LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dubbel instaptarief bij QBUZZ/R-Net

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Luc5612
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2019 19:27

Dubbel instaptarief bij QBUZZ/R-Net

Ongelezen bericht door Luc5612 »

Dagelijks reis ik met mijn OV-chipkaart (op saldo) en stap ik over op Station Dordrecht van NS naar QBUZZ/R-Net. Sinds 9 december 2018, de dag dat QBUZZ startte op de Merwede-Lingelijn, wordt de overstap niet goed geregistreerd. Als ik overstap van NS naar QBUZZ wordt opnieuw het instaptarief gerekend.
Elke maand heb ik hiervoor een restitutie ingediend, maar wordt er vervolgens niets met het probleem gedaan. Wel maken ze netjes het te veel geïncasseerde instaptarief terug.
Hebben andere reizigers hier ook last van?

Ridder777

Re: Dubbel instaptarief bij QBUZZ/R-Net

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Nee.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Dubbel instaptarief bij QBUZZ/R-Net

Ongelezen bericht door BreejKC »

Heeft u dit al schriftelijk aangekaart bij QBUZZ? Met het bewijs van uw meerdere malen verstrekte restitutie kunt u die fout duidelijk aantonen.

Als u alleen om restitutie heeft verzocht is het waarschijnlijk nooit verder gekomen als de financiele afdeling van QBUZZ. Ook niet goed, natuurlijk, maar zo gaan die dingen nou eenmaal. Restitutie verstrekt, dossier gesloten! Verder nadenken op die afdeling dat er structureel ergens iets fout ziet lijkt er bij QBUZZ kennelijk niet bij te zijn. Zou dit wel zo zijn dan was dit telkens terugkerende probleem allang opgelost of had u bericht ontvangen dat ze ermee bezig zijn.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Dubbel instaptarief bij QBUZZ/R-Net

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Wordt het instaptarief aan het eind van de rit bij het uitchecken niet verrekend??
En van de een op de andere vervoerder overstappen op dezelfde route zonder opnieuw in te checken dat gaat al een tijd niet meer. Ook van het ene soort vervoer op het andere.
https://www.zuid-holland.nl/onderwerpen ... chtsteden/

BL2
Berichten: 4831
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Dubbel instaptarief bij QBUZZ/R-Net

Ongelezen bericht door BL2 »

wilhelmima1 schreef:
15 mar 2019 13:13
....En van de een op de andere vervoerder overstappen op dezelfde route zonder opnieuw in te checken dat gaat al een tijd niet meer....
Dat heeft nog nooit gekund met de OV Chipkaart.
Altijd per vervoerder in- en uitchecken.

Gesloten