LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zoekresultaten in Google

Hoe krijg je jezelf van internet (Google etc.) af? Bespreek hier jouw ervaringen of discussieer mee over dit onderwerp.
Johan6710
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 mei 2015 12:48

Zoekresultaten in Google

Ongelezen bericht door Johan6710 »

Sinds een aantal weken lijkt Google zijn strategie verandert te hebben? Iedere keer wanneer ik met Firefox of Chrome in Google een zoekopdracht intyp krijg ik bovenaan de pagina dingen te zien welke niet relevant zijn. Hebben meer mensen daar last van? Hoe gaan jullie daarmee om, i.e. hoe kun je die hinderlijke resultaten verbergen of - nog liever! - uitschakelen?

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Zoekresultaten in Google

Ongelezen bericht door Moneyman »

Johan6710 schreef:
05 mar 2019 10:24
Sinds een aantal weken lijkt Google zijn strategie verandert te hebben? Iedere keer wanneer ik met Firefox of Chrome in Google een zoekopdracht intyp krijg ik bovenaan de pagina dingen te zien welke niet relevant zijn. Hebben meer mensen daar last van? Hoe gaan jullie daarmee om, i.e. hoe kun je die hinderlijke resultaten verbergen of - nog liever! - uitschakelen?
Ik herken het niet. Ik krijg gewoon relevante zoekresultaten. Zou ook een bijzondere strategie zijn: een zoekmachine die niet levert wat je zoekt...

Of doel je op de automatische aanvulling van de zoekterm die je aan het intypen bent? Als dat zo is, zou ik om te beginnen eens je cookies en geschiedenis wissen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Zoekresultaten in Google

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Bovenaan staan de advertenties. Daar verdient Google zijn geld mee. Meestal staat er adv. bij.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Zoekresultaten in Google

Ongelezen bericht door kuklos »

Johan6710 schreef:
05 mar 2019 10:24
Iedere keer wanneer ik met Firefox of Chrome in Google een zoekopdracht intyp krijg ik bovenaan de pagina dingen te zien welke niet relevant zijn.
Dit verdient nadere uitleg, liefst met screenshot, dan weten we of we over hetzelfde praten.

PS: Ik schrijf dit in de veronderstelling dat het een normale zoekopdracht betreft, dus geen boven de 18 materiaal.

fred-
Berichten: 85
Lid geworden op: 13 feb 2011 19:44

Re: Zoekresultaten in Google

Ongelezen bericht door fred- »

Tsja, Google. Als je dan ook nog Chrome gebruikt weet je wat je krijgt.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Zoekresultaten in Google

Ongelezen bericht door renewouters »

fred- schreef:
05 mar 2019 16:44
Tsja, Google. Als je dan ook nog Chrome gebruikt weet je wat je krijgt.
Precies. De beste zoekmachine, en de beste browser. Die anderen zijn leuk, maar als het niet levert wat je nodig hebt heb je er helemaal niets aan.

rvjapio
Berichten: 994
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Zoekresultaten in Google

Ongelezen bericht door rvjapio »

Geen enkel probleem met google en fitefox. Ook nooit gehad.

AvanBoekel
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 aug 2013 14:58

Re: Zoekresultaten in Google

Ongelezen bericht door AvanBoekel »

Ik bemerk inderdaad hetzelfde sinds in een aantal weken. Waar ik eerst de Google Shopping en advertising resultaten zeg (meest horizontaal) zie ik nu minstens 3/4 van het scherm met resultaten die niet courant zijn. Ik zal proberen een screenshot te plaatsen met zoekterm Trosradar.
Knipsel.JPG
(95.17 KiB) 3165 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

mindtrax
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jul 2019 09:58

Re: Zoekresultaten in Google

Ongelezen bericht door mindtrax »

De zoekresultaten zijn afhankelijk van hetgene waar je op zoekt. Als je zoekt op producten die in een fysieke winkel of webshop worden verkocht dan is de kans zeer groot dat je bovenaan eerste de resultaten van Google Shopping te zien krijgt [commerciële link door moderator verwijderd] en daarna de normale zoekresultaten. Als je zoekt op een andere zoekterm dan krijg je meestal eerst de betaalde zoekadvertenties te zien [commerciële link door moderator verwijderd] en daarna de normale zoekresultaten.
Laatst gewijzigd door Radar op 01 jul 2019 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: commerciële links verwijderd door moderator

Gesloten