LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Abonnement niet mee met nieuwe ov-chipkaart

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
WIgg
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2020 15:58

Abonnement niet mee met nieuwe ov-chipkaart

Ongelezen bericht door WIgg »

Iedere 5 jaar moet je je OV chipkaart vervangen, als je via de normale manier de kaart vervangt is er niets aan de hand, ( mag ik hopen voor de reizigers )
Maar als jouw gebruikers profiel niet meer bekend is op de OV site, en de klantenservice adviseert om eerst een nieuwe profiel aan te maken op je oude kaart , want dan kan je de kaart wel vervangen, maar NIEMAND kan meer je producten over zetten op je nieuwe kaart. Of hier is niet aan gedacht bij schrijven van het Computer programma, of de klanten service is te beroerd om iets voor je te doen, OV chip verwijst naar de vervoerder en de vervoerder verwijst naar OV chip. maar ondertussen reis je wel op saldo met de bus, terwijl je voor een abonnement betaald hebt,
Er is niemand zoals bij de vervoerder als bij OVchip die je klacht registreerd en dit opneemt met de verantwoordelijke ( in Den Haag ) die hier aanpassingen voor kunnen maken, dat ook bij dit probleem de producten automatisch over gezet wordt op een nieuwe OV kaart.

Zijn er meer mensen die tegen deze burocratie aan loopt. ?

ZeerPrivé
Berichten: 5445
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Abonnement niet mee met nieuwe ov-chipkaart

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Maar als jouw gebruikers profiel niet meer bekend is op de OV site
Wat is daar de oorzaak van?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Abonnement niet mee met nieuwe ov-chipkaart

Ongelezen bericht door Brahms »

Gelukkig maar, anders zou iedereen uw abo op zijn/haar kaart kunnen overzetten.

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: Abonnement niet mee met nieuwe ov-chipkaart

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Vind het een raar verhaal. Neem via Twitter contact op met OV-Chipkaart. Zij vragen kaartnummer, geboortedatum en mailadres en zij kunnen zo de kaart gegevens voor u aanleveren. Nu kunt u op de normale manier uw kaart vervangen.

Lowieze
Berichten: 6590
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Abonnement niet mee met nieuwe ov-chipkaart

Ongelezen bericht door Lowieze »

“Iedere 5 jaar moet je je OV chipkaart vervangen, als je via de normale manier de kaart vervangt is er niets aan de hand, ( mag ik hopen voor de reizigers ) “

Ik neem dan even aan dat u uw kaart niet op de normale manier hebt vervangen?
Als uw oude kaart langer dan een jaar verlopen is, staan uw gegevens niet meer in het systeem van OV-chipkaart.
Alles hierover staat op de site van OV-chipkaart. https://www.ov-chipkaart.nl/vragen-en-a ... k-doen.htm

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Abonnement niet mee met nieuwe ov-chipkaart

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Nieuwe of vervangende kaart aangevraagd?

En is het tijdig gedaan, het overzetten kan enkele weken duren dus niet na 60 maar 59 maanden reeds starten,
en waarom nu pas gegevens aanpassen.... als je verhuisde moet je dat gelijk doorgeven en niet op laatste moment.

5 jaren terug kreeg je alle voorwaarden en regels en die niet 100% foutloos naleven, jammer dan.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Abonnement niet mee met nieuwe ov-chipkaart

Ongelezen bericht door witte angora »

WIgg schreef:
21 jul 2020 16:18
Zijn er meer mensen die tegen deze burocratie aan loopt. ?
Geen idee, ik in ieder geval niet. Ik weet ook niet hoe het antwoord op die vraag je verder kan helpen.

Volgens mij staan je gegevens gewoon op je oude kaart. Als je je inloggegevens van je account kwijt bent, moet het mogelijk zijn om dat terug te halen. Tenzij je ook een ander mailadres hebt, en zelfs op het oude niet meer in kan loggen.

Mij lijkt het me het beste het oude abonnement op te zeggen, op wat voor manier dan ook, en dan een nieuwe af te sluiten op de nieuwe pas, desnoods onder een nieuw account.

Gesloten