LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oude Facebookberichten op Google

Hoe krijg je jezelf van internet (Google etc.) af? Bespreek hier jouw ervaringen of discussieer mee over dit onderwerp.
Charly1990
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 jul 2020 22:45

Oude Facebookberichten op Google

Ongelezen bericht door Charly1990 »

Vroeger als tiener/student zat ik op Facebook. Al een aantal jaar geleden heb ik mijn account permanent verwijderd.

Nu zie ik als ik op mijn naam Google nog steeds oude berichten van mezelf opduiken. Die staan niet op Facebook.com maar derde websites die Facebook indexeren.

Een mooi voorbeeld is dat iets uit 2015 nog steeds vindbaar is. Maar mijn account bestaat al jaren niet meer.

Als ik kijk op de derde websites vind ik niks van contact of een verwijderoptie. Ze lijken ook puur er te zijn om via de reclames wat te verdienen. (Lekker makkelijk Facebook kopiëren zodat mensen via Google erop komen?)

Hoe krijg ik dit “verleden” eraf?

(En dit staat nog los van de vraag waarom jongeren worden aangemoedigd om met naam en toenaam op sites als Facebook te zitten want dat hoort zo. In plaats van dat ze moeten beginnen met nadenken of ze er wel op willen.)

sake1987

Re: Oude Facebookberichten op Google

Ongelezen bericht door sake1987 »

Ik zit met mijn 57 ste ook op Facebook.
Vind het prachtig om via bepaalde groepen zoals dienstmakkers enz contact te hebben met gelijk gestemden.
Echter je moet je bewust zijn dat het een open medium is .
Wat ik erop zet sta ik nu achter en over 10 jaar nog.
En eenmaal geplaatst krijg je het niet meer weg

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Oude Facebookberichten op Google

Ongelezen bericht door D34M0N »

Charly1990 schreef:
26 jul 2020 13:50
Vroeger als tiener/student zat ik op Facebook. Al een aantal jaar geleden heb ik mijn account permanent verwijderd.

Nu zie ik als ik op mijn naam Google nog steeds oude berichten van mezelf opduiken. Die staan niet op Facebook.com maar derde websites die Facebook indexeren.

Een mooi voorbeeld is dat iets uit 2015 nog steeds vindbaar is. Maar mijn account bestaat al jaren niet meer.

Als ik kijk op de derde websites vind ik niks van contact of een verwijderoptie. Ze lijken ook puur er te zijn om via de reclames wat te verdienen. (Lekker makkelijk Facebook kopiëren zodat mensen via Google erop komen?)

Hoe krijg ik dit “verleden” eraf?

(En dit staat nog los van de vraag waarom jongeren worden aangemoedigd om met naam en toenaam op sites als Facebook te zitten want dat hoort zo. In plaats van dat ze moeten beginnen met nadenken of ze er wel op willen.)
Klik hier.

Charly1990
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 jul 2020 22:45

Re: Oude Facebookberichten op Google

Ongelezen bericht door Charly1990 »

Jammer dat er niet inhoudelijk gereageerd wordt.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Oude Facebookberichten op Google

Ongelezen bericht door Erthanax »

Charly1990 schreef:
27 jul 2020 18:22
Jammer dat er niet inhoudelijk gereageerd wordt.
Heeft u de link van D34MON geopend? Daar vindt u nuttige en inhoudelijke informatie, lijkt mij.

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Oude Facebookberichten op Google

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Indien je op facebook je account hebt verwijderd en andere sites toch die informatie blijven delen kan je google hierover benaderen. Er is een optie om hen te vragen je uit de zoekresultaten te halen en dat doen ze ook. Hiervoor is dat volgens mij ook al gedeeld via een link maar het kan dus wel.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Oude Facebookberichten op Google

Ongelezen bericht door D34M0N »

Charly1990 schreef:
27 jul 2020 18:22
Jammer dat er niet inhoudelijk gereageerd wordt.
Jammer dat je zo raar reageert in plaats van netjes te zeggen: "Bedankt voor de nuttige informatie."

nicolesw1981
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 nov 2018 15:27

Re: Oude Facebookberichten op Google

Ongelezen bericht door nicolesw1981 »

Hoi, je kan een verzoek indienen voor google vergeet mij. Als je dit op google intoetst kun je vinden hoe dit precies moet. Geen garantie dat ze het ook daadwerkelijk verwijderen maar het is het proberen waard.

Succes!

Gesloten