LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wherevent.com

Hoe krijg je jezelf van internet (Google etc.) af? Bespreek hier jouw ervaringen of discussieer mee over dit onderwerp.
LRNL
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 dec 2015 16:42

Wherevent.com

Ongelezen bericht door LRNL »

Goedenavond,

Enige maanden geleden kwam ik erachter dat de website Wherevent.com lijsten(?) aanmaakt van wie naar welk event gaat. Dit gaat op basis van Facebookgegevens. (Aanwezigheid aangeven bij eventen) Dit wordt geïndexeerd door Google.

Ik heb hier absoluut geen toestemming voor gegeven. Hoewel ik mij al maanden geleden heb afgemeld bij dit event, blijft Google indexeren dat op Wherevent.com ik naar een bepaald evenement ben gegaan.

Er is al een keer een verzoek ingediend bij Google om de vermelding te verwijderen, gezien de bewuste pagina op Wherevent.com mijn naam NIET lijkt te weergeven, maar dit verzoek is niet gehonoreerd.

Heeft iemand ervaring met het laten verwijderen van wherevent.com vermeldingen? Ik ben inmiddels radeloos.

Mvg,

LR

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Wherevent.com

Ongelezen bericht door G7 »

Daar wil ik wel even op reageren, omdat mij hetzelfde is overkomen. Niet bij dit bedrijf, maar meerdere andere bedrijven.

Op Facebook kun je bij verschillende sites zoals reisorganisaties, zorgverzekeringen, banken enz. enz en onder ander bij Zoover een bericht achter laten en zij beantwoorden die dan.

Wat schertst mijn verbazing ? Als ik mijn naam intyp bij Google, komen die vragen allemaal tevoorschijn. Natuurlijk weet ik dat heel veel niet meer zo prive is, maar dit wist ik echt niet en doe vanaf dat ik het heb geconstateerd, ook geen vragen meer in het openbaar stellen. Ik doe het nu via pb's.

LRNL
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 dec 2015 16:42

Re: Wherevent.com

Ongelezen bericht door LRNL »

G7 schreef:Daar wil ik wel even op reageren, omdat mij hetzelfde is overkomen. Niet bij dit bedrijf, maar meerdere andere bedrijven.

Op Facebook kun je bij verschillende sites zoals reisorganisaties, zorgverzekeringen, banken enz. enz en onder ander bij Zoover een bericht achter laten en zij beantwoorden die dan.

Wat schertst mijn verbazing ? Als ik mijn naam intyp bij Google, komen die vragen allemaal tevoorschijn. Natuurlijk weet ik dat heel veel niet meer zo prive is, maar dit wist ik echt niet en doe vanaf dat ik het heb geconstateerd, ook geen vragen meer in het openbaar stellen. Ik doe het nu via pb's.
Er is een optie op Facebook die je kan aanvinken, als je niet wilt dat je gegevens of profiel op Google geindexeerd worden. Dit heb ik ook gedaan, maar bij mij komen likes en reacties op openbare berichten ook allemaal tevoorschijn als Google zoekresultaat. Dit kan ik nog zelf verwijderen, maar berichten waarin mensen mij getagd hebben helaas niet.

Gesloten