gratis gebruikmaken van allerlei diensten. En als je jezelf, net als ik, nooit met je eigen gegevens op het internet profileert is er echt nada aan de hand.

handige_har
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 jan 2013 14:14

Re: LoreNet

Ongelezen bericht door handige_har »

Het bedrijfsleven staat en valt wel degelijk met Google. Een auteursrecht op allerlei algoritmes ligt bij Google waardoor andere zoekmachines met technisch veel minder vernuft niks kunnen doen. De werknemers van Google liggen contractueel vast en mogen dus niks overdragen aan concurrenten in de markt. Zonder Google gaan zoekmachines dus weer terug in de tijd.
Kun je weer ouderwets gaan linkbuilden met bots e.d. waardoor uiteindelijk allemaal louche sites in de zoekresultaten naar boven komen en jij urenlang aan het zoeken blijft.
Je onderschat hun kracht een beetje..

Het bedrijfsleven ligt daarbij bij de consument, die hun waar niet meer vinden, en niet bij de bedrijven zelf.
ICT vacatures

Gesloten