LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Arriva laat toch een flinke steek liggen in het Noorden...

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Mariska_D
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:40

Arriva laat toch een flinke steek liggen in het Noorden...

Ongelezen bericht door Mariska_D »

Ik had een sollicitatie in Zuidlaren, en moest daar vanuit Borger heen. Zowel op de site 9292ov.nl alswel de eigen site van Arriva werd mij aangeraden busnr 300 te nemen. Ik stond dus ruim op tijd bij de bushalte. Als ik in wil stappen en om een kaartje naar Zuidlaren vraag, wordt mij doodleuk verteld dat daar niet gestopt wordt...
Om een lang verhaal kort te maken, ik moest dus 3x overstappen en kwam te laat op mijn sollicitatie.

Ik meteen daarna Arriva gebeld natuurlijk, en die verzekerde mij echt dat ze chauffeurs daar moesten stoppen... later nog een keer gebeld en ook die zei hetzelfde.

Met goede moed dus maar weer nog een keer proberen, wantja ik mocht gelukkig toch op een 2e gesprek komen. Bus komt, ik stap in en ook deze chauffeur verteld mij dat er niet gestopt wordt. Ik netjes zeggen dat hij dat wel moet, dat ook de klantencervice dat zegt. Hij verhief zijn stem, zei dat hij geen moer te maken had met wat de klantencervice zegt en dat hij niet met me in discussie ging.
Daar sta je dan.... :shock: :roll: Ik heb toen een kennis gebeld die gelukkig tijd had en me gebracht had, maar had het dus helemaal gehad. Ik heb een klacht ingedient bij Arriva, ben benieuwd of ik er nog wat van hoor..


Het is trouwens sowieso ten zotte uit waarom ze daar dus niet stoppen...
De haltes liggen onderaan de afrit van de doorgaande 100 km weg N34. Op de haltes hebben ze knoppen zodat de chauffeurs kunnen zien of er iemand bij de halte staat. Deze knoppen werken nog niet. Ik zou dan zeggen, rij er tot die tijd dan gewoon even langs, het is nog geen 1 minuut om..

Maar nee, hier laten ze de bussen gewoon helemaal niet stoppen, en moet je een andere buslijn pakken waardoor je ruim een uur onderweg bent voor een kort ritje van slechts 24 km!!!

En dan vinden ze het raar dat zoveel mensen geen gebruik maken van het openbaar vervoer :roll: :(

Zijn er nog meer plekken waar ik mijn klacht neer kan leggen? Bij de gemeente ofzo? Want dit is toch te zot voor woorden??

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Arriva laat toch een flinke steek liggen in het Noorden...

Ongelezen bericht door Bailey »

Niet alleen in het noorden, overal in Nederland :evil:

Suusjuh1985
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 okt 2006 18:36

Re: Arriva laat toch een flinke steek liggen in het Noorden...

Ongelezen bericht door Suusjuh1985 »

De 318 stopt in Zuidlaren,
de 300 niet.

Suusjuh1985
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 okt 2006 18:36

Re: Arriva laat toch een flinke steek liggen in het Noorden...

Ongelezen bericht door Suusjuh1985 »

De 318 stopt in Zuidlaren,
de 300 niet.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Arriva laat toch een flinke steek liggen in het Noorden...

Ongelezen bericht door Bailey »

Op de site van Arriva stopt de 300 niet bij Zuidlaren. Wel staat er dit:

a: Richting Groningen: Stopt bij Annen N34 en Westlaren N34 alleen voor uitstappende reizigers. Aangeven via de stopknop in de bus of bij de chauffeur. Halten Annen N34 en Westlaren N34 worden pas bediend nadat de haltesignalering per lijn werkt.


Maar Westlaren is m.i. geen Zuidlaren. Toch? Als het om de halte Westlaren gaat, dan zie je waarom er nog niet gestopt wordt. Ik denk dat de fout toch bij de klantenservice ligt, niet bij de chauffeur.

Suusjuh, ik zie bij Arriva geen lijn 318.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Arriva laat toch een flinke steek liggen in het Noorden...

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Het is inderdaad zo dat de klantenservice niet alle exacte antwoorden op heeft. Hun zitten simpelweg niet in het veld. Er is in dit geval dan sprake van zeer slechte interne communicatie.

De reden dat chauffeurs niet instemmen met hetgeen wat de klantenservice al dan niet aan de reiziger doorspeelt is hierdoor te begrijpen. De schuld legt niet bij de chauffeurs, want die doen gewoon hun werk goed, want als elke chauffeur zegt dat zij daar niet stoppen dan zit er toch een kern van waarheid in en moet de fout intern gezocht worden. Juist daar gaat het fout, want er is geen tijd voor of er zijn andere zaken belangrijker en dat is de dienstregeling op orde krijgen. De restzaken komen dan later. Tzt zal je dan wel een brief ontvangen waarin vermeld wordt dat daar inderdaad niet gestopt wordt. Als pleister op de wonden stuurt men een gratis strippenkaart mee en daarmee is de kous voor hen af. Wanneer ze daar willen stoppen dan moet daar weer toestemming voor worden gevraagd aan desbetreffende gemeente, want zij moeten er dan voor gaan betalen. Het gaat over tal van schijven heen en de politiek die laat het langst op zich wachten.

Mariska_D
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:40

Re: Arriva laat toch een flinke steek liggen in het Noorden...

Ongelezen bericht door Mariska_D »

Bailey schreef:
Op de site van Arriva stopt de 300 niet bij Zuidlaren. Wel staat er dit:

a: Richting Groningen: Stopt bij Annen N34 en Westlaren N34 alleen voor uitstappende reizigers. Aangeven via de stopknop in de bus of bij de chauffeur. Halten Annen N34 en Westlaren N34 worden pas bediend nadat de haltesignalering per lijn werkt.
de fout toch bij de klantenservice ligt, niet bij de chauffeur.



Ik bedoel inderdaad de halte N34 Westlaren, en ik was een uitstappende reiziger..... En toch liet hij mij daar niet uitstappen. En normaal ben ik niet zo`n zeikerd en red ik me wel, maar dit was naar een sollicitatie en dan is op tijd zijn wel heel belangrijk..

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Arriva laat toch een flinke steek liggen in het Noorden...

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Het is logischer wijs voor de reiziger dat wanneer er wordt gemeldt en vermeldt dat daar wordt uitgestapt.

Nogmaals het probleem zit dieper en van dat probleem zijn de chauffeurs niet op de hoogte gebracht.

Ofschoon het er nu wel of niet staat beschreven, het vermelde is geen feitelijk gegeven. Als de gemeente het niet wilt dan wordt dat echt niet gedaan, want dat kan hun voor de volgende keer hun concessie doen verliezen.

Geef bij Arriva klachtenservice aan dat hun chauffeurs, tegenovergesteld aan de schijnbaar gemaakte afspraken, er niet stoppen met daarbij de gemelde reden. Daar kunnen ze wat mee en dan gaan ze er verder intern mee aan de slag. Hier bereik je daar niemand mee.

Succes.

Rolandroland

Re: Arriva laat toch een flinke steek liggen in het Noorden...

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Als je Arriva wilt bellen bv als er geen bus op komt dagen moet je naar een 0900 nummer bellen (ook voor het reserveren voor een bel niet bus) dat kost vanaf prepaid de eerste tik al 2,50 extra! Niet handig als je weet dat je doelgroep vaak belt met een GSM. En als je een klacht indiend via de mail, dan krijg je soms na 3 maand een reactie!

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Arriva laat toch een flinke steek liggen in het Noorden...

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Connexxion is ook 0900....

Denk jij nu werkelijk dat jij de enige bent.... Het kan soms wel langer duren eerder jij antwoordt hebt gekregen. Het is niet even een klacht indienen en 5 dagen later heb je antwoord. De klacht moet tot de betreffende chauffeur doorkomen zodat deze zich kan verweren bij zijn management. Deze maakt dan weer een reactie naar de klantenservice en zij weer naar jou. Wanneer het een algemen klacht betreft dan zal het vestigingsmanagement van de betreffende regio reactie moeten geven. Er zit meer achter dan je denkt. Zo simpel is het allemaal niet.

Gesloten