LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe kom ik van ongewenste e-mails af?

Hoe krijg je jezelf van internet (Google etc.) af? Bespreek hier jouw ervaringen of discussieer mee over dit onderwerp.
jbluemink
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jan 2018 09:26

Hoe kom ik van ongewenste e-mails af?

Ongelezen bericht door jbluemink »

Al enige tijd word ik bestookt met allerlei e-mails van zogenaamde winacties. Onderaan is steeds de volgende tekst vermeld.
Enkele voorbeelden:
“U ontvangt deze e-mail omdat u staat ingeschreven bij cookerycourse4you.
Wilt u geen e-mail meer ontvangen? Klik hier of schrijf ons op : Postbus XX, 9999 XX, ABCDEF.”
“U ontvangt deze e-mail omdat u staat ingeschreven bij WineArrangement.
Wilt u geen e-mail meer ontvangen? Klik hier of schrijf ons op : Postbus XX, 9999 XX, ABCDEF.”
“U ontvangt deze e-mail omdat u staat ingeschreven bij gameconsole4you.
Wilt u geen e-mail meer ontvangen? Klik hier of schrijf ons op : Postbus XX, 9999 XX, ABCDEF.”


Ik kan me ook niet herinneren dat ik me voor al die acties heb ingeschreven of aangemeld.
Als ik vervolgens op de hier-link klik om me af te melden voor dit soort e-mails, dan blijkt dat er geen afmelding volgt, maar dat het een aansporing is voor de afzender om nog méér van deze SPAM (want dát is het) van allerlei nieuwe acties mijn kant op te sturen.

Het klikken op de link heeft dus een averechts effect, vandaar dat ik uiteindelijk een brief heb gestuurd naar het postbus-adres in ABCDEF.
Wel raar eigenlijk in de moderne tijd van internet en e-mails dat je een échte brief moet sturen om je af te melden voor ongewenste e-mails.

Ik hoop dat het helpt, maar ik ben bang van niet....

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Hoe kom ik van ongewenste e-mails af?

Ongelezen bericht door Lowieze »

U kunt bij ongewenste e-mail de afzender blokkeren.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Hoe kom ik van ongewenste e-mails af?

Ongelezen bericht door Brahms »

Door op "hier" te klikken bevestig je alleen dat je mailadres niet alleen bestaat, maar veel belangrijker, ook gebruikt/ gelezen wordt.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Hoe kom ik van ongewenste e-mails af?

Ongelezen bericht door newmikey »

jbluemink schreef: Als ik vervolgens op de hier-link klik om me af te melden voor dit soort e-mails, dan blijkt dat er geen afmelding volgt, maar dat het een aansporing is voor de afzender om nog méér van deze SPAM (want dát is het) van allerlei nieuwe acties mijn kant op te sturen.
Tsja, zo werkt dat inderdaad. Goed spam filter gebruiken en afzenders en/of inhoud op zwarte ijst zetten. Niet meer zo dom doen om op linkjes te klikken!

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hoe kom ik van ongewenste e-mails af?

Ongelezen bericht door Moneyman »

jbluemink schreef:Al enige tijd word ik bestookt met allerlei e-mails van zogenaamde winacties. Onderaan is steeds de volgende tekst vermeld.
Enkele voorbeelden:
“U ontvangt deze e-mail omdat u staat ingeschreven bij cookerycourse4you.
Wilt u geen e-mail meer ontvangen? Klik hier of schrijf ons op : Postbus XX, 9999 XX, ABCDEF.”
“U ontvangt deze e-mail omdat u staat ingeschreven bij WineArrangement.
Wilt u geen e-mail meer ontvangen? Klik hier of schrijf ons op : Postbus XX, 9999 XX, ABCDEF.”
“U ontvangt deze e-mail omdat u staat ingeschreven bij gameconsole4you.
Wilt u geen e-mail meer ontvangen? Klik hier of schrijf ons op : Postbus XX, 9999 XX, ABCDEF.”


Ik kan me ook niet herinneren dat ik me voor al die acties heb ingeschreven of aangemeld.
Als ik vervolgens op de hier-link klik om me af te melden voor dit soort e-mails, dan blijkt dat er geen afmelding volgt, maar dat het een aansporing is voor de afzender om nog méér van deze SPAM (want dát is het) van allerlei nieuwe acties mijn kant op te sturen.

Het klikken op de link heeft dus een averechts effect, vandaar dat ik uiteindelijk een brief heb gestuurd naar het postbus-adres in ABCDEF.
Wel raar eigenlijk in de moderne tijd van internet en e-mails dat je een échte brief moet sturen om je af te melden voor ongewenste e-mails.

Ik hoop dat het helpt, maar ik ben bang van niet....
Bespaar je de moeite van die brief: zonder van de tijd en geld. Je komt zo echt niet van de spam af, zeker niet nu je uitdrukkelijk en meermaals zélf hebt bevestigd dat het mailadres actief (en dus geld waard) is.

Neem een nieuw mailadres of zorg voor een zorgvuldige spambehandeling.

jackyhijstee
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 feb 2016 14:57

Re: Hoe kom ik van ongewenste e-mails af?

Ongelezen bericht door jackyhijstee »

Het is net de Postcodeloterij. Je raakt het nooit meer kwijt.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hoe kom ik van ongewenste e-mails af?

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat Lowieze zegt: je kunt dit soort spam blokkeren. Zeker als het gaat om een of ander vaag mailadres heeft het, zoals je gezien hebt, een averechtse uitwerking om op de link te klikken. Blokkeren is veel effectiever.

hendrikbos
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jan 2018 10:00

Re: Hoe kom ik van ongewenste e-mails af?

Ongelezen bericht door hendrikbos »

Beste jbluemink,

Zulke e-mails zijn inderdaad hinderlijk en ergerlijk, maar het is ook zeer onverstandig om te klikken op een (Hyper)link in zo'n e-mail waarvan je de afzender niet kent. Dus nooit meer doen. Maar dat is je meermaals voorgehouden in dit topic, en dat is niet wat je wilt vernemen.

Ik ken het verschijnsel en soms is dit het gevolg van het feit dat je e-mailadres werd doorverkocht door een online-shop. Of dat een online-shop of bekende van je is gehacked en het contactenbestand is gekopiëerd. Dus buiten jouw schuld om. Hoe dan ook je wilt er van af.

Ik weet niet hoe jij je e-mail binnen haalt; via een PC-based e-mailcliënt of een web-based e-mailcliënt.
Hoe dan ook, elke e-mailcliënt (pc- of web-based) heeft een mogelijkheid om een e-mail op basis van Afzendernaam, Ontvanger, Onderwerp en Inhoud , een e-mail of berichtenfilter aan te maken. Bij de aanmaak van een e-mailfliter, moet je alles aangeven waaraan deze specifieke (e-mail)filteropdracht moet voldoen, m.a.w.: Wat is (altijd) de (zelfde) inhoud in het bericht (welke woorden komen er altijd in voor),; of: hoe wordt je altijd aangesproken/geadresseerd. Je moet bij het opstellen van een e-mailfilter kijken naar wat altijd in dat betreffende type e-mail voorkomt en daarop moet je het e-mailfilter qua (filter)voorwaarden inrichten.
Wanneer je eenmaal je e-mailfilter hebt gedefinieerd, rest je nog te bepalen wat de actie is die het filter moet ondernemen. Je kunt het bericht automatisch Verwijderen of zelfs Blokkeren (alleen op de e-mailserver). Bij Blokkeren wordt het van je e-mailserver verwijderd en heb je niet meer de mogelijkheid nog even te kijken (controleren) in de map Verwijderd, welke e-mail's daadwerkelijk zijn verwijderd.

Bij gebruik van een PC-based e-mailcliënt, kun je het beste op de e-mailserver een e-mailfilter aan te maken. Hierdoor komt de troep zelfs niet meer op je computer. Succes!

Met vriendelijke groet. Hendrik

Erwin uit Oosterhout
Berichten: 396
Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54

Re: Hoe kom ik van ongewenste e-mails af?

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

Je kan de gebruiker blokkeren, maar de email adressen passen ze aan. Werkt dus niet.
Je kan spam filter aanzetten, maar dat is ook niet 100% dekkend.
Het beste kan je een alias aanmaken, waarbij je dit e-mail adres gaat gebruiken. Krijg je teveel spam, dan neem je een nieuwe alias.

Alex E
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 jan 2015 17:37

Re: Hoe kom ik van ongewenste e-mails af?

Ongelezen bericht door Alex E »

jackyhijstee schreef:Het is net de Postcodeloterij. Je raakt het nooit meer kwijt.
Ja Jacky, heb je helemaal gelijk in. Er gaat zowat geen week voorbij of er ligt wel een envelop van de Postcode loterij, Vriendschap loterij of de Bankgiro loterij in mijn brievenbus om mij te verleiden met hun loterij mee te gaan spelen.

Gerrit Louter
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 jan 2018 11:56

Re: Hoe kom ik van ongewenste e-mails af?

Ongelezen bericht door Gerrit Louter »

Ook ik ontvang vrijwel dagelijks onzin mailtjes waarin mij allerlei aanbiedingen en mededelingen worden gedaan zo als o.a vernieuwen van mijn bankpas , steeds weer verwijder ik ze door ze op verschillende manieren te blokkeren , echter een dag of 2 later komen ze toch gewoon weer opnieuw binnen , veel stuur ik er door naar de fraude help desk , maar heb de indruk dat die de stroom van spam die binnen komt ook niet kan stoppen.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Hoe kom ik van ongewenste e-mails af?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Erwin uit Oosterhout schreef:Je kan de gebruiker blokkeren, maar de email adressen passen ze aan. Werkt dus niet.
Je kan spam filter aanzetten, maar dat is ook niet 100% dekkend.
Het beste kan je een alias aanmaken, waarbij je dit e-mail adres gaat gebruiken. Krijg je teveel spam, dan neem je een nieuwe alias.
Gewoon blokkeren lijkt me minder werk :D

Angtivet
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 jan 2018 12:37

Re: Hoe kom ik van ongewenste e-mails af?

Ongelezen bericht door Angtivet »

Blokkeren moet je even volhouden, dan werkt het redelijk goed. Ik hoef al een hele poos mijn penis (die ik niet heb) niet meer te verlengen...

Verwijderd

Re: Hoe kom ik van ongewenste e-mails af?

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Alex E schreef:
jackyhijstee schreef:Het is net de Postcodeloterij. Je raakt het nooit meer kwijt.
Ja Jacky, heb je helemaal gelijk in. Er gaat zowat geen week voorbij of er ligt wel een envelop van de Postcode loterij, Vriendschap loterij of de Bankgiro loterij in mijn brievenbus om mij te verleiden met hun loterij mee te gaan spelen.
Stuur deze brief naar de postcodeloterij en je bent binnen 2 maanden van die post af.

https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbri ... medrukwerk

Willemzelf
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 okt 2012 16:10

Re: Hoe kom ik van ongewenste e-mails af?

Ongelezen bericht door Willemzelf »

Ik heb een email adres bij AOL, America on line.
Dat heb ik al vele jaren.
NOOIT spam of ongewenste berichten.
Ik had ooit een email adres bij KPN, met een betaald spam filter.
Wel 10 of meer spams per dag !

Senior1936
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jan 2018 15:03

Re: Hoe kom ik van ongewenste e-mails af?

Ongelezen bericht door Senior1936 »

Erwin uit Oosterhout schreef:Je kan de gebruiker blokkeren, maar de email adressen passen ze aan. Werkt dus niet.
Je kan spam filter aanzetten, maar dat is ook niet 100% dekkend.
Het beste kan je een alias aanmaken, waarbij je dit e-mail adres gaat gebruiken. Krijg je teveel spam, dan neem je een nieuwe alias.
\

svp nadere uitleg, concreet: hoe maak je dan een nieuwe alias aan ? Bedoel je een nieuw email-account aanmaken ?

zebulon
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 mei 2007 23:26

Re: Hoe kom ik van ongewenste e-mails af?

Ongelezen bericht door zebulon »

Allereerst melden bij:
http://www.spamklacht.nl/
Dan een spam bestrijder zoals:
http://computeropschonen.com/spamfighter/
En kijk en lees eens op:
https://computeropschonen.com/2011/01/melden-van-spam/
Vriendelijke groet en succes

Spacestar
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 okt 2017 17:30

Re: Hoe kom ik van ongewenste e-mails af?

Ongelezen bericht door Spacestar »

Zelf gebruik ik dit programma al jaren naar volle tevredenheid, je bekijkt je mails, zeg maar in het postkantoor voordat ze op de digitale mat vallen:
https://www.firetrust.com/products/mailwasher-pro
Je kunt ook die foute mails ook gaan bouncen (terugsturen als zijnde een niet bestaand mailadres).
Met dit programma kun je zelf allerlei filters maken.
Ideaal...

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Hoe kom ik van ongewenste e-mails af?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Wat ik doe:
- Ik haal de mail op met POP3
- De opgehaalde mail wordt in een lokale SMTP server geplaatst
- De SMTP server draait http://spamassassin.apache.org/
- Mijn e-mail client haalt de mail op van de lokale SMTP server en plaats spam in een aparte folder, die je eigenlijk ongelezen kunt laten

Gesloten