Alle treinstations rookvrij !

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door Brahms »

Moneyman schreef:
03 sep 2020 11:07
hebra98 schreef:
03 sep 2020 10:57
Wat is dan de gedachte over de E-Sigaret, Puffer, E-Smoker of hoe die dingen ook heten. Die veroorzaken, zover ik weet, toch geen overlast voor anderen dus is dat dan ook verboden in deze stelling?
Dat is geen roken.
In het OV is roken al enige tijd gelijkgetrokken met "echt" roken, juist om duidelijkheid te verschaffen. De E sigaret is dus straks ook geheel verboden op de perrons. Anders zit straks iedereen ook met een E sigaret in de trein te stomen. En ook de E sigaret is bewezen slecht voor de gezondheid.

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door gosewijn »

Dat criminele rookgedrag keihard aanpakken . Bij overtreding 1 jaar eenzame opsluiting dat zal ze leren .
Wist je dat 1 fles rode wijn gelijk staat als 10 sigaretten .
Hoe ik er over denk , heb 14 dagen geleden (fisio) de deur uitgezet ,die verbood mij om in mijn eigenhuis te roken . Op dat moment rookte ik niet .

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ja, Amerika heeft had tijdens de drooglegging ook geen mensen die alcohol dronken.

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

gosewijn schreef:
03 sep 2020 12:44
Dat criminele rookgedrag keihard aanpakken . Bij overtreding 1 jaar eenzame opsluiting dat zal ze leren .
Wist je dat 1 fles rode wijn gelijk staat als 10 sigaretten .
Eenzame opsluiting? Levenslange dwangarbeid in de mijnen, en zelfs dat is nog te mild.
En 1 klontje suiker is weer gelijk aan 1 fles rode wijn. Dus iedereen die suiker in de koffie doetzijn uiteindelijk rokers.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door juliomariner »

We kunnen het natuurlijk belachelijk maken maar ik vind het persoonlijk als roker wel heel erg vervelend dat een ander last mijn mijn gekwalm heeft.

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Enerzijds, hou rekening met elkaar, zo rook ik nooit op een terras, anderzijds een beetje eelt laten groeien is ook rekening houden met elkaar. Als jij last hebt van iemand die helemaal aan het eind vh perron in de open lucht een sigaretje rookt ben je gewoon af.

HADES2001
Berichten: 539
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door HADES2001 »

Het idee is leuk maar gezien het grootste deel van de stations onbemand is doet dit 0,0. Want wie gaat ze tegenhouden?
Leuk voor grote station scheelt weer tig duizend van die uitgetrapte cigareten op de grond (want grootste deel negeert de palen) maar buiten dat zie ik er geen heil in.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door juliomariner »

De stelling dat de schatkist veel misloopt gaat een beetje mank aangezien de behandeling van ziektes veroorzaakt door roken ook heel veel geld kost.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door Brahms »

snuffel1 schreef:
03 sep 2020 14:57
... want op de meeste stations vertrekken stoptreinen op diesel brandstof.....
Ja, dat krijg je als je met veel subsidie buitenlandse bedrijven als Arriva hier laat rijden !

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door juliomariner »

@Fonsflons Dan komt het wijzende vingertje dat alcoholisme net zo slecht is als roken en drankverkoop goed is voor de schatkist.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Gelukkig is het bijna weer Rooktober
https://youtu.be/DVpRtmdwKq8

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door reggie2 »

Als ex roker vind ik dit volslagen onzin. Er mag zowat niks meer in dit land.
Houd gewoon rekening met elkaar , ga niet pal naast iemand roken , maar op het station sta je buiten dus ben het er niet mee eens.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nog een reden om de auto te nemen.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door Moneyman »

reggie2 schreef:
03 sep 2020 15:34
... maar op het station sta je buiten dus ben het er niet mee eens....
Daarin zit de suggestie besloten dat buiten roken geen overlast veroorzaakt. Die suggestie is natuurlijk onjuist.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door juliomariner »

U gebruikt drogredenen. Roken is gewoon slecht punt. Dat andere dingen ook slecht zijn maakt roken nog steeds niet gezond.

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Moneyman schreef: Daarin zit de suggestie besloten dat buiten roken geen overlast veroorzaakt. Die suggestie is natuurlijk onjuist.
Net zoals er mensen zijn die zich altijd maar gekwetst voelen zijn er ook zielepieten die altijd maar overal last van hebben.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

En uw punt is?

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door Moneyman »

snuffel1 schreef:
03 sep 2020 16:46
Is geen drogreden
Natuurlijk wel. Overduidelijk zelfs.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door alfatrion »

Al die andere dingen zijn alleen schadelijk voor jezelf en alleen als je er te veel van neem. Roken is (ook) schadelijk voor anderen en er is geen veilige norm.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Persoonlijk blijf ik voor rookruimtes, ook in de kroegen. Het is namelijk zo vervelend dat mensen altijd naar buiten moeten om te gaan roken. En nee, als ze daar een pleziertje aan hebben, dan gun ik ze dat gewoon. Ik ben ook niet voor een algehele afschaffing, maar daar staat tegenover dat ik er totaal geen probleem mee zou hebben als er geen rokers meer zijn, omdat niemand meer wil roken.

Ik denk ook niet dat we naar een algehele afschaffing toe moeten, want wat is het volgende pleziertje dat we mensen gaan afnemen? Het leven draait niet alleen om gezondheid en zo oud mogelijk worden. Bij mij staat oud worden niet bij de belangrijkste zaken in het leven, dat is voor mij pure bijzaak.

Ik rook overigens zelf niet, wel een paar keer geprobeerd, maar snap echt niet hoe mensen na die eerste hijs nog een tweede willen nemen. In mijn ogen moeten we deze mensen echter niet van alles gaan verbieden, maar ervoor zorgen dat er rekening wordt gehouden met andere mensen. Zet een of 2 afgesloten rookruimtes neer op een station, met een zeer goede afzuiging en wat verder weg van de rest van de mensen, dan zou de overlast weg moeten zijn. Zo ook bij bijvoorbeeld openbare gelegenheden, attractieparken, voetbalstadions en concerthallen bijvoorbeeld, niet in de buitenlucht maar in een afgelegen, afgesloten rookruimte. Dan zou je iedereen deels tegemoet kunnen komen.

Maar helaas is de antirook lobby er niet op gericht de belangen van iedereen te behartigen om de wereld te verbeteren, maar puur met zijn eigen belang en helaas gaan teveel politici erin mee.

Plaats reactie