LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] "Ontgooglen" is zó makkelijk!

Hoe krijg je jezelf van internet (Google etc.) af? Bespreek hier jouw ervaringen of discussieer mee over dit onderwerp.
Y0S3M1T3

"Ontgooglen" is zó makkelijk!

Ongelezen bericht door Y0S3M1T3 »

Hallo,

Het stappenplan van trosradar is totaal nutteloos...
Het verwijderen van een url is zeer makkelijk!

http://www.google.nl/intl/nl/webmasters/remove.html


Werkt perfect! :D

Gast

Re: "Ontgooglen" is zó makkelijk!

Ongelezen bericht door Gast »

dit is trouwens alleen voor de webmaster he dus niet voor de gebruiker zelf

Gast

Re: "Ontgooglen" is zó makkelijk!

Ongelezen bericht door Gast »

wat goed werkt is een tijdelijk e-mail adres voor een uur/dag/week/enz.

http://www.jetable.org/nl/index

[/url]

Gast

Re: "Ontgooglen" is zó makkelijk!

Ongelezen bericht door Gast »

Wat een slim gympie ben jij zeg :shock:
Als ik mijn naam terug vind op een website van (ik zeg maar wat) trosradar.nl, dan kan ik hem toch niet weg krijgen? Ik ben immers niet de webmaster!

erwin24

Re: "Ontgooglen" is zó makkelijk!

Ongelezen bericht door erwin24 »

klopt dit is om je website te verwijderen van google maar of het werkt denk ik niet het blijft rond slingeren op het internet dan wel in het archief en je kan alleen je eigen sites verwijderen dus mensen die je zwart hebben gemaakt kunnen alleen hun eigen site verwijderen ze doen dat dan niet dan blijf je eeuwen nog op google bijv met dat je een oplichter bent of zo ja google moet harder optreden hier tegen

Veerle

Re: "Ontgooglen" is zó makkelijk!

Ongelezen bericht door Veerle »

Ik slaap niet meer sinds ik weet dat ik misschien wel tot mijn dood en daarna op google blijf staan. Als ik weet dat gegevens niet langer dan 1 jaar op google blijven kan ik er mee leven. Helaas, het lijkt wel eeuwig.

Ik heb ooit iets geschreven aan een dagblad.
Mijn eigen stukje was zeer positief maar de reactie was uitgesproken banaal! Nog erger zelfs, het sloeg nergens op.
Zo banaal zelfs dat ik vrees dat de website-master er nog een schepje boven op zal doen in plaats van het verwijderen van mijn gegevens. Om die reden durf ik niet eens de website master te benaderen. Het risico is te groot.

Waarom hoeft Google zich niet te houden aan de wet op de privacy is mijn vraag.

Veerle

Milcoi

Re: "Ontgooglen" is zó makkelijk!

Ongelezen bericht door Milcoi »

http://www.domain-registry.nl/

Ga naar .nl domeinnaam nog vrij en vink het hokje "uitgebreid" aan.

dan heb je alle gegevens van het domein

succes

rabartels
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 nov 2004 23:02

Re: "Ontgooglen" is zó makkelijk!

Ongelezen bericht door rabartels »

De krant kan de wet op de privacy hebben overtreden. Het hangt af van de voorwaarden waarmee u uw bericht heeft gepost.

de meeste mensen (ik ook meestal niet) lezen dit niet. Dus kan het voorkomen dat uw naam bij uw reactie kan komen te staan.

Theo80

Re: "Ontgooglen" is zó makkelijk!

Ongelezen bericht door Theo80 »

Wat is het toch dat Google hier de schuld van krijgt. Ik lees zelfs een opmerking 'waarom houdt google zich niet aan de wet op privacy'.

Hallo mensen: Google plaatst geen artikelen over jullie, Google is slechts een zoekmachine. Als je niet wilt dat je gegoogled kunt worden, moet je er voor zorgen dat je naam nergens op websites voorkomt.

Gast

Re: "Ontgooglen" is zó makkelijk!

Ongelezen bericht door Gast »

Ja, helemaal met Theo eens, je weet van te voren als je een bericht post op internet dat het wordt opgeslagen!

Gast

Re: "Ontgooglen" is zó makkelijk!

Ongelezen bericht door Gast »

Ah, daaaaaaarom gebruikt iedereen nicknames! :idea:

Gast

Re: "Ontgooglen" is zó makkelijk!

Ongelezen bericht door Gast »

Ik slaap niet meer sinds ik weet dat ik misschien wel tot mijn dood en daarna op google blijf staan. Als ik weet dat gegevens niet langer dan 1 jaar op google blijven kan ik er mee leven. Helaas, het lijkt wel eeuwig.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar je denk toch niet dat er over twintig/dertig jaar nog internet is he? :lol:

De huidige vorm van internet verdwijnt al binnen een paar jaar. Content van sites zal dan nog wel terug te vinden zijn, maar reacties op nieuwsberichten en andere onbelangrijke zooi verdwijnt langzamerhand wel uit de Google index.

Ontgoogelen ipv Ontgoogleen zullen ze wel hebben gekozen om niet in problemen te komen met het merk Google...

Gast

Re: "Ontgooglen" is zó makkelijk!

Ongelezen bericht door Gast »

Als je bij Yahoo...Google....intikt dan verschijnt de side van Google wel degelijk 8)

coorpeet
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 mar 2006 16:42

Re: "Ontgooglen" is zó makkelijk!

Ongelezen bericht door coorpeet »

Hoe vermeld je dat dan? Verwijderen en verder
Y0S3M1T3
Gast

Geplaatst op 27 Feb 2006 21:09 door Y0S3M1T3


--------------------------------------------------------------------------------

Hallo,

Het stappenplan van trosradar is totaal nutteloos...
Het verwijderen van een url is zeer makkelijk!

http://www.google.nl/intl/nl/webmasters/remove.html

ZwarteAdder
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mar 2006 14:58

Re: "Ontgooglen" is zó makkelijk!

Ongelezen bericht door ZwarteAdder »

ja google moet harder optreden hier tegen
Moet Google nou ineens gaan optreden als een soort internetpolitie?! Internet is een enorm netwerk, en Google is "slechts" een internetbedrijf. Het is ondoenlijk om alle pagina's die door de zoekmachine worden geïndexeerd, te controleren op mogelijk ongewenste inhoud. De opzet van Google's zoekmachine is een zoekdienst te bieden die in zo veel mogelijk pagina's kan zoeken, en daar slaagt ze goed in. De inhoud van die pagina's is de verantwoordelijkheid van de webmasters, niet van Google.
Ik vind trouwens dat hele idee van "ontgooglen" belachelijk...

deanderekant
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:53

Re: "Ontgooglen" is zó makkelijk!

Ongelezen bericht door deanderekant »

Waar vind ik dat stappenplan dat genoemd word? of gaat dat alleen over google, want in dat geval is het niet nodig. zolang mijn gegevens maar geheel van internet gewist kunnen worden. Tenminste, de gegevens die voor iedereen openbaar op internet gezet zijn door iemand die wraak op me wilde nemen terwijl ik niets verkeerd had gedaan.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: "Ontgooglen" is zó makkelijk!

Ongelezen bericht door Moppentappers »

als er prive info over je is op het internet kan je niet bij google aan de bel trekken.. waarom? omdat als iedereen die zo'n probleem heeft het bij google ging melden ze alleen al jaren bezig zijn met te controleren of het wel waar is en de site te verwijderen simpelweg is dit dus onmogelijk je kán wel bij de host klagen of densoots bij de politie

mediaservice
Berichten: 67
Lid geworden op: 22 mei 2006 19:55

Re: "Ontgooglen" is zó makkelijk!

Ongelezen bericht door mediaservice »

Ha, ontgooglen? Geef mij maar: ExtraGooglen.
Ik genereer meer dan 30 bezoekers perdag dankzij Google, Yahoo, MSN Search etc.

ikbenik

Re: "Ontgooglen" is zó makkelijk!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Bedenk van te voren als je iets op internet zet.
En als het op internet staat dan vinden de zoekmachines het toch wel.

Er zijn veel mensen die iets op internet zetten en later de zoekmachines aanklagen dat ze de inhoud indexeren.
Waarom wil je iets op internet zetten, terwijl niemand dat mag zien?
Zet het dan er niet op. Simpel.
Eerst denken, dan doen.

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: "Ontgooglen" is zó makkelijk!

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

Ontgooglen slaat idd nergens op

HALLOOO MENSEN .. wakker worden.. INTERNET is een PUBLIEKE omgeving!

Als jij kaartjes ophangt bij de super en iemand kopierd die dingen en bewaard ze vervolgens kan iedereen aan de deur komen om te kijken hoe dat kaartje uit 1982 er ook alweer uit zag... nou en..

en wie gaat er nou bij de super zijn hele levensverhaal ophangen?

Internet is een publieke omgeving en als iemand daar nou graag een indexje van wil maken en dat aan wil koppelen aan een zoek ding op internet... vindt ik dat nog knap gevonden!

tis ook niet zo dat je meteen alles kan vinden google zoekt paginas af en bewaard de woorden op die pagina's en thats all...

komt een woord overeen dan wordt de pagina weer gegeven...

Gesloten