LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betreft: Sprinter traject van 1,5u zonder toiletbezoek.

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Vmahabir
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 feb 2015 11:51

Betreft: Sprinter traject van 1,5u zonder toiletbezoek.

Ongelezen bericht door Vmahabir »

Hallo,

Ik wil graag mijn beklag doen over de "cross-platform" overstap in combinatie met de sprinter treinen van de ns.

Een kennis van mij heeft gisteravond een traject moeten afleggen van Zwolle naar Hoofddorp. Dit traject was een rit van anderhalf uur met 1 overstap van sprinter trein naar sprinter trein. De eerste sprinter trein reisde van Zwolle naar Weesp (21:25 tot 22:31) met een overstaptijd van 8 minuten. Door de lange reis per Sprinter moest zij op ten duur naar de wc. Echter bevatte de Sprinter van een uur geen toilet. Hoe kan de NS een uur lang(!) een trein laten rijden zonder toilet?

Eenmaal aangekomen op het vreemde station Weesp haastte zij zich naar de volgende aansluiten welke dus ook een Sprinter bleek te zijn. Deze reis was van 22:39 tot 23:08. Ze had, zoals de NS zo duidelijk aangaf 8 minuten plastijd en ook om op tijd te komen op het perron.Maar een plaspauze doe je volgens mij niet zo snel op een vreemd perron en als je een tijdschema hebt.

Maar goed, ze heeft zich na anderhalf uur kunnen ontlasten. Ze heeft een gezonde blaas dus ze kon het hebben...

Mijn vraag is echter; hoe kan de Nederlandse Spoorwegen dit traject voor hunzelf goedpraten? een trip van anderhalf uur ZONDER toilet? Is dat qua gezondheid ook niet gevaarlijk?? Wat als er mensen zijn met een medische aandoening en wel ergens op tijd moeten zijn? Waarom installeren ze geen toiletten in de sprinters zoals in 2012 was aangegeven? (http://www.nu.nl/binnenland/2921734/ns- ... nters.html)

Bedankt!

Mvg, V. Mahabir

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Betreft: Sprinter traject van 1,5u zonder toiletbezoek.

Ongelezen bericht door prem »

Inderdaad te gek voor woorden.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Betreft: Sprinter traject van 1,5u zonder toiletbezoek.

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Omdat de NS enkele jaren geleden allemaal treinen zonder WC's heeft gekocht. En ze dat zelf geen probleem vinden. En het geld was al uitgegeven, ze gaan ze niet verkopen. Veel treinen zijn bijvoorbeeld ook nog niet op de goede hoogte voor "aangepaste" perrons, dus kun je met je rolstoel niet eens met de trein reizen als er op jouw begin- of eindstation geen instaphulp is. Of die te laat is. Of op het verkeerde station/perron staan. Dus flinke blooper die treinen, maar tot ze volledig afgeschreven zijn (en het liefst nog 10 jaar langer) komen er geen nieuwe.

Vmahabir
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 feb 2015 11:51

Re: Betreft: Sprinter traject van 1,5u zonder toiletbezoek.

Ongelezen bericht door Vmahabir »

MichielFRL schreef:
Vmahabir schreef:Een kennis van mij heeft gisteravond een traject moeten afleggen van Zwolle naar Hoofddorp.
Waarom heeft ze de stoptrein genomen?
Om 21:18 en 21:45 gaan de Intercity's.
Waarschijnlijk omdat ze deze net had gemist. Ze kwam vanuit Groningen ;).

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Betreft: Sprinter traject van 1,5u zonder toiletbezoek.

Ongelezen bericht door Jefdus »

Overigens verplicht niemand je natuurlijk om een overstap van 8 minuten te halen als je eigenlijk naar de wc moet. Het mooie van het Nederlandse spoorsysteem is dat er 15 of 30 minuten later ook wel weer een trein gaat.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Betreft: Sprinter traject van 1,5u zonder toiletbezoek.

Ongelezen bericht door olaf79 »

Jefdus schreef:Overigens verplicht niemand je natuurlijk om een overstap van 8 minuten te halen als je eigenlijk naar de wc moet. Het mooie van het Nederlandse spoorsysteem is dat er 15 of 30 minuten later ook wel weer een trein gaat.
En niemand verplicht je om per trein te reizen. Maar als je daarvan afhankelijk bent. Bovendien, een half uur wachten op een koud perron om half elf 's avonds dat is zeker geen pretje.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Betreft: Sprinter traject van 1,5u zonder toiletbezoek.

Ongelezen bericht door sjohie »

Vmahabir schreef:Hallo,

Ik wil graag mijn beklag doen over de "cross-platform" overstap in combinatie met de sprinter treinen van de ns.

Een kennis van mij heeft gisteravond een traject moeten afleggen van Zwolle naar Hoofddorp. Dit traject was een rit van anderhalf uur met 1 overstap van sprinter trein naar sprinter trein. De eerste sprinter trein reisde van Zwolle naar Weesp (21:25 tot 22:31) met een overstaptijd van 8 minuten. Door de lange reis per Sprinter moest zij op ten duur naar de wc. Echter bevatte de Sprinter van een uur geen toilet. Hoe kan de NS een uur lang(!) een trein laten rijden zonder toilet?

Eenmaal aangekomen op het vreemde station Weesp haastte zij zich naar de volgende aansluiten welke dus ook een Sprinter bleek te zijn. Deze reis was van 22:39 tot 23:08. Ze had, zoals de NS zo duidelijk aangaf 8 minuten plastijd en ook om op tijd te komen op het perron.Maar een plaspauze doe je volgens mij niet zo snel op een vreemd perron en als je een tijdschema hebt.

Maar goed, ze heeft zich na anderhalf uur kunnen ontlasten. Ze heeft een gezonde blaas dus ze kon het hebben...

Mijn vraag is echter; hoe kan de Nederlandse Spoorwegen dit traject voor hunzelf goedpraten? een trip van anderhalf uur ZONDER toilet? Is dat qua gezondheid ook niet gevaarlijk?? Wat als er mensen zijn met een medische aandoening en wel ergens op tijd moeten zijn? Waarom installeren ze geen toiletten in de sprinters zoals in 2012 was aangegeven? (http://www.nu.nl/binnenland/2921734/ns- ... nters.html)

Bedankt!

Mvg, V. Mahabir
Volgens de NS planner zijn er snellere verbindingen van Groningen naar Hoofddorp, met veel meer tijd in een intercity. Dus er waren betere alternatieven. en er worden vanaf medio 2018 alsnog toiletten ingebouwd.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Betreft: Sprinter traject van 1,5u zonder toiletbezoek.

Ongelezen bericht door eleven »

sjohie schreef:
Volgens de NS planner zijn er snellere verbindingen van Groningen naar Hoofddorp, met veel meer tijd in een intercity. Dus er waren betere alternatieven. en er worden vanaf medio 2018 alsnog toiletten ingebouwd.
Zwakke troost, als je nu naar het toilet moet.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Betreft: Sprinter traject van 1,5u zonder toiletbezoek.

Ongelezen bericht door prem »

Hahaha

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Betreft: Sprinter traject van 1,5u zonder toiletbezoek.

Ongelezen bericht door berndv »

Het is en blijft een vervoersmiddel welke bedoeld is voor korte afstanden. De keuze om de sprinter te nemen en niet in Zwolle te wachten op de intercity is een afweging van een luxere trein en even wachten in de verwarmde wachtruimte op station Zwolle of de eerstvolgende trein pakken, de stoptrein, en genoegen nemen met de faciliteiten van de stoptrein.

Een stadsbus zul je ook niet snel zien als vakantiebus naar de Spaanse Costa.

bennieol
Berichten: 61
Lid geworden op: 29 apr 2011 16:50

Re: Betreft: Sprinter traject van 1,5u zonder toiletbezoek.

Ongelezen bericht door bennieol »

ik ga al niet meer met de trein heb medicijnen voor de maag en als ik moet moet ik geen 10min wachten wand dan is het te laat. ga daarom altijd met auto.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Betreft: Sprinter traject van 1,5u zonder toiletbezoek.

Ongelezen bericht door eleven »

bennieol schreef:ik ga al niet meer met de trein heb medicijnen voor de maag en als ik moet moet ik geen 10min wachten wand dan is het te laat. ga daarom altijd met auto.
Bij een lichamelijke aandoening is het ook niet aan te bevelen, om met deze train te gaan.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Betreft: Sprinter traject van 1,5u zonder toiletbezoek.

Ongelezen bericht door Brahms »

Hoe kan de NS een uur lang(!) een trein laten rijden zonder toilet?
Je moet eens vragen hoelang personeel van NS op zo'n "Sprinter" werken zonder WC, dan gaat er een wereld voor je open.
Zal het verklappen, tot maximaal 3,5 uren ! (volgens de conducteur van mijn trein).

Verder, een Sprinter is voor korte afstanden, helemaal van Zwolle naar Hoofddorp is ook wat vreemd (en langdurig) reizen met een Stoptrein / Sprinter.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Betreft: Sprinter traject van 1,5u zonder toiletbezoek.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je zal maar aan de race zijn in een sprinter....

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Betreft: Sprinter traject van 1,5u zonder toiletbezoek.

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Vervelend - maar het had erger gekund.

Net na Amsterdam Amstel stopt de nieuwe sprinter ermee.
Geen idee wat - want hij staat stil en de NS doet waar ze goed in is - vooral GEEN informatie geven.
Gelukkig geen zonnige dag.

Na 15 minuten meld zich iemand (machinist?) over de intercom dat er problemen zijn.
Na 30 minten meld dezelfde persoon dat het nog even kan duren, maar hulp zou onderweg zijn.

De sprinter stond iets van 250 meter voorbij perron stil.

Uiteindelijk hebben wij iets van 1.5 uur vast gezeten - want teruglopen (over het spoor waar de gestrandde sprinter stond, dus geen andere trein kon rijden) mocht niet - zou onveilig zijn.
(Het zal wel)

Gelukkig heb ik ook een sterke blaas, en kon het best hebben - maar er zaten ook kinderen en ouderen in.
Kom je - met ruim 1.5 uur vertraging - op Amsterdam CS aan, doen ze niet even coulant bij de toiletten - nee, eerst 50 cent betalen.
Dus - eerst vertraging met nauwelijks informatie - dan ook nog mensen laten betalen? Klantvriendelijkheid en NS gaan kennelijk niet meer samen..

TondH
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 okt 2015 16:02

Re: Betreft: Sprinter traject van 1,5u zonder toiletbezoek.

Ongelezen bericht door TondH »

Heb zelf trajecten afgelegd met een machinist van 2,5 uur inderdaad zonder toiletpauze. Als je van te voren even gaat is er niks aan de hand. Ja sommige mensen hebben een zwakke blaas, maar lange sprinter afstanden komen eigenlijk nauwelijks voor, dan kan je altijd een intercity pakken.

Uitzonderingen vind ik wel kwalijk ja, daar mag het wat klantvriendelijker.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Betreft: Sprinter traject van 1,5u zonder toiletbezoek.

Ongelezen bericht door sjohie »

TondH schreef:Heb zelf trajecten afgelegd met een machinist van 2,5 uur inderdaad zonder toiletpauze. Als je van te voren even gaat is er niks aan de hand. Ja sommige mensen hebben een zwakke blaas, maar lange sprinter afstanden komen eigenlijk nauwelijks voor, dan kan je altijd een intercity pakken.

Uitzonderingen vind ik wel kwalijk ja, daar mag het wat klantvriendelijker.
Tsja, die dingen hebben nou eenmaal nog geen toilet aan boord, daar kan een goed bedoelende conducteur ook niet veel aan doen..

stofzuigertje

Re: Betreft: Sprinter traject van 1,5u zonder toiletbezoek.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Mijn buurman is Conducteur en ruikt of ziet wel eens iets en hoewel wild plassen verboden is, net als op de bank plassen... de sprinters vind je regelmatig iets wat in normale met WC vrij zeldzaam is.
Hij weigerde een boete uit te schrijven voor iemand die plaste in de trein....
De plaszak vragen is naar voren lopen en extra werk en vaak kom je te laat.

Ook in de avond uren is er soms geen controle dus ook die plaszak is dan niet beschikbaar of te laat.
Ja, hij meld het wel maar de dader, hij keek net even naar buiten....

Bij voldoende meldingen komen die toiletten er eerder want een stinkende trein kost klanten.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Betreft: Sprinter traject van 1,5u zonder toiletbezoek.

Ongelezen bericht door Brahms »

Maar de nieuw instromende treinen vanaf najaar 2016 krijgen vanaf fabriek wel weer WC. NS heeft hier echt wel iets van geleerd.
Nadat de nieuwe treinen er zijn, worden in de nu WC loze treinen een toilet ingebouwd. Kosten zo'n half miljoen euro per treinstel.........

TondH
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 okt 2015 16:02

Re: Betreft: Sprinter traject van 1,5u zonder toiletbezoek.

Ongelezen bericht door TondH »

sjohie schreef:
TondH schreef:Heb zelf trajecten afgelegd met een machinist van 2,5 uur inderdaad zonder toiletpauze. Als je van te voren even gaat is er niks aan de hand. Ja sommige mensen hebben een zwakke blaas, maar lange sprinter afstanden komen eigenlijk nauwelijks voor, dan kan je altijd een intercity pakken.

Uitzonderingen vind ik wel kwalijk ja, daar mag het wat klantvriendelijker.
Tsja, die dingen hebben nou eenmaal nog geen toilet aan boord, daar kan een goed bedoelende conducteur ook niet veel aan doen..
Ja met klantvriendelijker bedoel ik gewoon gratis toiletten op de NS stations. Zou al een hoop schelen, net als op Schiphol. Prima toiletten.

Gesloten