LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgeletopinternet

Hoe krijg je jezelf van internet (Google etc.) af? Bespreek hier jouw ervaringen of discussieer mee over dit onderwerp.
Daphner
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 aug 2015 09:55

Opgeletopinternet

Ongelezen bericht door Daphner »

Hallo,

Ik heb packs aangeboden op marktplaats. Ik heb ze telkens verstuurd als pakket zodat er een track en tracé code bij zit. Makkelijk voor de klant makkelijker voor mij. Nu was er 1 vrouw die wou het perse door de brievenbus. Was goedkoper. Packs verstuurd en nu komt het gezeur; mevrouw heeft ze niet ontvangen. Wel vreemd er zijn toen 5 pakketten weg gegaan.
Maar nu sta ik dus op opgeletopinternet.nl zie topic; http://www.opgeletopinternet.nl/index.php?topic=27291.0
Ik wil dit weg hebben!! M'n rekeningnummer staat erin, weet nu ook waardoor het komt dag er vreemde bedragen van m'n rekening af gaan. Er staan dingen in wat niet waar zijn zoals over mijn partner. Contact met politie al meerdere malen gehad en ook met 1 van de beheerders van de site; Divra. Ze neemt het alleen maar op voor die vrouw, luistert niet naar mij en echt vriendelijk is ze niet. Wat kan ik hier het beste aan doen? Politie doet ook erg weinig.

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Opgeletopinternet

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Heeft u de mevrouw inmiddels terugbetaald?
Verzending is voor risico van de verkoper....

Mr Ray
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 apr 2015 15:40

Re: Opgeletopinternet

Ongelezen bericht door Mr Ray »

Via marktplaats niet
Als ik iets verkoop en de koper wil het verzonden hebben is het op zijn of haar risico.
Ik zorg dan wel altijd voor een bewijs van verzenden.

kathy1978
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 jan 2006 14:48

Re: Opgeletopinternet

Ongelezen bericht door kathy1978 »

Als ik het als verkoper netjes had opgestuurd zou ik het ook niet terugbetalen. Wel balen dat u nu als oplichter te boek staat op internet. Lijkt mij toch een vorm van smaad als het niet bewezen is? Je hebt in een keer die 5 dingen op de post gedaan. Lijkt mij dat postnl weer eens in de fout is gegaan, wie weet heeft de postbode het verkeerd bezorgd, op het depot laten liggen, tussen de kar gevallen. Zelf bij postnl gewerkt en er kan werkelijk van alles bij het sorteren fout gaan. Als het iets dikker is kan het ergens klem komen te zitten, scheurt de verpakking bij het sorteren open en je weet niet meer waar het heen moet. Via kiala kan je al voor 3,95 het versturen naar een ophaal punt bij verzender in de buurt dus dat zou ik voortaan doen. Dan is er track & trace. Ik zou dat nogmaals bij opgeletopinternet zetten en dat u een gewone particulier bent als u dat bent. Op verzoek ontvanger per post verstuurd. Indien geen bedrijf bent u hier niet voor verantwoordelijk. Ik zelf vraag op marktplaats altijd om het met een pakketdienst te sturen.
Goede les voor iedereen die via marktplaats verkoopt.

Mr Ray
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 apr 2015 15:40

Re: Opgeletopinternet

Ongelezen bericht door Mr Ray »

is aangifte voor smaad of laster geen optie?

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Opgeletopinternet

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dan moet het wel om evidente onjuistheden gaan, en dan lijkt me hier nu juist de discussie.

Mr Ray
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 apr 2015 15:40

Re: Opgeletopinternet

Ongelezen bericht door Mr Ray »

sorry maar als ik iets verkoop en het verzonden heb is het klaar.

als een koper zelf verzonden wil hebben zonder tracktrace is dat zijn keuze en zijn risico.
Zelf verzend ik niets meer zonder tracktrace. Juist om dit gezeik te voorkomen.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Opgeletopinternet

Ongelezen bericht door newmikey »

Josephien12 schreef:Heeft u de mevrouw inmiddels terugbetaald?
Verzending is voor risico van de verkoper....
Hmmm, lijkt me een twijfelachtige gang van zaken. Of u geeft aan op MP dat u alleen dingen laat afhalen, òf u bent bereid te verzenden. Verzending is dan bij verkoop altijd uw eigen risico, u bent immers de opdrachtgever naar het pakjesbedrijf toe.

Als een pakje dan niet aankomt en u besluit het geld niet terug te storten, dan laat u de koper weinig andere opties dan u publiekelijk aan de schandpaal te nagelen.

Mr Ray
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 apr 2015 15:40

Re: Opgeletopinternet

Ongelezen bericht door Mr Ray »

Maar de ontvanger kan ook zeggen dat deze het niet ontvangen heeft terwijl het wel zo is.
En dat TS juist degene is die opgelicht word.

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Opgeletopinternet

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Mr Ray schreef:Maar de ontvanger kan ook zeggen dat deze het niet ontvangen heeft terwijl het wel zo is.
En dat TS juist degene is die opgelicht word.
Dat kan, maar dat is risico van het vak. Dan moet je maar met track en trace verzenden. En als de klant het niet wil is het jouw risico om het alsnog toch te verzenden.

Mr Ray
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 apr 2015 15:40

Re: Opgeletopinternet

Ongelezen bericht door Mr Ray »

Vind het van de ontvanger totaal nergens op slaan.
Deze kiest zelf voor brievenbuspost omdat het goedkoper is dan is het ook zijn eigen risico.

TS had eigenlijk moeten weigeren en gewoon met tracking moeten versturen

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Opgeletopinternet

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Mr Ray schreef: TS had eigenlijk moeten weigeren en gewoon met tracking moeten versturen
Precies. En nu zij dat niet gedaan heeft is zij verantwoordelijk en moet terugbetalen.

Mr Ray
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 apr 2015 15:40

Re: Opgeletopinternet

Ongelezen bericht door Mr Ray »

Sorry maar ben het niet met je eens.

Ik zou proberen een gesprek aan te gaan met de koper, maar zou echt niet het volledige bedrag terugbetalen.
Het was de koper zijn/haar keuze om zo te laten verzenden.

Als je ergens 100% zeker van wil zijn dan je het in goede staat ontvangt dan moet je het ophalen.
Verzenden blijft ten alle tijden een risico

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Opgeletopinternet

Ongelezen bericht door newmikey »

Josephien12 schreef:
Mr Ray schreef: TS had eigenlijk moeten weigeren en gewoon met tracking moeten versturen
Precies. En nu zij dat niet gedaan heeft is zij verantwoordelijk en moet terugbetalen.
Moeten is een beetje veel gezegd. Als TS zakelijk verkoopt heeft u gelijk, dan geldt haar verantwoordelijk tot en met de levering. Als het echter om een verkoop tussen particulieren gaat ligt het anders. Ik zie op de melding van opgelichtopinternet.nl ook de aanbeveling om de kosten te delen.

Wat TS daarmee doet is haar eigen zaak. Dat de koper echter deze aankoop als fraudulent aanmerkt en TS aan de schandpaal nagelt is zijn/haar goed recht. Ik zie ook inmiddels dat TS van MP is verwijderd en tja, dat is óók het risico van dergelijk handelen.

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Opgeletopinternet

Ongelezen bericht door angel1978 »

Mr Ray schreef:Sorry maar ben het niet met je eens.

Ik zou proberen een gesprek aan te gaan met de koper, maar zou echt niet het volledige bedrag terugbetalen.
Het was de koper zijn/haar keuze om zo te laten verzenden.

Als je ergens 100% zeker van wil zijn dan je het in goede staat ontvangt dan moet je het ophalen.
Verzenden blijft ten alle tijden een risico
Dat is fijn dat je het er niet mee eens bent, maar de wet denkt daar toch echt anders over.
Verzenden blijft ten alle tijden idd. een risico, maar dan wel voor de verzender.

Mr Ray
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 apr 2015 15:40

Re: Opgeletopinternet

Ongelezen bericht door Mr Ray »

Mensen worden tegenwoordig veel te snel aan de schandpaal genageld.

Dankzij het oh zo mooie internet heeft iedereen anoniem een grote mond achter zijn/haar beeldscherm.
Een goede naam is sneller afgebroken dan opgebouwd.

@Angel1978
Volgens mij geld die wet niet voor particulieren.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Opgeletopinternet

Ongelezen bericht door newmikey »

Mr Ray schreef:Mensen worden tegenwoordig veel te snel aan de schandpaal genageld.
Hoezo? Als de koper wèl betaald heeft maar niets heeft ontvangen, wat verwacht u dan eigenlijk in deze tijd van Marktplaats- en Ebay-fraude? Dat de koper het gewoon maar laat lopen?

Mr Ray
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 apr 2015 15:40

Re: Opgeletopinternet

Ongelezen bericht door Mr Ray »

newmikey schreef: Hoezo? Als de koper wèl betaald heeft maar niets heeft ontvangen, wat verwacht u dan eigenlijk in deze tijd van Marktplaats- en Ebay-fraude? Dat de koper het gewoon maar laat lopen?
Nee dat zeg ik niet.
Ik zeg alleen dat mensen veel te snel op internet mensen of bedrijven zwart maken.

Zo was er kort geleden iets met een man die een foto van zijn eigen kind maakte en gelijk op facebook werd gezet als pedofiel door een overbezorgde ouder.

Ik wil alleen zeggen dat mensen eerst na moeten denken.
Ik heb zelf ook veel verkocht particulier en is ook wel eens misgegaan en soms ook dan het pure oplichting was van de koper met allerlei dreigementen.
Van stort geld terug of ik zet het op internet.
En dan had ik zelfs nog een bewijs van levering met handtekening.

Het internet word tegenwoordig simpelweg ook gewoon misbruikt

Nogmaals misschien is de koper wel degene die de boel aan het oplichten is want er is geen bewijs van niet-levering.
net zoals TS niet kan bewijzen dat hij het verzonden heeft kan de koper niet bewijzen dat hij niet ontvangen heeft.

Dus ze kunnen beide de kluit belazeren.

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Opgeletopinternet

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nogmaals misschien is de koper wel degene die de boel aan het oplichten is want er is geen bewijs van niet-levering.
net zoals TS niet kan bewijzen dat hij het verzonden heeft kan de koper niet bewijzen dat hij niet ontvangen heeft.
Maar dat laatste kan je nooit.. Ik kan niet bewijzen dat ik iets NIET ontvangen heb, net als dat ik niet kan bewijzen dat iets NIET bestaat... De verzender is de enige die een bewijs kan leveren ( als die de juiste manier van verzenden heeft toegepast ). daar moet dus ook de verantwoordelijkheid liggen op dit vlak.

Mr Ray
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 apr 2015 15:40

Re: Opgeletopinternet

Ongelezen bericht door Mr Ray »

Als ik TS was zou ik idd 50% terugbetalen en voortaan alleen nog maar met tracking verzenden

Gesloten