LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bij aanmelden Instagram verkeerd mailadres gebruikt

Hoe krijg je jezelf van internet (Google etc.) af? Bespreek hier jouw ervaringen of discussieer mee over dit onderwerp.
Mapiyamaka
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 aug 2020 10:00

Bij aanmelden Instagram verkeerd mailadres gebruikt

Ongelezen bericht door Mapiyamaka »

Per ongeluk heb ik bij het aanmaken van een Instagram account een verkeerd Gmailadres gebruikt. Ik heb er foto's en informatie over mijzelf opgezet. Vervolgens ben ik weer uitgelogd en bij de volgende keer inloggen via een andere computer werd er om een verificatiecode gevraagd (heel begrijpelijk). Nu werd deze code naar het mailadres gestuurd die ik dus verkeerd heb ingevoerd en waar ik niet bij kan. Ik heb hierover meerdere malen per mail contact gehad met Instagram maar ik krijg standaard berichten terug dat ze mij niet kunnen helpen en dat ik contact moet opnemen met Gmail. Toen ik Gmail belde kreeg ik een oplichter aan de telefoon! (kennelijk een vaak voorkomend probleem volgens de consumentenbond). Dus daar ben ik niet verder mee gekomen.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen? Ik vind het erg vervelend dat er persoonlijke informatie en foto's van mij op Instagram staan en dat ik er niet bij kan! En dat er dus geen oplossing wordt geboden door Instagram, mijn vraag wordt nu niet meer beantwoord. Dankjewel alvast voor het meedenken.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Bij aanmelden Instagram verkeerd mailadres gebruikt

Ongelezen bericht door berndv »

Lastige situatie en ik denk dat instagram hier weinig tot niets aan zal gaan doen. U heeft zelf verkeerde gegevens ingevuld, maar voor hetzelfde geld bent u iemand die op die manier achter de inloggegevens van iemand anders probeert te komen. Ik kan mij voorstellen dat instagram niet mee gaat in uw verzoek.

U zou kunnen proberen om diegene te mailen waarvan u het mailadres heeft ingevuld, als dit al een bestaand mailadres is. Maar wat ik mij wel afvraag is, hoe heeft u een account kunnen aanmaken? Normaliter moet je bij het aanmaken van een account toch je mailadres bevestigen alvorens je er überhaupt iets mee kunt doen?

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Bij aanmelden Instagram verkeerd mailadres gebruikt

Ongelezen bericht door hebra98 »

Ik adviseer u een mail te sturen naar dit verkeerde gmail adres.
Als u deze "mailer deamon" terug krijgt, dan bestaat dat mailadres nog niet.
Dan kunt u deze registreren en het probleem oplossen.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Bij aanmelden Instagram verkeerd mailadres gebruikt

Ongelezen bericht door Revoked »

Nieuwe Insta beginnen. Veel makkelijker.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Bij aanmelden Instagram verkeerd mailadres gebruikt

Ongelezen bericht door hebra98 »

Revoked schreef:
17 aug 2020 13:20
Nieuwe Insta beginnen. Veel makkelijker.
>>
Dan blijft de persoonlijk informatie voor altijd staan en dat was juist ongewenst.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Bij aanmelden Instagram verkeerd mailadres gebruikt

Ongelezen bericht door Revoked »

Welke persoonlijke info? Je hoeft alleen een naam in te geven, meer niet.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Bij aanmelden Instagram verkeerd mailadres gebruikt

Ongelezen bericht door D34M0N »

Mapiyamaka schreef:
17 aug 2020 10:15
Per ongeluk heb ik bij het aanmaken van een Instagram account een verkeerd Gmailadres gebruikt. Ik heb er foto's en informatie over mijzelf opgezet. Vervolgens ben ik weer uitgelogd en bij de volgende keer inloggen via een andere computer werd er om een verificatiecode gevraagd (heel begrijpelijk). Nu werd deze code naar het mailadres gestuurd die ik dus verkeerd heb ingevoerd en waar ik niet bij kan. Ik heb hierover meerdere malen per mail contact gehad met Instagram maar ik krijg standaard berichten terug dat ze mij niet kunnen helpen en dat ik contact moet opnemen met Gmail. Toen ik Gmail belde kreeg ik een oplichter aan de telefoon! (kennelijk een vaak voorkomend probleem volgens de consumentenbond). Dus daar ben ik niet verder mee gekomen.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen? Ik vind het erg vervelend dat er persoonlijke informatie en foto's van mij op Instagram staan en dat ik er niet bij kan! En dat er dus geen oplossing wordt geboden door Instagram, mijn vraag wordt nu niet meer beantwoord. Dankjewel alvast voor het meedenken.
Sorry dat ik het zeg, maar als er op de officiële website van gmail/Google geen telefoonnummer is te vinden, maar alleen op wazige websites, dan is het toch niet zo moeilijk om te concluderen dat Google niet via de telefoon bereikt kan worden? Maar in ieder geval wel goed dat je dat nog wel op tijd door had.

Je geeft aan dat je niet in kunt loggen vanaf een andere pc, kun je wel inloggen vanaf de pc waarmee je het account aangemaakt hebt?

Methusalah
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Bij aanmelden Instagram verkeerd mailadres gebruikt

Ongelezen bericht door Methusalah »

Hier kan je niets aan doen. Maak een nieuw account.

Het punt waarom google of insta je hier nooit mee gaan helpen is omdat je dat email adres een deel van de beveiliging is. No way never gaan ze dat voor je aanpassen want dan zou die beveiliging nergens op slaan.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Bij aanmelden Instagram verkeerd mailadres gebruikt

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Ik begrijp het niet helemaal.
U maakt een account aan met een Gmail adres waar u niet bij kunt.
Krijgt u na dat account aanmaken op dat opgegeven gmail adres dan geen link van Instagram om uw account te bevestigen?
Van wie is dat verkeerde gmail adres of is het geen bestaand gmail adres?
Anders maar proberen als u nog weet wat dat gmail adres was, om dat gmail adres op uw computer aan te maken.

Gesloten