LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Flex Weekend Vrij abonnement bij NS wordt duurder na kortingsactie - belazerd of niet?

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
jan.van-den-hout
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 nov 2020 13:47

Flex Weekend Vrij abonnement bij NS wordt duurder na kortingsactie - belazerd of niet?

Ongelezen bericht door jan.van-den-hout »

In september volop reclame in de treinen.
Flex Weekend Vrij van €31,00 per maand naar €25,00 per maand. En dat een jaar lang! Wel bestellen voor 1 oktober 2020.
Dat vonden we wel wat, dus besteld.

We waren dan ook verbaasd vandaag 08-11-2020 een email te krijgen. “Vanaf 15 december 2020 worden de tarieven van uw NS Flex Weekend Vrij aangepast.”
De huidige prijs van €31,00 wordt €37,00. Weg korting van €6,00.
Na telefonisch contact kreeg ik te horen, ja maar uw korting blijft gewoon. Ja, leuk, maar dan betaal ik toch het volle pond van wat het was.

Zo kan ik ook zogenaamd korting geven. Zes euro korting geven op en abonnement en dan doodleuk het abonnement verhogen met hetzelfde bedrag van de korting. In mijn optiek belazer je dan de boel.

Maar buiten dat. Je geeft mensen die in september het abonnement hebben gekocht een korting en laat die korting door de mensen die later dan september het abonnement aanschaffen betalen.
Beetje onsmakelijk lijkt mij. En dan toch hopen dat meer mensen met de NS gaan reizen??
Laatst gewijzigd door Radar op 08 nov 2020 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel verhelderd

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Flex Weekend Vrij abonnement bij NS wordt duurder na kortingsactie - belazerd of niet?

Ongelezen bericht door kuklos »

Sorry, ik snap je post totaal niet.
Wat ik erin lees is dat de kosten eerst €31 per maand waren, maar je middels een actie nu een jaar lang voor €25 per maand kon rondreizen. En nadat je gebruik hebt gemaakt van die korting wordt de standaardprijs opgehoogd naar €37 per maand, maar betaal jij dankzij die actie €25 per maand. Klopt dat?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Flex Weekend Vrij abonnement bij NS wordt duurder na kortingsactie - belazerd of niet?

Ongelezen bericht door Brahms »

jan.van-den-hout schreef:
08 nov 2020 14:12
En dat een jaar lang! Wel bestellen voor 1 oktober 2020.
Dat vonden we wel wat, dus besteld.
Was het antwoord op een ander forum dan niet duidelijk ?

"De korting voor Weekend Vrij geldt 12 maanden, ook bij tussentijds pauzeren/wisselen van Flex abonnement".
Dus je blijft gewoon E 25 betalen. Zie ook de "kortingsregel" op je factuur.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Flex Weekend Vrij abonnement bij NS wordt duurder na kortingsactie - belazerd of niet?

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik snap ook geen hout van je post. Sowieso snap ik die actie niet, want ik heb ergens in september mijn weekendvrij weer geactiveerd, maar dan zonder korting. Van een verhoging van 6 euro heb ik nog niks gehoord, en ik zou dat buitenproportioneel vinden. Wat ik wél weet is dat 37 euro het tarief is voor weekendvrij eerste klas. Zit daar soms het probleem?

jan.van-den-hout
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 nov 2020 13:47

Re: Flex Weekend Vrij abonnement bij NS wordt duurder na kortingsactie - belazerd of niet?

Ongelezen bericht door jan.van-den-hout »

witte angora schreef:
08 nov 2020 18:51
Ik snap ook geen hout van je post. Sowieso snap ik die actie niet, want ik heb ergens in september mijn weekendvrij weer geactiveerd, maar dan zonder korting. Van een verhoging van 6 euro heb ik nog niks gehoord, en ik zou dat buitenproportioneel vinden. Wat ik wél weet is dat 37 euro het tarief is voor weekendvrij eerste klas. Zit daar soms het probleem?
Nou jammer dat je het niet snapt. Op andere fora snapt iedereen het wel. Maar nog maar een keer dan.

In september was er een actie van de NS. Stond her en der aangegeven, ook in de treinen. Voor een periode van 1 jaar kreeg men 6 euro korting op het Flex Weekend Vrij abonnement. Dat was €31,00 en werd dus €25,00 per maand. We hebben daarbij nog de 1e klasse gedaan van 6 euro per maand en moesten dus 31 euro per maand gaan betalen. Het abonnement moest wel voor 1 oktober aangeschaft worden.
De advertentie gaf aan 12 maanden Flex Weekend Vrij voor 25 euro per maand.

Alleen vandaag kwam er een email dat het huidige abonnement op OV kaart ***** aangepast gaat worden. Van 31 euro naar 37 euro. En dat vindt ik dus niet kloppen, want dan betaal ik mijn eigen korting. De korting blijft maar het abonnement wordt met hetzelfde bedrag verhoogd. Per saldo schiet je daar niets mee op.

Bovendien als dat oorspronkelijke abonnement van 31 euro (zonder de 1e klasse) nu ineens 37 euro wordt, betalen de mensen die na september zo'n abonnement hebben aan geschaft de kosten van de "actie" van de NS in september. Lijkt me ook niet netjes.

Hoop dat het nu beter uitgelegd is.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Flex Weekend Vrij abonnement bij NS wordt duurder na kortingsactie - belazerd of niet?

Ongelezen bericht door kuklos »

jan.van-den-hout schreef:
08 nov 2020 20:07
Hoop dat het nu beter uitgelegd is.
Nee.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Flex Weekend Vrij abonnement bij NS wordt duurder na kortingsactie - belazerd of niet?

Ongelezen bericht door Brahms »

jan.van-den-hout schreef:
08 nov 2020 20:07
Nou jammer dat je het niet snapt. Op andere fora snapt iedereen het wel.
Denk dat je het zelf niet snapt Jan.
Zoals ook op het andere forum bij herhaling aan je wordt uitgelegd is de mail van NS niet op jou situatie van toepassing, je hebt en houd gewoon de aanbiedingsprijs, 12 maanden lang E 31,00 (voor de eerste klas)

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Flex Weekend Vrij abonnement bij NS wordt duurder na kortingsactie - belazerd of niet?

Ongelezen bericht door witte angora »

jan.van-den-hout schreef:
08 nov 2020 20:07
Hoop dat het nu beter uitgelegd is.
Het is me in ieder geval duidelijk dat je een paar dingen door elkaar gooit.

Die 25 euro is de actie voor de 2e klas.
Die 31 euro is de actie voor de 1e klas.

Jij hebt de actie voor de 1e klas, niet voor de 2e klas. Waarom je het dan steeds over die 25 euro hebt en dat je nu 'ineens' 31 euro moet gaan betalen snap ik niet, dat geeft verwarring. Die 31 euro betaalde je al. Dat mensen die na oktober zo'n abonnement nemen voor jou betalen is natuurlijk onzin.

In ieder geval zat ik wel erg warm met mijn vraag of je toevallig een 1e klas abonnement hebt. Ik vermoed zo dat je nog wel meer dingen door elkaar gooit. Want die 37 euro die je volgens jou zou moeten gaan betalen, dat betaal ik al twee jaar, met uitzondering van een paar maanden in de zomer. Dat is gewoon de normale prijs voor de 1e klas.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Flex Weekend Vrij abonnement bij NS wordt duurder na kortingsactie - belazerd of niet?

Ongelezen bericht door Revoked »

Draadjes over treinen begrijp ik per definitie niet. En hier is te lezen waarom.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Flex Weekend Vrij abonnement bij NS wordt duurder na kortingsactie - belazerd of niet?

Ongelezen bericht door Brahms »

Eigenlijk heeft het onderwerp ook niets met treintjes te maken, maar gewoon over een contract met een looptijd van 12 maanden voor een vaste (lage) prijs.

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Flex Weekend Vrij abonnement bij NS wordt duurder na kortingsactie - belazerd of niet?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Op de community van NS staat nu dat dit een administratieve fout was, TS had deze e-mail nooit mogen ontvangen.
Begrijpelijk dat dit bij veel mensen voor verwarring heeft gezorgd.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Flex Weekend Vrij abonnement bij NS wordt duurder na kortingsactie - belazerd of niet?

Ongelezen bericht door Brahms »

Lowieze schreef:
11 nov 2020 08:47
TS had deze e-mail nooit mogen ontvangen
Zie mijn bericht op 8 november, alwaar ik dat al aangaf.

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Flex Weekend Vrij abonnement bij NS wordt duurder na kortingsactie - belazerd of niet?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Brahms schreef:
11 nov 2020 10:21
Lowieze schreef:
11 nov 2020 08:47
TS had deze e-mail nooit mogen ontvangen
Zie mijn bericht op 8 november, alwaar ik dat al aangaf.
Ik zie nergens dat u schrijft dat NS dat niet had moeten sturen.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Flex Weekend Vrij abonnement bij NS wordt duurder na kortingsactie - belazerd of niet?

Ongelezen bericht door Brahms »

NS had best de mail mogen versturen, immers voor veel normaal betalende klanten van toepassing, maar niet voor klanten welke gebruik maken van een speciale 12 maanden aanbieding. De mail was dus niet van toepassing voor de topicstarter, maar dat kon Jan van den Hout natuurlijk ook zelf wel inschatten.

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Flex Weekend Vrij abonnement bij NS wordt duurder na kortingsactie - belazerd of niet?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Brahms schreef:
11 nov 2020 12:29
NS had best de mail mogen versturen, immers voor veel normaal betalende klanten van toepassing, maar niet voor klanten welke gebruik maken van een speciale 12 maanden aanbieding. De mail was dus niet van toepassing voor de topicstarter, maar dat kon Jan van den Hout natuurlijk ook zelf wel inschatten.
Dat laatste weet u natuurlijk niet, u kunt niet namens hem spreken.
Ieder jaar in augustus wordt mijn Voordeelurenabonnement verlengd, dit jaar kreeg ik het bericht erbij: als u incheckt tussen 16.00 en 18.30 uur krijgt u geen korting meer. Heel vreemd, deze maatregel gaat voor dit abonnement pas per 1 januari in. Dus ik kan wel inschatten dat dat niet voor mij geldt, maar toch even bij NS geïnformeerd. De ene medewerkster zei: ja hoor, dat klopt inderdaad. De andere zei: nee hoor, dat is een foutje van NS.
NS zou misschien eens wat zorgvuldiger moeten zijn met berichten die ze hun abonnementhouders sturen.

Gesloten