LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 'Te Koop'-bordje al 10 jaar zichtbaar op Google Maps

Hoe krijg je jezelf van internet (Google etc.) af? Bespreek hier jouw ervaringen of discussieer mee over dit onderwerp.
Radar
Site Admin
Berichten: 5504
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

'Te Koop'-bordje al 10 jaar zichtbaar op Google Maps

Ongelezen bericht door Radar »

Makelaars die je na 10 jaar nog steeds bellen omdat het verkoopbordje bij je huis nog op Google Maps is te zien. Wat moet je doen?

Maandag 7 oktober 2019 in Radar, om 20:30 uur bij AVROTROS op NPO 1


Lees meer: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... ar-checkt/

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: 'Te Koop'-bordje al 10 jaar zichtbaar op Google Maps

Ongelezen bericht door tttlocke »

Een goede prijs vragen?

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: 'Te Koop'-bordje al 10 jaar zichtbaar op Google Maps

Ongelezen bericht door 16again »

Staat je telefoonnummer er dan bij op google maps?

Item voor begin april ?

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: 'Te Koop'-bordje al 10 jaar zichtbaar op Google Maps

Ongelezen bericht door kuklos »

Radar schreef:
07 okt 2019 16:02
Makelaars die je na 10 jaar nog steeds bellen omdat het verkoopbordje bij je huis nog op Google Maps is te zien.
Seriously? Zijn er serieus makelaars zo achterlijk dom dat ze op basis van een bordje op Google maps gaan bellen? Hoe komen ze aan je nummer dan? Ik zou me meer zorgen maken dat een telefoonnummer zo makkelijk te vinden is.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 'Te Koop'-bordje al 10 jaar zichtbaar op Google Maps

Ongelezen bericht door witte angora »

Bel-me-niet-register?

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: 'Te Koop'-bordje al 10 jaar zichtbaar op Google Maps

Ongelezen bericht door Revoked »

Als je huis 10 jaar lang dezelfde foto heeft op Maps, dan woon je wel in een belachelijk rustige buurt.
Ik woon in het buitengebied, in de buurt van een doorgaande weg, en zelfs mijn huis heeft om de drie jaar nieuwe foto's....

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: 'Te Koop'-bordje al 10 jaar zichtbaar op Google Maps

Ongelezen bericht door renewouters »

kuklos schreef:
07 okt 2019 16:42
Radar schreef:
07 okt 2019 16:02
Makelaars die je na 10 jaar nog steeds bellen omdat het verkoopbordje bij je huis nog op Google Maps is te zien.
Seriously? Zijn er serieus makelaars zo achterlijk dom dat ze op basis van een bordje op Google maps gaan bellen? Hoe komen ze aan je nummer dan? Ik zou me meer zorgen maken dat een telefoonnummer zo makkelijk te vinden is.
Nee, natuurlijk zijn er niet zulke achterlijke makelaars. Dit is gewoon pure clickbait van Radar.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: 'Te Koop'-bordje al 10 jaar zichtbaar op Google Maps

Ongelezen bericht door juliomariner »

Moet zo'n makelaar echt toevallig op earth langs zo'n bordje scrollen , zeer onwaarschijnlijk. Daarbij ik dacht dat de woningmarkt erg druk was, dat zo'n kerel tijd heeft voor dit soort onzin. Ik geloof er dus ook helemaal niets van..
Misdchien wordt het tijd dat Radar van de buis gehaald wordt met 2 onzin onderwerpen, naast dit onzintopic zag ik borst vergroting met een kwakproduct

Arizonakid
Berichten: 1092
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: 'Te Koop'-bordje al 10 jaar zichtbaar op Google Maps

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Wat een nonsens, ten eerste staat er niet één plaats in Nederland van 10 jaar oud op google maps, en ten tweede heb je dan wel een verdomd geduldige makelaar die ook niets te doen heeft, als hij streetview gaat doorzoeken op te koop bordjes. Radar maakt haar eigen onderwerpen wel, net als met het Tesla verhaal afgelopen week of zo, waar positieve verhalen niet welkom waren.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: 'Te Koop'-bordje al 10 jaar zichtbaar op Google Maps

Ongelezen bericht door crazyme »

Ik heb een nieuwe auto gekocht, maar op Google staat nog steeds mijn oude auto voor de deur.

Daar wil ik ook wel iets aan gedaan hebben, ik zit maandag voor de buis hoor !

BL2
Berichten: 4774
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: 'Te Koop'-bordje al 10 jaar zichtbaar op Google Maps

Ongelezen bericht door BL2 »

Vreemd, als er een te koop bordje in je tuintje staat heb je meestal al een makelaar, waarom gaat een andere makelaar dan bellen ? Vind hij de verkoop niet snel genoeg gaan en wil hij de verkoop overnemen ?
Hoe verzin je het Radar !

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: 'Te Koop'-bordje al 10 jaar zichtbaar op Google Maps

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nou, het lijkt me dat dit voorkomt in buurten waar iemand heel graag wil wonen. Die schakelen een makelaar in om een woning in die specifieke buurt voor ze te vinden. Maarja, zoiets gebeurt alleen in bepaalde villawijken.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: 'Te Koop'-bordje al 10 jaar zichtbaar op Google Maps

Ongelezen bericht door crazyme »

Is er iemand die het programma heeft bekeken en de oplossing van radar wil delen.

Ik heb het gemist helaas :roll:

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: 'Te Koop'-bordje al 10 jaar zichtbaar op Google Maps

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan kijkt u de uitzending toch gewoon terug?

Maar goed, oplossing, uiteindelijk heeft Google in Maps het bord grijs gemaakt.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: 'Te Koop'-bordje al 10 jaar zichtbaar op Google Maps

Ongelezen bericht door olaf79 »

Nijogeth schreef:
08 okt 2019 11:36
Nou, het lijkt me dat dit voorkomt in buurten waar iemand heel graag wil wonen. Die schakelen een makelaar in om een woning in die specifieke buurt voor ze te vinden. Maarja, zoiets gebeurt alleen in bepaalde villawijken.
Maar dat huis staat dan toch op funda of een andere makelaarssite waar de aankopende makelaar binnen enkele seconden dmv opgeven van voorwaarden geschikte panden heeft gevonden. Wie gaat er nu zoeken op een te koop bord in de tuin?

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: 'Te Koop'-bordje al 10 jaar zichtbaar op Google Maps

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nou, misschien dat iemand heeft proberen te verkopen en daar uiteindelijk van heeft afgezien omdat er geen interesse was. Ik weet het verder ook niet, ben geen makelaar.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: 'Te Koop'-bordje al 10 jaar zichtbaar op Google Maps

Ongelezen bericht door sjohie »

olaf79 schreef:
13 okt 2019 15:08
Nijogeth schreef:
08 okt 2019 11:36
Nou, het lijkt me dat dit voorkomt in buurten waar iemand heel graag wil wonen. Die schakelen een makelaar in om een woning in die specifieke buurt voor ze te vinden. Maarja, zoiets gebeurt alleen in bepaalde villawijken.
Maar dat huis staat dan toch op funda of een andere makelaarssite waar de aankopende makelaar binnen enkele seconden dmv opgeven van voorwaarden geschikte panden heeft gevonden. Wie gaat er nu zoeken op een te koop bord in de tuin?
Dat is dus de gekte op de arbeidsmarkt. Maar goed, voor Google is dat streetview alleen maar een secundaire tool om advertenties te verkopen, en dus zie je dat op plekken waar veel mensen, vooral toeristen, komen, de hoogste updatefrequentie is qua beeldmateriaal. En omdat dit soort borden niet onder de AVG/GDPR vallen, zit het automatisch blurren ervan, vermoedelijk niet in de algoritmes.

de auditu
Berichten: 772
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: 'Te Koop'-bordje al 10 jaar zichtbaar op Google Maps

Ongelezen bericht door de auditu »

Nijogeth schreef:
08 okt 2019 11:36
Nou, het lijkt me dat dit voorkomt in buurten waar iemand heel graag wil wonen. Die schakelen een makelaar in om een woning in die specifieke buurt voor ze te vinden. Maarja, zoiets gebeurt alleen in bepaalde villawijken.
Zonnedael?

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: 'Te Koop'-bordje al 10 jaar zichtbaar op Google Maps

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nee, daar wil tegenwoordig niemand meer wonen. Één bepaalde familie heeft het daar heel gezellig proberen te maken, maar de rest van de buurt was er te stug voor.

Gesloten