LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kaartjes wijzigen bij Westerschelde Ferry lukt niet

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
hjalmar.de-visser
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 aug 2020 19:27

Kaartjes wijzigen bij Westerschelde Ferry lukt niet

Ongelezen bericht door hjalmar.de-visser »

Stel je boekt 2 online kaarten voor de ferry Breskens-Vlissingen retour , 2 x voetganger en je besluit VOOR de geplande afvaart de tickets te wijzigen naar 2 fietskaarten, dit kan je niet wijzigen ter plaatse, evenmin online, gebeld en ze vertellen dat je de kaarten niet kan wijzigen maar nieuwe kaartjes moet kopen en een formulier kan invullen voor restitutie, netjes gedaan en antwoord gehad dat ze het geld voor de niet gebruikte voetgangerskaartjes niet terugbetalen, en met als antwoord dat wij besluiten de reisplannen te wijzigen...
en dat we niet verplicht zijn vooraf te reserveren, (met oog op Covid19 lijkt me dat juist prettig...)
in mijn ogen is het een gebrek aan de website dat je vooraf niets kan wijzigen en niet ons gebrek.

het gaat maar om 20 euro maar dit is ronduit bizar in mijn ogen.

Het word dus niet terugbetaald is het resultaat tot nu toe...

Ben benieuwd wat iedereen hier van vind?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Kaartjes wijzigen bij Westerschelde Ferry lukt niet

Ongelezen bericht door berndv »

hjalmar.de-visser schreef:
10 aug 2020 19:44
in mijn ogen is het een gebrek aan de website dat je vooraf niets kan wijzigen en niet ons gebrek.
Ik denk niet zozeer dat het hier om een gebrek gaat, maar om een bewuste keuze. Gekocht is gekocht, koop is koop. Er geldt geen bedenktermijn of herroepingsrecht voor dergelijke tickets, ze bieden wel de optie bij de veelgestelde vragen dat je het restitutieformulier kunt invullen als er iets is mis gegaan binnen 2 weken na aankoop

Mijn vraag is dan, wanneer heeft u besteld?
hjalmar.de-visser schreef:
10 aug 2020 19:44
het gaat maar om 20 euro maar dit is ronduit bizar in mijn ogen.

Het word dus niet terugbetaald is het resultaat tot nu toe...
bizar wil ik het niet noemen, klantvriendelijk is het niet.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Kaartjes wijzigen bij Westerschelde Ferry lukt niet

Ongelezen bericht door Brahms »

Bij online gekochte vervoersbewijzen is deze beperking van niet wijzigen /geen geld terug er vaker, zie ook bv bij de NS. Dit is vooral om fraude te voorkomen. Immers teruggegeven e tickets kunnen gekopieerd zijn, en dan is gebruik nog mogelijk.
Zie ook de voorwaarden voor dit soort tickets.

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Kaartjes wijzigen bij Westerschelde Ferry lukt niet

Ongelezen bericht door Lowieze »

U kunt altijd nog een klacht indienen
https://www.westerscheldeferry.nl/klant ... procedure/

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kaartjes wijzigen bij Westerschelde Ferry lukt niet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zijn die kaartjes voor enkel een persoon ook voor een speciale datum en tijd? Waarom zou je dat reserveren?

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Kaartjes wijzigen bij Westerschelde Ferry lukt niet

Ongelezen bericht door Lowieze »

Lady1234 schreef:
11 aug 2020 14:47
Zijn die kaartjes voor enkel een persoon ook voor een speciale datum en tijd? Waarom zou je dat reserveren?
Ja, als je de kaartjes online bestelt, staat de datum vast. Alle gegevens staan dan op dit e-ticket.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Kaartjes wijzigen bij Westerschelde Ferry lukt niet

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

je mag en kunt vinden wat je wilt maar de voorwaarden zijn duidelijk, schuif dit niet bij hen in de schoenen maar neem je verlies en bedenk wat je wilt volgende keer VOOR je koopt....

Gesloten