Alle treinstations rookvrij !

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
BL2
Berichten: 4831
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door BL2 »

Lees toch echt dat dat stiekem "gewoon" op het perron is. Ook op de zgn rustige hoekjes van het station is roken verboden......

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door Moneyman »

BL2 schreef:
15 nov 2022 16:08
Lees toch echt dat dat stiekem "gewoon" op het perron is. Ook op de zgn rustige hoekjes van het station is roken verboden......
Waar staat dat dat rustige hoekje op het perron is?

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het zal vast niet in een rustig hoekje op straat zijn, maar wat dan nog.

J. Deltoer
Berichten: 3078
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Wat vinden jullie, levenslang de bak in of tegen de muur?

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door BreejKC »

Eeeeehhhh.... J. Deltoer. U bedoelt dit voor de sigarettenfabrikanten? Ja toch?

PGros
Berichten: 1128
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door PGros »

Moneyman schreef:
15 nov 2022 17:00
BL2 schreef:
15 nov 2022 16:08
Lees toch echt dat dat stiekem "gewoon" op het perron is. Ook op de zgn rustige hoekjes van het station is roken verboden......
Waar staat dat dat rustige hoekje op het perron is?
Je moet eens stoppen met alles naar de letter oppakken. Natuurlijk staat het er niet, maar het gaat over op het perron roken en dan wordt er vertelt dat het dan stiekem in een hoekje gebeurt. Als het geen perron is maar ergens anders buiten hoef je dat ook niet te zeggen en zelfs niet stiekem te doen.

Nijogeth
Berichten: 9965
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door Nijogeth »

BL2 schreef:
15 nov 2022 15:01
moederslink schreef:
15 nov 2022 14:27
......
Wanneer ik zelf een sigaretje wil roken ga ik ergens " stiekem " in een achteraf hoekje staan en dan alleen nog als het donker is.....
De trieste hedendaagse mentaliteit in Nederland....... Een beter voorbeeld kan je niet geven.
Onzinregels zijn er om gebroken te worden. Ik vind het overigens een goede mentaliteit, Moederslink is dus een doorzetter.

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door angel1978 »

PGros schreef:
15 nov 2022 19:08
Moneyman schreef:
15 nov 2022 17:00
BL2 schreef:
15 nov 2022 16:08
Lees toch echt dat dat stiekem "gewoon" op het perron is. Ook op de zgn rustige hoekjes van het station is roken verboden......
Waar staat dat dat rustige hoekje op het perron is?
Je moet eens stoppen met alles naar de letter oppakken. Natuurlijk staat het er niet, maar het gaat over op het perron roken en dan wordt er vertelt dat het dan stiekem in een hoekje gebeurt. Als het geen perron is maar ergens anders buiten hoef je dat ook niet te zeggen en zelfs niet stiekem te doen.
Misschien moet je zelf eens stoppen met dingen invullen die er niet staan.

rwolters
Berichten: 1535
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door rwolters »

ZeerPrivé schreef:
03 sep 2020 10:02
Ik ben geen roker, maar rokers op het perron heb ik geen enkel probleem mee. Maar een rookverbod lijkt me prima om de roker nog meer op te fokken als de trein weer eens op zich laat wachten.
Dan boffen die mensen maar dat ze in Nederland de trein kunnen nemen. Ondanks al ons geklaag nog altijd 1 van de beste spoorwegen ter wereld. Altijd grappig hoe lyrisch mijn buitenlandse collega's over het Nederlandse OV zijn, gezien het gekanker van Nederlanders er op.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door Moneyman »

PGros schreef:
15 nov 2022 19:08
Moneyman schreef:
15 nov 2022 17:00
BL2 schreef:
15 nov 2022 16:08
Lees toch echt dat dat stiekem "gewoon" op het perron is. Ook op de zgn rustige hoekjes van het station is roken verboden......
Waar staat dat dat rustige hoekje op het perron is?
Je moet eens stoppen met alles naar de letter oppakken. Natuurlijk staat het er niet, maar het gaat over op het perron roken en dan wordt er vertelt dat het dan stiekem in een hoekje gebeurt. Als het geen perron is maar ergens anders buiten hoef je dat ook niet te zeggen en zelfs niet stiekem te doen.
Het is maar wat je wilt lezen. Jij bent nu aan het invullen op basis van een aanname. BL2 geeft aan het te lezen: welnu, het staat er gewoon niet. Dan kan je mij verwijten gaan maken, maar begin vrolijk bij jezelf…

Ik begrijp de post van Moederslink zo dat ze weinig rokers op het perron ziet (logisch, het is verboden), en dat ze zelf ook een rustig donker hoekje opzoekt (“rookschaamte”?).

Wie er gelijk heeft weet ik niet, maar als iemand zegt “ik lees toch echt” terwijl het overduidelijk niet te lezen, maar een aanname is, moet je niet bij mij aankloppen met je verwijten.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Laat Moederslink maar rustig een sigaretje roken, mag van mij in het volle licht.

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door Erthanax »

Sigarettenrook op het perron stoort me minder dan die weerzinwekkende walm van kleffe kaascroissants of pasta in de trein. Bah!

Nevyn
Berichten: 1285
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door Nevyn »

Wat nu zo " grappig" is, van mijn collega's is het juist de groep tussen de 20 en 30 die in grote getale roken.
Zij hebben totaal geen last van rokers schaamte.
Zelf heb ik nooit gerookt en zie dat mijn leeftijd genoten veel al zijn gestopt.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door moederslink »

Erthanax schreef:
15 nov 2022 21:15
Sigarettenrook op het perron stoort me minder dan die weerzinwekkende walm van kleffe kaascroissants of pasta in de trein. Bah!
Nou inderdaad ......... of ik zie mensen zo.n hele bak salade met een plastic vorkje oppeuzelen .
En ondertussen op hun laptop bezig en maar " kanen " met dat vorkje .
Volkomen gedachteloos wordt het naar binnen geschoven..😛....of een bakje frites.....of een biertje drinken met een fikse " boer " er achteraan 🤨.
Dat ongegeneerde " gevreet " en plein publique vind ik onsmakelijk , zeker in een propvolle coupé.
Vroeger brachten we onze bammetjes enigszins gegeneerd achter de hand naar de mond..🤭

J. Deltoer
Berichten: 3078
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Eensch. Wat mij betreft mogen ze dit gelijkstellen aan roken. Vreten doe je maar in het restaurant of in de frituur of bij de kiosk. Niet in de trein.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:
15 nov 2022 23:05
Nou inderdaad ......... of ik zie mensen zo.n hele bak salade met een plastic vorkje oppeuzelen .
En ondertussen op hun laptop bezig en maar " kanen " met dat vorkje .
Volkomen gedachteloos wordt het naar binnen geschoven..😛....of een bakje frites.....of een biertje drinken met een fikse " boer " er achteraan 🤨.
Dat ongegeneerde " gevreet " en plein publique vind ik onsmakelijk , zeker in een propvolle coupé.
Wel grappig dat je hier, dankzij je eigen perceptie, van iemand die gewoon zit te eten een "vreter" maakt. Oftewel: alleen al met je woordkeuze maak je het erger dan het is ;)
moederslink schreef:
15 nov 2022 23:05
Vroeger brachten we onze bammetjes enigszins gegeneerd achter de hand naar de mond..🤭
Maar of dát nou zo goed was... :|

Persoonlijk heb (of beter: hád, want ik reis nooit meer met het OV) op zich geen moeite met mensen die zitten te eten, maar wel een sterke voorkeur voor voedsel waar geen enorme kruiden- of vetwalm vanaf komt :wink:

juliomariner
Berichten: 4808
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik maak ook geen gebruik van het OV (is gewoon onmogelijk op mijn dagelijkse route) maar snap dat reizigers moeite hebben met mensen die in de trein eten.
Het daadwerkelijke eten of roken is niet zozeer het probleem maar dat de mensen achteraf de rotzooi gewoon overal laten af slingeren wel.
Al dat zwerfafval daar erger ik me ook dood aan. Kijk maar eens bij de McDonald's. Ze hebben de auto naast de afvalbak staan maar zetten de papieren zak gewoon onder de auto en rijden weg. Een ander kan het dan opruimen of het waait in de struiken.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door moederslink »

Moneyman schreef:
16 nov 2022 08:41
Wel grappig dat je hier, dankzij je eigen perceptie, van iemand die gewoon zit te eten een "vreter" maakt. Oftewel: alleen al met je woordkeuze maak je het erger dan het is :wink:
Haha, daar heb je gelijk in,maar als ik zie hoe sommigen zitten te eten :o.
Dat is : naar binnen schuiven en het maar door proppen :roll:

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door Erthanax »

"En maar proppen!" Dan moet ik direct denken aan Herman Finkers (met drs Janmaat) :D

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bedankt voor de verwijzing naar Finkers. Is van langgeleden, maar weer even gelachen.

Plaats reactie